Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laitoin äsken viimekesän suosikkihellemekon päälle ja voi kamala miltä näytän!

Vierailija
16.05.2024 |

Maha pömpöttää ja vähäinenkin vyötärö on hävinnyt. Painoa on viime kesästä noin + 4-5kg. Ja tänään vetäisin päivälliseksi ranskikset ja jälkkäriksi suklaata😞 Yököttää. 

Kommentit (193)

Vierailija
121/193 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on parissa vuodessa kropan muoto muuttunut ja kaikki on jotenkin lätsähtänyt. Salilla saanut vähän lihasta, mutta siitä huolimatta ikää alkaa näkyä kropassa. Masentavaa.

Pitäisi mennä kaupoille, kun ei ole oikein kesävaatteita, mutta en halua, kun mun mielestä kaikki näyttää karsealta mun päällä. Tekis mieli vaan pysytellä kotona.

Sama. Alan pikkuhiljaa ymmärtää sitä tokmannin narucaprit ja miesten t-paita-combon suosiota. Ihan sama mitä pistää päälleen koska kaikki näyttää ihan hirveältä.

Jep. Tosin rahanmeno ärsyttää vaikka halvin ratkaisu tuo onkin. Johonkin nättikuosiseen ja päällä kivalta näyttävään sekä hoikistavaan mekkoon sen sijaan voisi laittaa vaikka satasenkin jos se olisi p

No ensialkuun voi kokeilla muotoilevia alusvaatteita, ne tekevät ihmeitä. 

Sen jälkeen sitten pikku hiljaa juoksulenkkiä ja sokerit ja pullat pois 😉

Vierailija
122/193 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sen jälkeen sitten pikku hiljaa juoksulenkkiä ja sokerit ja pullat pois 😉"

Taas tämä iänikuinen mantra. Läheskään kaikki ylipainoiset eivät syö sokeria ja pullaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/193 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Oon lihonnut vuodessa n. 10kg masennus- ja unilääkkeiden aloituksen jälkeen. Vituttaa.

Vierailija
124/193 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peili vähän valehtelee. Muutama valokuva jo pelottaa . Filmin pätkä jo kauhistuttaa.

Vierailija
125/193 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kauniin värinen ja kivan mallinen liehuvainen, kaula-aukko auringolta suojassa, hellemekko pihakäytössä. Eilen oli mentävä kaupungille paria asiaa hoitaan. En jaksanu helteessä miettiä miten pukeudun. Päätin et hellemekkoni on hyvä, menen sillä. Hieman kiusallisesti se on hieman liian lyhyt ( aikuiselle polven yläpuolelle)yleisille paikoille. Olin pokkana, aattelin et ei tartte muiden minua katsella, katselkoot muualle. Toisten vahtaaminenhan on nykyään häirintää! Näin pukeuduin ja aion vastakin. Kivasti sääret saa päivänpaistetta. Yritän voimaantua, tämä on alku.

Vierailija
126/193 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämmöinen itseinho omaa kehoa kohtaan?  Katsokaa ympärillenne, niin huomaatte, että kaiken kokoisia ja näköisiä on.  Annetaan arvoa terveydelle, hyvälle ololle ja kesälle itsensä haukkumisen sijasta.

Vierailija
127/193 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sen jälkeen sitten pikku hiljaa juoksulenkkiä ja sokerit ja pullat pois 😉"

Taas tämä iänikuinen mantra. Läheskään kaikki ylipainoiset eivät syö sokeria ja pullaa.

Eikä ole myöskään sohviksia. Nuo muotoilevat alusvaatteet on ihan hirveitä helteellä, mutta pakkohan niitä lahkeellisia, ei niin muotoilevia on sietää kun muuten on reidet vereslihalla tai rakoilla.

Itse sain taas viime syksyn/talven aikana kulutetuksi kahdet lenkkitrikoot puhki reisistä/haaroista eli ei ihmekään ettei sitä hinkkautumista ihokaan kestä.

Vierailija
128/193 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surettaa, kun kevät on kukkeimmillaan ja me ollaan kuteiden ja kilojen vankeja. Helteet saattaa olla kesän ainoat. 

Vierailija
129/193 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämmöinen itseinho omaa kehoa kohtaan?  Katsokaa ympärillenne, niin huomaatte, että kaiken kokoisia ja näköisiä on.  Annetaan arvoa terveydelle, hyvälle ololle ja kesälle itsensä haukkumisen sijasta.

Johtuisko ihan siitä, että omissa, aiempaa laajemmissa nahoissa ei olekaan enää hyvä olla? Ja minkä ihmeen takia tässä pitäisi muiden kiloja vahdata saati saada siitä jotain nautintoa, että muillakin on taatusti yhtä karsea olla kun kroppa tursuaa ja vaatteet kinnaa päällä?

Vierailija
130/193 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina tulee lisää. Joka vuosi. En jaksa enää. Ohjeita ja hedelmät, vihannekset, juuretkset, marjat.... Kuntoile. En jaksa. Kaikkeen kypsynyt. Tekis mieli sanoo et jospa olis viimeinen kevät. Ydi nso aakin taas uh kaavat. Ter roria ja sab ot aasia, hyök yksiä ym. Miten väki tätä elämää enää jaksaa?

Vierailija
131/193 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäkää vaakaa pitkin vuotta. Itse käytän jopa 90-luvulla ostettua housupukua, hameita jne. 

Tarkistan viikottain painoni ja siten pysyn kurissa. Näin tein raskauksienkin aikana. Se mikä menee suusta alas ylimääräisenä lihottaa ja siten on helpompi peruuttaa kun tietää sen. 

Nyt on kevät ja kaikki entisetkin vaatteet mahtuu. 

Vierailija
132/193 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä viesti. Itse esim en näe muita ylipainoisia mitenkään rumina. Ainoastaan oman itseni.

Vierailija
133/193 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä viesti. Itse esim en näe muita ylipainoisia mitenkään rumina. Ainoastaan oman itseni.

Sama. Toisaalta ei kyllä ole näissä mitoissa myöskään hyvä olla, mutta siihen jotenkin turtuu samoin kuin peiliäkin oppii kummasti välttelemään mutta sitten näin sesongin vaihtuessa pitää taas kokeilla päälle jotain muuta kuin mihin on tottunut vetäisemään päälle ihan sokkona. Siksi varmaan oma ulkomuoto niin järkyttääkin kun tavallaan on onnistunut unohtamaan sen miltä peilikuva näyttääkään..

Vierailija
134/193 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas tilasin uuden mekon joka oli kerrankin ihan sopivan kokoinen, mutta se sai mut näyttämään ihan mahdottoman massiiviselta tynnyriltä joten pistin palautukseen.

Juu sama homma. Mekko oli päällä aika kivakin äkkiseltään katsottuna ja ehdin jo innostua, että tämä malli pitää tilata toisessakin värissä, mutta sitten käännyin sivuttain ja ei s##tana mikä tynnyriomena mä olenkaan.. Edestäpäin on peilikuva vielä ihan jotenkuten siedettävissä, vaikka ei sitä enää saa hoikaksi kuviteltua itseään mitenkään, mutta sivustapäin olenkin jo aivan järkyn lihava. 

Itkuhan sitä pääsi eikä oikeasti huvita lähteä edes lenkille vaan äkkiä kävin nakkaamassa palautuksen menemään. Ei siis edes sitten kun voi taas pistää päällystakin, koska enhän mä näytä enää noissa entisissäkään vaatteissani edes normipainoiselta vaikka muuta kuvittelin. Ja ennen kuin joku kertoo, ettei ketään kiinnosta muiden ulkonäkö niin aivan sama ja yhdentekevää. Se kiinnostaa minua miltä mä näytän!

Vierailija
135/193 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko sä tosiaan että +25kg ylipainoisena on jotenkin terve ja hyvinvoiva olo?! Voin kertoa että ei todellakaan ole sen enempää fyysisesti kuin henkisestikään vaan tämä on aivan prseestä.

Ja niin on koko kesäkin. Taas kerran.

Vierailija
136/193 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surettaa, kun kevät on kukkeimmillaan ja me ollaan kuteiden ja kilojen vankeja. Helteet saattaa olla kesän ainoat. 

Toivottavasti onkin, koska tässä ei edes loppukesäksi ehdi enää laihtua itseä miellyttävään painoon eikä muotoon.

Vierailija
137/193 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tekisitte iltaisin talvet miestenne kanssa muuta kuin söisitte ja katsoisitte telkkaria, niin mekko-ongelmia ei olisi.

Totta. Yhdessä voi opetella käsilläseisontaa, käydä hiihtämässä, juosta, tehdä lumitöitä, laittaa terveellistä ruokaa, zumbata netin innostamana, mennä lavatanssikurssille, hankkia kuntopyörät...

Tuollaistahan tarkoitit?

Vierailija
138/193 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tekisitte iltaisin talvet miestenne kanssa muuta kuin söisitte ja katsoisitte telkkaria, niin mekko-ongelmia ei olisi.

Totta. Yhdessä voi opetella käsilläseisontaa, käydä hiihtämässä, juosta, tehdä lumitöitä, laittaa terveellistä ruokaa, zumbata netin innostamana, mennä lavatanssikurssille, hankkia kuntopyörät...

Tuollaistahan tarkoitit?

Tuskin tarkoitti. Itse olen kyllä niin parisuhdeihminen, että parisuhteessa eläessä jotenkin herään henkiin ja kukoistan ihan kaikin tavoin ja silloin myös pysyn hoikkana ihan yrittämättäkin, mutta sitten taas (iki)sinkkuna sitä jotenkin lamaantuu ja lihoo kun kaikki on ihan ankeaa ja itselle epäsopivaa.

Moni tuntuu olevan just päinvastainen eli vakkariparisuhde saa turpoamaan, mutta mulla menee toisinpäin. Harmillista, koska näin pullukkana en ole oma itseni millään tavalla eikä kiinnostavuus miesten silmissäkään päätä huimaa joten (iki)sinkkuus lienee jo pysyvä tila. Toisaalta eipä sitä itselle vääränlaisen miehen kiinnostuksella mitään tekisikään.

Vierailija
139/193 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen yli satakiloinen, ja lihonut pelkästään tämän vuoden puolella n. 10 kiloa (tai sitten vanhan äitini vaaka vain oli väärässä, ken tietää). Eli siis näiden 4,5 kuukauden aikana, parisen kiloa kuukaudessa.

Ja oloni itsestäni on ihan OK. Olen aina käyttänyt ns. oversized-kesävaatteita ihan painosta riippumatta, sekä laihana että lihavana. Minulla on viime vuodelta ihania pohje- ja nilkkapituisia mekkoja, jotka sopivat edelleen täydellisesti.

Ainoa ongelmani onkin, miten vaikea pitkähihaisia kesämekkoja on löytää. Nykyisellään joudun käyttämään lyhythihaisen mekon päällä vielä ohutta (onneksi edes läpikuultavaa) "neule"takkia, tai sitten aurinkorasvaamaan olkapäästä sormenpäihin Joka Saakelin Kerta kun lähden ulos. Se on oma suurin kesärasitteeni, ei painoni.

Vierailija
140/193 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatetuksella voi tehdä tosi paljon. Vaaleampi alaosa + tummempi yläosa. Vältä sekä liian tiukkoja että liian telttamaisia vaatteita. Jos käytät mekkoa, valitse oikea malli: muotoiltu mutta ei täysin tyköistuva, pituus noin polveen asti, hiukan liehuva helma. Usein syvä v-aukkokaulus saa kaulan näyttämään pidemmältä. Iso, kirkkaan värinen olkalaukku, unohda pienet cross body -laukut ja reput. Laukku aina selvästi eri väriä kuin paita. Osta vatsaa litistävä vyötärökorsetti. Muista hyvä ryhti ja opettele pitämään pää pystyssä, nosta vähän leuhkasti leukaa ylös. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi