Corolla-kuski yritti vaihtaa nelosvaihteelta viitoselle polttomoottori leikkasi kiinni sekunneissa ja loppulasku kohosi yli 38000 euroon
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
"Henkilöauto tai pikkupaku automaatilla niin joutuu raskaalla kuormalla varomaan ettei laatikko ylikuumene"
MikÀhÀn mahtaa kÀytÀnnössÀ olla tuo "raskas kuorma"? Veikkaisin ettÀ lÀhinnÀ auto kuormattuna kantavuuden ylÀrajalle ja perÀÀn laitettuna perÀkÀrry maksimipainolla.
No silloin jokainen tajuaa jo ihan muutenkin ajella rauhallisesti.
SitÀpÀ raskas kuorma tarkoittaa. Iso vene tai hevostraileri. TÀytyy alkaa kÀyttÀmÀÀn automaattivaihteiston vaihteita manuaalisti elikkÀ ajaa pienemmÀllÀ vaihteella kuin mitÀ automatiikka olisi mieltÀ. Pikkuautot automaatilla ja kevytperÀkÀrryt on asia erikseen. Kauppakassissa automaatti kestÀÀ kyllÀ.
On tuossa jotakin muutakin tapahtunut kuin mitÀ on kerrottu tai ajotapa on tosi karu.ItsellÀnikin on kÀynyt muutaman kerran tuo neloselta kolmoselle pummi mutta kun sen tekee normaaleilla vaihdon kierrosluvuilla niin ei siinÀ mitÀÀn hajoa.Toi kaveri on kierrÀttÀnyt ilmeisesti aivan tÀydet punarajalle asti ja pÀÀstÀnyt kytkimen viellÀ niin nopeasti tÀysin pois ettei ole ehtinyt yhtÀÀn tunnustelemaan ettÀ meneekö oikea vaihde silmÀÀn.Kummallisen alhaalla tuollaiseksi autoksi tuo kierrosten ylÀraja mutta kai sitten tuommosessa 3 syl koneessa niin on,tavallisessakin kinnerissÀ 6500-7000? SÀhköisellÀ kierrostenrajoittimilla ei tee tuossa mitÀÀn jos moottorijarrutuksella nostetaan kierrokset tappiin,ei auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HyvÀ esimerkki kuinka kÀsivaihteisia autoja ei kannattaisi kenenkÀÀn ostaa enÀÀ! Automaatit ovat pitkÀÀn olleet suorituskykyisempiÀ ja taloudellisempia! Saati sitten kun suurin osa ajosta on kaupungissa, niin vaivattomampia.
Automaattivaihteiset on suunniteltu lÀhinnÀ naisille, vammaisille ja lihaville tyhmille amerikkalaisille. Automaattivaihteisto vieraannuttaa auton ajamisesta eikÀ tarjoa aitoa ajamisen iloa kenellekÀÀn joka sellaista vÀhÀnkÀÀn arvostaa.
Kuulosta macho automieheltÀ. Silti jos lÀhdettÀisiin viivalla liikennavaloissa minÀ omalla automaatillani ja sinÀ vastaavan auton kÀsivaihteisella versiolla, niin jÀisit kuin pieru Saharaan, vaikka kuinka yrittÀisit kepitellÀ! Minun ei tarvitsi kuin painaa kaasu pohjaan ja sinÀ saisit ensimmÀisen kahdeksan sekunnin aikana vaihtaa usemman kerran vaihd
Minun nuotiolla toimiva manuaalivaihteinen kesÀautoni on periaatteessa 0-100 km/h 2,8 s.
Itse pÀÀsen 3,4 sekuntiin, kun en ihan vielÀ osaa, mutta harjoitus tekee mestaajan.
Mites sulla?
Ihan mutuna sanoisin, ettÀ hidastaa ja hankaloittaa ohjaukseen reagointia Àkkitilanteissa. Kokemus tasoittaa.
Opettelin itse aikoinaan ajamaan isÀn saksalaisella Ford Taunuksella, jossa rattivaihteet.