Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Matkailu on räjähtänyt käsiin

Vierailija
15.05.2024 |

Ihmiset paskoo ja pilaa koko maapallon "matkailun" nimissä.

Koska tähän hulluuteen puututaan kovalla kädellä.

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on kaunis kaupunki.

Ruotsalaisen kunkun perustama vitsi se sadi on.,menoerä suomelle valtava.Ilman hesasia Suomi olisi velaton.

Vierailija
42/104 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu ja bonuksena saadaan nauttia maailmanlaajuisista pandemioista ynnä muusta mukavasta. Kaipaan aikaa kun kesäloman kohokohta oli reissu sukuloimaan, mutta eihän nämä nykyajan retardit saa edes auttavasti ylläpidettyä sosiaalisia suhteita, kun some on mädättänyt aivot lopullisesti.

Jaa. Suuri osa mun "sosiaalisista suhteista", siis perhe, suku, ystävät on ympäri maailmaa. Kovasti yritetäön pitää suhteita yllä ja matkustetaan puolin ja,m toisin tapaamaan.

Lopetan heti kun Kiina, Venäjä, Intia ja Usa lopettavat saastuttamisen.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorempana, siis tunne 60-ikävuoteen niin tavattoman utelias näkemään uutta ja kokemaan jotain erikoista. En ole koskaan kiinnostunut Thaimaasta tai siitä suunnasta.

Aina se valmistelu ja vaatimukset reissuun lähtiessä ja takaisin tullessa.

Parhaat reissut nuoruudesta Lontoo, se oli minun ensimmäinen matkani. Se oli täynnä omaa ohjelmaa.

Sitten  Gran Canaria viikkoa ennen joulua, kun Suomessa oli pimeetä. Se oli virkistävä valon takia ja tulin takaisin naama punaisena.

Kaikkein ihanimmat ja vapauttavimmat matkat olivat Lapin vaellukset, joka kerta ihana raukea olo koko syksyn, kun niin rasitin itseni. Samoin Alta vuonolla talviuinti. Herkkua.

Vierailija
44/104 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmitti kun näin Hesass luksusristeilijän kauaksi kauppatorilta Jätkäsaaren suuntaan telakoituvan. Sieltä laahusti paljon ulkomaalaisia, jotka kyselivät missä keskusta on. Voi miten rumaa se satama-alue oli. Sellaista en itse haluaisi. Läksivät kuitenkin katselemaan Helsinkiä. Helsinki on kaunis kaupunki.

Helsinki on maailman mittakaavassa ruma kaupunki, jossa ei ole mitään nähtävää. Esim Italiassa jokainen saatanan pikkukylä tarjoaa enemmän. 

Vierailija
45/104 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole käynyt koskaan ulkomailla ja harvoin poistun edes maakuntani alueelta vamoin kuin vanhempani. Auto on mutta valtaosan matkoista menen pyörällä. Minua pidetään kuitenkin junttina?

Mikset mene suoraan hautaan makaamaan, jos elämä ei kiinnosta?

On minulla perhe ja kaikki mitä mielekkääseen elämään tarvitsen.

Sun mies odottaa vaan että lopetat nalkuttamisen ja menet jonnekin pois ja lapset että kupsahdat ja annat perinnön. 

Vierailija
46/104 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmitti kun näin Hesass luksusristeilijän kauaksi kauppatorilta Jätkäsaaren suuntaan telakoituvan. Sieltä laahusti paljon ulkomaalaisia, jotka kyselivät missä keskusta on. Voi miten rumaa se satama-alue oli. Sellaista en itse haluaisi. Läksivät kuitenkin katselemaan Helsinkiä. Helsinki on kaunis kaupunki.

Helsinki on maailman mittakaavassa ruma kaupunki, jossa ei ole mitään nähtävää. Esim Italiassa jokainen saatanan pikkukylä tarjoaa enemmän. 

Oltko katsellut Hesan vanhoja kaupunginosia, niitä kauniita katuja ja rakennuksia. Sitten rantaa on mhadottomasti ja paljon vielä luontoa. Saaria myös. En ennen ajatellut Helsinkiäsiinä mielessä, että on rauhallinen ja kohtuun suuri kaupunki. Espoo ja Vantaa on pilattu kokonaan.

Onhan ne Italiassa meidän ajatuksissa erilaisa pienet kadutkin.

Vierailija
47/104 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailu on niin eilistä. Sitä harrastaa lähinnä alempi keskiluokka, kun ne vielä luulevat, että se matkailu vähentää tai jopa poistaa niiden junttiuden, mutta itse asiassa se vain korostaa sitä. Massan mukana massan juttuja, koska kato MÄ haluun ja MÄ voin. Tuetaan pedareita ja muuta ihmiskauppaa, ollaan muka hyväntekijöitä - sillä yritetään ristiriita selättää. Oma tuhruinen ja tylsä elämä värittyy muutamalla viikolla rannalla makaamisella ja oluen kittaamisella ulkomaalaisten kanssa. Voi Elämä.

Covidin aikana, kun matkailu romahti, niin moni varmaan maailmalla huomasi, että miten ihanan rauhallista ilman turisteja, voi miten ihana minun kaupunkini on, kun siitä voi rauhassa nauttia, ei minun elintaso romahtanutkaan, vaikka turisteja ei ole - jne jne, loppujen lopuksi se on pieni väkimääärä joka turismista oikeasti hyötyy. Muille haitat taitavat olla suuremmat kuin edut - siksi paljon mielenosoituksia massaturismia kohtaan. 

Vierailija
48/104 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin nuorempana, siis tunne 60-ikävuoteen niin tavattoman utelias näkemään uutta ja kokemaan jotain erikoista. En ole koskaan kiinnostunut Thaimaasta tai siitä suunnasta.

Aina se valmistelu ja vaatimukset reissuun lähtiessä ja takaisin tullessa.

Parhaat reissut nuoruudesta Lontoo, se oli minun ensimmäinen matkani. Se oli täynnä omaa ohjelmaa.

Sitten  Gran Canaria viikkoa ennen joulua, kun Suomessa oli pimeetä. Se oli virkistävä valon takia ja tulin takaisin naama punaisena.

Kaikkein ihanimmat ja vapauttavimmat matkat olivat Lapin vaellukset, joka kerta ihana raukea olo koko syksyn, kun niin rasitin itseni. Samoin Alta vuonolla talviuinti. Herkkua.

Miksi noin kielteisiä alapeukkuja?

Vierailija
49/104 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ja bonuksena saadaan nauttia maailmanlaajuisista pandemioista ynnä muusta mukavasta. Kaipaan aikaa kun kesäloman kohokohta oli reissu sukuloimaan, mutta eihän nämä nykyajan retardit saa edes auttavasti ylläpidettyä sosiaalisia suhteita, kun some on mädättänyt aivot lopullisesti.

Joo. Jotkut asiat vaan OLI ennen paremmin. Ainakin tekniikan kehitys ois saanut pysähtyä johonkin 1960-luvulle. Nyt vähän klikkailet tavaraa netistä ja snäppäilet, kroppa 50-vuotiaana aivan totaaliromuna liikunnan puutteesta ja liiasta syömisestä. Ne tauditkin leviää kuin kulovalkea. Ympäristö meriä myöten paskana.

Tämä ei ole tavallisen ihmisen syy eikä aikaansaannosta.

Kenen sitten?

Katso joskus Normal-kauppaan sisälle. Nuoriso TikTok naaman edessä ihquttaa kiinalaisia karkkeja ja naamarasvoja. 

Vierailija
50/104 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottomuus iskee kun katsoo flyradaria ja miettii minkälaiset määrät fossiilisia suolletaan yläilmakehään.

Ja mistä syystä. Aika moni pystyisi lomailemaan ja rentoutumaan lähempänäkin.

Vierailija
51/104 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oltko katsellut Hesan vanhoja kaupunginosia, niitä kauniita katuja ja rakennuksia. Sitten rantaa on mhadottomasti ja paljon vielä luontoa. Saaria myös. En ennen ajatellut Helsinkiäsiinä mielessä, että on rauhallinen ja kohtuun suuri kaupunki. Espoo ja Vantaa on pilattu kokonaan.

Onhan ne Italiassa meidän ajatuksissa erilaisa pienet kadutkin.

Olen kuule asunut Helsingin kantakaupungissa seitsemässä eri paikassa ja arkkitejtuurin historiaa on yliopistossa luettu. Paska kaupunki, feikki Pietari. 

Vierailija
52/104 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso joskus Normal-kauppaan sisälle. Nuoriso TikTok naaman edessä ihquttaa kiinalaisia karkkeja ja naamarasvoja

Eli nuorison syytä? Eikö he ole tavallisia ihmisiä?

Vierailija
53/104 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole käynyt koskaan ulkomailla ja harvoin poistun edes maakuntani alueelta vamoin kuin vanhempani. Auto on mutta valtaosan matkoista menen pyörällä. Minua pidetään kuitenkin junttina?

Minä ole pari kertaa käynyt kavereiden kanssa kiertämässä Eurooppaa ja totesin ettei matkustelu ole minun juttu. Saan ihan saman mielenrauhan ja rentoutumisen metsän keskellä solisevasta luonnonpurosta tai kallion päällä istuskelusta. Kavereille olen tämän sanonut ja pyörittelevät vain silmiään ja kuittaavat sen jonain vitsinä?

Ja sitten monet matkustavat muualta päästäkseen sinne metsän keskelle istuksimaan kalliolla ja se että voi kuulla puron solinan on se elämys. 

Vierailija
54/104 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkailen niin kauan kuin henki pihisee. Muut saa selittää. Prööt!

Mua ei haittaa yksi matkailija, eikä satakaan. Mutta miksi muita pitää patistella matkustamaan myös? Jos mä viihdyn kotonani ja lähiympäristössä, miksi se on ongelma kellekään? Eikö juurikin olisi parempi, että mahdollisimman moni viihtyisi kotonaan niin, ettei tarvi lennellä? Tai pääseehän sitä junallakin moneen paikkaan, se kuluttaa vähemmän kuin lentäminen.

Vierailija
55/104 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että minä voin matkustaa jos tuntuu siltä. Mutta minä en siedä ja luonto ei siedä sitä, että ruokaa tuhlataan suunnattomasti. Jätemäärä 78 kiloa henkeä kohti laskettuna vuodessa heitetään ruokaa pois. Sitä kun en tee niin voin matkustaa, ettei ole ahdistunut olo kuten ennen DDR aikoina siellä ihmisillä. Tosin ruokaa siellä oli.

Vierailija
56/104 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä sille mahtaa ettei Suomessa pääse panemaan halvalla nuoria thaikkunaisia? Jos Suomessa olisi halpoja ilotyttöjä joka kadunkulmassa, niin en varmaan koskaan kävisi ulkomailla, eikä kävisi moni kaverinikaan. m54

Vierailija
57/104 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lasten kesäloman kohokohta on mummolavierailu, ihan Suomessa. Eikä ole rahasta kiinni, minä vain en jaksa matkustaa lasten kanssa sen kummemmin, kun ei se olisi minulle lomaa vaan työleiri.

Vierailija
58/104 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustelu on minulle ainoa asia jonka vuoksi käyn töissä ja maksan veroni. Minä en elä ikuisesti eikä minulta jää jälkeläisiä tai ketään josta välittäisin, joten ei minua kiinnosta vaikka matkustelu olisi ympäristölle haitallista. Maapallo ei ehdi tuhoutua minun loppuelämäni aikana.

n43

Jos matkustelu on elämän suola, se sinulle sallittakoon. Minulle se oli omien lasten saaminen, joten en ole sen hyveellisempi mitä tulee ilmastotekoihin.

Vierailija
59/104 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokoneissa pitäisi olla vain business luokka ja niiden hinnat.

Vierailija
60/104 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona viihtyvä henkilö on ihanteellinen. Mutta nykyajan kodit ovat huonosti sisustettuja, ei mitäänlämpöä kodissa. Keittiössä ei voi viihtyä kun on pelkkää suoraa seinää kalusteet.

Sitten modernit korkeakattoiset isoikkunaiset olohuoneet ovat kolkkoja ja pois työntäviä, muutama tuoli ja sohva isossa huoneessa. Kaikke se pikkutavara ja kauniit tekstiilien värit puuttuvat.

Joku oli kellariinsa sisustanut ihanne lomapaikan. Näin he olivat lomalla siinä huoneessa. Se oli kaunis kuin ison veneen kalustettu kajuutta. Siellä he rentoutuivat. Minäkin haluaisin jonkun oman kiinnostukseni huoneen lattiasta katton ja kauniit värit.