Helposti kiihtyvä luonne
En korota ääntäni mutta minulle tärkeän asian esiintuominen saa minut kiihtymään. Ja sen kiihtymyksen kyllä huomaa, se ei kuitenkaan ole vihaa tai suuttumusta. Kiihtymistä. Ei räjähtelyä vaan päättäväisyyttä.
Miten koet tällaisen työtoverin?
Kommentit (13)
Kiihtyminen esimerkiksi innostuksen takia on okei. Usein vain se innostuminen ja kiihtyminen tulkitaan suuttumukseksi tai vihaisuudeksi vaikkei niin olisikaan.
Siellä joku lapsuuden juttu triggeröi sun reaktion
Vierailija kirjoitti:
Niinkuin esimerkiksi mikä?
Kannattaisi käsitellä ongelmansa, ettei tuo niitä työyhteisöön. Raskaita on sellaiset työkaverit, jotka eivät kykene normaaliin asialliseen kanssakäymiseen työpaikalla.
No riippuu paljon äänensävystä ja kaikesta muustakin kuin vain kiihtymisestä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinkuin esimerkiksi mikä?
Se sun pitää löytää/käsitellä itse :)
Kauanko kestää kiihtyä nollasta 100%:iin?
Lässyn lää. Aika ankea työyhteisö, jos ei erilaisia persoonallisuuksia ja temperamentteja hyväksytä ja ymmärretä. Kiihtyminen, vaikka todella kova äänisyyteen asti, on ihan eri asia kuin aggressio. Jotain tunneälykkyyttä teiltä suomalaisittain jähmeiltäkin voi kai odottaa.
Joo ei kai kaikkien tarvii olla viilipyttyjä ja varoa sanojaan
Jos tämä tarkoittaa sitä mitä luulen, korotat ääntäsi ja "huudat" muiden päälle kiihdyksissäsi etkä näe metsää puilta. Hommat menevät pieleen tällä tyylillä.
Ajattelisin, että asiat, joista kiihdyt, ovat sulle tärkeitä. Oikeastaan arvostan/vähän ihailenkin sitä, että ihminen välittää jostain kovasti apatian sijaan. Ei kai siitä kiihtymisestä haittaakaan ole, jos kerran et ala riehua. Kunhan osaat kuunnella muidenkin näkökantoja päättäväisyydessäsi etkä jyrää.
Ja tuota kiihtymistä on vaikea hallita etenkin väsyneenä, ja pysyä rauhallisena