Onko 50 euroa riittävä lahja ylioppilaalle?
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
50 e on aivan liikaa. Eihän nää nykyajan pennut ymmärrä rahanarvoa jos tollasia summia tulee tuosta vaan. 10-20 e on hyvä.
50;e on 300 Mk!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
400-500€ mielestäni sopiva.
Miksi niin paljon alapeukkuja? tuo on ihan normi summa hieman paremmalla alueella missä minä asun.
Tuskin asut.
👋 heippa sinne Jakomäkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi niin paljon alapeukkuja? tuo on ihan normi summa hieman paremmalla alueella missä minä asun.
Eikä ole. Paremmilla alueilla on ihan normaalin verran, eihän niillä muuten rahaa ole jos ympäriinsä sitä jakelevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos useat vieraat antavat 50 €, siitä tulee kivasti rahaa. Mielestäni 50 € on ihan kiva lahja. Ei kaikilla ole varaa antaa satasta.
kuinka joku kehtaa antaa vain muutaman kympin??? Minimi on satanen
Eikä ole. Ellei pienempi rahasumma kelpaa niin ole kutsumatta vieraita. Hirveitä kerjäläisiä nämä nykyajan ylioppilaat ja vanhempansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos useat vieraat antavat 50 €, siitä tulee kivasti rahaa. Mielestäni 50 € on ihan kiva lahja. Ei kaikilla ole varaa antaa satasta.
kuinka joku kehtaa antaa vain muutaman kympin??? Minimi on satanen
Minulla jää joka kuukausi säästöön n. 30€. Elän pihisti. 50€ on minun kahden kk säästöt. Saajan pitäisi arvostaa sitä enemmän kuin jonkun toisen 100€.
Meille osui eräänä keväänä kolmet yo-juhlakutsut. Siinä ei ollut varaa antaa kenellekään satasta. Viiskymppisillä mentiin. Kirpaisi kyllä sekin.
50 e sukulaiselle ja 20 e olen kortin väliin ja postilaatikkoon naapurin nuorille laittanut. Pääasia että muistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole. Paremmilla alueilla on ihan normaalin verran, eihän niillä muuten rahaa ole jos ympäriinsä sitä jakelevat.
Jokainen paremmilla alueilla asuva tietää, ettei keskiverto ihmisillä ole antaa tuota summaa. Ja riippuu varmasti kuinka läheinen henkilö on.
Meillä paremmilla alueella asuvilla kysytään mikä rahasto ylioppilaalle on ja laitetaan sinne mitä kukin haluaa laittaa.
Mun poika sai papalta 2000 euroa, mummilta satasen, aika monelta 50 euroa, minulta 350 euroa. Jokainen antoi sen mitä pystyi ja poika oli kiitollinen. Se viisikymppinenkin auttaa opiskelijaa tiukassa paikassa.
Laita korttiin tilinumerosi niin voi palauttaa rahan jos ei kelpaa!
Vierailija kirjoitti:
Meillä paremmilla alueella asuvilla kysytään mikä rahasto ylioppilaalle on ja laitetaan sinne mitä kukin haluaa laittaa.
No ei meidän lasten rahastoihin ainakaan kukaan ulkopuolinen mitään pääse laittamaan. Molempien vanhempien piti olla yhtä aikaa paikalla, että saatiin edes itselle lupa sinne laittaa, ja sellaiset perustaa.
20 tai 50€ ihan hyvä summa. Ylioppilas ei paljon selaa ja muistele kuka antoi ja mitä. Kirjekuoren avaa, rahat liiviin ja kortti kahvipöydälle.
Itse laitoin työkavereiden ylioppilaiden keräyksiin 10€/nokka, olisin laittanut 5€, mutta kerääjällä ei muka ollut vastarahaa.
Kummilapselle 100 e, sukulaiselle 50 e, tuttavan lapselle kortin ja ruusun, tai ruusun verran rahaa eli 20 e.
On teilläkin taas murheet ja ongelmat.
Mitä sillä summalla on merkitystä yhtään mihinkään.
Ei ole kuin yksi " sääntö".
Hyvä antaa vähästäänkin, paha ei paskastaankaan.
Vierailija kirjoitti:
perusmaksu 30€, sitten 10€ lisää joka L:stä. Näin olen mennyt useamman sukulaisen kanssa ja he tietävät sen. Ylpeänä voin sanoa että paras sukulaisen lapsi tienasi 120€ minulta.
Minä maksan lapsilleni 100 euroa jokaisesta laudaturista ja 50 euroa eximioista. En ymmärrä tuollaista, että annetaan sama summa riippumatta arvosanoista.
Vierailija kirjoitti:
Minusta se riippuu , miten läheinen lahjan antaja on.
Isovanhemmat , kummit ,,ym, muut lähisukulaiset voivat antaa 200-500€
Serkut / ystävät voivat vaikka kerätä lahjarahaksi yhteis-summan.
Muilta 50€ on ihan hyvä mielestäni.
Onnea kaikille ylppäreilla ja mukavia juhlia.
En todellakaan anna kummilapsille noin suuria lahjoituksia, eivät osaa edes kiittää.
Satku vähintään.