Mikä on terveellisin ruoka-aine jolla saa pastakastikkeen kermaiseksi?
Täytyykö ostaa Benecol-tuorejuustoa vai oisko joku kasvisjuttu jolla saisi kermaisuutta kastikkeeseen? Onnistuuko jollain mantelivoilla tms? Entäs sitten ihan rasvattomalla kreikkalaisella jogurtilla? Tarkoituksena siis vältellä kovaa maitorasvaa sekä teollisesti kovetettuja kasvirasvoja (joita ymmärtääkseni on tavallisissa tuorejuustoissa).
Kommentit (48)
Jos nyt välttämättä haluat laittaa kermaa niin suosittelen kaurakermaa. Vaikka olin aiemmin lihan korvikkeita vastaan valmistan nykyään pastakastikkeen kaurajauhiksesta ja paseerstusta tomaatista mausteina mustapippuri, chili ja runsaasti yrttejä ja tämä on parasta koskaan syömääni pastakastiketta. Minä en käytä enää lisättyä suolaa ruuan valmistuksessa, mutta jokainen maustaa ruokansa oman makunsa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt välttämättä haluat laittaa kermaa niin suosittelen kaurakermaa. Vaikka olin aiemmin lihan korvikkeita vastaan valmistan nykyään pastakastikkeen kaurajauhiksesta ja paseerstusta tomaatista mausteina mustapippuri, chili ja runsaasti yrttejä ja tämä on parasta koskaan syömääni pastakastiketta. Minä en käytä enää lisättyä suolaa ruuan valmistuksessa, mutta jokainen maustaa ruokansa oman makunsa mukaan.
Kaikkea sontaa jotkut syö ruuan tilalla :)
Kaikkein terveellisin on tietysti kuohukerma.
Liota vaikka cashew-pähkinöitä ja aja blenderissä. Tulee maitomaisen näköistä ja hyvää.
Ilmeisesti AP haluaa ruokaansa rasvaisen suutuntuman ilman rasvaa.
Voiko sitä cashew-kermaa tehdä manteleista? Liottaa vedessä cashew pähkinöiden sijaan manteleita ja ajaa soseeksi, maustaa yms? Cashewit oli niin kalliita etten voinut ostaa kun siihen menee koko pussillinen. Manteleita on, mutta niissä on kuoret. Haittaako kuoret?
Vierailija kirjoitti:
Kookoskerma
Palmurasvat on ravitsemuksellisesti arvotonta 100% kovaa rasvaa!
Kermassa kovia rasvoja on alle 70%, vitamiineja, hivenaineita ja herkullinen maku.
Ostin jossain häiriötilassa purkin kookoskermaa. Se on tönkkörasvaa, pahaa. Toiste en osta.
Itse kun yleensä teen jotain pastaruokaa, niin en mieti terveellisyyttä. Raaka-aineina mm. punaviini, parmesaanijuusto, kuohukerma. (Pastasta riippuen..) Välillä on kiva vaan nauttia hyvästä ruuasta.
Pastasta ei saa terveellistä millään. Varsinkin jos se on tehty vehnäjauhoista.
Vierailija kirjoitti:
Itse kun yleensä teen jotain pastaruokaa, niin en mieti terveellisyyttä. Raaka-aineina mm. punaviini, parmesaanijuusto, kuohukerma. (Pastasta riippuen..) Välillä on kiva vaan nauttia hyvästä ruuasta.
Ap puhui arkiruoasta. Juhlaruoka on erikseen. Jos syöt noin joka päivä, sinulla on ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap puhui arkiruoasta. Juhlaruoka on erikseen. Jos syöt noin joka päivä, sinulla on ongelma.
Mikä ihmeen ongelma? Pitäisikö arkena syödä huonosti? Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on terveellistä. Aitoa ruokaa, ei mitään "ruuankaltaista valmistetta"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on terveellistä. Aitoa ruokaa, ei mitään "ruuankaltaista valmistetta"
Tää on kumma harhaluulo, että "aito ruoka" olisi aina terveellistä.
Planti kaurakerma on meillä lyönyt läpi. On kermaisempaa kuin meillä myytävät oikeat kermat. Suosittelen kokeilemaan!
Tätäkö kysyttiin? Ei, mutta kun minä minä minä.