Kelassa ne on vähän tyhmiä eikä mitään vähän edes.
Koulutetut ihmiset ei osaa yksinkertaisia matikka laskuja laskea. Olin voittanut noin 200 euroa pelivoittoja. Kelan virkailija oli saanut jostain päähänsä että minulla on 5700 euron voitot tulleet tilille ja kela eväsi 4 kuukauden tuet minulta vaikka missään tiliotteissa ei näkynyt niitä voittoja. Jouduin valittamaan ja menemään kelaan selvittää mutta kelan virkailija ei halunnut siellä lukea tiliotteita vaikka hain pankista ja vein ne kelaan. Pyysin näyttää että missä on 5700 euron voitto mutta ei se osannut sanoa. Piti oikein eduskunnan oikeusasiamiehelle valittaa ennen kun sain oikeutta. Nyt tullut päätös ja kela joutuu maksaa minulle 4 kuukauden toimeentulotuet. Taas meni 3 kuukautta päätöksissä koska kelassa ne ei osaa lukea yhtä paperia.
Kommentit (23)
Joo on huomattu että siellä ei osata lukea eikä laskea. Minulla on kaksi oikaisuvaatimusta vetämässä ja he siirsivät ne molemmat jollekin toiselle taholle joka käsittelee ne tämän vuoden lopussa vasta! Olisivat kyllä itse voineet käsitellä jos osaisivat lukea niitä tiliotteita mutta ei!
Kelassa on ohjeistuksena aiheuttaa mahdollisimman paljon ajanhukkaa.
Äläs nyt. Ystäväni on maisteri ja yrittää kokoajan kertoa ystäväpiirissämme kuinka vaativaa ja koulutustaan vastaavaa työtä Kelassa tekee etuuksien käsittelijänä. Ei tainnut muualle päästä ja häpeää meidän muiden seurassa jotka olemme saaneet koulutustamme vastaavaa työtä.
Miten kaiken voi joutua tekee 3 kertaa kun joka paikkaan pitää valittaa yksin asuvan ja yksinkertaisista hakemuksista joita kelassa ei osata tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos pummi menisit töihin?
No siksen mene koska silti joutuu valittaa vääristä päätöksistä. Olin kerran töissä ja sain 9 euroa päivässä. Kela vaan ei viitsinyt maksaa niistä työpäivistä työkokeilussa joten jouduin valittamaan. Ja kyllästyin ja lopetin työkokeilun.
Kela toimi oikein. Jos on varaa pelata uhkapelejä, niin ei tarvitse yhtään lisää rahaa yhteiskunnalta pitkään aikaan.
Miksi sä ne 200e pelivoitot otit tilille? Nyt joudut joka kerta toimittaa heille myös veikkauksen tilinäkymän kun haet toimeentulotukea.
Huono trolli, oikeusasiamieheltä mitää päätöksiä saa muutamassa kuukaudessa. Siellä on vuosien jono.
Niin no eihän siellä Kelassa ole pakko asioida, jos palvelu ei kelpaa. Eihän ihmiset asioi sellaisessa kaupassakaan, josta saavat huonoa palvelua. Miksi Kelassa sitten?
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä ne 200e pelivoitot otit tilille? Nyt joudut joka kerta toimittaa heille myös veikkauksen tilinäkymän kun haet toimeentulotukea.
Muuten vaan. Mä olen lähettän aina tiliotteen enkä nyt tajua mistä ne keksi 5700 euroa ellei sitten ne ole laskenut kelan tukia yhteen 4 kuukauden ajalta eli asumistuen ja työmarkkinatuen ja toimeentulotuen. Saattaa tulla 5700 euroa 4 kuukaudessa.
Aloitus tuskin pitää paikkansa.
A) jos aloittajalla ei oikeasti ollut voittoja ja käsittelijä olisi tehnyt virheen, Kela olisi tarkistanut päätöksen.
B) Jos tarkistus ei mene läpi, Kelan päätöksestä tehdään ensin oikaisuvaatimus, jonka käsittelee ratkaisutyöstä erillinen yksikkö. Tässä vaiheessa asia olisi viimeistään korjattu.
C) oikeusasiamieheltä ei tule päätöksiä muutamassa kuukaudessa.
Miksi haukut ihmisiä, jotka yrittävät huolehtia toimeentulostasi? Säälittävää. Älä hae rahaa, jos palvelu ei kelpaa.
Totta kai Kelan kanssa asiointi tulee olla mahdollisimman hankalaa, jotta ihmisillä on enemmän motivaatiota mennä töihin.
Tuet vissiin liian suuret, kun niitä voi käyttää pelaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Äläs nyt. Ystäväni on maisteri ja yrittää kokoajan kertoa ystäväpiirissämme kuinka vaativaa ja koulutustaan vastaavaa työtä Kelassa tekee etuuksien käsittelijänä. Ei tainnut muualle päästä ja häpeää meidän muiden seurassa jotka olemme saaneet koulutustamme vastaavaa työtä.
Vai oikein sinun ystäväsi ??
Olet itse kyllä kirja ystävä kun mollata häntä täällä
Onko mieleesi juolahtanut, että tämä maisteri nousee kelassa ylös urallaan, sinä et ehkä niinkään.....
Arkielämä on opettanut meille, että KELA ennakoi osaltaan runsain määrin esiintyvää suurpiirteisyyttä sekä rauhattomuutta.
No ette te sossupummitkaan kauhean älykkäiltä vaikuta, muitten elätettävinä.
Miksi et itse mene Kelaan töihin, jos olet niin älykäs ja näytät jo osaavan homman? Vai etkö pääse?
Ne nauttii kun saa evätä tukia tai sitte niille maksetaan siitä boonusta.