Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corolla-kuski yritti vaihtaa nelosvaihteelta viitoselle polttomoottori leikkasi kiinni sekunneissa ja loppulasku kohosi yli 38000 euroon

Vierailija
15.05.2024 |

Halpa moottori tojotassa 🙄

https://www.is.fi/autot/art-2000010426223.html

Kommentit (124)

Vierailija
121/124 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ajan rattivaihteisella jenkillä.

Muuttaako rattivaihde ohjauksen nopeutta ?

Ihan mutuna sanoisin, että hidastaa ja hankaloittaa ohjaukseen reagointia äkkitilanteissa. Kokemus tasoittaa.

Opettelin itse aikoinaan ajamaan isän saksalaisella Ford Taunuksella, jossa rattivaihteet.

Vierailija
122/124 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Henkilöauto tai pikkupaku automaatilla niin joutuu raskaalla kuormalla varomaan ettei laatikko ylikuumene"

Mikähän mahtaa käytännössä olla tuo "raskas kuorma"? Veikkaisin että lähinnä auto kuormattuna kantavuuden ylärajalle ja perään laitettuna peräkärry maksimipainolla. 

No silloin jokainen tajuaa jo ihan muutenkin ajella rauhallisesti. 

Sitäpä raskas kuorma tarkoittaa. Iso vene tai hevostraileri. Täytyy alkaa käyttämään automaattivaihteiston vaihteita manuaalisti elikkä ajaa pienemmällä vaihteella kuin mitä automatiikka olisi mieltä. Pikkuautot automaatilla ja kevytperäkärryt on asia erikseen. Kauppakassissa automaatti kestää kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/124 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuossa jotakin muutakin tapahtunut kuin mitä on kerrottu tai ajotapa  on tosi karu.Itsellänikin on käynyt muutaman kerran tuo neloselta kolmoselle pummi mutta kun sen tekee normaaleilla vaihdon kierrosluvuilla niin ei siinä mitään hajoa.Toi kaveri on kierrättänyt ilmeisesti aivan täydet punarajalle asti ja päästänyt kytkimen viellä niin nopeasti täysin pois ettei ole ehtinyt yhtään tunnustelemaan että meneekö oikea vaihde silmään.Kummallisen alhaalla tuollaiseksi autoksi tuo kierrosten yläraja mutta kai sitten tuommosessa 3 syl koneessa niin on,tavallisessakin kinnerissä 6500-7000? Sähköisellä kierrostenrajoittimilla ei tee tuossa mitään jos moottorijarrutuksella nostetaan kierrokset tappiin,ei auta.

Vierailija
124/124 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä esimerkki kuinka käsivaihteisia autoja ei kannattaisi kenenkään ostaa enää! Automaatit ovat pitkään olleet suorituskykyisempiä ja taloudellisempia! Saati sitten kun suurin osa ajosta on kaupungissa, niin vaivattomampia.

Automaattivaihteiset on suunniteltu lähinnä naisille, vammaisille ja lihaville tyhmille amerikkalaisille. Automaattivaihteisto vieraannuttaa auton ajamisesta eikä tarjoa aitoa ajamisen iloa kenellekään joka sellaista vähänkään arvostaa.

Kuulosta macho automieheltä. Silti jos lähdettäisiin viivalla liikennavaloissa minä omalla automaatillani ja sinä vastaavan auton käsivaihteisella versiolla, niin jäisit kuin pieru Saharaan, vaikka kuinka yrittäisit kepitellä! Minun ei tarvitsi kuin painaa kaasu pohjaan ja sinä saisit ensimmäisen kahdeksan sekunnin aikana vaihtaa usemman kerran vaihd

Minun nuotiolla toimiva manuaalivaihteinen kesäautoni on periaatteessa 0-100 km/h 2,8 s. 

Itse pääsen 3,4 sekuntiin, kun en ihan vielä osaa, mutta harjoitus tekee mestaajan.

Mites sulla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi