Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Corolla-kuski yritti vaihtaa nelosvaihteelta viitoselle polttomoottori leikkasi kiinni sekunneissa ja loppulasku kohosi yli 38000 euroon

Vierailija
15.05.2024 |

Halpa moottori tojotassa 🙄

https://www.is.fi/autot/art-2000010426223.html

Kommentit (124)

Vierailija
121/124 |
15.05.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ajan rattivaihteisella jenkillÀ.

Muuttaako rattivaihde ohjauksen nopeutta ?

Ihan mutuna sanoisin, ettÀ hidastaa ja hankaloittaa ohjaukseen reagointia Àkkitilanteissa. Kokemus tasoittaa.

Opettelin itse aikoinaan ajamaan isÀn saksalaisella Ford Taunuksella, jossa rattivaihteet.

Vierailija
122/124 |
15.05.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Henkilöauto tai pikkupaku automaatilla niin joutuu raskaalla kuormalla varomaan ettei laatikko ylikuumene"

MikĂ€hĂ€n mahtaa kĂ€ytĂ€nnössĂ€ olla tuo "raskas kuorma"? Veikkaisin ettĂ€ lĂ€hinnĂ€ auto kuormattuna kantavuuden ylĂ€rajalle ja perÀÀn laitettuna perĂ€kĂ€rry maksimipainolla. 

No silloin jokainen tajuaa jo ihan muutenkin ajella rauhallisesti. 

SitÀpÀ raskas kuorma tarkoittaa. Iso vene tai hevostraileri. TÀytyy alkaa kÀyttÀmÀÀn automaattivaihteiston vaihteita manuaalisti elikkÀ ajaa pienemmÀllÀ vaihteella kuin mitÀ automatiikka olisi mieltÀ. Pikkuautot automaatilla ja kevytperÀkÀrryt on asia erikseen. Kauppakassissa automaatti kestÀÀ kyllÀ.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/124 |
15.05.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

On tuossa jotakin muutakin tapahtunut kuin mitĂ€ on kerrottu tai ajotapa  on tosi karu.ItsellĂ€nikin on kĂ€ynyt muutaman kerran tuo neloselta kolmoselle pummi mutta kun sen tekee normaaleilla vaihdon kierrosluvuilla niin ei siinĂ€ mitÀÀn hajoa.Toi kaveri on kierrĂ€ttĂ€nyt ilmeisesti aivan tĂ€ydet punarajalle asti ja pÀÀstĂ€nyt kytkimen viellĂ€ niin nopeasti tĂ€ysin pois ettei ole ehtinyt yhtÀÀn tunnustelemaan ettĂ€ meneekö oikea vaihde silmÀÀn.Kummallisen alhaalla tuollaiseksi autoksi tuo kierrosten ylĂ€raja mutta kai sitten tuommosessa 3 syl koneessa niin on,tavallisessakin kinnerissĂ€ 6500-7000? SĂ€hköisellĂ€ kierrostenrajoittimilla ei tee tuossa mitÀÀn jos moottorijarrutuksella nostetaan kierrokset tappiin,ei auta.

Vierailija
124/124 |
15.05.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HyvÀ esimerkki kuinka kÀsivaihteisia autoja ei kannattaisi kenenkÀÀn ostaa enÀÀ! Automaatit ovat pitkÀÀn olleet suorituskykyisempiÀ ja taloudellisempia! Saati sitten kun suurin osa ajosta on kaupungissa, niin vaivattomampia.

Automaattivaihteiset on suunniteltu lÀhinnÀ naisille, vammaisille ja lihaville tyhmille amerikkalaisille. Automaattivaihteisto vieraannuttaa auton ajamisesta eikÀ tarjoa aitoa ajamisen iloa kenellekÀÀn joka sellaista vÀhÀnkÀÀn arvostaa.

Kuulosta macho automieheltÀ. Silti jos lÀhdettÀisiin viivalla liikennavaloissa minÀ omalla automaatillani ja sinÀ vastaavan auton kÀsivaihteisella versiolla, niin jÀisit kuin pieru Saharaan, vaikka kuinka yrittÀisit kepitellÀ! Minun ei tarvitsi kuin painaa kaasu pohjaan ja sinÀ saisit ensimmÀisen kahdeksan sekunnin aikana vaihtaa usemman kerran vaihd

Minun nuotiolla toimiva manuaalivaihteinen kesĂ€autoni on periaatteessa 0-100 km/h 2,8 s. 

Itse pÀÀsen 3,4 sekuntiin, kun en ihan vielÀ osaa, mutta harjoitus tekee mestaajan.

Mites sulla?

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: yhdeksÀn kuusi kahdeksan