Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei jaksa hoitaa lasta.

Vierailija
16.05.2024 |

Mitähän tässä tekis? Avomieheni ei jaksa hoitaa meidän 10kk lastamme...sanoo aina ettei jää omille jutuille aikaa ja valittaa useasti siitä että joutuu olemaan lapsenhoitaja! Tuo on aika karua kuultavaa kun miettii että hän on kuitenki isä!! Ja vielä 2 lapselle! (edellisestä liitosta tyttö). Nytkin olen itse tosi kipeänä ja en pysty hoitamaan lasta niin miehelle se on nii valtava taakka...en jaksa kuunnella enää tämmöstä, tosi epäkypsää käytöstä.. mies on kuitenki kohta 40v..

Kommentit (98)

Vierailija
21/98 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ollut minkäänlainen varoitusmerkki että miehellä on edellisestä liitosta lapsi jota ei hoida?

Vierailija
22/98 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä keino voi tosiaan olla soittaa miehen äidille ja sanoa, että voisiko tulla auttamaan, kun itse olet sairas ja mies ei jaksa hoitaa.

Tässä taas ohjeeksi a opastukseksi kaikille liittoa ja lastenhankintaa suunnitteleville . Katso, miten mies kohtelee läheisiään ja miten pitää heihin yhteyttä. Tässäkin miehellä on ollut jo lapsi edellisestä liitosta, joten ihan yllätyksenä tuskin asia tuli.

Miksi ihmeessä pitäisi soittaa miehen äidille?! Mieluummin miehen isälle. Jonka tehtävä on näyttää hyvää esimerkkiä pojalleen.

Näköjään länsimaissa on edelleen hyvin vahva oletus siitä, että kaikki lapsiin ja perheeseen liittyvät asiat kuuluvat naisille. Miehet voivat tehdä mitä huvittaa, eikä kukaan kysele heidän perään toisin kuin naisten. Aina se on äiti joka on kaikkeen syyllinen, jos lapsi on tehnyt jotain pahaa tai lapsen epäillään tehneen. Niin, äitiä aina syytetään siitä eikä isää, isä voi elää sinkkuelämää niinku ennen lasta. Typerää tällainen, sillä sen huomaa täällä palstalla kanssa, missä naisvihaa lietsotaan jatkuvasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/98 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit ajatellut ensin kun aloit nelikymppiselle tekeen lasta. Oliko ihan pakko että pääsit töistä pois tai mikä lienee motiivisi. Tai täytyikö tehdä yhteinen lujittaaksesi suhdetta. Miksi se mies suostui yleensäkkään.

Ketään ei nykyään enään kiinnosta lapset mutta pakko on tehdä niitä kuitenkin ja vaikka kuinka vanhoille kun suhteita vaihdetaan kuin sukkia.

Onko teillä mitään järkeä päässä ylipäätäänkään ja nainen päättää, mies vikisee niin hoida kakarasi itse valittamatta.

Tee se että hoidat itse kun noin vanhalle aloit tekemään lasta. Tai lapsi huostaan, sijaisperheeseen. Itse olet epäkypsä kun et ottanut miehestä selvää jaksaako hän vaan itsekkäästi teit ilmeisesti. Miehethän ovat nössöjä.

On aivan sama mitkä ovat äidin motiivit lapsen hankintaan tai miksi lapsi on tehty. Vastuu lapsesta kuuluu silti aina yhtäläisesti isälle ja äidille. Jos isä ei sitä tajua niin hän tuskin voi kutsua itseään mieheksi. Mies kantaa vastuunsa ja tekee sen mitä miehen pitää tehdä. Piste.

Vierailija
24/98 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet kyllästyvät nopeasti lapsiin. Ei ole luonto luonut heitä siihen tehtävään. Jättävät sitten lapsensa ja päätyvät katselemaan jonkun muun lapsia, vähäksi aikaa.

Vierailija
25/98 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit ajatellut ensin kun aloit nelikymppiselle tekeen lasta. Oliko ihan pakko että pääsit töistä pois tai mikä lienee motiivisi. Tai täytyikö tehdä yhteinen lujittaaksesi suhdetta. Miksi se mies suostui yleensäkkään.

Ketään ei nykyään enään kiinnosta lapset mutta pakko on tehdä niitä kuitenkin ja vaikka kuinka vanhoille kun suhteita vaihdetaan kuin sukkia.

Onko teillä mitään järkeä päässä ylipäätäänkään ja nainen päättää, mies vikisee niin hoida kakarasi itse valittamatta.

Tee se että hoidat itse kun noin vanhalle aloit tekemään lasta. Tai lapsi huostaan, sijaisperheeseen. Itse olet epäkypsä kun et ottanut miehestä selvää jaksaako hän vaan itsekkäästi teit ilmeisesti. Miehethän ovat nössöjä.

On aivan sama mitkä ovat äidin motiivit lapsen hankintaan tai miksi lapsi on tehty. Vastuu lapsesta kuuluu silti aina yhtäläisesti isälle ja äidille. Jos isä ei sitä tajua niin hän tuskin voi kutsua itseään mieheksi. Mies kantaa vastuunsa ja tekee sen mitä miehen pitää tehdä. Piste.

Samaa mieltä!! Ihan niinkuin äitiä syyllistettäisiin siitä, että isää ei kiinnosta lasta hoitaa. Voisinpa olettaa, että äiti ja isä ovat kohdanneet toisensa lapsettomina (vaikkakin isällä lapsi ennestään) ja lapsen saannin jälkeen isä ei muuta roliiaan vanhemmaksi. Yksinhuoltajuuskin voi olla tuossa tapauksessa parempi vaihtoehto, jos kerran yhteistä lasta ei voi yhdessä huolehtia. Siinä tulee yhdelle ihmiselle ihan riittävästi huolehdittavaa.

Vierailija
26/98 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet kyllästyvät nopeasti lapsiin. Ei ole luonto luonut heitä siihen tehtävään. Jättävät sitten lapsensa ja päätyvät katselemaan jonkun muun lapsia, vähäksi aikaa.

Te naiset tunnutte valitsevan juuri tuollaisia huonoja isäehdokkaita. On olemassa myös miehiä jotka tykkäävät lapsista niin paljon että ovat ammatiltaan lastenhoitajia.

Vierailija
27/98 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö tai muistatko millainen isä miehesi on ollut esikoiselleen? Onko mahdollisesti hänekin kohdallaan hoitaminen ollut yhtä vaikeaa? Voithan sinä jutella hänen kanssaan siitä, ettei sinullakaan ole mielin määrin sitä omaa aikaa. Tuskin on, jos olet yksin vastuussa lapsen hoidosta.

Mitä luulet, onko tuo ettei jaksa jonkinlaista pelkoa vai tosiaan arvojärjestys kysymys, jossa tulee ensin oma aika, sitten lapsen aika? Voisikohan mies kokea olevansa epävarma siitä miten hyvin pystyy lapsen tarpeista huolehtimaan?

Se että on useampia lapsia ei aina poista mahdollista pelkoa, jos ei ole tarvinnut koskaan ottaa täyttä vetovastuuta lapsen kanssa arjen vetämisestä, yksinään. Helppoa se on silloin, kun joku jeesaa vierellä ja voi hetkeksi vetäytyä jonkin muun asian pariin tai jos on kaksikin lasta toisen lapsen kanssa pelkästään tekemään jotain.

Yksin on aina yksin ja kokemuksesta voin sanoa, että onhan se joskus ihan älyttömän väsyttävää. Hyvät äidit ei saisi koskaan valittaa mistään, se on semmoinen järjetön myytti. Mutta kaiken kun käy a:sta ö:hön viikosta toiseen omien rajallisten voimavarojen ja rajallisen ajan puitteissa niin titityy. Kyllä kaipaa omaa aikaa. Myös se vanhempi joka aina vetää jotain rekeä, mitä tahansa rekeä yksinään, olipa se isä tai äiti.

Oisko miehellä työstressiä? Liikaa töitä ja pitää siksi kynsin hampain omasta ajasta kiinni?

Vierailija
28/98 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä keino voi tosiaan olla soittaa miehen äidille ja sanoa, että voisiko tulla auttamaan, kun itse olet sairas ja mies ei jaksa hoitaa.

Tässä taas ohjeeksi a opastukseksi kaikille liittoa ja lastenhankintaa suunnitteleville . Katso, miten mies kohtelee läheisiään ja miten pitää heihin yhteyttä. Tässäkin miehellä on ollut jo lapsi edellisestä liitosta, joten ihan yllätyksenä tuskin asia tuli.

Miehen vanhemmat ovat jo haudassa.

t. ap

Kuolivatko auto-onnettomuudessa?

Ap, taidat olla trolli.

Olet niin sairas,.ettet pysty vauvaa hoitamaan, mutta tänne jaksat suoltaa tarinaa.

👎

Mitä se sinulle kuuluu mihin nelikymppisen miehen vanhemmat ovat kuolleet.

Vierailija
29/98 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sama provo on ollut täällä ennenkin. 

Vierailija
30/98 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat MLL:lle, pyydät lähettämään lastenhoitajan silloin kun kaipaat lepoa tai apua. Ja maksatat miehellä. Näin jos teidän kummankaan äidit tai lapsen kummitäti eivät ole käytettävissä. Minä sinuna käyttäisin tuota mummokorttia miehen mielipiteistä välittämättä. Oma äitini ja anoppini hoitivat ja auttoivat hyvin innokkaasti ensimmäistä lapsenlastaan. Sitten nuorimman kohdalla toinen oli kuollut raskausaikana ja toinen sairastui syöpään, että tämä apu on arvostettu oikein silloin kun sitä ei enää saanut mitenkään. Jälkikäteen osasin olla anopille kiitollinen, vaikka esikoisen vauva-aikana lähinnä ärsytti se jatkuva neuvominen lastenhoidossa ym.

Vierailija
31/98 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö yhtään selvittänyt millainen hän oli ekan lapsen kanssa? 

Hänelle voi sanoa että lapsesta riippuen vauvaikäisen kanssa ei välttämättä jää kauheasti omaa aikaa, siihen sitoudutaan vauvaa tehdessä tai viimeistään raskausaikana

Vierailija
32/98 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma jaksaminen on tärkeää. Hienoa, että miehesi uskaltaa tunnustaa jaksamattomiutensa. Haukut vielä epäkypsäksi. Mieti vähän käyttäytymistäsi. Haluatko, että miehesi saa burnoutin tai ravistelee turhautuneena lasta?

Vierailija
33/98 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On aivan sama mitkä ovat äidin motiivit lapsen hankintaan tai miksi lapsi on tehty. Vastuu lapsesta kuuluu silti aina

Miten niin aivan sama? Olen eri mutta siis kyllä kai jokaisen vastuulle kuuluu tutkia minkälaisen ihmisen kanssa niitä lapsia tekee. Samalla valitsee minkälaista esimerkkiä lapsilleen näyttää. 

Vierailija
34/98 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät kyllästy. Olet vain valinnut huonosti. Miten tällä palstalla on näin paljon naisia joilla on saamattomia miehiä?

Vierailija
35/98 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin käy aina naisille. Nainen valitsee komean miehen ja haluaa lapsen ja mies ei sitten jaksa hoitaa lasta koska ei ole omaa aikaa enää. Jos nainen kelpuuttaisi kilttejä ja tavis miehiä niin ne kyllä jaksaa hoitaa sitä lasta. Nyt teille tulee eroa aika pian koska mies kokee että oma vapaus on mennyttä. Suomessa on 150000 yksinhuoltaja naista koska aina se komea mies jättää naisen yksin lasta hoitamaan.

Vierailija
36/98 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kannattas varmaan ennen lasten tekoa miettiä onko toinen osapuoli kykenevä vanhemmaksi vai ei. Jos tuota ei vaivautunut tekemään, niin kärsi. Itse olet kuoppasi kaivanut joten turha siitä on muille avautua.

Vierailija
37/98 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät kyllästy. Olet vain valinnut huonosti. Miten tällä palstalla on näin paljon naisia joilla on saamattomia miehiä?

Tämä on hyvä kysymys! Haluaisin nähdä livenä, että millaisilta tämä parit näyttävät.

Vierailija
38/98 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä sama provo on ollut täällä ennenkin. 

Mistä tiedät, että o provo? TUNTUUKO siltä?

Vierailija
39/98 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekikö lapsen toiveesi mukaan?

unelmat ei aina yhteisiä

Vierailija
40/98 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata sitten hankkia lapsia. Varsinkaan vielä toista kun aikaisempikin on pelkkä maanvaiva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan