Hautajaispukeutuminen lämpimällä säällä?
Lauantaina on hautajaiset ja lämpötila 22 kyseisellä paikkakunnalla. Mitä tällä säällä voi pukea ylleen hautajaisissa? Alunperin suunnittelin housuja, sinistä pitkähihaista paitapuseroa ja siihen lisäksi neuletakkia, mutta neuletta en ainakaan voi laittaa koska tiedän sillä kuolevani kuumuuteen. Housutkin on aika paksua kangasta, yhdet vaaleat suorat puuvillahousut löytyy, mutta ne on beiget. Miten pukeutumisen saa sovitettua tähän säähän?
Kommentit (205)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut hellesäällä hautajaisissa missä vainajan veli pyörtyi kun ei suostunut riisumaan mustaa puvuntakkia. Aurinkoinen paikka kirkon pihalla ja lämmintä yli 30. Muut oli suosiolla jättäneet puvuntakit kotiin tai autoon
Miesten hautajaispukeutumiseen vaan kuuluu musta puvun takki. Asiallisella pukeutumisella kunnioitetaan vainajaa. Ilmeisesti veli oli ainoa järkevä henkilö kun ei heilunut paitahihasillaan.
Joo, onhan se vainakalle kunnioittavampaa, kun yrittää liittyä tämän seuraan.
Mustat sortsit ja hihaton teepaita kakille. Mustat sandaalit. aurinkolippa tai aurinkolasit.. Mustat aurinkovarjo.. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut hellesäällä hautajaisissa missä vainajan veli pyörtyi kun ei suostunut riisumaan mustaa puvuntakkia. Aurinkoinen paikka kirkon pihalla ja lämmintä yli 30. Muut oli suosiolla jättäneet puvuntakit kotiin tai autoon
Miesten hautajaispukeutumiseen vaan kuuluu musta puvun takki. Asiallisella pukeutumisella kunnioitetaan vainajaa. Ilmeisesti veli oli ainoa järkevä henkilö kun ei heilunut paitahihasillaan.
Pyörtymisellä ei saavuteta mitään, muut vaan pelästyy ja muuttuu takuulla tilanteen keskipisteeksi. Kukaan ei varmasti myöhemmin muista sitä kenellä oli puvuntakki ja kenellä ei, mutta sen pyörtymisen muistaa varmaan kaikki.
Musta tai tummansininen kotelomekko naisilla.
Miehilla vaikeampaa, ehkä pikkutakki pois joten musta kauluspaita ja mustat housut
22 astetta varjossa voi olla 32 astetta tai enemmänkin auringossa. Joku sanoi, että eihän se tilaisuus kauaa kestä. Ei välttämättä kestäkään, mutta saattaa kestää. Riippuu ihan paikasta ja osallistujien määrästä.
Noudatat nykyajan aivottomien moukkien linjaa ja puet persettä ja tissejä korostavan asun ja kuvaat sitten itseäsi someen ja sitten uhriudut kun joku tykkää kuvistasi.
Isän hautajaiset oli alkukesästä kun sattui olemaan lämmin päivä ja minulla oli lyhythihainen mekko. Kuten monilla muillakin vierailla. Monilla oli myös hameita ja lyhythihaisia paitoja. Vaatteiden värillä ei ole niin merkitystä. Sininen, valkoinen tai beige on ihan hillittyjä värejä kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
22 astetta varjossa voi olla 32 astetta tai enemmänkin auringossa. Joku sanoi, että eihän se tilaisuus kauaa kestä. Ei välttämättä kestäkään, mutta saattaa kestää. Riippuu ihan paikasta ja osallistujien määrästä.
Rakennuksissa voi olla myös tosi tukalankuumat sisätilat missä tunkkainen ja seisova ilma.
Vierailija kirjoitti:
Mustat sortsit ja hihaton teepaita kakille. Mustat sandaalit. aurinkolippa tai aurinkolasit.. Mustat aurinkovarjo.. 😂
En menisi hautajaisissa kakille. En ainakaan kovin julkeasti.
Vierailija kirjoitti:
Itse pukisin ne mitä on, beiget housut ja sininen paita on ihan asiallista. Minulla on aurallinen migreeni ja kuumuus on yksi laukaiseva tekijä joten en ottaisi riskiä että ennen hautajaisia ehkä huonosti nukutun yön ja stressin seurauksena saisin vielä migreenikohtauksen hautajaisissa.
Sun päänsärkyai on pieni vaiva hautajaisissa. Normaali ihminen kestää päänsäryn sitäpaitsi migreeniin on estolääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakennuksissa voi olla myös tosi tukalankuumat sisätilat missä tunkkainen ja seisova ilma.
22 asteen säässä?
Voi miksi teille ei ole ikuinen talvi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
22 asteen säässä?
Tuo 22 astettahan on varmaankin ennuste mikä on arvioitu lämpötila lähimmän säähavaintoaseman luona. Todellisuudessa kaikilla paikkakunnilla ei edes ole omia havaintoasemia ja paikallisesti erot lämpötiloissa voi olla suuriakin. Se 22 ennusteessa voi hyvin olla 26 siellä siunaustilaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
MInä olin helteellä häissä: kirkossa oli uskomattoman kylmä ja kepeissä kesämekoissa naiset paleli huulet sinisenä.
Hautajaisissa ollaan haudan äärellä auringossa aika lailla lyhyt aika. Jos siinä ennättää pyörtymään siksi, että on puvun takki päällä, niin vika ei ole hellepukeutumisessa vaan sydämen vajaatoiminnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse pukisin ne mitä on, beiget housut ja sininen paita on ihan asiallista. Minulla on aurallinen migreeni ja kuumuus on yksi laukaiseva tekijä joten en ottaisi riskiä että ennen hautajaisia ehkä huonosti nukutun yön ja stressin seurauksena saisin vielä migreenikohtauksen hautajaisissa.
Sun päänsärkyai on pieni vaiva hautajaisissa. Normaali ihminen kestää päänsäryn sitäpaitsi migreeniin on estolääkkeet.
Se päänsärky onkin sinällään pikkujuttu, vaikka joskus niin hemmetin kivulias. Mutta sitä ennen esiintyvät näköoireet, sokeat pisteet, puutokset näkökentässä ja vilkkuvat valot ja kuviot on häiritsevämpiä.
Estolääkitystä ei ole koskaan kohtauksia sen verran harvoin. Eikä sitä estolääkettä niin vaan muutenkaan oteta koska ei voi tietää milloin se kohtaus tulee. Eikä se wstolääke välttämättä edes estä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyörtymisellä ei saavuteta mitään, muut vaan pelästyy ja muuttuu takuulla tilanteen keskipisteeksi. Kukaan ei varmasti myöhemmin muista sitä kenellä oli puvuntakki ja kenellä ei, mutta sen pyörtymisen muistaa varmaan kaikki.
Ja jos pyörtyy mekossa ilman pikkareita, niin se muistetaan vielä varmemmin! Jos nauttii tarpeeksi nesteitä, ei heteelläkään pyörry sen noin 20 min aikana, mikä haudalla ollaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
22 asteen säässä?
Tuo 22 astettahan on varmaankin ennuste mikä on arvioitu lämpötila lähimmän säähavaintoaseman luona. Todellisuudessa kaikilla paikkakunnilla ei edes ole omia havaintoasemia ja paikallisesti erot lämpötiloissa voi olla suuriakin. Se 22 ennusteessa voi hyvin olla 26 siellä siunaustilaisuudessa.
Ja minulla on saunassa 85 astetta.
Ikuinen talvi tänne laskeutukoon.
22 astetta merkitsee sitä, että hihattomassa mekossa porukka palelee, jos on pienikin tuulenvire.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MInä olin helteellä häissä: kirkossa oli uskomattoman kylmä ja kepeissä kesämekoissa naiset paleli huulet sinisenä.
Hautajaisissa ollaan haudan äärellä auringossa aika lailla lyhyt aika. Jos siinä ennättää pyörtymään siksi, että on puvun takki päällä, niin vika ei ole hellepukeutumisessa vaan sydämen vajaatoiminnassa.
Isän hautajaisissa kirkossa oli niin kuuma että äitipuoli viilensi meitä lapsia ja itseään löyhyttelemällä jotain paperiläpyskää. Pieni pikkusiskoni itki ja kitisi koko ajan ja oli ihan hikinen. Kirkossa istuttiin yli tunti ja kirkko oli aika täynnä, tuntui että ihmisistä syntyi vielä enemmän lämpöä. Ihan hyvin joku olisi voinut pyörtyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos pyörtyy mekossa ilman pikkareita, niin se muistetaan vielä varmemmin! Jos nauttii tarpeeks
Eihän tuossa missään haudalla oltu, vaan ilmeisesti tuhkaus kyseessä kun arkku vietiin siunauksen jälkeen auton kyytiin. Koska on oltu kirkossa niin todennäköisesti on ollut isommat hautajaiset. Ne saattaa hyvinkin kestää kauan.