Yksin asuvat. Miksi teille ei riitä yksiö?
Kommentit (147)
Yksiöitä ei edes ole tarpeeksi Suomessa, jotta jokaiselle yksinasuvalle riittäisi oma.
Mun harrastukset vie tilaa. Palapelit, miniatyyrirakentelu ja käsityöt. Ja kiva voida jumpata ja joogata sekä voida hyvin tehdä ruokaa ilman että keittiö on vain komero, johon juuri ja juuri mahtuu avaamaan jääkaapin.
Asuin aiemmin parissa pienessä yksiössä ja inhotti, kun vieraat istuvat sängylläni.
Kaksiossa makuuhuone on erikseen.
No ei mahdu kaikki tavarat yksiöön. Mulla on iso sohva ja sekä ruokapöytä, koska tykkään kutsua ystäviä kylään ja syömään. No ei nämä systeemit mihinkään yksiöön mahtuisi.
Miksi ihmisen pitäisi valita se, mikä minimissään riittää, jos ei kerran ole pakko? Minusta ainakin on miellyttävää, että kodin eri toiminnoille on oma paikka.
Koska korona pitää tehdä töitä ja haluan pitää työt ja kodin erillään
Riittäisi varmaan. Kaksion antoivat kun kaupungin kämppää hain.
Haluan erikseen työhuoneen, olohuoneen ja makkarin.
Yksiö on liian pieni ja alkaisi vain ahdistaa.
Onko olemassa joku laki ettei yksin asuvat saa asua kaksiossa? Eiköhän se ole jokaisen itse.päätettävissä, ja myös oman varallisuuden mukaan.
Hyvin riittää. Muutin 54m kaksiosta 40m yksiöön ja tässä toimivampi pohja kuin aiemmassa isossa. Järvenrannalla (taloyhtiöllä oma laituri ja uimaranta), asunnon yhteydessä iso terassi. Ei ne neliöt aina merkitse kaikkea vaan kunnollinen pohja.
Siksi koska en halua että kaikki toiminnot ovat samassa tilassa. Pidän siitä että on erillinen makuuhuone, eikä tarvitse sängyltä tuijottaa viereistä ruokapöytää. Pidän siitä että minulla on kaappitilaa harrastusvälineilleni ja että olohuoneeseen mahtuu työpöytä, koska teen töitä kotoani käsin. Vietän arkisin lähes koko päivän kotona, en kestäisi pienessä kopissa, on mukavaa että ympärillä on tilaa ja että makkarin ikkunasta on eri näkymä kuin olkkarin ikkunasta..
Mihin minä yksiötä tarvitsisin? Vuokraisin jollekin köyhälle? Huono ajatus koska köyhillä ei ole varaa mitään maksaa.
Kun ostin ensiasuntoa, Helsingissä oli yksiöissä sijoittajien luoma asuntokupla eli yksiö olisi maksanut melkein yhtä paljon kuin kaksio. Mieluummin ostin sen kaksion.
Vierailija kirjoitti:
Asuin aiemmin parissa pienessä yksiössä ja inhotti, kun vieraat istuvat sängylläni.
Kaksiossa makuuhuone on erikseen.
Kivempihan se siellä makuuhuoneessa on sängyllä istua 😂
Alkovillinen 36m2 yksiö riittää itselle oikein hyvin. Tosin sauna on varastokäytössä (kiukaan sulakkeet irti). Asunto on oma.
Itse tarvitsen pelkästään töilleni yli sata neliötä.
Mulla on yksiö,joten saan sulta armahduksen?
Vierailija kirjoitti:
Riippuu yksiön koosta, nykyinen on 31 neliöö ja pärjään, mutta isompi olisi kivempi. Tästä pienempään en suostu muuttamaan, koirankoppeja.
Ja yksiön pohjamallista. En mahtuisi mitenkään tavaroineni 30 neliöiseen uuteen putkikotiin, mutta mahdun hyvin alle 25 neliön yksiöön ja tilaa jää jumppaamisellekin.
Haaveissa on joskus kaksio, että saa erikseen työhuoneen.
Riippuu yksiön koosta, nykyinen on 31 neliöö ja pärjään, mutta isompi olisi kivempi. Tästä pienempään en suostu muuttamaan, koirankoppeja.