Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*^*ELOISAT loppuviikosta (pe-su)*^*

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä onkin jo pitkällä,huh...Meillä nääs,nääs,nääs nääs,alkoi tuo päivä jo 4.40 Leevin herätessä iki-ihana torttu pöksyissä. Kun sain pojan simahtamaan takaisin unille,niin nelkkuhan singahti pystyyn ja kun Leevi heräsi unkkusiltaan,niin kolmonen nousi samalla,jippii...Kaikki pikku-ukot ovat nyt vaatteissa ja aamiainen on syöty, pyykit koneessa,sängyt pedattu ja edelliset pyykit silitetty...hohhoijaa...olisin kyllä mieluummin sängyssä, nahkapalat silmillä laskemassa lampaita...Olo on kuin kierrätetyllä kodinkoneella ja voin kertoa, että ulkomuoto tukee käsitystä...

Jamssalle vaan terveisiä...Yöt ovat aika syvältä täälläkin..Leevi heräilee tunnin,puolentoista välein...nelkku kohkaa eestaas...huoh...

No tulipas vuodatettua. Pahoittelut vaan aamun ankeasta aloituksesta,mutta kun muualle ei oikein voi rutista...

Vaaga: Meillä Leevi saa myös sätkyn,jos otan lasit päästä.

Peeveli:Olipa mukava kuulla teidän kuulumisianne.

Leevi köllöttelee tuossa sohvalla ja imee kovaäänisesti varpaitaan. Miltähän minä mahtaisin näyttää,jos yrittäisin samaa:) Pitäisiköhän kokeilla saisiko nuo koivet nousemaan edes ylös...Mitäpä jos jäänkin siihen asentoon :) Eihän sitä näistä vanhoista luista tiedä...Lehdessä lukisi: Pelastuslaitokselle tuli soitto kotisohvalle jooga-asentoon jumittuneelta kotiäidiltä...Rouva-raukka makasi pers pystyssä, varpaat suussa mumisten onnistuin, onnistuin sittenkin:))))

Nyt poistun,sillä nelkku haisee kuin rankkitynnyri...

Opemamma ja Leevi,joka on tänään 5kk

Vierailija
42/58 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelinpa juuri viestin, mutta Eetun sormet kävivät näppäimillä ja katosipa teksti johonkin.

OPELLE jaksuja tähän päivään ja muillekin. Tämä on hyvä paikka tuuletella noita tuntojaan.

Meillä Eetu heräili viime yönä muutaman kerran tuhisevaan oloon ja nyt onkin kauhea nuha pojalla.

ERIALLE tsemppiä toimenpiteeseen!

ikäg: olen vuosimallia -75, esikoisen sain 21-v.(ehdin täyttää 2vk ennen)

vakuutuksiin menee huimia summia myös tässä taloudessa, joskus tuntuu ovatkohan kaikki edes tarpeellisia...

säästög: mies lämmittelee taloa ja vettä ilmaispuilla ja myös talousjätteet, jotka sopivat poltettavaksi, päätyvät uuniin. Meillä on alhaalla ja ylhäällä varaava takka. Ruokaa ja vaatteita ihminen tarvitsee, joten niistä ei säästellä.

nyt täytyy mennä tarjoilemaan nuhanenälle aamupuuroa...

piristystä päivään kaikille!

myry kera puolivuotiaan Eetun

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Mä kannatan " allergisten eloisten" pinoa! Olisi tosiaan kiva vaihtaa kokemuksia. Meillä on nyt Almiron altistus menossa kuudetta päivää, ja täällä sitä ihmetellään, että onko oireita vaiko eikö ole oireita. Ja isommalle tytölle iski vatsatauti, mikä sitten osaltaan sekoittaa pakkaa.

T. Pate06 ja poika 220806

Vierailija
44/58 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koittakaahan keksiä joku naseva,että erottuu joukosta...ja pino pystyyn.

Vierailija
45/58 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas enpä ole taas pariin päivään kerennyt koneelle. Teemu tossa äsken söi ison satsin lihasosetta ja hakee unta sängyssään. Katselee mobilea kun laitoin sen soimaan. Eiköhän se uni sieltä kohta tule.

Galluppeja oli tullut taas uusia.

Lelu g: Neljälle ekalle tuli osteltua vauva leluja mut sit niitä oli jo ihan liikaa. Vitoselle ja Teemulle oon ostanut vaan omat purulelut ja Teemu sai jonkun pikkuisen lelun ristiäislahjaksi.

Velli g: Teemu ei syö velliä kun ei huolinut. en vaan saanut syömään. Puuroa syödään illalla ja siitä vähän ajan päästä pullollinen maitoa sit nukkuun.

Uusi g: onkos elokuiset vielä turvakaukaloissa vai jo isommassa istuimessa. Meillä Teemu on vielä toistaiseksi kaukalossa mutta ei mahdu siihen enään kauaa toppavaatteet päällä nytkin tulee jo jalat vähän yli ja osuvat selkänojaan. painokin tulee kohta vastaan kun Teemu oli 4kk neuvolassa 9kg.

Nyt sit oon miettinyt et minkälaista istuinta pitäis ostaa kun vitosella on omansa vielä käytössä. Oisko jollainsuositella hyvää istuinta.

Jaahas ei se Teemu nukahtanut vaan hain sen tähän syliin niin jatketaan.

Erialla tsemppiä toimen piteeseen. Mä olin kans varma kun plussa tärähti testiin ja Teemun alku odotus aikana olis ihan varma että on meijän viimeinen vauva ja meen sterilisaatioon mutta sitten pyörsnkin puheeni. Toiveena olis vielä yksi ellei kaksikin lasta. Miehelle ehdotin kyseistä toimen pidettä mutta ei halunnut. Nyt syön pillereitä ja harkitsen kierukkaa joka ei oo niin lopullinen kuin sterilisaatio.

Pennylanelle tervetuloa mukaan.

ei mua ainakaan haittaa vaikka allergia juttuja tässäpinossa kirjoitellaan jatkakaa vaan.

k.h.p. Meillä Teemu(huomenna 5kk)syö aamupaivällä omatekosta sosetta liha sellaista 1,5-2dl. iltapäivällä purkin hedelmä sosetta, illalla saman verran omatekosta lihasosetta, illalla desin verran puurojauheesta tehtyä puuroa.

Jaahas nyt se jätkä nukahti syliin vien sen sänkyyn ja meen laittaan pykit kuivuun moro.

puuhis ja Teemu 2908

Vierailija
46/58 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohtuulline yö jne.. vietiin iida mummolaan kun mennään isomman kanssa disneyn ice showhun se on ollu jo muutaqman vuoden et pyhitetään esikoiselle tällänen ilo :)

uusi G: me ostettiin britaxin first class istuin joka menee 0-4.v asti sen saa käännettyä naama menosuuntaankin joten ei tartte ostella mitään välimuoto istuimia :) maksoi 249,-

ei sen kumosta nyt sumpittelee ja on the road...

Vierailija
47/58 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvee räkätauti iski. Eilinen oli vasta alkusoittoa, nyt ollaan melko heikoissa kantimissa. Ukko läks pojan kans mummolaan, et saan levätä, mutta kummasti sitä täällä netissä istutaan ;)

LELUG: Saku on esikoinen ja jonkinverran on tullut leluja hankittua. Ihme kyllä, sukulaisilta ei oo saatu yhtään leluja, vaatteita vaan sataa ihan liian kans.

TURVAKAUKALO: Tämä kiinnostaa minuakin, koska Sakulla myös alkaa jo jalat tuleen yli kaukalon rajoista. Oon täs aprikoinut, että mikäkjöhän se istuin sitten olis. Onko tuo K.P.H minkä ostit, niin onks siin mitään painorajoja tms.? Muuntuuko se niinku sit turvaistuimeksi jossain välissä?

Meilläkin tuo 5 kk lähestyy kovaa vauhtia. Ajattelin kattoo miten on kasvanut ja istten tarpeen mukaan ehkä jo alkaa lisäileen lihaa soseisiin. Katotaan nyt mitä neukussa sanotaan.

Jep, mutta jos sitä tosiaan koittais mennä lepäileen.

Ikarus ja Saku

Vierailija
48/58 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tuo istuin on autossa kokoaika kiinni,siinä on paino rajana 5,5kg jolloin voi supistus osan ottaa pois,sitten olikohan 13kg niin voi kääntää naama menosuuntaan en nyt tarkkaan muista mutta ite pidän niin kauan kunnes mahtuu olee selkämenosuuntaan/ kun kilomäärä täyttyy niin vaihan naama menosuuntaan.

Vierailija
49/58 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
50/58 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos paljon tiedosta ja linkistä, täytyykin käydä katsastamassa, josko näiltä nurkilta löytyis tuollainen istuin. olemme lähdössä ylläkselle hiihtolomalla ja mietin, että isommassa istuimessa olisi Eetunkin mukavampi matkustaa, turvallisuus tietenkin ennenkaikkea. Tuo kun on tarkoitettu pienillekin.

myry

Vierailija
51/58 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä yks kysymys.. KU rossa kuvassa näytti, et se on semmonen, et sen saa vaan naksautettua sinne autoon paikalleen, eli ei tarvi köttää turvavöillä, niin tulkitsinko kuvan oikein?

Vierailija
52/58 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettelis kirjoittaan...............

Vierailija
53/58 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä-pitkästä aikaa täällä kurkkimassa. Muistaakohan meitä enää kukaan... Poitsuhan syntyi 23.8. ja täällä oon viimeksi pohtinut nimiasiaa. Ja periksi ei annettu, nimeksi tuli sitten se Kalle (Edvin Gabriel).

Kallen mahavaivat on onneksi loppuneet ja vaikka poika onkin seurustelua ja toimintaa vailla lähes koko ajan, nyt ei enää itkeskellä " turhaan" . Kalle painoi 5kk neuvolassa 9215g ja oli 68cm pitkä. Vaatteet on siis lähinnä 74 senttisiä, kun leveyteen menee aika paljon...

Tuttuja nimimerkkejä täällä pyörii. Kiva oli lukea teidän kuulumisia. Oottekos tapailleet vielä? Pikkujouluista luinkin. Meille on kertunyt jostain ihmeen syystä perjantaille kamalasti menoja ja aina oon jäänyt paitsi kaikesta teiän kivasta. Vieläkö tapailette joka kuun eka perjantai? Monelta ja missä?

Gallupeista: Olen vuosimallia 71 ja esikoinen syntyi vuonna 2004, niin pitkälle en siis halua ees laskea, että kuinka vanha olin / olen... No mutta henkinen ikä ei ole ihan samalla tasolla fyysisen iän kanssa. Vakuutuksia on lapsillekin; kaikki on Lähivakuutuksesta vaikka olisi ehkä aihetta kilpailuttaa muistakin paikkoja. Säästämisestä: Tarjouksia hyödynnetään, jos kohdalle osuvat mutta tarjousten perässä ei erikseen juosta. Ostokset on aikalailla keskittyneet; käydään esim kerta viikossa suurimmat asiat hoitamassa Prismassa. Jouluostokset sitten hoidettiinkin vuoden aikana kertyneillä bonareilla. Vitsit kun tuliskin säästettyä paremmin!

No joo tässäpä tätä nyt tällä kertaa. Kivaa pakkaspäivää kaikille!

O & K

Tässäpä pikaisesti jotakin kuulumisten tynkää.

Vierailija
54/58 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ens perjantaina tavataan ystävänpäivän merkeissä siellä chicosissa klo 12. Tulkaa mukaan!!! Voi vitsi kun oli ihana kuulla susta, kun ollaan monenmonta kertaa huhuiltu eikä mitään kuulu. Tää oli ihan päivän paras juttu =) Komean nimen teidän poika sai, Kalle on ehdottomasti äijänimi ;-) Ja kesätapaaminen on kesäkuun toinen viikonlopuu lauantaina jossain päin Suomea, paikkaa ei ole vielä päätetty. Äänestyspino löytyy jostain. Täytyykin käydä nostamassa.

Vierailija
55/58 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin kiitos HUHTI tuosta Duphalac-infosta!! Niitä on niin montaa laccia, on Levolacit ja vaikka mitä, joten kiva kuulla selkeitä käyttökokemuksia. Meilläkin se porkkana saa pojan suolen tukkoon, joten täytyy ennakoida tuolla jauheella.

Meillä pojalle maistuu nyt selvästi paremmin kasvissoseet ja hedelmistä vain päärynälle avataan suu. Tänäänkin annoin tuota vaarin mössöä niin aivan onnessaan aukoili itse suuta ja kesken loppui satsi. Sitten kun annan päälle makeaa, ei maistu. Nyt on kaapissa parin päivän ajalta avattuja purkkeja 3, joista on kustakin mennyt 1 lusikka (aprikoosi, omena ja päärynävadelma). Onneksi isot pojat vielä syö soseita puurojen kanssa, joten niihin ne Eelille kelpaamattomat saan laitettua.

Unohdin vallan kaikki mitä piti kirjoittaa. Niin ALLERGIAPINO. Hyvin voitte täälläkin kirjoittaa, mutta nyt kun meillä on tuo Elopainoisten pino muualla niin kyllä pystyy itse paljon vapaammin kirjoittelemaan pitkiä turinoita. Täällä elokuisissa kun on niin vilkasta keskustelua muutenkin niin sitten on ainakin minun mielestä kivempi kirjoitella asiaan vihkiytyneiden kanssa. Ja tämä ei todella siis tarkoita, etteikö täällä niitä saisi kertoa, koska niitäkin juttuja on mielenkiintoista lukea. Ymmärsin kyllä tuon Kerttukasperin tunteen, kun itsekin täällä vein tolkuttomasti palstatilaa niiden PV-pisteiden esittelyjen kanssa.

ALMAS, milloinkas se sun tarkka syntymäpäivä onkaan? Me taidetaan olla melko lailla päivänpäälle ikätovereita =)

Mikäs päivä se oli, kun kerroin, että on ihana olla ei-raskaana. Eilen sain taas yhdeltä kaverilta raskausuutisen ja edelleenkään vauvakuumeviisarini ei heilahtanut milliäkään. Oikein illalla mietin, että mikähän mua vaivaa, kun krooninen vauvakuume ei nyt olekaan niin vahva. Päinvastoin, nautin, että voin ajatella aika pitkälle itseäni, ei tarvitse varoa sitä ja tätä raskaana ollessa ja nyt kun Eelinkin imetys alkaa vähentyä, oman kropan kuntoonsaanti tuntuu mielettömän hyvältä. Sitten laskin, että olen viimesen 4 vuoden aikana on ollut 3kk sellaista aikaa, kun en ole ollut raskaana tai imettänyt! HÄRREJÖSSES sentään, mutta niin vaan on. Ehkä en sittenkään ole sairas vaan ihan terve, ehkä on pieni tauon paikka todella paikallaan. Aloin odottaa esikoista tammikuussa 2003 ja imetin vielä häntä kun aloin odottaa kakkosta. Kakkosen imetyksen lopetin elokuun lopussa, kun marraskuussa tulin taas raskaaksi, eli tuossa se suurensuuri huilitauko sitten olikin.

Nyt mies odottelee tuolla, joten palaan taas toiste!

Pumpuli ja pojat

Vierailija
56/58 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään onkin ollut oikein pakkaspäivä. Mun kävelylakko on pitänyt ja mies on vaunutellut eilen ja tänään. Tänään oltiin mun äidin luona kylässä. Stellan päiväunet jäi taas lyhyeksi. Näin käy aina, kun ollaan jossain kylässä luuhaamassa.

TURVAISTUIN: meillä on käytössä vielä kaukalo, joka on todellakin jäämässä pieneksi. Tytön pää on ihan ylhäällä ja jalat ottaa kiinni takapenkkiin. Ollaan juuri ostamassa uutta. Meillä on sellainen isofix-alusta, johon voi napsauttamalla kiinnittää turvaisuimen. Ei siis tarvita ollenkaan turvavöitä. On osoittautunut tosi käteväksi. Tällä hetkellä käytössä on Britaxin turvakaukalo. Ollaan katsottu Britaxilta myös seuraavaa mallia, vähän samanlaista kuin K.H.P. esitteli. Meillä vaan täytyy olla se isofix-kiinnitys, koska tuo nykyinen alusta käy myös seuraavaan malliin. Saas nähdä löytyykö suoraan kaupasta vai tilataanko. Meillä on tässä edessä pari pidempää automatkaa, joten pitäisi vissiin toimia nopeasti. Mies on viikonpäästä lomalla, joten sitten viimeistään ostoksille.....

Onko teillä muilla käytössä jo matkarattaita? Meillä ei vielä. Tarttis sellaisetkin ostaa. Onko suosituksia?

Nyt kylpyyn....

t. Lillefi ja Stella 2408

Vierailija
57/58 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

viis kilsaa sivakoin ja sit meni nivustaipeet kipiäks...

PUMPULI hih, mie ku kävin ekan kerran pitkästä aikaa salilla se ohjaaja kysy et millon olen viimeks käyny, totesin että aika tiiviisti tässä olen 2,5 vuotta ollu raskaana ja imettäny, meni seki ukko kerranki hiljaseks ;)

ERIA: meillä puklitaan kiinteistä huolimatta, oikeen kunnon laattoja. Eilen tyttö laattas siskon päähän :S, etkä varmaan arvaakaan että mikä poru alko, tyttö kun inhoo yli kaiken hillan pukleja....

Hih, tällä on jo kesä mielessä, hillan kesämekko on viittä vaille valmis, virkkasin ihan enkä vaan surauttanu koneella... nih!

Kohta ois sauna lämmin. Hilpukka loikoo tuolla lattialla 56cm vauvamyssy päässä, syystä että öljysin viimein kaverin päänahan, alkaa karstaa olla pikkusen liikaa. Toivottavasti lähtis näin pois. Sit vaan pitäs keksii et miten saatas esikon nahka puhtaaks, se kun ei vieläkään anna pestä tukkaansa kunnolla.

Ja huomenna sitten olis ohjelmas esikoisen kampaaja ja sit miun pitäs suunnata kulku opinahjooni opon luo...... keskustellaan et miten miun opinnot tulee jatkumaan syksyllä kun on tuo opetussuunnitelma muuttunu.

ALLERGIA jutut sopii minustakin vallan mainiosti näihin päiväpinoihin. mutta tietysti jos kaikki asia on yhdes samas pinos ni sieltä on helpompi lukasta noita juttuja kun et selaa näitä pitkiä pinoja.... jos nyt joku ymmärti mitä tarkoitin, mutta asianomaiset saavat itse päättää tietysti kuinka asiassa toimivat.

mitäs vielä... puheripuli näköjään vaivaa tätä mammaa....

ens vl ois tarkotus pistää muksut hoitoon ja jos sitä sais käytyy sit ite vaikkas elokuvis tms..... *odottaa innolla*

hanna ja hildu

Vierailija
58/58 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo tulee vyöllä kiinni autoon mutta istuimessa omat vyö eli on tosi kätevä!! kannattaa liikkeessä tarkistaa sopivuus autoo,riittääkö vyöt..meillä oli volvo v40 ja just ja just sopi ja nyt ku vaihettiin corolla versoon niin hyvin riittää...