Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini häärää kotonani kysymättä

Vierailija
18.05.2024 |

Ja sitten loukkaantuu kun ei mene niin kuin kuuluisi.

Esimerkki: Olen tässä liottanut yhtä todella likaista takkia etikkakylvyssä ennen pesua. Äitini sitten otti ja meni pesemään tämän takin käsin, ei viitsinyt kysyä olenko aikeissa pestä takkia itse. Ja tietysti laitoin takin pesukoneeseen vaikka äiti oli tämän käsinpesun jälkeen ripustanut sen kuivumaan, ja kas, suuttui.

Siirtelee kuivauskaapista tiskejä jonnekin kysymättä minne ne kuuluisi laittaa. Järjestelee minun vaatekaappia kysymättä. Jotenkin todella ahdistavaa ja loukkaavaakin tulla toisen kotiin järjestämään ja hääräämään pyytämättä.

Tekeekö muiden äidit tätä samaa? 

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi äitisi on sinun asunnossasi? 

Vierailija
2/45 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä. Et taida olla vielä aikuinen. Miksi päästät äitisi omaan kotiisi? Avaimet pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On täällä n. viikon kun vauva syntyy maanantaina. AP

Vierailija
4/45 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On täällä n. viikon kun vauva syntyy maanantaina. AP

No jos olet avuksi pyytänyt, niin koita kestää. Viikon päästä voit laittaa tavarat oikeille paikoilleen.

Vierailija
5/45 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna äidin häärätä, vaikka ärsyttää. Ellei tuon suurempia asioita. Valitettavasti osa äideistä on tuollaisia. Mutta vauvan synnyttyä, pitäkää oma linjanne. Tuntuu, että on "vaara" että äiti puuttuu siihenkin. 

Odottava ja juuri synnyttänyt äiti on mielialaltaan herkillä, ja erikoisetkin asiat saattaa ärsyttää.

Yksi positiivinen asia aloituksessasi on. Kyseessä oma äitisi, ei se paljon puhuttu anoppi

N

Vierailija
6/45 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Olisiko äidin jo aika katkaista napanuora sinuun ja antaa hoitaa itse omat asiat.

Vierailija
7/45 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi päästät äitisi kotiisi hääräämään?

Ei minulla muuta kysyttävää olekaan.

Vierailija
8/45 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuahan tuo, varmaan aika monelle.

Vierailija
9/45 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini ja anoppi tulivat aina hääräämään ja siivoamaan, kun olimme matkoilla. Äidilläni on vara avain, jotta pystyi postin hakemaan. Nämä kaksi kuitenkin intoutuivat puuhailemaan kaikkea muuta..Tiukka puhuttelu molemmille, josta verisesti loukkaantuivat, erityisesti anoppi. Hyvää, ehkä tarkoittivat, mutta itse koin tämän kaappien ym. siivouksen todella loukkaavana. Vara avain on edelleen äidilläni, mutta pysyy aisoissa, käy koiraa ulkoiluttamassa työpäivän aikoina ja välillä huomaan, että viherkasveja on hoidettu, mikä ok.

Vierailija
10/45 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma äitini ja anoppi tulivat aina hääräämään ja siivoamaan, kun olimme matkoilla. Äidilläni on vara avain, jotta pystyi postin hakemaan. Nämä kaksi kuitenkin intoutuivat puuhailemaan kaikkea muuta..Tiukka puhuttelu molemmille, josta verisesti loukkaantuivat, erityisesti anoppi. Hyvää, ehkä tarkoittivat, mutta itse koin tämän kaappien ym. siivouksen todella loukkaavana. Vara avain on edelleen äidilläni, mutta pysyy aisoissa, käy koiraa ulkoiluttamassa työpäivän aikoina ja välillä huomaan, että viherkasveja on hoidettu, mikä ok.

Voi jestas, äiti passaa mutta kovassa kurissa   eikö ees hävetä parjata auttavaa äitiään?       Miksi otat eläimen jos et pysty siitä itse huolehtimaan?

Vierailija
11/45 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eii onneksi mun äiti ole tuollainen häärääjä. Tulisin hulluksi tuollaisen muorin kanssa ja ihan varmasti osoittaisin ovea.

Vierailija
12/45 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoita että äitien/anoppien pitää tehdä mitään ,  itse käyn vain kylässä nyt kun lapsetkin on jo isoja.  Avaimia ei ole ollut ikinä.

Mutta jos pyydetään avuksi, varalle synnytyksen takia tai päivitin pissittämään koiraa  selän takana haukkuminen on jo jotain järkyttävää.

Ei kai se äitikään lepäävältä viimeisillään olevalta kysy nyt  joka astian paikkaa.   

Pärjätkää aikuiset itse ettei tarvitse avuksi tullutta haukkua

Vierailija
13/45 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eii onneksi mun äiti ole tuollainen häärääjä. Tulisin hulluksi tuollaisen muorin kanssa ja ihan varmasti osoittaisin ovea.

Tuossahan lapset ovat äiskän avun tarpeessa,  toinen menee käynnistykseen maanantaina jos lapsi ei putkahda viikonloppuna,  toinen tarvitsee koiralle hoitajaa.

Mutta piika olkoon hajuton ja mauton.   Etenkin tuon äidin asema on hankala jota tytär on pyytänyt synnytyksen takia auttamaan ja sitten  äiti yrittää auttaa ja tehdä kotitöitä.

Vierailija
14/45 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä sulle, että järjestelee. 

Vierailija
15/45 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veetäkö se meille kuuluu moukka

Vierailija
16/45 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä menit pesemään takin, jos se oli käsin pesty? 

Vierailija
17/45 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin se maalaa mökkiä kysymättä ja nyt häärää jo kotona. Onpa ehtiväinen äiti. Mitä muuta?

Vierailija
18/45 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaan kuulumaton , mutta eikö aloittajan puoliso,  tulevan lapsen isä ole kuvioissa mukana?

Vierailija
19/45 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on.  Meillä kun käy lapset, tahtoivat pääsiäisenä tehdä keittiöhommat, pelaa mummo lasten kanssa Monopolia.

Sitten etsin keittiövälineitä  jälkeenpäin mutten siitä nyt hermostunut.  Mulla omat oudot jutut,  yhet yhdessä laatikossa , osa toisessa laatikossa, osa kiskon koukuissa jne.  Kulhot ja kattilat tietyissä paikoissa.

Vierailija
20/45 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiaan kuulumaton , mutta eikö aloittajan puoliso,  tulevan lapsen isä ole kuvioissa mukana?

No ei tietenkään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän