Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te 5-kymppiset teette, kun kaikki on jo koettu?

Vierailija
16.05.2024 |

Paitsi lapsenlapset, niitä tulee ehkä joskus 10 vuoden päästä. Kolmikymppisenä olin niin tohkeissani, kun odotin ensimmäistä lasta, sain ensimmäisen vakituisen työn, ostimme talon pihoineen. Mutta nyt ne lapset muuttavat pois yksi toisensa jälkeen ja pitäisi innostua pullan leipomisesta, käsitöistä, kasvihuoneista, tomaatinkasvatuksesta yms. Ei nappaa yhtään. Työ on osoittautunut vääräksi ja todella uuvuttavaksi. En ole ainoa lähipiirissä, joka suunnittelee alanvaihtoa. Mitä ihmettä nyt pitäisi tehdä toinen puoli elämää? Juu, matkustellaan, mutta ei sitäkään koko aikaa jaksa. Harrastan liikuntaa, vaikka maratonit eivät kremppojen takia enää onnistu. Monia harrastuksia on kokeiltu.

Kommentit (223)

Vierailija
161/223 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä kokeillut homoilua.

Sukurutsa ja kansantanssit uupuu myös ansioluettelosta.

Vierailija
162/223 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonto, liikunta ja puutarhanhoito.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/223 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on niin paljon enemmän kuin joku omistusasunto, jne. Itse koen eläväni 5-kymppisenä ihan parasta aikaa ja innolla odotan tulevaa. Se on mahdollista, koska olen aina miettinyt syvällisesti, että mikä on mun elämän tarkoitus, mitä elämältä haluan, mikä tärkeää. Ja en ole mennyt laput silmillä perusputkea. Ei ole omasta tahdosta lasta, en ole naimisissa, ei omistusasuntoa, jne. 

Pitää osaa erottaa puitteet ja sisältö. Ja sisältö ratkaisee.

Vierailija
164/223 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teatteri ja konsertit. 

Vierailija
165/223 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taide ja Museot.

Vierailija
166/223 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

V. 2024 olen aloittanut mm. uuden parisuhteen ja työn. 

Mitä täs ny viä ehtis muuta? Oon aika kiireinen. Ei olis edes aikaa lapsenlapsille.  

Vierailija
167/223 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eletään uutta nuoruutta tietenkin kun on vielä terveyttä ja virtaa.

Vierailija
168/223 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko jämähtänyt ja pystyynkuollut ap.

Vierailija
169/223 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voi alkaa rakentaa vaikka ruumisarkkuaan jos ei muuta keksi. 

Vierailija
170/223 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paneskelen parikymppisiä hamaan tulevaisuuteen asti.

Mulla samat harrastukset. Nykyään tosi helppoa kun on tulopuoli kohdallaan ja tarjontaa netti täynnä. Saa panna paljaalla sekä ilman. Homma senkun helpottuu kun opiskelijoiltakin vähän leikattiin tukia niin tarjonta vaan lisääntyy entisestään. Miksi panna nelikymppisiä naisia kun voi panna niiden tyttäriä. 🙂

Minulla nuorin ollut 2006 vuoden mallia. 

Vierailija
171/223 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole tekemisen puutetta vaikka olen 59. Uusi mies ja uusia harrastuksia. 

Vierailija
172/223 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla on tässä iässä vielä omat vanhemmat elossa. Siinähän sitä riittää projektia, kun huolehtii vanhuksista tai patistaa heitä hankkimaan itselleen palveluita. Jossain vaiheessa tulee asunnon tai maatilan tyhjennys myyntiä varten, perintöriitoja omien sisarusten tai muiden sukulaisten kanssa ja sen sellaista. 

Tässä iässä viimeistään pitää myös miettiä oma testamentti ja edunvalvontavaltuutus kuntoon. Tarpeen tullen tehdään jäämistösuunnittelua ja siirretään omaisuutta hiljalleen seuraavalle polvelle. Kuolinsiivousta ei voi aloittaa liian aikaisin ja myös mökin ja omakotitalon kohtalo kannattaa selvittää perillisten kanssa hyvissä ajoin, ettei jää heille riippakiveksi, jos eivät niitä omaan käyttöönsä halua. Vielä tässä on 20 vuotta aikaa mökkeillä ja asua omakotitalossa, mutta sekin aika pitäisi käyttää fiksusti, että 20 vuoden kuluttua kiinteistöt ovat tarvittaessa myyntivalmiita.

Vierailija
173/223 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden festareille järkkäriksi. Tiedän kaikki viina- ja kamajemmat ja käräytän kakarat.

Vierailija
174/223 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla samat harrastukset. Nykyään tosi helppoa kun on tulopuoli kohdallaan ja tarjontaa netti täynnä. Saa panna paljaalla sekä ilman. Homma senkun helpottuu kun opiskelijoiltakin vähän leikattiin tukia niin tarjonta vaan lisääntyy entisestään. Miksi panna nelikymppisiä naisia kun voi panna niiden tyttäriä. 🙂

Viiskymppisilläkin onneksi löytyy paljon uutta koettavaa. Varsinkin miehillä. Se on hyvä ja tärkeä asia, että pysyy virkeänä ja kokemusta karttuu.

Vierailija
175/223 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ryydmanin tunnustus lähti poliisille.

Vierailija
176/223 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neljäkymppinen nainen on kieltämättä jo aika rupu. Parhaat päivänsä nähnyt.

Vierailija
177/223 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusin villitys on ns. pierukävelyt viikonloppuisin tai arki-iltaisin. Pieni kävely perheen/uusperheen kanssa tekee hyvää suolistolle. Mukava kävellä rauhassa n.15 min ja päästellä paukkuja vapaasti, suolikin puhdistuu.

Vierailija
178/223 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neljäkymppinen nainen on kieltämättä jo aika rupu. Parhaat päivänsä nähnyt.

35 alkaa olemaan jo siinä rajoilla, varsinkin jos on synnyttänyt.

Vierailija
179/223 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla on tässä iässä vielä omat vanhemmat elossa. Siinähän sitä riittää projektia, kun huolehtii vanhuksista tai patistaa heitä hankkimaan itselleen palveluita. Jossain vaiheessa tulee asunnon tai maatilan tyhjennys myyntiä varten, perintöriitoja omien sisarusten tai muiden sukulaisten kanssa ja sen sellaista. 

Tässä iässä viimeistään pitää myös miettiä oma testamentti ja edunvalvontavaltuutus kuntoon. Tarpeen tullen tehdään jäämistösuunnittelua ja siirretään omaisuutta hiljalleen seuraavalle polvelle. Kuolinsiivousta ei voi aloittaa liian aikaisin ja myös mökin ja omakotitalon kohtalo kannattaa selvittää perillisten kanssa hyvissä ajoin, ettei jää heille riippakiveksi, jos eivät niitä omaan käyttöönsä halua. Vielä tässä on 20 vuotta aikaa mökkeillä ja asua omakotitalossa, mutta sekin aika pitäisi käyttää fiksusti, että 20 vuoden kuluttua kiinteistöt ovat tarvittaessa myyntivalmiita.

Tämähän se. Aktiivivuodet takana, ja aika valmistautua vanhuuteen, luopumiseen ja siivota maailmasta omat jälkensä lähtöä varten.

Vierailija
180/223 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on aika lyhyt, mutta vielä sitä on jäljellä. Pitää olla kiitollinen jokaisesta päivästä. Kaikki eivät saa sitäkään. Periksi ei anneta. On kesä. N60

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan