onko teillä apukäsiä ylioppilasjuhlissa?
vai hoidatteko kaiken emännöinnin, vieraiden vastaanoton, seurustelun, kahvinkeiton, tiskauksen ja tarjoilupöydän täyttämisen itse ja yksin? jos sulla on apua, niin mistä saat sitä?
Kommentit (47)
Voi olla että on, voi olla olematta, yhä useampi kirjoittaa ylioppilaaksi neljässä vuodessa. Ja lukiossa on kolme luokka-asteellista (= vähintään kolmen vuosiluokan) opiskelijoita, joilla on sisaruksia.
Aika harva tuntee kaikkia tai edes suurta osaa lukionsa opiskelijoista. En itse ainakaan olisi lähtenyt kyselemään joltain tyylillä "Moi. Oltiin samalla äikän kurssilla. Voisko sun sisarus tulla mun lakkiaisiin avuksi?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei ole, kaikki ketä voisin pyytää on kutsuttu vieraaksi. ei varmaan ole kiva olla vieraana jos joutuukin töihin. joten koitan selvitä itse kaikesta.
Sama meillä. Juhlat järjestetään vielä ylioppilaan asuinpaikkakunnalla (lähti omilleen kesken lukion), joten ei oikein ole sielläkään ketään "naapurintyttöä" tai "kaverin pikkusiskoa" ketä pyytää avuksi.
Mua ei haittaa sinänsä, onpa tekemistä, kun introverttinä se seuranpito vieraiden suuntaan on kuluttavaa. Saa pätkittyä tätä kuormaa sitten piipahtamalla välillä keittiössä.
Ok, mutta miksi avuksi pyydettävän pitäisi olla nainen?
<
Ei kai ne matkat sen enempää maksa, jos otat apuhenkilön kyytiin, jolla muutenkin menette. Majoituksen maksaminen toki on kohtuullista, jos noin pitkälle joku on valmis lähtemään. Ei siihen montaa kymppiä mene.
Ai niinku että ne apukädet lähtis mun mukaan jo keskiviikkona, kun juhlat on lauantaina? Kyllä siihen menis vähän enemmänkin kuin muutama kymppi :-)
Vierailija kirjoitti:
eikö jokainen itse tarjoile vierailleen? miksi siihen pitää olla erillinen henkilö??
Et ole vissiin koskaan järjestänyt juhlia? Ainakin täällä maaseudulla vieraita tulee kymmenittäin -ehkä lähemmäs sata, tai jopa ylikin- , joten kyllä siinä on kahdella aikuisella palkatullakin täysi työ.
Ai niinku että ne apukädet lähtis mun mukaan jo keskiviikkona, kun juhlat on lauantaina? Kyllä siihen menis vähän enemmänkin kuin muutama kymppi :-)
Sori, en osaa lukea ajatuksia. Tästä syystä en ikävä kyllä tiennyt, että olet lähdössä jo monta päivää etukäteen. Pahoittelen puuttellisuuttani. Lupaan jatkossa yrittää olla skarpimpi, jotta saan tietooni myös asiat, joita et kerro :)
Vierailija kirjoitti:
Sori, en osaa lukea ajatuksia. Tästä syystä en ikävä kyllä tiennyt, että olet lähdössä jo monta päivää etukäteen. Pahoittelen puuttellisuuttani. Lupaan jatkossa yrittää olla skarpimpi, jotta saan tietooni myös asiat, joita et kerro :)
Niin no, jos olen sanonut jo ensimmäisessä vastauksessani, että mua ei haittaa olla juhlissa ilman apukäsiä, niin siihen olemassa olemattomaan ongelmaan ei tarvitse etsiä ratkaisuita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no, jos olen sanonut jo ensimmäisessä vastauksessani, että mua ei haittaa olla juhlissa ilman apukäsiä, niin siihen olemassa olemattomaan ongelmaan ei tarvitse etsiä ratkaisuita.
Joku vielä kysyi tältä henkilöltä eikö hänellä ole ystäviä tai tuttuja... :D
Mutta hyvä, että sulla ei ole ongelmaa.
Meillä on onneksi ollut useitakin apukäsiä ja silti välillä on pitänyt käydä keittiössä ja laittaa tarjoiluja. Ehtii ne apukädetkin nauttia myös juhlista. Ilman niitä en kyllä sanoisi, että on kiva, kun saa piipahtaa keittiössä. Siinä ei mitään muuta ehdikään jos yksin tekee. Suosittelen jostain hankkimaan apua.
Ei kai ne matkat sen enempää maksa, jos otat apuhenkilön kyytiin, jolla muutenkin menette. Majoituksen maksaminen toki on kohtuullista, jos noin pitkälle joku on valmis lähtemään. Ei siihen montaa kymppiä mene.