USA:ssa yhä useampi pitää akateemista koulutusta huijauksena
Kommentit (94)
Sanotaan, että heikkolahjaisemmat eivät pysty arvioimaan itseään älykkäämpien kykyjä. Joku saattaa pitää itseään älykkäämpää ihmistä tyhmänä.
Vierailija kirjoitti:
Intersektionalismi ja transhumanismi ovat nyt pop, joilla opettajiin kuin Jumalasta seuraavaan suhtautuvien kympintyttöjen päitä sekoitetaan.
Tsemppiä kumppanin löytämiseen ja työllistymiseen sinulle. Voi olla hiljaista.
Usassa kukaan ei usko niiden valtamediaankaan. Sinänsä fiksuja ihmisiä, vaikka siitä maasta en hirveästi pidä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niihäs se periaattees onki, vaikka tää kommentti triggeröi todella paljon ihmisiä
Akateeminen koulutus opettaa ihmisen systeemiälykkääksi. Jokainen tietää, että se systeemiälykkyys ei ole oikeata älykkyyttä tai viisautta, vaan se on nimenomaan sitä systeemiälykkyyttä, minkä joku toinen on luonut ihmiselle
Se akateeminen koulutus esim historian yms asioitten suhteen, on aina eri valtioilla omansa. Eli mikä se totuus sit on jos kouluissa opetetaan vaan omaa propagandaa?
Sitähän se suurimmaks osaks on, opettelua omaan propagandaan.
Eli periaattees se on valetta.
Mitä korkeammalle akateeminen koulutus menee, sitä pahemmaksi tämä meininki menee. Siksi korkeasti koulutettu ihminen on melkeinpä aina todella yksinkertaisen oloinen.
Mitäs tämä systeemiälykkyys on? Mä itse olen ainakin hyötynyt opinnoista huomattavan paljon.
huh huh, menkää amikseen
Vierailija kirjoitti:
Usassa kukaan ei usko niiden valtamediaankaan. Sinänsä fiksuja ihmisiä, vaikka siitä maasta en hirveästi pidä.
Suomessa tullaan taas siihen, että tämä valtio on auktoriteettiuskovaisin valtio maailmassa, juurikin sen takia, että ihminen "koulutetaan" siihen.
Sen takia täällä on kaikki ihan pihalla asioista.
Vai niin. Oma näkemykseni on, että esimerkiksi on erittäin hyvä hallita tutkimusmenetelmien käyttöä ja tunnuslukujen laskemista. Myöskään tilastotieteen ymmärtäminen ei ole haitaksi.
Tietysti jonkin "systeemin" eduksi voidaan tehtailla tutkimuksia kysymyksiä muotoilemalla, otannan kohdentamisella ja tuloksia vääristelemällä. Mutta sehän ei perustu siihen, että opinnot olisivat huijausta, vaan että huijataan, koska on tietty tavoite.
Itselläni on kaksi yliopistotutkintoa eikä niistä kumpikaan ole erityisen edullinen minkään systeemin kannalta, vaikka jonkun mielestä ajattelukykyni on tyystin hävinnyt. Mietin myös esimerkiksi kirurgeja. Mahtavat olla melkoisia systeemin orjia.
USA on vahvasti kristillisten fasististen kulttien hallinnassa oleva maa, joka hyötyy siitä että massat pidetään mahdollisimman typerinä. Lapset groomataan jo pienestä kouluissa uskomaan kaikkeen mitä vallanpitäjäjien eli rahan etu edellyttää. Meininki on lähes vastaavaa kuin Pohjois-Koreassa tai Venäjällä, vähän eri mausteilla vaan. Koko valtio romahtaisi jos kaikilla olisi pääsy terveydenhuoltoon, työntekijöillä olisi edes jotain oikeuksia ja kaikilla olisi edes mahdollisuus opiskella. Hyvä esimerkki tästä systeemistä pienoiskoossa on sikarikkaan tv-pastorit jotka vievät seuraajiltaan viimeisetkin pennit. Salaliittoteorioilla on helppo luoda uhkakuvia ja pelolla hallita sitten ihmisiä jotka ovat jo valmiiksi niin tietämättömiä että he uskovat mitä vaan totuutena. Miksi luulet että kokoomus käy rapakon takana ottamassa oppia republikaaneista? Luuletko että on vahinko että hallituksessa istuu kokoomus sekä Suomen maga-hatut, eli persut? Ja nyt opiskelusta tehdään Suomessakin vähitellen niin kallista että ainoastaan rikkailla on siihen kohta varaa. Mutta hei miksi kouluttautua jos se on joka tapauksessa huijausta? Näin teitä lampaita uunotetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niihäs se periaattees onki, vaikka tää kommentti triggeröi todella paljon ihmisiä
Akateeminen koulutus opettaa ihmisen systeemiälykkääksi. Jokainen tietää, että se systeemiälykkyys ei ole oikeata älykkyyttä tai viisautta, vaan se on nimenomaan sitä systeemiälykkyyttä, minkä joku toinen on luonut ihmiselle
Se akateeminen koulutus esim historian yms asioitten suhteen, on aina eri valtioilla omansa. Eli mikä se totuus sit on jos kouluissa opetetaan vaan omaa propagandaa?
Sitähän se suurimmaks osaks on, opettelua omaan propagandaan.
Eli periaattees se on valetta.
Mitä korkeammalle akateeminen koulutus menee, sitä pahemmaksi tämä meininki menee. Siksi korkeasti koulutettu ihminen on melkeinpä aina todella yksinkertaisen oloinen.
Mitäs tämä systeemiälykkyys on? Mä itse olen ai
Siellä ei valitettavasti opeteta niitä asioita, joita haluan oppia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen keskustelu. Todella harvoin esillä tämän aihepiirin asioita.
Sehän tosiaan vaikuttaisi siltä, että ihan oikeastikin fiksut ja älykkäät ihmiset saadaan "pussitettua" sinne opintoputkeen ja ajattelemaan tietyllä tavalla, jotta eivät käyttäisi älykkyyttään maailman todellisen tilan paljastamiseen.
Nyt se on onneksi tapahtumassa.
Nikola Tesla hyvä esimerkki siitä, esim. meille kaikille ilmainen energia on jo keksitty, mutta haluttu pitää piilossa. Tiedätte kyllä miksi: Siitä ei saisi kukaan rahaa tai valtaa.
Toinen esimerkki on yli sata vuotta kestävä hehkulamppu.
Nykyisellään niissä on kaikenlaista hifistelyä, jolla hintaa saadaan hilattua ylös ja käyttöikä on maks. vuoden-pari.
Puhutko niistä yksittäisistä hehkulampuista jotka ovat palaneet yli sata vuotta? Hehkulampun kuluminen tapahtuu pääasiassa lampun kuumentuessa ja viilentyessä, koska lämpölaajeneminen ja takaisin kutistuminen tekee lankaan mikroskooppisia murtumia, jotka kasvavat ja lopulta särkevät langan. Jos hehkulamppu palaa tasaisella teholla 24/7, kuluminen on huomattavasti vähäisempää.
Mihin koului tarttee ku joku sekopää tiktokissa voi hoitaa sen ajattelu puolen? Do your own research..xD mä revin korkin irti pullosta ja heitän menee, mä oon nii kriittinen ja fiksu mut jostain syystä ne ei Nokialla mun neroutta ymmärrä ja palkkaa, ne haluis et ois joku maisterin tutkinto mikä ny o iha turha juttu hei.
T: pösilö
Vierailija kirjoitti:
Mihin koului tarttee ku joku sekopää tiktokissa voi hoitaa sen ajattelu puolen? Do your own research..xD mä revin korkin irti pullosta ja heitän menee, mä oon nii kriittinen ja fiksu mut jostain syystä ne ei Nokialla mun neroutta ymmärrä ja palkkaa, ne haluis et ois joku maisterin tutkinto mikä ny o iha turha juttu hei.
T: pösilö
Do your own research = googlaa aihe ja scrollaa tieteellisten tutkimusten ohi salaliittoteoriavideoihin
USAn yliopistojärjestelmä on ihan erilainen kuin meillä. Yliopistojen laatu vaihtelee paljon. Akateemisen tutkinnon arvon määrittää ennen kaikkea mistä yliopistosta sen on saanut. Poikkeuksena tähän on eräät säännellyt ammatit kuten lääkärit ja asianajajat, joiden pitää lisäksi osoittaa tietty kelpoisuus ja osaamistaso osavaltion tasolla järjestetyissä testeissä ja taustaselvityksissä että voivat harjoittaa ammattia.
Muistetaan nyt myös että jenkeissä se akateeminen tutkinto maksetaan omasta pussista, ja puhutaan usein kymmenistä tai sadoista tuhansista dollareista. Jos hyväpalkkaista duunia ei saakaan sillä tutkinnolla niin voi hyvinkin olla huijattu olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstan Dunning-Krugereiden kokoontuminen. Koska en ymmärrä mitään vaikka auringonpilkuista tai entsyymeistä tai ryhmäytymisestä, niin kenenkään ei tarvitse.
Niinpä. Akateemisuus nähdään lähinnä humanististen tieteiden kautta. Kai nämä tyypit osaisi kehittää uudet lääkkeet, vakauttaa sähköverkon ja ohjelmoida supertietokoneen tuosta vain.
Katsot edelleen kaikkea systeemilasien läpi. Esim. Lääkkeitä on ollut kauan ennen lääketiedettä. Todennäköisesti ne toimi paremmin kuin lääketehtaan läkkeet.
Ei vedellä lääketehtaan lääkkei hei, poppamies hoitaa voodoolla kuntoon kuten ennen vanhaan. Ai että mä oon fiksu.
T:pösilö
Jenkit on varoittava esimerkki. Heistä näkee kuinka heikko koulutustaso saa ihmiset alttiiksi hybridivaikuttuttamiselle. Kun ihminen on saatu uskomaan, että tiede ja julkinen media valehtelee, portit ovat auki hänen manipuloimiselleen vaikka mihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstan Dunning-Krugereiden kokoontuminen. Koska en ymmärrä mitään vaikka auringonpilkuista tai entsyymeistä tai ryhmäytymisestä, niin kenenkään ei tarvitse.
Niinpä. Akateemisuus nähdään lähinnä humanististen tieteiden kautta. Kai nämä tyypit osaisi kehittää uudet lääkkeet, vakauttaa sähköverkon ja ohjelmoida supertietokoneen tuosta vain.
Katsot edelleen kaikkea systeemilasien läpi. Esim. Lääkkeitä on ollut kauan ennen lääketiedettä. Todennäköisesti ne toimi paremmin kuin lääketehtaan läkkeet.
Popsi sinä niitä parempia lääkkeitä, joiden ansiosta eliniänajanodote oli alle puolet nykyisestä ja lapsikuolleisuus satakertainen.
Vierailija kirjoitti:
USAn yliopistojärjestelmä on ihan erilainen kuin meillä. Yliopistojen laatu vaihtelee paljon. Akateemisen tutkinnon arvon määrittää ennen kaikkea mistä yliopistosta sen on saanut. Poikkeuksena tähän on eräät säännellyt ammatit kuten lääkärit ja asianajajat, joiden pitää lisäksi osoittaa tietty kelpoisuus ja osaamistaso osavaltion tasolla järjestetyissä testeissä ja taustaselvityksissä että voivat harjoittaa ammattia.
Juristin koulutus maksaa, mutta tienestit ovat myös taattu.
Voi esimerkiksi vaatia oikeudessa tähtitieteellisiä korvauksia, mikäli kahvi on liian kuumaa.
Aina paremmin menee läpi, mitä enemmän juristilla on mainetta.
Kallispalkkaisimmat juristit ovatkin vain rikkaiden etuoikeus ja oikeuden tulos on näin taattu jo etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa tullaan taas siihen, että tämä valtio on auktoriteettiuskovaisin valtio maailmassa, juurikin sen takia, että ihminen "koulutetaan" siihen.
Sen takia täällä on kaikki ihan pihalla asioista.
Vau. En tiedä mitä kautta olet päätynyt tuohon johtopäätökseen, mutta kyllä Pietarissa nyt taputetaan käsiä. Ne tekevät sen itse!
Jos tuolta päänupin sisältä pitäisi saada pois jotain liikakasvua, kaikkihan haluaa ihan perus logiikalla ja järjellä leikkaavan, kaikkien viisaudesta osallisen, eikä mitään propagandakoulutettua neurokirurgia.