Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisten rahat on kiinni omassa asunnossa, jota on kriisiaikana mahdoton myydä - ootko miettinyt miten pärjäät??

Vierailija
16.05.2024 |

200000 euron arvoinen asunto on arvoton, ellei kukaan halua ostaa sitä. 

Kommentit (113)

Vierailija
41/113 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauska lukea näitä kommenteja, huomaa miten ihmiset eivät ajattele tätä päivää kauemmas. Kuvittelette, että on automaatio, että kaikki jatkuu elämässänne samalla tavalla loppu ikänne.

Just niin. Ennen koronaa ihmiset kuvittelivat hyvien aikojen jatkuvan loputtomiin. Minä ajattelin jo kauan ennen sitä että joku kriisiaika varmasti tulevaisuudessa häämöttää edessämme jolloinka kaikki hinnat nousee ja ruuan hinnat nousevat sekä tukia aletaan poistamaan. En ole koskaan ajatellut liian hyvän jatkuvan loputtomiin. Ilmastomuutos on seuraava arvaamatonta aiheuttava ongelma, joku muu pandemia tai sota. Matkustamiseen pitäisi laittaa kovimmat verot. Ne joilla on varaa matkustaa niin on varaa maksaa kovimmat saaste verot siitä. Sillä se ei ole mikään ihanne että ihmiset kulkevat turhaan ihan huvikseen pitkin maailmaa saastuttaen eniten eikä maksa siitä saastuttamisestaan.

Vierailija
42/113 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko miettinyt, että jossain pitää asua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/113 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kriisiajoista tiedä, mutta elämäni olen 23-vuotiaasta elänyt omistusasunnoissa, en ole mikään ääliömäinen vuokralla elävä vätys ja loinen. Nyt maksan 290 €/kk, tuohon lukuun sisältyy 80 m2 velattoman, uuden rivarin päätykolmioni kaikki asumiseen liittyvät kulut; lämpö, vesi, vakuutukset, jätehuolto, pihatyöt, kiint.vak., korjaukset jne. Eläkkeeni on 2567 €/kk netto, joten ihan kivasti elelen, säästöjä ja sijoituksia liki 120 000 €. 

Mulla osapuilleen sama tilanne asumisen suhteeen, eläke 5000 €/kk netto ja säästöjä/sijoituksia n. 240 000€ jotan ihan kivasti minäkin elelen.

T.Eino Eläkeläinen

Vierailija
44/113 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähdäkseni en voisi asua ilmeiseksi vaikka en olisi omistusasuntoa hankkinutkaan, joten edelleenkin lyhennän mielummin lainaa kuin maksan vielä suurempaa vuokraa. Lisäksi tietysti olen pitänyt huolen, ettei kaikki rahani ole kiinni pk-seudun melko hintavassa asunnossani.

Vierailija
45/113 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysely: Suurinta osaa viime vuosina asunnon ostaneita kaduttaa asunnon hankinta.

Vierailija
46/113 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halvalla vuokralla?

Vierailija
47/113 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä olisi ap:n mielestä parempi vaihtoehto? jos sulla on tilillä rahaa sikana niin luuletko että kriisin tullen saat ja voit nostaa vapaasti rahasi ulos? et saa koska sitä rahaa ei ole niin paljoa pankeissa.

Ainut varma on käteinen, mieluiten eri valuutoissa. Ja kultaharkot toimii aina. 

Vierailija
48/113 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sen asunnon myytyä saa, jos se on kohtuullinen ja ok paikassa. Joku rikas sijoitustyyppi ostaa sen mielellään pilkkahintaan, kuten tehtiin 1990-luvun lamassa!

Vierailija
49/113 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kuten britit sota-aikana tekivät: pistän koko rivitalopihani peruna- ja kasvimaaksi.

Vierailija
50/113 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kriisiaikoina myyn bitcoinit, kullan, osakkeet tai huumeet. Kulutusta voi vähentää valitsemalla kyykkyviinin.

Bitcoin on pyramidihuijaus jos et ole huomannut ja kulta uten muut raakaineet ja osakkeet on saman pörssin keinottelutuotteita. Nytkin jos möisit kullan et mistään saa sitä markkinahintaa.

Vierailija
51/113 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen kuten britit sota-aikana tekivät: pistän koko rivitalopihani peruna- ja kasvimaaksi.

Mikset jo nyt tee säästät tonneja näillä kasvisten hinnoilla.

Vierailija
52/113 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillon kun ostettiin asunto, niin mietittiin kaikki asiat alusta loppuun ettei tule yllätyksiä, vaikka maailma muuttuis. Ei ole hätää eikä olla/tarvi myydä asuntoa. Taloudellisesti meille ei tule yllätyksiä. Meille naureskeltiin aikoinaan, kun ajateltiin asioita niin pitkälle. Nyt naureskelijat on itse pulassa kaiken kanssa.

Vierailija
53/113 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halvalla vuokralla?

Haluan asua vähän toisenlaisella alueella kuin niillä missä on halpoja vuokra-asuntoja.

Eri 

Vierailija
54/113 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kriisiaika tarkoittaa lähinnä sota-aikaa.  Jos sota syttyy,  en aio lähteä kodistani minnekään.  Pärjään miten pärjään. Enpä usko,  että ne Ukrainassakaan nyt kauheasti suree,  kun asuntoa ei saakaan myytyä.  

Vierailija
55/113 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että aika moni vuokralla asuva on alkanut selittää vuokralla asumista jonkinlaiseksi taloudellisesti nerokkaaksi valinnaksi. Kun katsoo Helsingin kantakaupungin vuokria laadukkaista asunnoista niin olen toista mieltä. 

Vierailija
56/113 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä, kiitos kysymästä. Samalla tavalla elän kuin tähänkin asti. Asunnon ostin itselleni kodiksi ja asumista varten, en kytätäkseni markkinoita ja käyriä siinä haaveessa että tulisin tekemään voittoa. Ajattelin elää tässä niin kauan kuin kroppa kestää työelämää ja eläkkeelle jäämistä. Sen jälkeen on oikeastaan ihan se ja sama saanko myydessä maksamaani summaa takaisin vai en, eiköhän silloin ole jo enemmän kuin tarpeeksi rahaa säästynyt investoinneissa joilla pärjää.

Lopun tullessa ei kiinnosta onko tilillä 20.000 euroa vai 200.000 euroa. Niitä kun ei tuonpuoleiseen voi ottaa mukaan.

Lapset on eri mieltä

Vierailija
57/113 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt ja siksipä kaikki munani eivät ole samassa korissa. Olen myös kyllästynyt kuuntelemaan suomalaisten länkytystä siitä kuinka lämmityksen ja sähkön jälkeen ei ole varaa muuhun. Asu tiiviimmin, tee enemmän töitä tai tyydy kohtaloosi. Älä kerjää sääliä muilta. 

Vierailija
58/113 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mikä olisi ap:n mielestä parempi vaihtoehto? jos sulla on tilillä rahaa sikana niin luuletko että kriisin tullen saat ja voit nostaa vapaasti rahasi ulos? et saa koska sitä rahaa ei ole niin paljoa pankeissa.

Ainut varma on käteinen, mieluiten eri valuutoissa. Ja kultaharkot toimii aina. 

Pölkky. Ei euroja tarvitse nostaa käteisenä, riittää kun matkustat toiseen euromaahan.

Vierailija
59/113 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä, kiitos kysymästä. Samalla tavalla elän kuin tähänkin asti. Asunnon ostin itselleni kodiksi ja asumista varten, en kytätäkseni markkinoita ja käyriä siinä haaveessa että tulisin tekemään voittoa. Ajattelin elää tässä niin kauan kuin kroppa kestää työelämää ja eläkkeelle jäämistä. Sen jälkeen on oikeastaan ihan se ja sama saanko myydessä maksamaani summaa takaisin vai en, eiköhän silloin ole jo enemmän kuin tarpeeksi rahaa säästynyt investoinneissa joilla pärjää.

Lopun tullessa ei kiinnosta onko tilillä 20.000 euroa vai 200.000 euroa. Niitä kun ei tuonpuoleiseen voi ottaa mukaan.

Lapset on eri mieltä

Lapset rakentakoon elämänsä itse

Vierailija
60/113 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan kivassa 700 000 e talossa, eikä ole aikomustakaan myydä tai muuttaa, joten mitkään heittelyt ei vaikuta. Koti on sen arvoinen mikä se on itselle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän