"Ihmisen paino ei kerro mitään siitä, miten hän syö"
Tällaisen ajatuskukkasen luin erään kehopositiivisen Suomesta.
En ole samaa mieltä asiasta. Olen itsekin lihava, ja liikaa syömällä olen läskini saanut aikaan.
Miksi on niin vaikea myöntää, että ylimääräiset kalorit lihottavat?
Kommentit (23)
No,mutta harva on lihottanut itsensä syömällä porkkanoita ja rahkaa ja kaurapuuroa
Kyllä minä olen lihottanut itseni syömällä pskaa ruokaa, kuten mäkkäriä, heseä, karkkia, ja muuta jaskaa. Eri asia, että miksi. Oli ihan järkyttävä elämäntilanne. Jouduin pomoni kiusaamaksi, todella pahasti. Hän alkoi savustamaan minua töistä pois. Menetin yöuneni, kotini ja terveyteni siinä pjaskassa. Ja lihoin 40 kg. Nyt olen onnistunut painoani tiputtamaan. Mutta tuolloin se ei olisi onnistunut. Ruoka oli ainoa lohtuni, ja koirani ja ystäväni ja terapeuttini. Muuten olisin t a p ... itseni. Vtu.... että sekin sai se pjaska pomoni aikaan se lisäksi, että eräs krooninen sairauteni paheni niin, että siihen on nyt vaikea löytää hoitoa.
Mutta periksi en anna. Paino tippuu nyt. Syön 3 x päivässä. Tämä tuntuu hyvältä minusta.
Aikoinaan jo koulussa, myöhemmin yliopistolla ja nykyään työpaikan ravintolassa kaikki ihmettelevät miten voin syödä niin paljon ja olla näin hoikka.
Olen itseasiassa yrittänyt nostaa painoa. Ainoa mikä tehosi jonkin aikaa oli kova salitreeni. Sen avulla sain lihasta (ja sen avulla painoa) vähän lisää. Nyt aika ei enää riitä salille niin montaa kertaa viikossa ja paino on taas laskenut.
Nyt ikää jo 35-vuotias, joten kai mä vaan olen tällainen luonnostani
Kyllähän sen nyt näkee, että.lihavat syövät kaiken aikaa.