Näyttävätkö meikkaamat naiset mitäänsanomattomilta?
Miehet, mielipidettä?
Itse olen mielestäni harmaavarpunen naturellina, kevyelläkin meikillä saan erittäin ison eron kasvoihini ja olen kaunis. Saan paljon katseita, ilman meikkiä en.
Mitä mieltä miehet yleisesti ottaen olette, olisiko suotavaa että naiset meikkaisivat? Miten ajattelette puolisostanne mikäli teillä on? Toivoisitteko/toivotteko meikkaavan kotioloissa?
Kommentit (78)
Mun miehen mielestä mä olen nätempi ilman meikkiä. Olen kuulemma kiltimmän ja helpommin lähestyttävän näköinen. Mutta koska itse tykkään voimakkaasta meikistä, siitä estetiikasta jossa on vahvoja vääriä niin vaatteissa kuin naamalla, niin yleensä meikkaan. Sehän on jokaisen oma asia, samoin kuin pukeutuminen. Ei kai kukaan nyt ala omaa pukeutumistaankaan muuttaa, jos toinen vaikka sanoisi että olet kyllä söpömpi pieruverkkareissa kuin noissa normivaatteissasi.
Osa näyttää mitäänsanomattomalta, osa ei. Jos on luonnostaan vaalea, silloin todennäköisemmin näyttää, ja meikillä saa aikaan selkeän eron luonnolliseen. Itse olen tummapiirteinen eikä eroa meikittömän ja meikatun lookin välillä juuri huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni sanoo usein että miltähän tuokin nainen näyttää ilman kilon pakkeleita jne.?! Eli tietää että meikki on vain illuusiota ja harva on oikeasti muuta kuin tavallisen näköinen. Tuntuu tykkäävän kun en juuri meikkaa mutta rehellisesti sanoen olen vain harmaavarpunen. Hänellä itsellään ruskettuva iho, tummat hiukset ja kulmat joten ei ole harmaavarpusen näköinen. Itse olen maantienvärinen ja hyvin hailakka mitäänsanomattoman näköinen.
Sama täällä. Olen aivan kalman valkoinen iholtani aina, koska en voi olla auringossa ollenkaan, en rusketu vaan palan, muutenkin tulee huono olo auringossa. Siihen kuolemanvalkoiseen ihoon kun yhdistetään tyypillinen suomalainen maantienvärinen likaisen näköinen tukka, värittömät ripset ja kulmakarvat, joten näytän siltä ettei ripsiä ja kulmakarvoja ole ollenkaan.
Niin kyllä todellakin olen aika kauhea näky jos en mitään väriä itseeni laita. En arkisin jaksa mitään hirveesti meikata, mutta sen huolehdin, että laitan ripsiin ja kulmiin ihan kevyesti väriä, koska en halua olla "ripsetön" ja "kulmaton".
Vierailija kirjoitti:
Satuin alkuviikosta samaan bussiin tyttären poikaystävän kanssa, kun hän oli kavereiden kanssa menossa jonnekin. Ei nähnyt minua. Oli aika kiva kuunnella, kun he olivat porukalla sitä mieltä, että liika meikkaaminen näyttää rumalta. Samalla haukkuivat kyllä myös hiustenpidennykset ja tekoripset. Ovat 14-15v.
Minulle tuli olo, että ehkä tässä maailmassa on vielä toivoa.
Maailmassa on toivoa, kun nuoret miehet haukkuu ja arvostelee naisten ulkonäköä? Minä en näe tuossa kyllä mitään arvostettavaa ja hienoa, päin vastoin.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset tosiaan ovat kalpeita, miehet monesti luonnollisena värikkäämpiä mitä naiset. Parta/sänkikin sitä tekee.
Testosteroni tummentaa muiden ihokarvojen lisäksi myös kulmakarvoja ja silmäripsiä.
En näytä. Ripsiväri korkeintaan riittää mulle ja näytän meikatulta.
Ottakaa naiset mallia amerikkalaisista naisista! He meikkaavat hirveästi ja nukkuvat meikit päällä - aviomiehet eivät tiedä miltä näyttävät ilman meikkiä? Kaikki amerikkalainenhan on niin kuin sen olla pitää! Näin kerrotaan. Totta vai tarua?
Näin hiljattain ihastukseni ekaa kertaa ilman meikkiä ja oli mielestäni kaunis. Tai ainakin luulen että hän oli kokonaan ilman meikkiä. Korkeintaan joku perusvoide jos jotain. No ainakaan kulmia, ripsiä tai huulia ei ollut meikannut.
Hillityssä arkimeikissä hän on mielestäni kauneimmillaan. Juhlameikissä myös upea.
Mutta kyllä voisin katsella ja ihailla häntä meikittömänä helposti tuntikausia. Toivottavasti nähdään taas pian uudestaan.
Jotkut näyttävät paljon paremmilta ilman meikkiä. Sitten laitetaan tunkkaisen näköinen kerros vääränväristä meikkivoidetta, paakkuiset ripset ja liikaa aurinkopuuteria väärään kohtaan ja lopputulos ei ainakaan kaunista.
Vierailija kirjoitti:
Osa näyttää mitäänsanomattomalta, osa ei. Jos on luonnostaan vaalea, silloin todennäköisemmin näyttää, ja meikillä saa aikaan selkeän eron luonnolliseen. Itse olen tummapiirteinen eikä eroa meikittömän ja meikatun lookin välillä juuri huomaa.
Mä olen kyllä luonnostaan tumma, mutta mulla ero meikatun ja meikittömän välillä on silti valtava. Mun naama kun ei ole oikein minkään muotoinen, sellainen tasainen taikinanaama vaan. Siihen täytyy piirtää muoto varjostuksilla ja korostuksilla. Sitten silmät on myös surullisesti alaspäin ulkonurkistaan riippuvat, ja aika pienet, mutta meikillä saa illuusion isommista ja pirteämmistä silmistä. Myös nenän leveyden voi fiksata korostuksilla ja varjostuksilla.
Monet on aika vaisun näköisiä, mutta niinhän se on muillakin lajeilla. Naaraat ovat mitäänsanomattomia, urokset koreilee väreillä jne.
Jotkut latinot tai etelä-euroopan ja lähi-idän naiset ovat kyllä vähän dramaattisemman näköisiä tummempine kulmakarvoineen ja ripsineen.
Jokainen saa tehdä miten parhaaksi näkee. Perheellisten tulee pitää mielessä, että se meikkaaminen on sitä paljon kaivattua omaa aikaa.
Jos kaikki kulkisivat ilman meikkiä niin ihmisten silmät taas tottuisivat luonnollisen näköiseen naiseen. Vähän ajan päästä eivät näyttäisi niin "mitäänsanomattomilta". Mutta mun puolesta meikatkoon se joka haluaa tai jaksaa. Itse laitan välillä ripsaria ja huulipunaa. Muuten olen laiska meikkaamaan.
Paksu pakkeli vanhentaa. Kevyt ehostus on raikas. Meikitönnusein just heränneen näköinen. Mutta kukin tehköön ihan mitä tykkää naamalleen.
Vierailija kirjoitti:
Tummempipiirteisten täytyy käyttää vahvempia ja tummempia värejä meikissä, että huomaa eron. Oletko koskaan katsonut tummaihoisten meikkivideoita? Se meikin määrä on ihan hullu verrattuna siihen mitä itse käyttää vaaleana ihmisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni sanoo usein että miltähän tuokin nainen näyttää ilman kilon pakkeleita jne.?! Eli tietää että meikki on vain illuusiota ja harva on oikeasti muuta kuin tavallisen näköinen. Tuntuu tykkäävän kun en juuri meikkaa mutta rehellisesti sanoen olen vain harmaavarpunen. Hänellä itsellään ruskettuva iho, tummat hiukset ja kulmat joten ei ole harmaavarpusen näköinen. Itse olen maantienvärinen ja hyvin hailakka mitäänsanomattoman näköinen.
Sama täällä. Olen aivan kalman valkoinen iholtani aina, koska en voi olla auringossa ollenkaan, en rusketu vaan palan, muutenkin tulee huono olo auringossa. Siihen kuolemanvalkoiseen ihoon kun yhdistetään tyypillinen suomalainen maantienvärinen likaisen näköinen tukka, värittömät ripset ja kulmakarvat, joten näytän siltä ettei ripsiä ja kulmakarvoja ole ollenkaan.
Niin kyllä todellakin olen aika kauhea
En luonnollisen näköiset ihmiset ole mitenkään kauhean näköisiä. Minusta helpommin lähestyttävän näköisiä kuin sotameikissä kulkevat.
Vierailija kirjoitti:
Monet on aika vaisun näköisiä, mutta niinhän se on muillakin lajeilla. Naaraat ovat mitäänsanomattomia, urokset koreilee väreillä jne.
Jotkut latinot tai etelä-euroopan ja lähi-idän naiset ovat kyllä vähän dramaattisemman näköisiä tummempine kulmakarvoineen ja ripsineen.
Heillä on myös yleensä erottuvampi kasvojen luusto. Aika moni suomalainen on kaltaiseni pyöreänaamainen, ei ole vahvasti erottuvaa kulmikasta leukalinjaa, posket voi olla pulleat vaikka olisi hoikka, nenä on usein lyhyt hyppyri tai nykerö, silmäluomet on usein jo nuorena raskaat joka saa silmät näyttämään pieniltä. Eipä siinä meikittömässä ulkonäössä oikein kilpailla jonkun uljaan latinon tai italiaanon kanssa.
No se riippuu täysin naisesta. Jotkut näyttää mitäänsanomattomilta ilman meikkiä ja jotkut ei.
Saan katseita ilman meikkiä ja silmälasit päässä. Hyvä iho luonnostaan ,ei tarvi välttis pakkelia päälle. Ripsetkin on vaaleet. Silmät ihan nätit. Kulmat oon laitettu.
Ja toisaalta, monesti on käynyt ilmi, että miehet luulevat naturelliksi naista, jolla on kevyt meikki. "Todella kaunis ihan luonnostaan ilman meikkiä".