Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*^*ELOISAT loppuviikosta (pe-su)*^*

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin sitten tuolla kamalassa kelissä vaunuttelemassa siinä toivossa, että Stella saisi otettua vähän pidemmät päiväunet. Ja katinkontit! Heräs heti riehumaan, kun saavuin sisään. Siinä meni mun " vapaatunti" . Olisin syönyt rauhassa ja katsonut vähän videota. Ah, että olis ollut luksusta. No, ehkä huomenna. Onnex meillä on isot pyörät vaunuissa. Yhtään tietä ei ollut aurattu, tuuli täysillä naamalle ja tukkakin jäi lenkin varteen. Viikonloppuna teen kävelylakon. Mies saa vaunutella.

Ihana katsella tyttöä, kun on noin tyytyväinen. Halailee ja hymyilee mulle koko ajan. Ottaa taas enemmän kontaktia päivä päivältä.

SOSEET: se banaanihehkutus oli vissiin ennenaikaista. Ei se aamulla niin hyvin enää uponnut :( Yli kuukaus täälläkin on yritetty kaikeinlaista sosetta tarjota, mutta ei ei ei ei .......

Meilläkin maanantaina 5 kk neuvola. Tulee vissiin piikki. Saas nähdä miten on kasvanut. Vaunut tuntuvat kohta ahtailta. Ainakin silloin kun paksu untuvamakuupussi on siellä.

Toivottavasti Tuulin miehen lento laskeutuu turvallisesti ja pääsette viikonlopun viettoon :)

ERIALLE tsemppiä toimenpiteeseen!

Stellalla on ollut jo kuukausi tolkulla sellainen kuiva yskä. Aina vähän väliä tulee köhähdys. Oon sanonut siitä monta kertaa neuvolassa ja lääkärikin kuunteli. Kaikki oli kunnossa. En tiedä olisiko jotenkin yhteydessä ruokailuun. Aamulla kuitenkin taas yskiskeli ennen syömistä. Vaikuttaa ihan terveelta muuten eikä ole kuumetta.

Pyryistä perjantainjatkoa kaikille!

t. Lillefi ja Stella 2408

Vierailija
22/58 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisinko toissapäivänä mainostanut, että yöhulinoista huolimatta en ihme kyllä ole väsynyt. No, nyt olen ja päätä särkee. Viime yönä mies nukkui taasen Onnin kanssa, mutta eikös esikko herännyt just Onnin pidemmän univaiheen aikana ja taas mun unipätkät jäi max 2 tuntiin. Huoh. Niin ja HANHIKKI: kohtalontovereita ollaan: meillä myös todettiin Onnilla maitoallergia (prickillä). Harmi vaan, ettei mun maidoton dieetti tehoa kunnolla, eli muitakin allergisoivia aineita on. Voipi olla, että minulta loppuu imetys toptykkänään, jos ei löydy sellaista ruokavaliota mikä sopisi myös Onnille. Allergologi suositteli myös kiinteiden aloittamista, eli todennäköisesti kaavailemani 6kk täysimetys ei toteudu. Mutta mitäpä en tekisi sen eteen, että saataisiin yöt jotenkuten mallilleen. Niin ja kiinteiden aloitus mennee näin: riisi, maissi, bataatti, mustikka, vattu, kukka- ja parsakaali, kaura.

JAMSSA (ja TEIPPI): tsekatkaahan ettei teillä rauhattomat yöt tarkoita mitään allergiaa! Se ei missään nimessä ole sanottua, että levottomuus liittyisi vain allergiaan, mutta meillä tää yölevottomuus alkoi n. 3kk:n iässä, jolloin yleensä allergiatkin puhkeaa. Samaten olen monelta kuullut, että allergialapset nukkuu usein päivisinkin pelkkiä tirsoja, näin myös meillä (kun taas esikko nukkui nätisti 2 pitkät päiväunet). Se allergioista, mutta ymmärtänette että se aihe on meillä aika tapetilla nyt...

Mitäs muuta? Ai niin: ESIKKO VS. KAKKONEN. Onnin kummeilla on pieni esikoistyttö ja on ollut hauska seurata, miten me " muka" ei jakseta liikahta enää joka inahdukseen, kun taas esikoisen vanhemmat on heti kärppänä vauvan luona. Mutta niinhän se menee. Kantsii todellakin nauttia esikoisvauvan hoidosta, vaikkakin on sanottava että odotin tämän arjen kahden lapsen kanssa olevan rankempaa kuin se onkaan (ehkä tämä 2v9 kk:n ikäero sopi meille).

Jep, nyt pitää alkaa syöttää esikoista (viili venyy...).

Hyvät viikonloput!

Kerttukasperi ja Onni tänään tasan 5kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kele tota ilmaa,terassillekkin pääsee vaan ulkokautta... tiedossa siis lumitöitä :D

iida ei oo kyllä nukkunu kun 3x 30min unet tänään..nitisee ja natisee taas.. välillä tyytyväinenkin. hoooh tulee taas piiiiitkä ilta!

jaahas käsky käy..

Vierailija
24/58 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

TUULILLE: vielä on läiskä jalassa. Soitin siitä neuvolaan, täti oli vähän kummissaan. On kuulemma hyvin harvinaista, alle 1%, joille tulee pentavacista oireita. Viime rokotuksesta ei tullut mitään oireita. Nyt me sitten vaan laitetaan kortisonia siihen jalkaan ja seuraillaan. On se selvästi aamusta jo laskenut, eikä ole enää niin kosketusarka. Tyttö on ollut kiukkuinen käärme koko päivän, mutta siitäkin on vaikea sanoa, että mikä on mitäkin. Äsken kakkasi, sekin on voinut kiukuttaa kun on mennyt monta päivää kakkaamatta.

Syönyt on tyttö muuten myös tosi vähän eilisen jälkeen. Mulla on rinnat ollut pakkautuneena heti aamusta lähtien.

Kerttukasperi: mäkin olen noita allergioita miettinyt ja toisena vaihtoehtona korvatulehdusta tai jotain vastaavaa. Mutta jotenkin ei se kuitenkaan tuntuisi olevan kumpaakaan. Mutta seuraillaan tässä, ja hyvähän se on aina muistuttaa eri vaihtoehdoista. Joskus sitä katsoo omaa elämää niin läheltä, että ei näe metsää puilta ;D

HANNELILLE: mulla oli sama tunne esikoisen kanssa. Siis että ei silleen osannut tavallaan rakastaa sitä vauvaa heti. Kesti oikeastaan aika pitkään, ennen kuin siitä vauvasta tuli ihan oikeasti oma rakas lapsi, eikä vaan joku möttiäinen, jota pitää hoitaa.

Ai niin, unohdin. Joku päivä oli tullut taasen uutta verta. Tervetuloa siis PennyLane :) minunkin puolestani.

Kai sitä pitäisi lähteä kauppaan kunnon ostoksille. Tänään laiskotti, ja syötiin tossa mäkkäriruokaa koko porukka. Jääkaappi vaan huokuu tyhjyyttään.

Jamssa poistuu ja antaa palstatilaa muillekin

Vierailija
25/58 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottaa PennyLane tervetulleeksi mukaan joukkoon tummaan =)

lähden nyt surffaamaan Helsinki-Vantaan sivuille kurkkaamaan onko koneet pysyneet ilmassa. Odottelen ' laskeutumissoittoa' mieheltä.

tuuli ja Elsu

Vierailija
26/58 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan sitä mekin päästiin 5kk:n neuvolaan; pojan mitat 66,1cm ja 7500g. Kiinteitä syö nyt kahdesti päivässä, lounasaikaan kasvissosetta 125-150g ja seuraavalla syönnillä ½ prk hedelmää. Iltaisin sitten 200ml velliä, Nania n. 800ml /vrk (velli on laskettu siihen mukaan).

Meillä opittiin kääntymään mahalleen pari päivää sitten! Kauan sitä on treenattukin ja selälleen poika on osannut kääntyä, jos on viitsinyt... Onhan se nyt helpompaa äkistä suureen ääneen, niin joku tulee kääntämään ;0) Nyt ähertää pyllyä pystyyn ja polvia alleen, konttausta tieten suunnittelee.

nallukka06: En tykännyt huonoa Locobase repair -infosta, päinvastoin. Hyvä tietää, että on liian voimakasta jatkuvaan käyttöön. Onneksi siihen ei ole tarvettakaan, kummallakin muksulla on mielettömän hyvä iho, vain pakkasella posket menee karheiksi.

IkäG: vm-71 olen ja mies on vm-68. Esikoisen syntyessä olin 32v, täytin sinä loppuvuodesta 33.

VäsymysG: Alkaa jo vähän helpottaa, kun poika nukkuu täysiä öitä ja esikoinenkin on taas vaihteeksi nukkunut omassa sängyssään ilman yöitkuja / -kukkumisia. Jostain syystä mulla on iltapäivisin klo 13-14 hirmuinen väsymys ja meinaankin nukahtaa istualleni, jos esim syötän poikaa tai luen esikoisen kanssa kirjaa. Äidin päikkäriaika vissiin...

YökyläG: Ei ole meidän viisikuisemme vielä yökylään ilman vanhempia ehtinyt. Eikä itseasiassa esikoinenkaan, täyttää 3v. Ei ole halunnut jäädä eikä ole alettu pakottamaankaan, jää varmasti aikanaan omasta halustaan.

SäästöG: Emme varsinaisesti ole erityisiä säästäjiä, vaan yritämme elää maalaisjärjen kanssa vähän kaikessa. Käyn kaupassa 2x vkossa ja hyödynnän tarjouksia mahdollisimman paljon, pakasteeseen saakka. Herkuttelemme silti, ei välttämättä karkilla, mutta hyvää ruokaa muuten. Lämmittämisessä säästyy paljon varaavan leivinuunin ansiosta ja talvisaikaan teen siinä samalla paljon uuniruokia. Lapsille ostan vaatteita niin alennusmyynneistä kuin kirppareiltakin, joskus tarpeeseen norm.hinnallakin. Itselle ei ole tullut ostettua mitään vaatetta aikoihin. Meillä on kaksi autoa, mutta käytämme enemmän dieselversiota, jonka vakuutuksiin uppoaa kyllä melkoisesti rahaa vuodessa. Toinen auto on liki vakuuttamaton (vain liikennevakuutus) vanhus, jolla pääsee hätätilanteessa liikkeelle. Mutta esim käyttösähköä ja vettä ei käytetä mittarin kuva silmissä, energiasäästölamppuja palaa ja vettä loorataan surutta.

Vierailija
27/58 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jamssa: meidänkin tytöllä on iso 2cm*1cm kokoinen noin paukura jalassa siitä toissapäiväsestä rokotuksesta ja edellisestä tuli myös joku punainen paukura. Kuumetta eikä kiukkuisuutta ei kuitenkaan ole. Tsemppiä sinne kitisevän tytön hoitoon!

Vierailija
28/58 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäis ikuna kirjoitella näin myöhään, kun päälyö heti tyhjää, mitä piti kirjoittaa. Pöh!

Ainii muutama galluppi ainakin jäi päivällä vastaamatta. Ja sitten piti kysyä, että mitä KAKKATYKKIHOITOA käytättekään vauvan kovaan vatsaan? Ainakin HUHTI käytti jotain valmistetta. Mitä sai antaa tällaiselle pienelle muuta kuin mallasuutetta?

YÖKYLÄG: ei ole poika ollut vielä yöhoidossa. Esikoinen oli 9kk vanhana ekan kerran ja keskari oli hilkun alle 8kk äidilläni hoidossa yön yli. Ensi viikolla, kun meillä on hääpäivä, isoveljet menee taas yöhoitoon, mutta Eeliä en vielä mitenkään voi antaa. On noissa kahdessakin ihan riittävästi työsarkaa äidilleni. Haluan ainakin, että yösyötöt on loppuneet, mieluiten tietysti että kokonaan imetys on loppunut, ennenkuin hennon jättää yöhoitoon Eeliä. Tuo keskarin yökylään jättö ekan kerran oli kyllä kamalan jännittävä paikka, kun vasta oltii yösyöttöjä lopettelemassa. Hyvin oli kuitenkin mennyt, ainakaan äitini ei raportoinut mitään öisiä megahuutoja.

VAATEKOKOG: 74cm pääasiassa, jokunen 68 on vielä käytössä ja jo muutama 80cm. Poika on reitevä ja persevä, kuten äitinsäkin, joten väljyyttä pitää vaatteessa olla, ettei ala kiristään.

Kiitos muuten kaikille säästögalluppiin vastanneelle, tuli käyttökelpoisia ideoita taas kun kehtasi kysäistä! Toisaalta huomasin, että ehkä me ei kuitenkaan ihan niin kovia tuhlareita ollakaan loppupeleissä, sillä hyvin vähän rahaa menee ihan turhuuksiin, tai siis voisi mennä enemmänkin. Kukas se sanoi, että on sellanen " ai vaan 5e, onpa halpa!" . Minä oon juuri tollanen. Kuten täällä aiemmin kerroinkin, tilasin H&M-kuvastosta ihan vaan niitä halpoja 5e-toppeja yms ja loppusumma olikin päänsärkyä aiheuttava.

Vielä tosta vauva-aikahommelista. Juu muistan kyllä, ettei se pelkkää idylliä ja harmoniaa ollut meilläkään. Pelkäsin kätkytkuolemaa ja muutenkin se äidiksitulo oli tuntuva kokemus. Helpompaahan se on ollut näiden muiden kanssa, mutta lähinnä vaan haikailin tuota aikaasillä ajatuksella, että silloin pystyi niin 100% seuraamaan oman vauvan kasvua ja kehitystä kun nyt vauva kulkee ja kasvaa tässä muun perheen mukana. Yhtäkkiä huomaan ajan taas juosseen ja vauvan kasvaneen siinä sivussa kun minä olen pessyt pyykkiä ja tehnyt ruokaa ja sieltä muiden hommien lomasta kuikuillut pojalle. Vielä tuolle menee läpi, että vain häntä varten olen, kun esim. puhelimessa puhun niin että Eeli makaa reisieni päällä niin kyllä vaan poika mulle vastailee sujuvasti ja juttelee mukana. Tyytyväinen poika kaikin puolin on, vaikka huomiota ei 100% saakaan 24/7 ja se on tärkeintä.

Hyvät yöt!

Vierailija
29/58 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meinaa millään keretä koneelle,kun mies on koko ajan duunissa...Sen työnteko häiritsee mun nettikuvioita:)

Galluppeja on ollut pilvin pimein...

Vakuutukset: Meillä on kotivakuutus, keskinäinen henkivakuutus, kaikille sairaskuluvakuutus ja autovakuutus. Sairaskuluvakuutuksista on ollut jyllä lasten kohdalla paljon hyötyä, yksityiselle mennään jos lapset ovat sairaana ja tarvisevat lääkäriä.

Vellit ja soseet: Minä en tarjoa tällä hetkellä muuta kuin rintamaitoa,joten vellit jäänevät kokonaan meillä väliin. Soseet aloitan muutaman viikon kuluttua ja ajattelin tehdä osan itse ja ostaa osan valmiina. Meillä kolme vanhinta ovat saaneet vain kaupan soseita,mutta nelkulle kelpasi vain mamman tekemät...Saa nähdä miten Leevin kanssa käy.

Esikon sain 24 vuotiaana,aika tarkkaan 9kk häiden jälkeen:)

Yökylä: Meillä ei Leevi ole menossa yökylään pitkään aikaan. Nelkkukin (2v4kk) on ollut yökylässä vain yhden yön,silloin kun olin sairaalassa Leeviä hakemassa , kolmonen (4v) on ollut muutaman kerran. Kukaan ei huoli tällaista revohkaa kerralla ,enkä sitä odotakkaan.

Vaatekoko:Meillä on käytössä pääasiassa 74cm rievut, sillä Leevin persaus ja reidet ovat niiiiiin paksut,että 68 kinnaavat. Ostin muuten 74 lappuhaalarit ja eihän Leevi niihin mahtunut...:))

Siitä päästäänkin sopivasti neukkuterveisiin...Eilen oltiin neuvolassa. Leevi oli 65,5 cm ja painoi 8300g...Pieni ja paksu! Rokotuksesta ei noussut kuumetta,mutta poika oli kiukkuinen kuin ampiainen...siispä annoin suppoa ja yö sujui ihan ok.

Väsymys:Tasaisesti väsynyt,välillä väsymys syö rotan lailla,mutta pienillä, katkonaisilla yöunilla on opittu tulemaan toimeen tässä vuosien mittaan. Mies ei nouse koskaan öisin,kun ei kerran ole kotonakaan...Mitenkähän sitä oppii joskus nukkumaan ilman heräilyjä??

Nelkku heräilee siis edelleen 2-6 kertaa yössä ja Leevi syö kolme kertaa,välillä jopa neljä.Meillä on myös Leevin osalta yöt muuttuneet hieman levottomimmiksi...

Vauvakuumetta sitä riivattua tautia on täällä ilmassa aina...

Erialle vaan terveisiä,että minunkin piti niin tehdä tuo operaatio,mutta meikämamma perui päätöksensä, en pystynytkään. No sitten mies sanoi menevänsä ja minä meinasin saada sätkyn. Onneksi tuo ei ole käynyt...ei kuulemma halua enää lapsia,mutta eihän sitä koskaan tiedä, meillä kun ollaan myös varsin sikiäväistä sorttia.

Hanhikille terveisiä...Meillä on suolisto-oireinen maitoallergia kolmosella ja nelosella, saa nähdä miten Leevin kanssa käy,maidottomalla olen pääasiassa koko ajan.

Jamssa: Mitenkäs teidän yöt??

Pantoufle: Meillä nelkku (nyt siis 2v4kk) oppi kääntymään vasta hieman ennen 6kk, konttaamaan 8kk ja kävelemään 1v2kk. Liikkuu nyt todella taitavasti,mutta on veljiinsä verrattuna selvästi harkitsevaisempi ja arempi. Puhetta puputtaa valtavan laajalla sanavarastolla ja laulelee kaikenlaista heleällä äänellä.

Jahas, Leevi heräilee...pakko mennä...Palaan, jos ehdin...

Ope ja Leevi 2808

Vierailija
30/58 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä hyvä yö takana..ostin kaupasta sellaista hipp luomu kaurapuuroa alkaen 4kk :) alankin antaa aamuisin iidalle puuroa kun tuntuu ettei sitä tuo maito kiinosta,kauheen huonosti aamusin meinaa syödä :O onko muilla sellasta? siihen puuroon on lisätty kalsium yms.. kait sitä uskaltaa antaa?! millasia kiinteiden määriä muilla alle 5kk syö? mä alan antaa iidalle ainakin 1prk/ateria sosetta koska maidosta ei saa potkua enään..ja kuhan masu tottuu tuohon puuroon niin alan iltapalaksi antaa nyt juonut velliä.

mut nyt menoksi meille tulloopi vieraita.

Vierailija
31/58 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihana ilma ja ulos tekee kovin jo mieli, sillä aamu-ulkoilu vietettiin kaupassa tuhlaamassa rahoja. Ostettiin uuteen keittiöön uusia koneita ja sehän ei ole ollenkaan halpaa puuhaa.

Pumpuli, me käytettiin duphalacia tytön kovaan vatsaan. Annoin joka aamu 4ml maitotilkkaan sekoitettuna, kun muuten on niin siirappista ettei tyttö sitä huolinut. Kun vatsa saatiin toimimaan annoin joka toinen aamu 2,5ml vissiin viikon ajan. Vieläkin porkkana saa vatsan tukkoon, joten se on hetken meillä pannassa.

Olen kanssa katsellut noita kauravelli ym. vellitetroja ja puurohiutaleita, jos ensi viikolla antaisin tytölle. En vain tiedä kumpaa annan. Pakkasessa olisi maitoa vaikka kuinka paljon ja mietinkin, jos sekottaisin velliä maitoon ja yrittäisin sitä. Minkäänlaista velliä ei ole tyttö tähän asti saanut, joten maistuukohan edes. Soseita syö nyt jo todella hienosti ja paljon, kasvissosetta 1½ purkkia ja hedelmäsosetta 1 purkin päivässä, maitoa ei sitten enää jaksakaan imeä samaan malliin kuin ennen.

Jaa, taas unohdin mitä vielä piti kommentoida. Onkohan mulla jo dementian ensioireita, kun joka päivä unohtelen?

Keittiönkaapit huutelee tyhjentäjää ja mies toi peräkärryn odottamaan, joten poistun. Mukavaa viikonloppua kaikille!

Huhti

Vierailija
32/58 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiirettä pukkaa!!

Viime yö oli sarjassamme epätoivoiset yöt.. ;) Poika meni puol 11 nukkuun, seurasin 12 perässä. Noh, puol 2 jätkä heräs syömään ja kovin kirkas ja iloinen silmäpari sieltä tuijotti.. Aavistelin siinä jo pahinta, mutta toivoin et ku poika tankkaa täyteen, niin nukahtaa uudelleen. Eikä mitä!!! Annoin vielä tissien päälle korvikettakin tyrmäyssatsin, mutta ei puhettakaan että nukkumaan. Nukahti aina mun syliin, mut ku sänkyyn laskin, (omaansa tai viekkuun) niin johan heräs. Pari tuntia jaksoin kanniskella, mutta sitten meni hermot.. Neljän maissa tyrkkäsin supon, ajattelin et jos vaikka kasvukipuja, ku jalat polki kokoajan. Siihen sitten rauhottu ja puol viis päästiin jatkaan unia puol 10 asti. Miks tämmöset yöt sattuu aina silloin, ku itekki kipee.. Mulla nimittäin oli illalla kuumetta ja tänäänkin tosi tukkoinen olo ollu. Ja lisää valitusta seuraa.. Nimittäin meidän taloudessa ainakin ku mies sairastaa, niin se ei kykene tekeen yhtikäs mitään. Kun nainen sairastaa, niin se ei taas estä sitä tekemästä yhtikäs mitään.. GRR!!

Josta sujuvasti toiseen samanmoiseen aiheeseen, eli miesten ja naisten väliset erot. Kun olin äitiyslomalla, niin vauvan hoidon lisäksi siivosin, laitoin joka päivä ruuan, pyykkäsin, käytin koiran lenkillä ja kävin kaupassa. Nyt ku mies on koti-isänä, niin teen edelleen ruua, hoidan kauppakäynnit, lenkitän koiran, pyykkään ja siivoan!!! Ku tuun koulusta niin mies asettuu koneen ääreen ja oikein huokasee, ku sen vapaa-aika alkaa. Että tämmöstä meillä. Nuo miehet on niin.... välillä. Mutta ei pitäis valittaa, koska itte oon ihteni sinne kouluun hommannut ja toisaalta, lyhyenkin koulupäivän jälkeen on ikävä jo kotiin Sakun luo. Mutta en kyllä pistäis pahaksi jos ees joskus olis valmis ruoka oottamassa! Edes näinä päivinä ku sairastaa...

Jep jep. Anteeksi oma napa ja valitus.

pahantuulinen Ikarus

Vierailija
33/58 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitä nyt koittais taas muutaman rivin saada aikaseks kun kerrankin olis sellainen hetki...

Hirveesti täällä on päivittäin juttua siitä mitä kukin syö ja kuin paljo... Meillä ei ole kiinteitä vielä kuvioissa, käydään tuo Almiron altistus ensin loppuun ja katellaan sit. Bataattia jo ostin ja ajattelin tehdä valmiiks pakkaseen kuutioita tai sit laitan niihn pikkusiin minigrip pusseihin.

LIHASOSEista, mä olen yleensä ostanu broilerin tai possun filettä. Jos kaupassa on lihatiski niin voi pyytää sellaisen parin sadan gramman palasen ulkofilettä ja poistamaan valmiiks kaikki kalvot ym. valkoset jutut. Olen sit vähän paloitellu ja lisänny keitinveteen kuivattua valkosipulia sekä persiljaa tms. yrttiä. Sit vaan sauvasekottimella hienoks (kannattaa jättää sitä keitinlientä sinne ettei tuu liian tujua) ja pakastekuutioihin. Sit kun on erilaisia kasviksia kans kuutioina niin voi muutella aterioita sen mukaan mitä kasvista laittaa. Niin ja niistä pakastekuutiorasioista olen siirtäny kuutiot pakastuspussiin/rasiaan sit kun ovat jäätyneet.

Toivolla tuo iho ei ole parantunut niin hyvin kun toivoin. Ihan niin rikki ei iho ole onneks menny eikä kroppa ole täynnä ihottumaa kuin aiemmin mut jatkuvasti on läiskää jossain. Ja se posken läntti palaa takas heti jos kortisonit jättää pois. Onneks ei tarvi pähkäillä sitä et mikä omassa ruokavaliossa nyt taas mättää... siitäkin kun on kokemusta kahdelta edelliseltä kerralta. Tsemppiä kovasti teille imetysdieetillä oleville!! Tiedän kuin rankkaa se on ja nostan kyllä hattua niin ylös kuin kättä piisaa kun jaksatte sitä salapoliisin työtä tehdä!

MEillä on selkeä rytmi tullu päiviin. Aamulla herätään 7 jälkeen ja ennen 8 Toivo syö. 9 maissa nukahtaa vaunuihin kun viedään eskarilaista ja nukkuun 1-1,5h. Sit syödään taas 11 mais ja 12 mais käydään taas unille. Unet on ½-1,5h. Illalla ottaa vielä pikkutorkut ja kasin mais käydään iltaunille. Yöllä herätään x kertaa jolloin tutti laitetaan suuhun. Yleensä otan sit jossain vaiheessa Toivon kainaloon jatkamaan uniaan. Mietin et tuleekohan siitä tapa joka jatkuu pidempäänkin, mut sit ajattelin et tulkoon vaikka kuin pitkään yöllä meidän väliin, se on meidän viimeinen vauva ;o)

VAKUUTUKSIA meillä on vaikka mitä... kasko, kiinteistö, koti, sairasvakuutukset ja tapaturmavakuutukset neljälle lapselle, henkivakuutukset et jos toiselle käy huonosti niin toinen saa jatkaa asumista tässä talossa lasten kanssa, jne... Kallista on mut appiukko on vakuutusyhtiön asiamies joten toivottavasti ovat kohtuuhintaisia ;) En muuten tiedä yhtään mitä noihin menee rahaa kun ukko maksaa kaikki meidän perheen laskut :O

HUHTILLE piti sanoa et jos sulla on omaa maitoa pakkasessa niin osta jotain vellijauhetta (esim. Nalle) ja keitä sitä pienempään määrään vettä kuin ohjeessa on ja sit ohennat velliks omalla maidolla. Nutricialla on kans jotain jauheita, ainakin riisijauhetta.

Onnea Erialle toimenpiteeseen! MEillä mies on luvannu mennä ko. toimenpiteeseen, vielä ei tosin ole edes lääkäriaikaa varattuna....

YÖKYLÄT: Ei ole vielä tämä nuorempi eloinen ollu yökylässä, muut lapset kyllä. Oikein pyytävät välillä päästä mummolle yöksi. Olisivat siellä enemmäkin jos vaan annettais. Nytkin esikoinen on siellä yökylässä, toisen yön peräkkäin. Ajateltiin kyllä et jos joku ilta vietäis Toivo tuolle mummolle yöks, saisivat rauhassa tutustua kun silloin helmikuun puolessa välissä mummo siis tulee meille katsomaan näitä lapsia kun me ollaan miehen kanssa yhden yön reissussa. Anoppi asuu tuossa kilsan päässä joten jos hätä tulee niin apukin on lähellä :)

Ei tule nyt mieleen muita galluipeita... Mies jo huutelee saunaan. Meillä muuten Toivo on aina sitterissä kylpyhuoneessa seuraamassa kun isommat sisarukset leikkivät ammeissaan ja me miehen kanssa saunotaan. Onneks on lasiovi saunassa =)

Peeveli ja Toivo 270806

Vierailija
34/58 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä kommentit:

ERIA: Tsemppiä toimenpiteeseen. On varmaan suuri päätös.. Itse oon ajatellut samaa, et sitten ku joskus lapsiluku täynnä.. Mutta en tiiä onko musta naista siihen.

VelliG: Ei aloiteltu vellejä, vaikka hetken aikaa niitä mietin. Suoraa aloiteltiin hieman alle 4 kk:n iässä maisteleen soseita, ja nyt alkaa tulokset näkyyn, eli jo pitää nälkääkin jo. Mä muuten syötän jo nyt päivällä vihannessosetta n. desin verran ja illemmalla hedelmäsosetta yhen purkillisen. Oon lukenut et jotku teistä vähemmän. Näyttää tuo kuitenkin uppoovan. (selvennykseksi vielä, että en tarkoita, että te muut syötätte liian vähän, vaan se on saanut mut miettimään, et syötänköhän mä itse liian paljon)

YökyläG: Ei oo meillä poika ollut vielä yökylässä, vaikka isovanhemmilla onkin jo paljon ollut hoidossa.

EsikoinenG: Tämä on mun eka, eli sain sen 24 v.

HANHIKKI: Otaksuisin minäkin, että Saku tunnistaa nimensä. Varmaks en osaa sanoa.

Tosta saunomisesta vielä. Me saunotaan ukon kans eri aikaan, ku toinen sit viihdyttää Sakua täällä. Ei oo tohittu kokeilla silleen, et otettais sitteriin se kylppäriin. Alkuaikoina päästiin kahelleen saunaan, ku Saku meni niin aikaisin nukkuun, nykyään menee vasta 10 jälkeen, niin en jaksa itekään enää valvoo sen jälkeen, saati sitten et pitäis ruveta vielä tukkaa kuivatteleen yms.

Juu, mut mä taidan kanssa poistua saunaan.

Ikarus

Vierailija
35/58 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä onpi takana aivan järkyttävä yö! Poika heräsi puolentoista tunnin välein natisemaan? Yhtään en kyllä tiedä mitä. Viimenään laitoin poitsun vaunuihin ja puolihorteessa siinä sitten häntä heijasin selälläni sängyssä :) Lopulta kello 5 jaakko päätti, että on aamu x) Ei yhtään samanlaista yötä kiitos! Ja tietty ens yönä taas mennään...

Tälläiset yöt sitten vahvistaa kyllä tuota minun päätöstäni tuosta toimenpiteestä!

Peeveli: meilläkin mies jo kävi lääkärissä ja aikakin oli varattuna toimenpiteeseen, vaan hinta tuli vastaan. Maksaa yksityisellä n. 700¿! Ei kiva,ei. Kunnalliseen mies ei oikein halua, eikä luota, kun takana on kaikenlaista kokemusta. Niinpä minä sitten varasin lekuriajan ja menen!

Onko muilla kovasti puklailtu? Meillä vaikka kiinteät menee, puklitaan säännöllisesti sen seittemän bodya päivässä :(

Tämmöstä tänään, että lähtisköhän vannattelemaan tota jälkikasvua :D

Mukavaa viikonloppua!

Väsy Eria

Vierailija
36/58 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin on tietty ilman vaatteita ja muovifrotee on sitterin päällä suojana. Saa siinä samalla ilmakylpyjä :)

Tänään kun pitkästä aikaa pesin Toivon kylvyssä enkä suihkussa niin poika keksi sen polsikimisen ihanuuden! Ensin oli jaloilla hirmuista potkimista ja jonkun ajan kuluttua tuli käden mukaan.

ALLERGIAlapsista vielä. Mulla on mutu et täälläkin allergiseksi todetut ovat pääasiassa poikia? Kun oltiin joulukuussa Toivon kanssa siinä maitoaltistuksessa niin siellä oli oikeastaan vaan poikia, yks tyttö tais olla. Samoin kun mentiin aloittamaan almiron altistusta. Siellä oli kaks tyttöä ja 6 poikaa. Kysyin yhdeltä hoitajalta et onko koskaan tehty mitään tilastoa siitä et onko pojat allergisempia kuin tytöt. Sanoi ettei ole mut on ite huomannu saman et poikia on enemmistö. Meillä kans nää pojat tuntuu olevan alttiimpia (vanhemmalle pojalle tuli sit vielä infektioastma), tytötkin on olleet mutta ei niin paljoa ja ne on menneet reilu vuoden ikäisenä ohi (poika oli 4v kun maito kävi). Ehkä tää on vain sattumaa.

Pitäiskö meidän allergisten elovauvojen äitien tehdä oma pino jonne kirjotettais näistä allergia-asioista (vilkutukset Villalle ;). Siellä vois sit kertoilla hyviä reseptejä ja muita hyviä vinkkejä tms. Ne löytäis kans hyvin kun olis yhdessä samassa pinossa kaikki? Siis yksi pino jota kasvatettais sitä mukaa kun tarvetta tulee?

Peeveli taas

Vierailija
37/58 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikana iltatoimien keskeltä:

PEEVELI: kannatan tuota allergiset-eloisat ¿pinoa. Mulla on nyt jo syyllinen olo, kun täällä tulee kirjoitettua aiheesta niin paljon eikä se kosketa kuin murto-osaa eloisista. Eli pistetään pino pystyyn tuonne sairaudet ja allergiat- palstalle, eiks yeah? Toiseksi, arvaa että oon miettinyt myös tuota, että pojilla on enemmän allergioita: olen tehnyt täsmälleen saman havainnon omassa tuttavapiirissä (kaikki allergialapset ovat poikia).

SAUNA: meilläkin on saunottu menestyksellisesti niin, että Onni katselee sitterissä meidän touhuja lasioven läpi. Tosin eilen tais tästä kadota uutuudenviehätys, kun poitsu alkoi miltei heti lohduttoman itkun jäätyään yksin. Otettiin se sitten myös saunan puolelle ja menihän se niinkin. Toinen vaihtoehto on ajoittaa saunominen tirsojen aikaan.

Jep, nyt menoksi. Hyvää illan jatkoa!

Kerttukasperi

Vierailija
38/58 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset opemammalle kysymästä. Yöt menevät kyllä ;) Onneksi saa lukea muidenkin kammoöistä. Terkkari niin neuvolassa ihmetteli, että kun tämänikäisten pitäisi jo nukkua sellaiset 6-8-tuntiset yöt...

ALLERGIOISTA: mua ei ainakaan haittaa, jos täällä normipinossa juttelette allergioista. Saadaanhan me muutkin lisätietoa. Sitäpaitsi, voivathan ne allergiat iskeä myöhemmälläkin iällä. Meillä esikoisella alkoi vähän yli 2-vuotiaana. Tosin kesti vaan puolisen vuotta pahimmat oireet, mutta kuitenkin.

Nyt pitää mennä katsomaan viikon järjettömin ohjelma, viettelysten saari. Se on vielä uusinta, mutta siis alyttömyydessään aivan viehättävä...

Öitä kaikille. Meinasin korkata siiderin--------------------alkoholittoman tietenkin, kun tota kirppua saa olla tissittämässä yötä myöten.

Jamssa + tytsy 5kk

Vierailija
39/58 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa aktivoiduin kirjoittelemaan kuulumisia tänne palstalle.

Jos ensiksi vastailisi galluppeihin:

Vaatekoot. Meidän poju mahtuu vielä 68:sin bodeihin suht hyvin mutta 74:kin on käytössä. Mittaahan pojalla oli 5 kk neuvolassa jo kivat 69 cm ja painoa hitusen päälle 8 kg.

Säästögallup. Meillä minä olen opettanut miehenikin säästötalkoisiin eli tarjousten perässä juostaan. Meillä on yhteinen taloustili jolle molemmat laitamme tietyn summan kuussa ja sillä pitäisi kitkuttaa aina kuukauden ruuat.

Ikägallup. Parasta vuosimallia -75. Sain tämän pojan eli esikoiseni vielä 30 vuotiaana josta hyvinkin tyytyväinen:)

Meillä ollaan tähän asti menty pelkällä tissimaidolla mutta nyt alettiin maistelemaan jo soseitakin. Tänään latasin pojalle yöksi myös vellisatsin joten nyt jännätään auttaako se meidän yöheräämisiin jotka ovat nyt viikon verran olleet kellontarkasti 2, 4, 6, ja 8.00, plaah!

Jep, ja sitten tositarina tämänpäiväisistä häistä.

Olimme pojan kummisedän häissä ja pitkästä aikaa minäkin riivin itsestäni ihmisen näköisen ja kas, oma poika ei tunnistanutkaan enää äitiään. Meidän muuten päivisin itse aurinkona oleva poika järjesti hääpaikalla sellasen shown, että katsoin parhaaksi vetäytyä omaan rauhaan paikan ainoaan rauhalliseen paikkaan eli vessaan. No, siellä sitten hyssyttelin poikaa vaikka millä keinoilla ennenkuin vihoviimeisenä oljenkortena avasin kiinni olevat hiukseni ja kas hiljaisuutta. Poika siis vierasti minua kun minulla ei ollut silmälaseja päässä ja hiuksetkin olivat tavallisuudesta poiketen kiinni. Homman ehkä hauskin kohta oli kuitenkin se, kun bestmannina toiminut mieheni ampaisi heti hääparin liiton siunauksen loputtua vessaan ja kehui, että hienosti lauloit....Totta, minun kaikki vaikerrukseni sieltä vessan siimeksestä oli kuulunut ihanasti sinne juhlasalin puolelle...Ilmeisesti sen vanhan juhlatalon putket kantoivat äänet sinne juhlaväen sekaan...Mahtoi siellä olla harras tunnelma! Voi tätä vauva-arkea:)

Nyt kuitenkin unta maistelemaan ja huomenna taas vauvauintia treenaamaan...Josko päästäisiin jo sukelluksen makuun:)

T. Vaaga ja poju2408

Vierailija
40/58 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tulee huomenna 5 kk täyteen! Ihan mielettömän nopeeta mennyt aika, huh huh.

Sitten oli niitä G:tä monia..muutaman ehkä muistan..

IkäG: Parin viikon päästä tulee se maaginen 30 täyteen ;) Ja esikoisen sain siis 29 vuotiaana.

VaatekokoG: Eilen juuri kävin pojalle vaateostoksilla ja voi söötti, että oli tullut ihania vaatteita! Harmi vaan, suurin osa niistä oli jo hiukka pienempien vauvojen...Eli nyt ostin kokoa 80. Ovat himpun reiluja, mutta parempin niin. Housuissa menee 74. Toki käytössä on vielä jopa parit 56!!! Riippuu niin paljon vaatemerkistä yms.

SäästöG: Ruoka ruoka ruoka..eli siinä yritetään nykyään pihistellä ja harventaa kaupassakäyntejä. Kampaamokertoja olen harventanut, vaateostoksia on ollut pakko vähentää..vaikka vielä vois enemmänkin. Olen ihan himo vaatesoppailija! Vaipoissa ei säästellä eikä oikein missään pojan jutuissa..tosin leluja ei olla ihan hirveesti osteltu. Moni kaveri kuulostaa ostavan leluja ihan mielettömästi. Siinäpäs hyvä G, eli OSTATKO PALJON LELUJA LAPSELLESI? Lähinnä varmaan koskee esikoisen saaneita.

Vaakuutuksiin (ammattitauti) menee ihan sairaasti rahaa..on henkivakuutukset, tapaturmavakuutukset koko porukalle, pojalle vielä sairaskuluvakuutus, kotivakuutus, autovakuutukset, eläkevakuutukset...Aletaan myös pojalle laittaan pikku summa eläkevakuutukseen, saapi sitten itse jatkaa sopivan iän tullessa. Ja oikeaa puljua tunnutte pitävän pystyssä ;)

MItähän vielä oli, enempää en taida muistaa..

Meillä tuntuu syömisrytmi olevan vähän hakusessa. Nyt kun alkaa miettiin en hirveesti osaa sanoa, että mihin aikaan poika maitonsa syö..no, jospa se sieltä alkais taas selkiintyyn.

Niin velleistä joku kyseli...Ollaan annettu jo kauan iltavelli, maissivelliä. Nyt viikolla annettiin ruusunmarja-riisivelliä ja tuntuu tykkäävän oikein kovasti. Joka ilta siis nykäisee sellasen purkillisen, eli 200 ml. Ostin tänään kaupasta kauravelliä, josko ensi viikolla joku aamupvä sitä antais. Ensi viikolla kun ois muutenkin tarkoitus aloittaa aamupuuroilla.

No nyt täytyy päästää mies koneelle, jos itse siirtyis olohuoneen puolelle vielä hetkeksi. Vaikka eipä tuolta taida mitään erityistä telkustakaan tulla..

Palaamisiin!

Almas ja Poika 2808