Mitä te 5-kymppiset teette, kun kaikki on jo koettu?
Paitsi lapsenlapset, niitä tulee ehkä joskus 10 vuoden päästä. Kolmikymppisenä olin niin tohkeissani, kun odotin ensimmäistä lasta, sain ensimmäisen vakituisen työn, ostimme talon pihoineen. Mutta nyt ne lapset muuttavat pois yksi toisensa jälkeen ja pitäisi innostua pullan leipomisesta, käsitöistä, kasvihuoneista, tomaatinkasvatuksesta yms. Ei nappaa yhtään. Työ on osoittautunut vääräksi ja todella uuvuttavaksi. En ole ainoa lähipiirissä, joka suunnittelee alanvaihtoa. Mitä ihmettä nyt pitäisi tehdä toinen puoli elämää? Juu, matkustellaan, mutta ei sitäkään koko aikaa jaksa. Harrastan liikuntaa, vaikka maratonit eivät kremppojen takia enää onnistu. Monia harrastuksia on kokeiltu.
Kommentit (223)
Kaikki on suhteellista, ikäkin. Juttelin juuri 86-vuotiaan naapurini kanssa ja hän sanoi, että nauti nyt, kun olet vielä nuori. Se vähän avasi silmiä. Olen itse 48-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paneskelen parikymppisiä hamaan tulevaisuuteen asti.
Mulla samat harrastukset. Nykyään tosi helppoa kun on tulopuoli kohdallaan ja tarjontaa netti täynnä. Saa panna paljaalla sekä ilman. Homma senkun helpottuu kun opiskelijoiltakin vähän leikattiin tukia niin tarjonta vaan lisääntyy entisestään. Miksi panna nelikymppisiä naisia kun voi panna niiden tyttäriä. 🙂
Näin nelikymppisenä sen verran sulle sanon, että en koskisi sinuun pitkällä tikullakaan, rahaa mulla on omasta takaa. Ja ne kakskymppiset, jotka sulle antaa, antaa tasan vain sen rahan takia ja mielessään yökköilee eltaantunutta ukkoa.
Minulla ei oikein onnistunut tämä elämä, joten lähes kaikki on kokematta. No, voihan sitä haaveilla että saa lottovoiton ja vielä ehtii...