Miksi niin moni pieni lapsi on pihalla yksin leikkimässä?
Näin ainakin meillä päin. Ettekö pelkää, mitä kaikkea voisi sattua?
Kommentit (13)
päästän kyllä 3-10v lapseni. Välillä katson ikkunasta ovatko kaikki tallessa.
Vierailija:
Mutta:
-Asutaan maaseudulla
-Piha on aidattu (koirien takia)
-Hiekkis, keinut ja liukumäki on keittiön ikkunan alla ja seuraan vähän väliä mitä muksut tekevät
-Mitään jokea, järveä, merta taikka lampea ei ole lähettyvillä
-Tie on hiljainen, tuo on sellainen joka johtaa umpikujaan ja meidän talo on kujan viimeinen, joten autoja tulee harvoin
-Lämpimällä ilmalla ikkuna on auki ja voin keskustella lasten kanssaLapset ovat 3v ja 4v. Esikoinen on ulkoillut nyt vuoden verran yksin, kuopus aloitti ulkoilut viime syksynä.
jopa parivuotiaita näkee yksinään ulkona joko isosisaren korkeintaan 5-vuotiaan kanssa ja jopa aivan yksin. Olen varmaan hysteerinen äiti, mutta mielestäni alle kouluikäisen kanssa pitäisi itse olla ulkoilemassa. Laiskuuttako tämä on? Erään kaukaisen tuttavan 5-vuotias lähti pihalta " leikkimään" moottoritielle eikä koskaan palannut :(
Meilläpäin ei näe lapsia koskaan pihoilla yksin.
Itse vahdin vielä 5-vuotiastakin eli ei leiki ulkona aidatulla tasaisella turvallisella pihallamme yksin, vaan vain kun jompikumpi meistä vanhemmista on pihalla myös.
meilläkin naapurin nainen piti jopa 2-vuotiasta yksin pihalla, kesällä. Äiti ei edes ihmetellyt kun lapsi tuli meille ja viipyi tunnin. Äiti siis istui sisällä, ettei edes tiennyt, missä lapsi tämän ajan oli. Toki hänellä oli 3-vuotias veli " vahtina" :) Eikä siinä muuten mitään, mutta rivarimme on ison tien vieressä, eikä ole aidattu.
Mutta:
-Asutaan maaseudulla
-Piha on aidattu (koirien takia)
-Hiekkis, keinut ja liukumäki on keittiön ikkunan alla ja seuraan vähän väliä mitä muksut tekevät
-Mitään jokea, järveä, merta taikka lampea ei ole lähettyvillä
-Tie on hiljainen, tuo on sellainen joka johtaa umpikujaan ja meidän talo on kujan viimeinen, joten autoja tulee harvoin
-Lämpimällä ilmalla ikkuna on auki ja voin keskustella lasten kanssa
Lapset ovat 3v ja 4v. Esikoinen on ulkoillut nyt vuoden verran yksin, kuopus aloitti ulkoilut viime syksynä.
Nuorimmat on varmaan jotain eskari ikäisiä, mitä oon yksin nähnyt ulkona leikkimässä.
eihän se kenellekään kuulu;) hyvä jos katsot pihanne lapsillesi turvalliseksi. Itse puhuin turvattomasta ympäristöstä, johon en omiani yksin päästäisi(tie, läheinen vuokrakerrostalo jne)
Mikä tekee vuokrakerrostalosta uhan lapsillesi? Vuokralla asuvat eivät ole mitään olioita joita tulee henkeen ja vereen varoa. Tuleepa tässä mieleen Oulussa parisen vuotta sattunut 7v tytön kidnappaus ja raiskaus, jossa syyllinen löytyi erittäin arvostetun alueen omistusalueelta.