Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matkailu on räjähtänyt käsiin

Vierailija
15.05.2024 |

Ihmiset paskoo ja pilaa koko maapallon "matkailun" nimissä.

Koska tähän hulluuteen puututaan kovalla kädellä.

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä sille mahtaa ettei Suomessa pääse panemaan halvalla nuoria thaikkunaisia? Jos Suomessa olisi halpoja ilotyttöjä joka kadunkulmassa, niin en varmaan koskaan kävisi ulkomailla, eikä kävisi moni kaverinikaan. m54

Näin se on ja lisäisin tuohon vielä halvat päihteet, joiden suhteen Suomi on kallis ja täällä hyvien aineiden saatavuus on todella heikkoa.

Vierailija
62/104 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua harmittaa jo ihan Rovaniemi. Sesonkina se on turistien huvipuisto.

Kaverini on sieltä ja aina raportoi. 

Noin käy paikoissa, joissa turistien määrä on suuri suhteessa paikallisen väestön määrään.

Asuin itse aikanaan toisessa maassa erään suositun turistirysän vieressä. Naapurustossa ei ollut mitään muuta kuin jatkuva turistien virta ja parista köyhästä maasta sinne muuttaneita rihkaman myyjiä. Ihan mukavia tyyppejä nuo myyjät olivat, ei siinä mitään. Kuitenkin se on aika levoton paikka asua, kun ei ole mitään ns. normaalia elämää, vaan vain turisteja ja tarpeetonta rihkamaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentäminen on pääasiassa turhaa. Maailma pyörisi hyvin ilman lentokoneitakin kuten reilu sata vuotta sittenkin. Matkustamaan pääsee junalla tai pyörällä ja mikäli jostain syystä on tarve päästä toiselle mantereelle, niin laivalla. Maitse ja meriteitse matkustaminen myös paljon antoisampaa kuin lentokoneessa istuminen. Aikaa toki tarvitaan enemmän, mutta toisaalta onko mitään mieltä matkustaakaan vain viikoksi tai pariksi tuhansien kilometrien päähän?

Vierailija
64/104 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkailu vie rahat,esimerkiksi nyt jääkiekon MM,telkkarista näet paljon paremmin ottelun kun siitä hikisestä yläkerran penkistä josta näkee kiekon vaan kiikarilla,päätykatsomosta et näe oikeastaan mitään kuin päätyverkon.Mutta se peli  ei ole pääasia vaan halpa kalja joo Suomi leijona ihanaa ja taas tuhlattiin pari tonnia turhuuteen kun kämppäkin pitäisi olla missä voi jatkaa juopottelua.

Siinä on myös sosiaalinen puoli. Minusta on oikeastaan hyvä, että nuo ihmiset tapaavat toisia samanmielisiä ihan kasvokkain edes kerran vuodessa. Nykyihmiset viettävät aivan liikaa aikaa ruudun ääressä yksin.

Vierailija
65/104 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena matkustin paljon. Lähes kaikki Euroopan maat tuli nähtyä. Mielestäni kannatti. On hyvä nähdä, miten muualla eletään. Oman maan ongelmat rupesi silloin näyttämään pieniltä. Nyt ne näyttää suurilta. Olisikohan syytä lähteä taas reisuun?

Vierailija
66/104 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko, kun koronan alkukiimoissa jotkut oli tosissaan sitä mieltä, että matkailu ei tule koskaan palautumaan normaaliksi ja lennot tulee olemaan liian kalliita tavallisille ihmisille.

Vierailija
67/104 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oli ihanaa saada kokea lapsuus ja nuoruus maalaismaisemassa. Niin mummolassa oli lehmiä ja muita maatalon eläimiä. Töitä oli järkiään ja me lapsetkin aina mukana perunannostia ja heinänkorjuuta myöten. Posti haettiin kartanon toimistosta. Meillä oli metsä ja marjat ja hmm myös sienet, silloin opin papan kanssa sienestämään ja tunnistamaan sienet ja kasvit. Kalassa käytiin järvellä.

Niin, luulen että se oli oikeaa elämää. Me opimme ja painoimme mieleen asioita.

Vierailija
68/104 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katkerat kitsaat maalaisakat taas pätemässä kun eivät ikinä lähde kotipitäjästään 😆

Mä olen asunut kahdessa muussa maassa kuin Suomessa. Suomen sisälläkin olen asunut useammalla alueella.

Vierailija
69/104 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena matkustin paljon. Lähes kaikki Euroopan maat tuli nähtyä. Mielestäni kannatti. On hyvä nähdä, miten muualla eletään. Oman maan ongelmat rupesi silloin näyttämään pieniltä. Nyt ne näyttää suurilta. Olisikohan syytä lähteä taas reisuun?

Tosin turistina ei kaikkea näe. Lähde vaan katsomaan ja tule tyytyväisenä omaan puhtaaseen kotiisi. Pariisi luteita ja kaikenlaista saattaa matkalaukkuun pesiytyä, mutta riskinsä kaikella.

Vierailija
70/104 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole käynyt koskaan ulkomailla ja harvoin poistun edes maakuntani alueelta vamoin kuin vanhempani. Auto on mutta valtaosan matkoista menen pyörällä. Minua pidetään kuitenkin junttina?

Mikset mene suoraan hautaan makaamaan, jos elämä ei kiinnosta?

Osa löytää elämäänsä sisällön lähempää. Ei kaikkien tarvitse mennä kaukomaille sen perässä.

Vierailija
71/104 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentojen hinnat eivät todellakaan ole enää mitään "halpoja" (tai riippuu varmaan keneltä kysytään, mutta näin keskituloisen mielestä). Kun olin opiskelija 10 vuotta sitten niin Eurooppaan sai jatkuvasti matkoja jollain viidelläkympillä useampaan kohteeseen, tänä vuonna lennän ekaa kertaa sitten koronan ja menee useita satasia ihan normaaliin Etelä-Euroopan kohteeseen.

Saastuvimpiin turistikohteisiin tulisi tietysti saada kohteiden luonnonsuojelua jne. tukeva lisävero niihin matkustavilta.

Et vain osaa etsiä edullisia lentoja.

Vierailija
72/104 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentoliikenteeltä kaikki tuet pois - heti! Sitten kun lentäminen on täysin fossiilivapaata voidaan taas palata tukemiseen..

Vierailija
73/104 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutan täältä kerralla. 

Vierailija
74/104 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katkerat kitsaat maalaisakat taas pätemässä kun eivät ikinä lähde kotipitäjästään 😆

Mä olen asunut kahdessa muussa maassa kuin Suomessa. Suomen sisälläkin olen asunut useammalla alueella.

Minä vieläkin useammassa. Mutta koti on siellä missä tavarat ovat, näin olen sen ottanut ja joskus kuli huonekalutkin mukana, oli kotoisempaa. Tarkoitan, että missä tahansa asuu niin normaali elämä on ihan sitä mitä se elämä on ruuanlaittoineen ja siivoamisineen ja teatterissa ja kaupassa käynteineen.

Vierailija
75/104 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole käynyt koskaan ulkomailla ja harvoin poistun edes maakuntani alueelta vamoin kuin vanhempani. Auto on mutta valtaosan matkoista menen pyörällä. Minua pidetään kuitenkin junttina?

Minä ole pari kertaa käynyt kavereiden kanssa kiertämässä Eurooppaa ja totesin ettei matkustelu ole minun juttu. Saan ihan saman mielenrauhan ja rentoutumisen metsän keskellä solisevasta luonnonpurosta tai kallion päällä istuskelusta. Kavereille olen tämän sanonut ja pyörittelevät vain silmiään ja kuittaavat sen jonain vitsinä?

Olet juntti ja sellaisena pysyt. 

Minusta juntimpaa on se, ettei pysty ymmärtämään, että ihmiset ovat erilaisia. Mikä toimii sulla, ei välttämättä toimi kaverilla, ja päinvastoin.

Vierailija
76/104 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun aika suositussa turistikaupungissa Keski-Euroopassa. Meidän rapussa on 16 asuntoa, joista 12 on airbnb-käytössä. Monet saapuu/lähtee keskellä yötä. Kailottavat rapussa isoon ääneen ja raahaavat matkalaukkujaan porrasaskelma kerrallaan, pam... pam... pam. Tai eivät osaa käyttää avainsäilytyslokeroa tai avata asunnon ovea ja asiaa sitten ihmetellään vartin verran. Huutaen kommunikoivat varsinkin italialaiset.

Vierailija
77/104 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ja bonuksena saadaan nauttia maailmanlaajuisista pandemioista ynnä muusta mukavasta. Kaipaan aikaa kun kesäloman kohokohta oli reissu sukuloimaan, mutta eihän nämä nykyajan retardit saa edes auttavasti ylläpidettyä sosiaalisia suhteita, kun some on mädättänyt aivot lopullisesti.

Jaa. Suuri osa mun "sosiaalisista suhteista", siis perhe, suku, ystävät on ympäri maailmaa. Kovasti yritetäön pitää suhteita yllä ja matkustetaan puolin ja,m toisin tapaamaan.

Lopetan heti kun Kiina, Venäjä, Intia ja Usa lopettavat saastuttamisen.  

Kiina saastuttaa valmistaessaan meille tavaroita. Voit siis vaikuttaa Kiinan päästöihin lopettamalla kiinalaistuotteiden ostamisen. Voi toki olla hankalaa löytää esim. kannettavaa tietokonetta, jota ei ole valmistettu Kiinassa.

Vierailija
78/104 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös niiden lentokoneiden pitänyt tulevaisuudessa lentää kakalla?

Vierailija
79/104 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös niiden lentokoneiden pitänyt tulevaisuudessa lentää kakalla?

Kuuluuko niistä suihkumoottoreista sitten perseen pörinää ja jää ruskea vana taivaalle ja paska haisee?

Vierailija
80/104 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua turistit haitanneet, menin omalla ja maan kansalaistenn ylpeydellä ostoksille. Turistit pitää syrjäyttää. Mutta se etelän melu on kurjaa kun yöllä eletään kuumana aikana. Sitten huudetaan toiselta puolelta katua olkoon yö tai päivä. Roska-autot hakee paremmilla paikoilla joka yö roskat ja melu on kauhea.