Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Ihmisen paino ei kerro mitään siitä, miten hän syö"

Vierailija
15.05.2024 |

Tällaisen ajatuskukkasen luin erään kehopositiivisen Suomesta.

En ole samaa mieltä asiasta. Olen itsekin lihava, ja liikaa syömällä olen läskini saanut aikaan.

Miksi on niin vaikea myöntää, että ylimääräiset kalorit lihottavat?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kertoo hyvinkin paljon.

Vierailija
2/23 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ihan eri asia onko lihasta vai läskiä. t: 100 kilonen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se siitä kerrokaan, mitä hän syö, vaan siitä kuinka paljon. Mitä tahansa ravinnoksi kelpaavaa syömällä voi lihota tai laihtua.

Vierailija
4/23 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jank

Vierailija
5/23 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bopojen kootut selitykset.

Ja syytellään koulun terveydenhoitajan, narsistista äitiä, väkivaltaista exää jne...

Oma syy ei koskaan ole.

Vierailija
6/23 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinno..

Itse olen hoikka ja syömishäiriöinen. Tuskinpa kukaan musta näkee että reagoin ahdistukseen ja masennukseen täydellä syömättömyydellä ja liiallisella liikunnalla.

Kun menee paremmin niin mätän mitä haluan. Poikakaverit on sitä ihmetellyt miten näin pieneen naiseen mahtuu niin paljon ruokaa ilman että se näkyy kropassa.

No eihän se näykään kun pidän syömishäiriöni piilossa.

Ja ihan oikeasti. On sairauksia ja lääkkeitä jotka lihottaa. 

Ja eikai kukaan ole väittänyt etteikö ne ylimääräiset kalorit lihottais?

Vierailija
7/23 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo että syö enemmän kuin kuluttaa. Pelkkää porkkanaakin syömällä voi lihoa.

Vierailija
8/23 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin nuorena todella paljon ja olin tosi laiha. Nyt syön paljon vähemmän ja olen lievästi ylipainoinen. On tuossa sillä lailla totuuden siemen. 

Vierailija
9/23 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään pahalla mutta muut eivät syö paljoa. ÄLÄ VÄITÄ että muut syövät paljon. Paino voi tulla jos ei kävele tarpeeksi usein tai on sokeria ja rasvaa (vehnää) vaikka jälkiruoissa jne. IHMISET ERILAISIA. Hormonit myös vaikuttavat hieman mielitekoihin. En halua että joku kuvittelee että kaikki tukevat työntävät posket pursuten jotain munkkia tai perunaa naamaansa. Se ei ole näin. Kaikki eivät juo alkoholia.

Vierailija
10/23 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuossa on totuuden siemen. Kun olin laiha söin epäterveellisesti. Sain kilpirauhasen vajaatoiminnan ja niin minäkin sitten lihoin syömällä liikaa, kun söin niin kuin ennenkin. Vaikka nykyään syön vähän ja terveellisesti, läskit on silti tiukassa. Onneksi ylipainoa ei ole hirveetä määrää, mutta haluaisin kyllä laihtua lähelle entistä painoani.

Vierailija
11/23 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän se siitä kerrokaan, mitä hän syö, vaan siitä kuinka paljon. Mitä tahansa ravinnoksi kelpaavaa syömällä voi lihota tai laihtua.

Yritäppä lihoa pelkillä porkkanoilla ja salaatinlehdillä voi olla aika vaikeaa.

Vierailija
12/23 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä promillet siitä miten juo !,  t. alkoholisti

Vierailija
13/23 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihava ihminenhän ei välttämättä tällä hetkellä syö yli kulutuksensa, jos lihominen ei jatku vaan paino pysyy tasaisena. Hän on vain joskus menneisyydessä syönyt enemmän kuin kulutti. Eli jos tarkkoja ollaan, niin kyllä, tämän hetkisestä painosta ja kehonkoostumuksesta ei voi päätellä yhtään mitään tämän hetkisistä ruokailutottumuksista. Menneisyydestä sen sijaan voi.

Vierailija
14/23 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin syöminen vaikuttaa, mutta voi johtua ihan hitaasta aineenvaihdunnasta. Toisin sanoen, voi syödä sen verran jonka "ei pitäisi" lihottaa, mutta lihottaa kuitenkin, koska elimistö kuluttaa vähemmän kuin normaalisti.

Vierailija
15/23 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen siitä omituinen että syön todella paljon (pääsääntöisesti kohtuullisen terveellisesti kuitenkin) ja olen alipainoinen.

BMI tällä hetkellä 16.2

Mutta en vaan saa painoa nousemaan 

Vierailija
16/23 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä käveleviä heinäseipäitä jotka syö hevosen annoksen ja pitävät pystyssä yhden pienpanimon oluen kittaamisella.  Ei kaikkiin vaan vaikuta.

Vierailija
17/23 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen siitä omituinen että syön todella paljon (pääsääntöisesti kohtuullisen terveellisesti kuitenkin) ja olen alipainoinen.

BMI tällä hetkellä 16.2

Mutta en vaan saa painoa nousemaan 

Mä olin nuorena tuollainen. Voin syödä kuinka paljon tahansa, juoda kuinka paljon tahansa ja paino ei noussut. Sitten tuli tiukempi aika jolloin loppui rahat, käytännössä näin nälkää ja söin hyvin ravintoköyhää ruokaa puoli vuotta. Sen jälkeen kun asiat taas paranivat, niin kilot aloivat nousta kohisemalla. Ikäänkuin elimistö meni paniikkimoodiin ja jäi sille tielleen.

Vierailija
18/23 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On niitä käveleviä heinäseipäitä jotka syö hevosen annoksen ja pitävät pystyssä yhden pienpanimon oluen kittaamisella.  Ei kaikkiin vaan vaikuta.

Et vissiin ole nähny miten lihavat oikeasti syö..

Viikon reissu sellasen kans ja tajusin että en syö paljo mitään,vaikka luulin että syön ku hevonen.

Vierailija
19/23 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl se kertoo, sen näkee myös laihasta ihmisestä kuka syö epäterveellisesti. Laihakin voi elää epäterveellistä elämää. Laihuus ei tarkoita automaattisesti terveellistä elämää. Sen näkee muista asioista siinä tapauksessa, kuin painosta. 

Kyl nää tunnistaa, mä oon itse perehtyny vuosia näihin asioihin. Olen hyvässä kunnossa oleva mies

Toistan, laihuus ei tarkoita terveellistä elämää automaattisesti.

Vierailija
20/23 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen itse ja tunnen monta lihansyöjää, jotka hoikkia ja erittäin hyvässä kuosissa kroppa! Sitten tunnen monta kasvissyöjää. Naisia, ylipainoa 20-40 kg, vaikka kuinka selittävät siitä terveellisestä kasvisruokavaliota! En ymmärrä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi