Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitbull rotu koirassa ei ole ongelma, eikä mikään muukaan tällänen vahvempi rotu, mä kerron mikä on se ongelma oikeasti

Vierailija
15.05.2024 |

Se ongelma on ihminen, kuka ottaa sen rodun itselleen. Ei tarvi olla kovinkaan fiksu, että tajuaa yhden asian:

Se rotu itsessään vetää kaheleita puoleensa. Siis ihmisiä. Kahelit luulee olevansa jotain mitä he eivät ole, tämän rodun kanssa. 

Sen takia siitä kasvaa huono koira, koska kaheli ei osaa kasvattaa sitä, kaheli ei osaa edes kasvattaa itseään. 

Kaikki Pitbull koirat on hyviä koiria ja myös aivan järjettömän hienoja ja lempeitä perhekoiria, kun tämän koiran ottaa oikeasti tasapainoinen ihminen itselleen. Olen todistanut tämän useasti. 

Kommentit (214)

Vierailija
21/214 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se koira on se ongelma myös. Se ei n arvaamaton tappoase. Ei eikä tapa koskaan, mutta voi tappaa milloin vain ja arvaamattomasti. 

Riippuu, millaisesta koirasta puhutaan. Pieni staffi tai bullterrieri hyvästä rotulinjasta, tuskin on mitään ongelmaa koskaan. XL Bully jostain Tori.fi takapihakasvattajalta, ei kovin varma tapaus. Pitbull, johon on sekoitettu jotain rotua, jolla ei ole välttämättä samanlaisia jarruja ihmisten suhteen, kyseessä voi olla aikapommi. 

Itselläni on miltei 30 vuoden kokemus bulleista ja staffeista, ovat aika varmoja koiria ihmisten kanssa. Vieraskoira-aggressiota voi esiintyä, tämä pitää tiedostaa. Eivätkä ole välttämättä joka perheen koiria. Ihmisaggressiota ei saa esiintyä tippaakaan. Ongelma on myös, että näitä tuodaan rescueina muualta ilman mitään hajua näiden taustoista. Siinä on aikapommin mahdollisuus. Rescue-toiminta on parhaimmillaan hyvää ja tärkeää, en sitä halua kritisoida, vaan jos ottaa bull-rotuisen aikuisena, pitää plla erityisen tarkka ja tietoinen riskeistä.

Vierailija
22/214 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallu koira

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/214 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se koira on se ongelma myös. Se ei n arvaamaton tappoase. Ei eikä tapa koskaan, mutta voi tappaa milloin vain ja arvaamattomasti. 

Riippuu, millaisesta koirasta puhutaan. Pieni staffi tai bullterrieri hyvästä rotulinjasta, tuskin on mitään ongelmaa koskaan. XL Bully jostain Tori.fi takapihakasvattajalta, ei kovin varma tapaus. Pitbull, johon on sekoitettu jotain rotua, jolla ei ole välttämättä samanlaisia jarruja ihmisten suhteen, kyseessä voi olla aikapommi. 

Itselläni on miltei 30 vuoden kokemus bulleista ja staffeista, ovat aika varmoja koiria ihmisten kanssa. Vieraskoira-aggressiota voi esiintyä, tämä pitää tiedostaa. Eivätkä ole välttämättä joka perheen koiria. Ihmisaggressiota ei saa esiintyä tippaakaan. Ongelma on myös, että näitä tuodaan rescueina muualta ilman mitään hajua näiden taustoista. Siinä on aikapomm

Aika varma ei riitä ollenkaan. Lisäksi puruvoima ja vietit muiden eläinten suhteen ovat vaarallisia. Kannatan kieltoa.

Vierailija
24/214 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pitbullia ollut, mutta niitå aitoj ei taida montaa edes olla suomessa? Staffi oli 14 vuoden ajan, ja tämä yksilö oli todella kiltti ja oli lasten kaveri. Oli kuitenkin niin voimakas koira ja leikit rajuja, että en olisi halunnut nähdä sen suuttuvan toiselle koiralle, vaikka pieni 23kg koira olikin. Ei käyty koirapuistoissa, eikä moikattu vieraita koiria. Vastuuta nuo vaativat, joku kultsu on paljon helpompi rotu siinä mielessä, vaikka eläimiä nekin vaan ovat, eikä voi mihinkään koiraan 100% luottaa.

Vierailija
25/214 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on miltei 30 vuoden kokemus bulleista ja staffeista, ovat aika varmoja koiria ihmisten kanssa. Vieraskoira-aggressiota voi esiintyä, tämä pitää tiedostaa. Eivätkä ole välttämättä joka perheen koiria. Ihmisaggressiota ei saa esiintyä tippaakaan. Ongelma on myös, että näitä tuodaan rescueina muualta ilman m

jos pilkkua nssitaan, niin puruvoima ei ole sen häävimpi kuin monilla muilla roduilla, mutta vietti ja päättäivyya hyökätessä on.

Mitkä rodut mielestäsi pitäisi kieltää? Vaikea homma, ei ole rotukiellot kunnolla toimineet missään. Sitten pitäisi kieltää kaikki bullin kaltaiset. Kannattaisin muuten kyllä.

Vierailija
26/214 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtubesta voi katsoa millaista jälkeä pitbullit saavat aikaan. Hirveitä koiria. Ehdottomasti vähintään kuonokoppapakko pitäisi olla. Olen myös sitä mieltä että lähtökohtaisesti lähes kaikki pitbullin omistajat ovat jollain tapaa häiriintyneitä ja ongelmaisia. Siksi rotu pitäisi kieltää. Moni omistaja, jonka koira on tappanut vaikkapa oman perheenjäsenen, lapsen, oman vanhemman tai puolison, on aivan naama peruslukemilla tapahtuneen jälkeen eikä suostu näkemään koirassaan mitään pahaa vaikka se olisi repinyt sivullisen naaman irti, tappanut jonkun koiran tai vaikka lapsen. Ei mitenkään päin ole normaalia tuollainen. Voit helposti tehdä murhan usuttamalla koirasi jonkun kimppuun etkä joudu siitä vastuuseen, jos uhri on koiran toinen omistaja.

Vierailija
27/214 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Youtubesta voi katsoa millaista jälkeä pitbullit saavat aikaan. Hirveitä koiria. Ehdottomasti vähintään kuonokoppapakko pitäisi olla. Olen myös sitä mieltä että lähtökohtaisesti lähes kaikki pitbullin omistajat ovat jollain tapaa häiriintyneitä ja ongelmaisia. Siksi rotu pitäisi kieltää. Moni omistaja, jonka koira on tappanut vaikkapa oman perheenjäsenen, lapsen, oman vanhemman tai puolison, on aivan naama peruslukemilla tapahtuneen jälkeen eikä suostu näkemään koirassaan mitään pahaa vaikka se olisi repinyt sivullisen naaman irti, tappanut jonkun koiran tai vaikka lapsen. Ei mitenkään päin ole normaalia tuollainen. Voit helposti tehdä murhan usuttamalla koirasi jonkun kimppuun etkä joudu siitä vastuuseen, jos uhri on koiran toinen omistaja.

Ymmärrän, mitä tarkoitat. Nyt kuitenkin mennään vähän vauhkoilun puolelle. 

Suurin osan näistä hyökkäyksistä tapahtuu ikävä kyllä jenkeissä(tai kolmannen maailman valtioissa). Siellä koirakulttuuri ja koirakanta on hyvin erilainen kuin monessa muussa paikassa. Ikävä kyllä samaa trendiä on ollut italiassa, briteissä ja ranskassa. Silti hyvin harvassa tapauksessa omistaja lienee ok asian kanssa, että koira on tappanut tämän lapsen. Nyt puhutaan sitten henkisesti oikeasti häiriintyneistä ihmisistä, tai jostain metakäyttäjistä. Ei pidä olla ihan youtube-videoiden varassa tässä. Kyllä siellä on järkyttäviä tapahtumia tapahtunut ihan perusihmisillekin, jotka sitten ovatkin aika traumatisoituneita tästä. Osaksi tuo on jenkkien rescue-koirakulttuurin tuotosta, siellä jopa peitellään koiran tekemiä hyökkäyksiä näitä annettaessa uusille, tietämättömilöe omistajille. Lisäksi kaltoinkohtelu ja väkivaltaisia yksilöitä käyttävä siitoskulttuuri on tavallista. Kuten juuri ne takapihakasvattajat. On totta, että tätä trendiä ei pidä päästää suomeen, mutta mitkä olisivat me kielletyt rodut? Koska pelkkä pitbull ei ole rotu, vaan kattotermi monille bullin tyyppisille. 

Sitten tuo toinen juttu, kyllä se on lain mukaan tappo, jos usutat toisen koiran tappamaan ihmisen, ei se mene noin. 

Olen itsekin rotukiellon kannalla, mutta väärä tieto ja hysteria eivät aja sitä asiaa, vaan perustellut argumentit, ja pitää olla selkeä ehdotus kiellettävistä roduista. Sanon tämän vaikka itselläni on bull-rotuinen koira. Nämä eivät ole periaatteessa yhteiskuntakelpoisia koiria. Silti en näkisi jotain pieniä staffeja kiellon alaisina.

Vierailija
28/214 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on miltei 30 vuoden kokemus bulleista ja staffeista, ovat aika varmoja koiria ihmisten kanssa. Vieraskoira-aggressiota voi esiintyä, tämä pitää tiedostaa. Eivätkä ole välttämättä joka perheen koiria. Ihmisaggressiota ei saa esiintyä tippaakaan. Ongelma on my

Hyvä pointti. Varmaan sitten kaikki serkut kieltoon, muuta ratkaisua ei oikein ole.

Huom. pidän itse kaikista eläimistä paljon, myös noista härkäkoirista. 

Vierailija
29/214 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kokemusta amstaffeista. Ihania lapsirakkaita perhekoiria. Rakastivat myös kaikkia naapuruston ja tuttavien koiria. Eivät käyneet kenenkään tai minkään päälle. Sen sijaan toisen päälle kävi paimenkoira, jonka jälkeen kyseinen yksilö ei voinut enää sietää sitä koiraa...

Se suuren suun hymy oli niin mahtava. 

Ja joo, mulla kymmenien vuosien kokemus eri koiraroduista, myös vaativista sellaisista. Ymmärsin puruvoiman. Ymmärsin, ettei koira ole lasten koira eli meillä lapset eivät koskaan ulkoiluttaneet näitä koiria, koska myös käskysuhde... Mä olin meillä lauman johtaja. Ei meillä miehelläkään ollut koiraan nähden samaa auktoriteettia kuin mulla. Ne oli mun koiria, mutta ne kunnioitti omaa laumaansa ja siinä olevaa järjestystä.

Vierailija
30/214 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala loi sotakoirat taistelua varten.

Ei se jumala niitä ole jalostanut. Ei alkukantainen koirakaan ole ollut tuon  luonteinen, eikä sekään ole jumalan luoma,vaan evoluution muovaama

Vierailija
31/214 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kokemusta amstaffeista. Ihania lapsirakkaita perhekoiria. Rakastivat myös kaikkia naapuruston ja tuttavien koiria. Eivät käyneet kenenkään tai minkään päälle. Sen sijaan toisen päälle kävi paimenkoira, jonka jälkeen kyseinen yksilö ei voinut enää sietää sitä koiraa...

Ja joo, mulla kymmenien vuosien kokemus eri koiraroduista, myös vaativista sellaisista. Ymmärsin puruvoiman. Ymmärsin, ettei koira ole lasten koira eli meillä lapset eivät koskaan ulkoiluttaneet näitä koiria, koska myös käskysuhde... Mä olin meillä lauman johtaja. Ei meillä miehelläkään ollut koiraan nähden samaa auktoriteettia kuin mulla. Ne oli mun koiria, mutta ne kunnioitti omaa laumaansa ja siinä olevaa järjestystä.

Taidat olla provo. Ehkäpä tuollaisia ihmisiä on jossakin olemassa, toivotaan ettei heillä ole esim. Amstaffeja.

Vierailija
32/214 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankalia koiria. Ikävä kyllä näkee usein kalluilla tai nuorilla, koiria ymmärtämättömillä naisilla. Ihan perhekoira juu, mutta voi olla todella aggressivinen muille eläimille. Jos ei tajua tuota, ja ole valmis toimimaan sen mukaan, ei kannata ottaa. Jopa mahtava rotu, kuten bullterrieri voi olla tuollainen. Niitä ollut 5.

Eivät ne ole perhekoiria, eikä mahtavia rotuja. Ne ovat tappajarotuja, eikä asiaa muuta miksikään se, että eivät kaikki yksilöt syö yhtään lasta.

Vierailija
33/214 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala loi sotakoirat taistelua varten.

Ei se jumala niitä ole jalostanut. Ei alkukantainen koirakaan ole ollut tuon  luonteinen, eikä sekään ole jumalan luoma,vaan evoluution muovaama

Bullit eivät ole olleet koskaan sotakoiria. Esimerkiksi Cane Corso jalostettu muinaisista rooman sotakoirista.

Vierailija
34/214 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on miltei 30 vuoden kokemus bulleista ja staffeista, ovat aika varmoja koiria ihmisten kanssa. Vieraskoira-aggressiota voi esiintyä, tämä pitää tiedostaa. Eivätkä ole välttämättä joka perheen koiria. Ihmisaggressiota ei saa esiintyä tippaakaan. Ongelma on my

Mitkä rodut mielestäsi pitäisi kieltää? Vaikea homma, ei ole rotukiellot kunnolla toimineet missään. Sitten pitäisi kieltää kaikki bullin kaltaiset. Kannattaisin muuten kyllä.

No kielletään kaikki bullin kaltaisetkin, ja muutkin isot koirat, paitsi viranomaiskäytössä. Eihän haulikonkaan kanssa saa kävellä kaupungin kaduilla tuosta vaan.

Vierailija
35/214 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankalia koiria. Ikävä kyllä näkee usein kalluilla tai nuorilla, koiria ymmärtämättömillä naisilla. Ihan perhekoira juu, mutta voi olla todella aggressivinen muille eläimille. Jos ei tajua tuota, ja ole valmis toimimaan sen mukaan, ei kannata ottaa. Jopa mahtava rotu, kuten bullterrieri voi olla tuollainen. Niitä ollut 5.

Eivät ne ole perhekoiria, eikä mahtavia rotuja. Ne ovat tappajarotuja, eikä asiaa muuta miksikään se, että eivät kaikki yksilöt syö yhtään lasta.

Mitkä rodut ovat? Erittele. Monta lasta vaikka puhasrotuinen bulli on tappanut? Staffi on tappanut suomessa ikävä kyllä yhden, mutta niin dobermannikin. Ovat väärissä käsissä vaarallisia, ja esim brittien xl bullit ovat todella vaarallisia. Mutta 15kg kiltti staffionko?

Vierailija
36/214 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla provo. Ehkäpä tuollaisia ihmisiä on jossakin olemassa, toivotaan ettei heillä ole esim. Amstaffeja.

Mitä vikaa tuossa on? Tämähän vaikutti vaatuulliseltq omistajalta.

Vierailija
37/214 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole provo. Miksi ihmeessä olisin? Ja miksi ihmeessä toivot, ettei mulla olisi ollut amstaffeja?

Vierailija
38/214 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on miltei 30 vuoden kokemus bulleista ja staffeista, ovat aika varmoja koiria ihmisten kanssa. Vieraskoira-aggressiota voi esiintyä, tämä pitää tiedostaa. Eivätkä ole välttämättä joka perheen koiria. Ihmisag

Onko vaikka isovillakoira tai 35kg labbis haulikkoon verrattavissa? Tai vaikka nöffi tai bernhardilainen?

Vierailija
39/214 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappelukoiriassa on itse asiassa 2 isoa ongelmaa:

-tyypit jotka ottavat niitä ( ja usein laiminlyövät kasvatuksen)

-koiran valtavat puruvoimat. 

Vierailija
40/214 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tappelukoiriassa on itse asiassa 2 isoa ongelmaa:

-tyypit jotka ottavat niitä ( ja usein laiminlyövät kasvatuksen)

-koiran valtavat puruvoimat. 

Ei niillä ole valtava puruvoima verrattuna moniin rotuihin, vaan 0-100 kiihtyminen tapahtuu nopeammin kuin suurella rodulla, ehkä joku malinois on tässä vastaava. Tämä pitää osata ennakoida, ja muutenkin jos bullijonkun hankkii, pitää olla laaja kokemus koirista jo valmiiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi