Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tukien uudistusta ideoinut taustavaikuttaja: Raha-automaatti pitää purkaa

Vierailija
18.05.2024 |

Kristillisdemokraattien Asmo Maanselkä peräänkuuluttaa toimeentulotuen ripeää uudistamista ja netin raha-automaatin purkamista.

Maanselkä edusti puoluettaan hallitusneuvottelujen sosiaaliturvakirjaukset sorvanneessa työryhmässä. Maanselän kädenjälki kirjauksissa on vahva, kertovat useat hallituslähteet.

TOIMEENTULOTUEN eli viimesijaisen etuuden uudistaminen on Maanselän mukaan avainasemassa työnteon kannustinten kohentamiseksi. Viime vuoden aikana toimeentulotukea myönnettiin 387000 henkilölle, joista noin 70 prosenttia oli työttömiä.

Kun työtön hakee perustoimeentulotukea netistä, hän sen jälkeen usein saa rahan käteensä ja katoaa johonkin syövereihin oman onnensa nojaan. Kaikkia tuensaajia ei edes tavoiteta, vaikka yritettäisiin. Tämä raha-automaatti pitää purkaa.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010435365.html

Kommentit (131)

Vierailija
21/131 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuenhaun automatisointi on oletettavasti tuonut paljonkin säästöjä julkiselle sektorille, joten olisi kiinnostava tietää, onko mahdollinen tuenhaun kasvu ylittänyt sillä saadut hyödyt vai ei.

Vierailija
22/131 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin, kun toimeentulotukea haettiin kunnilta, niin vastapäätä oli toinen ihminen, joka kyseli kuulumisia hakijalta.

Nykysysteemi on todellakin rahanjakoautomaatti. 

Se saattoi myös olla todella nöyryyttävä tilaisuus, kun tunsi joutuneensa vihamieliseen kuulusteluun, vaikka haki tukea vain parin kuukauden ajaksi.

Sen takia sitä tukea haettiin ainoastaan äärimmäisen pakon vuoksi.

Nimenomaan! Se ei ole mikään ammatti eikä elinkeino, niin kuin laiskat paskat ja loiset nykyään kuvittelevat, että voi itse päättää onko leipomassa kakkua vai maha pystyssä vain syömässä muiden leipomaa kakkua.

Yritin kerran mennä leipomoon leipomaan kakkua, mutta heittivät ulos sieltä kun kuulemma sinne ei päästetä ulkopuolisia.

Homma menee niin että ensin laaditaan työkokeilusopimus ja sitten vasta aloitetaan työt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/131 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään yleistukea ei ole tulossa. Hallitus suunnittelee ulkomaalsisten tukien pienentämistä, eli puheet yhdestä tukihakemuksesta on pelkkää sumutusta. Toki, jos hallitus leikkaa myös kantasuomalaisten tukia, niin silloin tuet voidaan yhtenäistää. Pääasia hallitukselle on, että suomalainen kärsii.

Vierailija
24/131 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helvetin automaatti? Siinähän tarvitaan paljon liitteitä ja tilitiedotkin tarkistetaan, luultavati ainoa tukimuoto jossa tehdään niin.

Vierailija
25/131 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelaelätit paikan päälle 

loppuu tukiaiset ulkomaille ja myös takahuone timoille 

Vierailija
26/131 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Ainoastaan  kasvottomalla joustoluotto pikavippi firmalla on oikeus lypsää riskittömästi rahaa internetin välityksellä taikaseinästä. Tai pimeässä verkossa huimausainetta myyvät nistibusineksen ammattilainen. Ei ole muilla oikeutta harjoittaa tuollaista toimintaa. 

Ja yritystukia osinkoihin lypsävillä hallitusammattilaisilla.

Vierailija
27/131 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katoaa jonnekin??? Siis hän varmaan menee kotiinsa? Pitäisikö hänen jäädä jonnekin tarkkailtavaksi? Mikä tuon kannanoton tarkoitus oikein on???

Juuri tämän vuoksi tarvitsemme Kela-etsiviä. Kelan tukien väärinkäytöksiä löytyi 0,045% kaikista hakemuksista, eli nyt pitää selvittää missä  kaikki tuensaajat  liikkuvat, mitä tekevät näillä suunnattomilla käteisnipuillaan ja keitä tapaavat. Poliisille tulee antaa oikeus ratsata kenet tahansa missä tahansa ilman mitään laillista syytä- tai Kela-etsivien vihjeestä. 

Vierailija
28/131 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa taas miten eri todellisuuksissa ihmiset elävät. Väärin perustein hakevia ja vapaaehtoisesti tukien varassa eläviä on todella pieni osa. Leikkaukset ja rajoitukset osuvat ensisijaisesti ja pahiten niitä tarvitseviin. Väärinkäyttäjät mukautuvat ja jatkavat eloaan, mutta oikeasti tukea tarvitsevat kärsivät ja joutuvat jopa huonompaan tilanteeseen.

Vierailija
29/131 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain toimeentulotukea joskus kymmenisen vuotta sitten, niin oli se kyllä ahdistavaa ja nöyryyttävää se kaiken maailman lippujen ja lappujen kanssa kerjäämässä käynti. Sossutäti siinä ihan hiirenhiljaa tarkasteli lappujani ja sitten valitti kuinka minulla ei näy tiliotteissa tarpeeksi kaupassa käyntejä ja kyseli, että miksi sinä olet käynyt naapuripaikkakunnalla kaupassa ja motkotti, että jatkossa et saa tehdä niin, vaan sinulla täytyy näkyä enemmän kauppakäyntejä ja vain omalla paikkakunnalla, kun seuraavan kerran haet tukea. Olin vielä nuori ja minkä minä sille voin, että äitini halusi ihan väkisin tuoda minulle ruokakassin kaupasta silloin tällöin.

Vierailija
30/131 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä on kyllä pointtinsa, että tt-tuella elävät tavoitettaisiin paremmin ja heille osoitettaisiin parempaa tukea ja sosiaalihuoltoa, mutta nykyisen hallituksen tuntien siihen ei todellakaan allokoida rahaa.

Siis, mitä tarkoittaa tavoitettaisiin paremmin? 

Vierailija
31/131 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyiselläänhän ihmisiä ajetaan yhä kiihtyvällä vauhdilla tt-tuen piiriin.

Suomesta tehdään sossulaa, tai on jo tehty.

Vierailija
32/131 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain toimeentulotukea joskus kymmenisen vuotta sitten, niin oli se kyllä ahdistavaa ja nöyryyttävää se kaiken maailman lippujen ja lappujen kanssa kerjäämässä käynti. Sossutäti siinä ihan hiirenhiljaa tarkasteli lappujani ja sitten valitti kuinka minulla ei näy tiliotteissa tarpeeksi kaupassa käyntejä ja kyseli, että miksi sinä olet käynyt naapuripaikkakunnalla kaupassa ja motkotti, että jatkossa et saa tehdä niin, vaan sinulla täytyy näkyä enemmän kauppakäyntejä ja vain omalla paikkakunnalla, kun seuraavan kerran haet tukea. Olin vielä nuori ja minkä minä sille voin, että äitini halusi ihan väkisin tuoda minulle ruokakassin kaupasta silloin tällöin.

Tämä tarina on joko feikki, tai täti täysin ammattitaidoton. Jälkimmäisessä tapauksessa tee valitus. Omalla kokemuksella sossussa ei todellakaan käyty asiakkaan läsnä läpi tiliotteita tai kommentoitu menoja.

Vierailija
33/131 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelaelätit paikan päälle 

loppuu tukiaiset ulkomaille ja myös takahuone timoille 

Tarkoitatko kentien Vornasta? Sehän on yhteiskunnan elätti. Ollut sitä aina.

Vierailija
34/131 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyiselläänhän ihmisiä ajetaan yhä kiihtyvällä vauhdilla tt-tuen piiriin.

Suomesta tehdään sossulaa, tai on jo tehty.

Se varmaan onkin se tarkoitus. Kun ihmiset ovat toimeentulotuen asiakkaita, niin heille on helpompi ladella ehtoja ja määrätä tehtäviä.

Vierailija
35/131 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä sitten sen jälkeen kun se on purettu? Millä ajatteli, että nämä ihmiset elävät? Pyhällä Hengellä (no pun intended)?

Vierailija
36/131 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä on kyllä pointtinsa, että tt-tuella elävät tavoitettaisiin paremmin ja heille osoitettaisiin parempaa tukea ja sosiaalihuoltoa, mutta nykyisen hallituksen tuntien siihen ei todellakaan allokoida rahaa.

Siis, mitä tarkoittaa tavoitettaisiin paremmin? 

Kontrollia se tarkoittaa. Tämä yhteiskunta on täynnä porukkaa, jotka kokevat oikeudekseen kontrolloida ihmisiä, jotka ovat tavalla tai toisella joutuneet vaikeaan asemaan. Rahaan liittyvä vallankäyttö ja sitä kautta hallinta, alistaminen ja kontrolli on aivan arkipäivää. Sellaiset ihmiset, jotka tämmöisestä nauttii TAI tästä hyötyy, vaatii lisää samaa. Lisäksi on nk hyödyllisiä hölmöjä, jotka voivat kyllä tarkoittaa hyvää, mutta eivät ymmärrä sitä vahinkoa, jota nk hyväbtekemisen nimissä toisille täysin tasavertaisille ihmisille aiheuttavat. 

Vierailija
37/131 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään ihme, että Jumala lähetti minulle varoituksen kristillisdemokraateista ennen vaaleja. Että älä äänestä niitä. Eivät ole kristillisiä.

Vierailija
38/131 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, juuri näin!

Taikaseinästä pitää repiä automaatti irti ja kuskata se SEROlle romuihin. Kela-loiset joutaa sen verta että henkilökohtaisesti käyvät tiskillä raakkumassa ja tekemässä edes jotain elätyksensä eteen. Kun ei ole taikaseinää eikä siinä enää automaattia, niin tuon vaivannäön vuoksi moni loinen huomaa että rahan saa vähemmällä vaivalla kun hankkiutuu TÖIHIN!

Itselläsi on takaseinässä automaatti. Tiedäthän että ne rahat tulevat nykyään taikatilille taikamaasta? Ja minä olen maksanut niistä 35v työllä tälle taikavaltiolle. Joten mitäpä jos pitäisit turpasi kiinni.

Vierailija
39/131 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katoaa jonnekin??? Siis hän varmaan menee kotiinsa? Pitäisikö hänen jäädä jonnekin tarkkailtavaksi? Mikä tuon kannanoton tarkoitus oikein on???

Ennen kuin Suomessa oli Pride, Maanselän piti matkustaa Tukholmaan katselemaan Pridea. Maanselkä on itse hyvätuloisen perheen poika ja saanut kaiken hopeatarjottimelta. Todella homofoobinen ihminen. Suosittelen lukemaan hänen kirjoituksiaan puolueensa lehdistä presidentinvaalien ajoilta.

Vierailija
40/131 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katoaa nettipankkiin maksamaan laskuja. Oi kauheaa!