Suomalaisten rahat on kiinni omassa asunnossa, jota on kriisiaikana mahdoton myydä - ootko miettinyt miten pärjäät??
200000 euron arvoinen asunto on arvoton, ellei kukaan halua ostaa sitä.
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt ja siksipä kaikki munani eivät ole samassa korissa. Olen myös kyllästynyt kuuntelemaan suomalaisten länkytystä siitä kuinka lämmityksen ja sähkön jälkeen ei ole varaa muuhun. Asu tiiviimmin, tee enemmän töitä tai tyydy kohtaloosi. Älä kerjää sääliä muilta.
Onhan se saakelin ärsyttävää että joku viitsii edes haaveilla paremmasta yhteiskunnasta...
Se, että elää yli menojensa on sinusta parempi yhteiskunta? Ei parempi yhteiskunta vaadi iso sähkölämmitteistä taloa taajamassa, päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Asutaan kivassa 700 000 e talossa, eikä ole aikomustakaan myydä tai muuttaa, joten mitkään heittelyt ei vaikuta. Koti on sen arvoinen mikä se on itselle.
Jä Tosiasiassa se talon arvo paljastuu siinä vaiheessa, kun joku on valmis latomaan pöytään talosta x-määrän euroja. Jos olet maksanut talosta 700 tonnia, niin voit huomata sen ns. arvon myydessä olevan vaikkapa 350 tonnia. Riippuu vähän siitä, miten tarve se on saada kaupaksi - tai onko viereen ilmestynyt esim. tuulivoimala tai kaivosalue tai moottoritien uusi linjaus. Näitä yllätyksiä aina välillä tulee.
Toki yllätyksiä voi tulla myös toiseen suuntaan, mutta jostain syystä ne on harvinaisempia.
Ei se pankin bittiavaruudessa lojuva raha paljon lohduta kriisitilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Reaalivakuudella saa aina lainaa. Tää kämppä on Helsingin keskustaajamassa eikä missään Nurmeksessa.
Milläs sinä vuokra-asukki elämäsi rahoitat, kun vuokra nousee yli sietokyvyn, alatko myydä finnistä persuasi.
Lähiössä siis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuntolainakulut on meillä 410€/kk. Pakolliset asumismenot elämiseen yhteensä 2000€/kk. Nettotulot meidän perheessä 4400€/kk. Kaikki pakollisten menojen jälkeen jäävät rahat menee sekä osakesalkkuun että 3,5% korolliselle säästötilille.
En ikinä osta uutta puhelinta ja mulla on 3kpl 20€ arvoisia housuja, joita olen käyttänyt viimeiset 3 vuotta. Muut vaatteet (pl alusvaatteet) sama homma.
Jos vaan mahdollista niin eläkää suu säkkiä myöten ja sijoittakaa ylimääräiset rahat.
Onpa mahtava elämä - not. Oravanpyörässä peräsuoli pitkänä, ja sen jälkeen kusenpolttamissa vermeissä koska nuukuu. Veikkaan, että saat syövän ennen eläkeikää ja kuolet pois. Siinä sitä olikin laatua vuosille kerrakseen.
Voihan sen noinkin ajatella. Itse vähän samantyyppisesti elävänä aja
Ostan myös käytännössä lähes kaiken käteisellä. Asunto on ainoa, johon voi ottaa vipua, mutta nekin rahat on sijoitettava
Jokaisella tulisi olla viisi sijoitusasuntoa. Ei mulla muuta.
Suvi, espoo
Vierailija kirjoitti:
Mulle kriisiaika tarkoittaa lähinnä sota-aikaa. Jos sota syttyy, en aio lähteä kodistani minnekään. Pärjään miten pärjään. Enpä usko, että ne Ukrainassakaan nyt kauheasti suree, kun asuntoa ei saakaan myytyä.
Mä ajattelen samalla tavalla. Ja koska olen vielä alle 65, niin enhän mä minnekään sodan syttyessä edes saisikaan lähteä. Poikkeustila jos julistetaan ja valmiuslaki otetaan käyttöön, mähän sairaanhoitajan koulutuksen kasarilla hankkineena menisin sinne, mihin käsketään.
Velaton yksiö. 8000€ pahan päivän varoja. 75000€ sijoituksissa. 4000€ luottokortti.
Kyllä mä pärjään.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella tulisi olla viisi sijoitusasuntoa. Ei mulla muuta.
Suvi, espoo
Joo, kunhan ne on maantieteellisesti hajautettu eri maihin
Käsite kriisiaika tässä yhteydessä tarkoittanee lähinnä sotaa taikka syvää lamaa? Miksi ihmeessä ihminen silloin haluaisi myydä kotinsa pois? Ajatuksen juoksusi on sitä luokkaa, että vaikuttaa siltä, että et ole koskaan omistanut mitään ja olet koko elämäsi alusta asti asunut vuokra asunnoissa. Ymmärrän kyllä, että sinun on esimerkiksi sodan syttyessä hyvä ja helppo palata takaisin kotivenäjälle, kuten vanhempasi ovat hädän tullen opettaneet sinua pikku kommunistia tekemäänkin. Meillä suomalaisilla on silloin ihan muuta ajateltavaa kuin asuntojen hinnat tai niiden myymiset.
Jos sodan aikana talosi vaurioituu tai tuhoutuu, et tule saamaan senttiäkään vakuutuksista rahaa. Tämä lukee kaikissa vakuutusehdoissa.
Eli AP:llä ei ole varaa ostaa omaa asuntoa. Katkeruus NIIIN paistaa läpi.
Ei meidän toimeentulo ole kiinni asunnon myymisestä, meillä on ihan muut tulonlähteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asutaan kivassa 700 000 e talossa, eikä ole aikomustakaan myydä tai muuttaa, joten mitkään heittelyt ei vaikuta. Koti on sen arvoinen mikä se on itselle.
Jä Tosiasiassa se talon arvo paljastuu siinä vaiheessa, kun joku on valmis latomaan pöytään talosta x-määrän euroja. Jos olet maksanut talosta 700 tonnia, niin voit huomata sen ns. arvon myydessä olevan vaikkapa 350 tonnia. Riippuu vähän siitä, miten tarve se on saada kaupaksi - tai onko viereen ilmestynyt esim. tuulivoimala tai kaivosalue tai moottoritien uusi linjaus. Näitä yllätyksiä aina välillä tulee.
Toki yllätyksiä voi tulla myös toiseen suuntaan, mutta jostain syystä ne on harvinaisempia.
Ei tule yllätyksiä mihinkään suuntaan koska talo Ei ole koskaan myynnissä! Oletko oikeasti noin yksinkertainen? Kaikkea ei voi ostaa eikä kaikella ole silloin myöskään hintaa. Mitä merkitystä sillä on minkä verran ladot rahaa pöytään jos sinulle ei ole kukaan mitään myymässäkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tule yllätyksiä mihinkään suuntaan koska talo Ei ole koskaan myynnissä! Oletko oikeasti noin yksinkertainen? K
Yllätys tuleekin siinä, että pöydässä on 5 miljoonaa eikä silti saa ostettua toiselta taloa 😂
Olen harkinnut asunnon myymistä maailmantilanteen takia
Olen harkinnut uusien sijoitus asuntojen ostoa muuttuneen maailman tilanteen johdosta. Syksyllä tai viimeistään vuoden vaihteessa tulee hinnoissa olemaan selvää laskua kun ihmiset eivät selviä enää veloistaan vaan asuntoja tulee sekä pakkomyyntiin, että ulosoton kautta edullisesti markkinoille. Vrt. 90 luvun lama.
Maksoin asunnosta 80 tuhatta , tämä on vähemmän kuin kymmenen vuoden ajalta kulut , jos asuisin vuokralla samalla alueella samankokoisessa asunnossa . Nyt maksan pelkät vastikkeet 350ekk jatkossa niin kauan kuin asun tässä velattomassa eli säästän joka kuu sievoisen summan rahaa .
Onhan se saakelin ärsyttävää että joku viitsii edes haaveilla paremmasta yhteiskunnasta...