Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jokaisessa ruokasäästöjutussa oletetaan että ihmiset asuvat maalla ja/tai kaupoissa on loputtomasti punalaputettuja tuotteita?

Vierailija
18.05.2024 |

Jokainen juttu mediassa liittyen ruoassa säästämiseen:

- osta punalaputettuja tuotteita

- pyydä metsästäviltä sukulaisilta lahjaksi lihaa

- pyydä kalastavilta tutuilta lahjaksi kalaa

- kasvata itse perunat, kasvikset, yrtit

- pyydä naapureilta ilmaiseksi omenoita

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjuissa ei yleensä jää epäselväksi miksi ihmisillä ei ole rahaa ruokaan.

Vierailija
62/63 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähikaupassa oli jauhelihaa ja kanan suikaleita euron paketti tällä viikolla. Jauhelihoista ei ne kaikkein kalleimmat paketit mutta keräsin kärryyn reippaasti niin sika-naudan kuin naudankin ja rasvaprosentti 10 % - 22 %. Moneen käyttötarkoitukseen siis. Kanan suikaleitakin iso kasa kärryissä. Kaupasta oli yksi pakasteallas hajonnut ja ilmeisesti kyseinen k-market ei pystynyt niitä säilömään kaikkia enää muualle. Kun kyseessä ei kaikkein pienin malli k-marketista vaan sellainen missä palvelutiski lihoille yms niin ihan reilusti oli noita euron tavaroita. 

Olin torin poikki kävelemässä niin tuttu kertoi tulevansa kaupasta ja saalistaan. Menin hamsteroimaan ja minä lahjoitin kotipihassa parit paketit naapurille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peuran lihapaino taitaa olla lähempänä 18 kiloa kuin 180 kiloa...

Sotkit nyt peuran ja lampaan. Seuraavan kerran kun rakastelet morsiantasi muista laittaa sen takasorkat kumisaappaittesi varsien sisälle. 👍

Peurat painavat MAKSIMISSAAN 150kg, suurin osa jää reilusti alle tuon, sellainen satakiloinen on jo harvinaisuus. Jos ruho painaa 80kg, niin siitä on syötävää noin 35-40kg, mikä on aika paljon lähempänä 18 kiloa kuin 180 kiloa.

Pelottaa, että noin hyvin lajeja tunnistava (180kg on hirven painoluokkaa) pääsisi meysästämään. Tosin ei tuo näytä lammasta ja miestäkään erottavan, joten...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan