Missä ravintolassa olet viimeisen 10 vuoden aikana syönyt hyvää ruokaa Suomessa? (Ravintola jossa pöytiintarjoilu ja valmiit annokset)
Voi olla missä tahansa päin Suomea.
Itsellä jäänyt mieleen nyt jo lopettanut ravintola Presto Etelä-Esplanadilla, italialaista ruokaa ja hyvät näkymät Esplanadille, mukava tunnelma.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Kouvolan Rossossa.
Kysyttiin hyvää ruokaa.
Kerran kuussa pyrin käymään eri ravintolassa syömässä ja ainahan se on hyvää ollut.
esim Eilen Finnjävel ja vohveliblinit täytteineen. Taivaallista.
Vierailija kirjoitti:
Tertin kartano. 2 kertaa käynyt ja molemmilla kerroilla ollut hyvä ruoka ja palvelu.
Eipä ole muualla Suomessa tullut viimeisen 10 vuoden aikana ravintolassa syötyä, jos pidetään palvelun mittapuuna pöydässä tehtävää tilausta, pöytiintarjoilua ja pöytään tuotavaa laskua. Laivalla kyllä.
+1
Vierailija kirjoitti:
"valmiit annokset"
Eipä ole vielä kertaakaan tavinnut itse kokata ravintolassa
Vaan minäpä olen ollut ravintolassa jossa itse kokattiin. Ammattilaisen neuvoilla ja resepteillä sekä kunnon raaka-aineilla. (Toki joku oli vähän valmistellut, ei tarvinnut itse perunoita kuoria).
Vierailija kirjoitti:
Lähes aina on ravintolaruoka ollut Suomessa pettymys :(
Kauan sitten on Rossoissa ollut hyvä ruoka ja vielä kauemmin sitten Santa Feessä Helsingissä.
Ei ollut annos mutta viime kesänä Vantaan Scandicissa lentokentän lähellä oli loistava lämmin aamupala ja tuoretta kahvia :)
Varmaan niin on jos käydyt paikat on tuota tasoa.
- Talvella 2026 Ondan brunssi Helsingissä
- Kesällä 2025 Billnäsin ruukin ravintolan hampurilaisannos
- Syksyllä 2024 Helsingissä Sea Horsen silakat
- Talvella 2023 Kuurnan siiliorakasannos Helsingissä
- Kesällä 2022 Helsingissä Ravintola Pyysaaren kappelileipä
- Kesällä 2021 Mäntyharjulla sijaitsevan B&B Pinuksen aamiainen
- Kesällä 2020 Zum Beispielin yrttiset karitsamakkarat vanhassa Porvoossa
Vierailija kirjoitti:
Farouge Helsingissä, ihan törkeän hyvä ruoka 😋
Paljon sitä ennen hehkutettiin ja kävin sitten testaamassa. Ihan ok ja muutama parempi annos muttei tullut tarvetta käydä toiste,
Suomen parhaat ravintolat:
https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000011141604.html
Tampereella suosikkejani ovat Tammerin Kellari, Grill It Paja, Tivoli Smörrebröd & Öl ja Harald. Etnisemmistä Nanda Devi, Rioni ja Onni & Leo. Faasain thaimaalaista monet kehuvat. Il Postossa parhaat pizzat, Pulcinellassa ja Fiorinassa hyvät pastat.
En itse ole fine diningin ystävä, haluan että ruoka on maukasta ja täyttävää ja sopii ruokavaliooni.
Olo ja Bronda. Jos fine dinigiin olen eksynyt. Mutta niillä hinnoilla ei oikein saisi epäonnistua. Ja kai siinä oma tunnelmansa on maistella hienouksia joissa maut ja juomat on sovitettu viimeisen päälle yhteen.
Oikein hyvää perusruokaa taas oon syönyt esim. Talin kartanon lounasbuffassa joulun alla.
Ja kiinanalaista esim. Heng Fengissä Nummelassa.
S-Ketjun antimia maailmalle on myös saman kylän Invar. Jossa on ollut oikein maukkaat annokset. Kala esim sopivan kypsää eikä kuivaa känttyä. Ja Burger annoksissa makua ja pihvit mehukkaita.
En tiedä meekö kategoriaan mutta Buru teppayanaki oli positiivinen kokemus Turussa.
Joku tarjousviikko niin buffa oli täynnä, mutta oli maukkaat sushit. Lämpimät jäi vähän vähälle käytölle.
El Toro Tapiola. Ei jää nälkä. Tai voi toki tilaa esim. Tuplapihvin jos epäilyttää. Fine Diningit kaukana, mutta tuhtia Grilliruokaa siitä pitäville
Sea Horse Helsingissä ja Mami Turussa.
Kunnolla tehtyä ruokaa, missään kohtaa ei ole oikaistu. On valkoiset pöytäliinat ja asiallinen henkilökunta mutta ei ole liian pröystäilevä. Hinta/laatu vähintään kohdallaan. Vähän kalliimpaa kuin ABC.llä mutta ei niin kallista että joutuu syömään näkkileipää tilipäivään asti.
Niin ja sitten vielä Pöllöwaari Jyväskylässä.
Tertin kartano Mikkelissä ja Solitary Rantasalmella (Järvisydämen alueella, mutta ei samaa yritystä).
Kummassakin kuuden ruokalajin illallinen. Kaksi elämäni parasta ateriaa, mutta en tiedä kumpi parempi.
Molemmissa erinomainen palvelu ja omintakeinen miljöö, Tertissä 1800-luvun kartanon salit ja tyyli, Solitaryssa valoisa moderni rakennus.
Atelje Finne. Saatiin lahjaksi illallinen siellä ja nautimme suuresti.