Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on terveellisin ruoka-aine jolla saa pastakastikkeen kermaiseksi?

Vierailija
18.05.2024 |

Täytyykö ostaa Benecol-tuorejuustoa vai oisko joku kasvisjuttu jolla saisi kermaisuutta kastikkeeseen? Onnistuuko jollain mantelivoilla tms? Entäs sitten ihan rasvattomalla kreikkalaisella jogurtilla? Tarkoituksena siis vältellä kovaa maitorasvaa sekä teollisesti kovetettuja kasvirasvoja (joita ymmärtääkseni on tavallisissa tuorejuustoissa).

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä laittanut kermaa

Tätäkö kysyttiin? Ei, mutta kun minä minä minä.

Vierailija
22/48 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt välttämättä haluat laittaa kermaa niin suosittelen kaurakermaa. Vaikka olin aiemmin lihan korvikkeita vastaan valmistan nykyään pastakastikkeen kaurajauhiksesta ja paseerstusta tomaatista mausteina mustapippuri, chili ja runsaasti yrttejä ja tämä on parasta koskaan syömääni pastakastiketta. Minä en käytä enää lisättyä suolaa ruuan valmistuksessa, mutta jokainen maustaa ruokansa oman makunsa mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt välttämättä haluat laittaa kermaa niin suosittelen kaurakermaa. Vaikka olin aiemmin lihan korvikkeita vastaan valmistan nykyään pastakastikkeen kaurajauhiksesta ja paseerstusta tomaatista mausteina mustapippuri, chili ja runsaasti yrttejä ja tämä on parasta koskaan syömääni pastakastiketta. Minä en käytä enää lisättyä suolaa ruuan valmistuksessa, mutta jokainen maustaa ruokansa oman makunsa mukaan.

Kaikkea sontaa jotkut syö ruuan tilalla :)

Vierailija
24/48 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein terveellisin on tietysti kuohukerma.

Vierailija
25/48 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liota vaikka cashew-pähkinöitä ja aja blenderissä. Tulee maitomaisen näköistä ja hyvää.

Vierailija
26/48 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kookosöljy 

Vierailija
27/48 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skerma you know 

Vierailija
28/48 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti AP haluaa ruokaansa rasvaisen suutuntuman ilman rasvaa.

Vierailija
29/48 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko sitä cashew-kermaa tehdä manteleista? Liottaa vedessä cashew pähkinöiden sijaan manteleita ja ajaa soseeksi, maustaa yms? Cashewit oli niin kalliita etten voinut ostaa kun siihen menee koko pussillinen. Manteleita on, mutta niissä on kuoret. Haittaako kuoret?

Vierailija
30/48 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietääkö joku?

Vierailija
31/48 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi kukaan ei vastaa

Vierailija
32/48 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kookoskerma

Palmurasvat on ravitsemuksellisesti arvotonta 100% kovaa rasvaa! 

Kermassa kovia rasvoja on alle 70%, vitamiineja, hivenaineita ja herkullinen maku.

Ostin jossain häiriötilassa purkin kookoskermaa. Se on tönkkörasvaa, pahaa. Toiste en osta.

Vierailija
33/48 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun yleensä teen jotain pastaruokaa, niin en mieti terveellisyyttä. Raaka-aineina mm. punaviini, parmesaanijuusto, kuohukerma. (Pastasta riippuen..) Välillä on kiva vaan nauttia hyvästä ruuasta.

Vierailija
34/48 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pastasta ei saa terveellistä millään. Varsinkin jos se on  tehty vehnäjauhoista. 

Vierailija
35/48 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurakerma. Oatlyn on paras. 

Vierailija
36/48 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kun yleensä teen jotain pastaruokaa, niin en mieti terveellisyyttä. Raaka-aineina mm. punaviini, parmesaanijuusto, kuohukerma. (Pastasta riippuen..) Välillä on kiva vaan nauttia hyvästä ruuasta.

Ap puhui arkiruoasta. Juhlaruoka on erikseen. Jos syöt noin joka päivä, sinulla on ongelma. 

Vierailija
37/48 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap puhui arkiruoasta. Juhlaruoka on erikseen. Jos syöt noin joka päivä, sinulla on ongelma. 

Mikä ihmeen ongelma? Pitäisikö arkena syödä huonosti? Miksi?

Vierailija
38/48 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on terveellistä. Aitoa ruokaa, ei mitään "ruuankaltaista valmistetta"

Vierailija
39/48 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on terveellistä. Aitoa ruokaa, ei mitään "ruuankaltaista valmistetta"

Tää on kumma harhaluulo, että "aito ruoka" olisi aina terveellistä. 

Vierailija
40/48 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Planti kaurakerma on meillä lyönyt läpi. On kermaisempaa kuin meillä myytävät oikeat kermat. Suosittelen kokeilemaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme