Onko 50 euroa riittävä lahja ylioppilaalle?
Kommentit (129)
Ammattikoulusta valmistuvalle 50€, ylioppilaalle 500€
Jos useat vieraat antavat 50 €, siitä tulee kivasti rahaa. Mielestäni 50 € on ihan kiva lahja. Ei kaikilla ole varaa antaa satasta.
Vierailija kirjoitti:
Jos useat vieraat antavat 50 €, siitä tulee kivasti rahaa. Mielestäni 50 € on ihan kiva lahja. Ei kaikilla ole varaa antaa satasta.
kuinka joku kehtaa antaa vain muutaman kympin??? Minimi on satanen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuinka joku kehtaa antaa vain muutaman kympin??? Minimi on satanen
Mistä annat, jos itselläkin on tiukkaa? Jätät oman vuokrasi maksamatta?
Vierailija kirjoitti:
400-500€ mielestäni sopiva.
Miksi niin paljon alapeukkuja? tuo on ihan normi summa hieman paremmalla alueella missä minä asun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuinka joku kehtaa antaa vain muutaman kympin??? Minimi on satanenMistä annat, jos itselläkin on tiukkaa? Jätät oman vuokrasi maksamatta?
En arvosta jos ei saa kallista lahjaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi niin paljon alapeukkuja? tuo on ihan normi summa hieman paremmalla alueella missä minä asun.
Ai kaikki vieraat tulevat samalta alueelta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No teillä köyhillä on bånoloja summia, meillä tuommoisia summia annetaan lapsille kun mäkkäriin lähtevät, ylioppilaalle sellainen kymppitonni on minimi, ammattikoululaisilla 15 000 €, koska amis on jo valmis, YO-tordstuksella ei tee mitään, jos ei jatkamaan pääse yliopistoon.
perusmaksu 30€, sitten 10€ lisää joka L:stä. Näin olen mennyt useamman sukulaisen kanssa ja he tietävät sen. Ylpeänä voin sanoa että paras sukulaisen lapsi tienasi 120€ minulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No teillä köyhillä on bånoloja summia, meillä tuommoisia summia annetaan lapsille kun mäkkäriin lähtevät, ylioppilaalle sellainen kymppitonni on minimi, ammattikoululaisilla 15 000 €, koska amis on jo valmis, YO-tordstuksella ei tee mitään, jos ei jatkamaan pääse yliopistoon.
Jep, jep. Mene töihin! Sulla on todennäköisesti ulosotossa tuo minimi 15 000€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä varakkaalla alueella annetaan sekä ylioppilaille että ammattiin valmistuneille tasapuolisesti valmistujaislahjaksi 5 euroa. Mäkkärissä ei syödä, vaan ainoastaan kunnon ruokaravintoloissa.
50 e on aivan liikaa. Eihän nää nykyajan pennut ymmärrä rahanarvoa jos tollasia summia tulee tuosta vaan. 10-20 e on hyvä.
Riippuu myös suhteesta sankariin. Tuttavaperheeltä oli 50 euroa on vähän omituista, vaikuttaa, että antaja yrittää leveillä. Kummeilta, jos rahat riittää, 100-200 euroa on vielä sopiva, sen yli menevä on taas leveilyä. Ja varakkaammissa piireissä, eli jo keskiluokassa, jos varallisuutta halutaan siirtää eteenpäin, se kymppitonni vanhemmilta tai isovanhemmilta ei ole oikeasti kovin harvinaista.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu myös suhteesta sankariin. Tuttavaperheeltä oli 50 euroa on vähän omituista, vaikuttaa, että antaja yrittää leveillä. Kummeilta, jos rahat riittää, 100-200 euroa on vielä sopiva, sen yli menevä on taas leveilyä. Ja varakkaammissa piireissä, eli jo keskiluokassa, jos varallisuutta halutaan siirtää eteenpäin, se kymppitonni vanhemmilta tai isovanhemmilta ei ole oikeasti kovin harvinaista.
Siis tuttavaperheeltä YLI 50 euroa on leveilyä.
Minusta se riippuu , miten läheinen lahjan antaja on.
Isovanhemmat , kummit ,,ym, muut lähisukulaiset voivat antaa 200-500€
Serkut / ystävät voivat vaikka kerätä lahjarahaksi yhteis-summan.
Muilta 50€ on ihan hyvä mielestäni.
Onnea kaikille ylppäreilla ja mukavia juhlia.
Oi niitä aikoja kun lapsena ja teininä asui pienellä kahden pankin paikkakunnalla. Molemmissa pankissa oli keräyslistat ja sinne sai laittaa haluamansa summan niin että saaja ei nähnyt summaa mutta siinä taisi olla suositus että minimi 10 markkaa. Lahjatilille laittaneen nimi oli tavallaan myös ilmoitus siitä että minä sitten luultavasti tulen myös kahville, kutsuja kun ei ollut tapana lähettää siihen aikaan. Sukulaiset ja muut läheiset antoivat oman lahjansa suoraan mutta nuo lahjashekit sai käydä lunastamassa ja kuoret hakemassa edellisenä arkipäivänä ennen lakkiaisia. Tämä ei varmaan kaupungeissa onnistu ja pienillä paikkakunnilla ei enää ole monessakaan yhtään pankkia.
On se. Omat vanhemmat voivat antaa enemmän jos haluavat/voivat.
Vähintään 100 euroa