Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hautajaispukeutuminen lämpimällä säällä?

Vierailija
16.05.2024 |

Lauantaina on hautajaiset ja lämpötila 22 kyseisellä paikkakunnalla. Mitä tällä säällä voi pukea ylleen hautajaisissa? Alunperin suunnittelin housuja, sinistä pitkähihaista paitapuseroa ja siihen lisäksi neuletakkia, mutta neuletta en ainakaan voi laittaa koska tiedän sillä kuolevani kuumuuteen. Housutkin on aika paksua kangasta, yhdet vaaleat suorat puuvillahousut löytyy, mutta ne on beiget. Miten pukeutumisen saa sovitettua tähän säähän?

Kommentit (205)

Vierailija
201/205 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut hellesäällä hautajaisissa missä vainajan veli pyörtyi kun ei suostunut riisumaan mustaa puvuntakkia. Aurinkoinen paikka kirkon pihalla ja lämmintä yli 30. Muut oli suosiolla jättäneet puvuntakit kotiin tai autoon 

MInä olin helteellä häissä: kirkossa oli uskomattoman kylmä ja kepeissä kesämekoissa naiset paleli huulet sinisenä.

Hautajaisissa ollaan haudan äärellä auringossa aika lailla lyhyt aika. Jos siinä ennättää pyörtymään siksi, että on puvun takki päällä, niin vika ei ole hellepukeutumisessa vaan sydämen vajaatoiminnassa.

Isän hautajaisissa kirkossa oli niin kuuma että äitipuoli viilensi meitä lapsia ja itseään löyhyttelemällä jotain paperiläpyskää. Pieni pikkusiskoni itki ja kitisi koko ajan ja oli ihan h

Jäittekö te siis orvoiksi, ei enää äitikään hengissä? Kasvattiko äitipuoli teidät aikuisiksi? Aika rankkaa.

Sehän on vaan hyvä jos on ollut sitten se äitipuoli.

Vierailija
202/205 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tässä kaikkia käymiäni hautajaisia. Vain pari kertaa on ihminen, joka on ollut vai siunaustilaisuudessa, on ollut muissa kuin mustissa vaatteissaa, aina kaikki muistotilaisuuteen tulleet ovat olleet mustissa, poikkeuksena alaikäiset, joilla on ollut milloin mitäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/205 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pukeutuisin mustaan pellavaan. Esim polveen ulottuva mekko kyynärpäähän ulottuvalla hihalla, pikkuisen väljä malli, niin tuulettuu paremmin. Hyvin ohuet mustat sukkahousut.

Mustien housujen kanssa, jos niitä haluaa käyttää, valitsisin mustan pellavapaidan kyynärpäähän ulottuvilla hihoilla.

Mielummin vaalea päivänvarjo mukaan, kuin vaaleat vaatteet. 

Vierailija
204/205 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoisen tai mustan puuvillaisen paitapuseron yhdistäminen mustaan hameeseen tai suoriin housuihin synnyttää helposti tarjoilijamaisen vaikutelman. Mutta jakun tai neuleen kanssa yhdistelmä toimii. Olen ollut kerran tilaisuudessa, jossa eräällä naisvieraalla oli musta peruspaitapusero mustien prässättyjen housujen kanssa, ja ihmiset tulivat pariinkin kertaan kysymään häneltä toista kaatoa viiniä tai WC:n sijaintia. 

Vierailija
205/205 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä ehdotellaan mustia vaatteita kun mustat vaatteet ei alunperinkään olleet mikään vaihtoehto? Mustat vaatteet ei ole mitenkään pakolliset hautajaisissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi