Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis en tajua yhtään! Siitä pikkupojan hukkumisesta.

Vierailija
25.01.2007 |

" Poliisi epäilee tässä vaiheessa perhepäivähoitajaa kuolemantuottamuksesta ja Uudenkaarlepyyn sosiaaliviranomaisia kuolemantuottamuksesta sekä virkavelvollisuuden rikkomisesta."

Miten niin sosiaaliviranomaisia???

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisten kyttäämiseen ja syyttelyyn. Empatia on hieno ominaisuus, joka auttaa saamaan ystäviä ja kun sitä antaa toiselle sitä saa myös itselle. Hienointa se on silloin, kun sitä pystyy antamaan, vaikka toinen ei sitä kaikkien normien mukaan ansaitsisikaan. Sellaisessa tilanteessa sitä on kaikkein hienointa myös saada.

Ikävää, jos et ole sitä koskaan päässyt kokemaan.

Vierailija:

mukavaa, että sinua huvittaa=) Minulla on kuitenkin yöksi muuta puuhaa, kuin Sinun suurten kysymystesi pohdiskelu, joten täytyy tuottaa sinulle pettymys, toivottavasti et järkyty. Voithan saattaa tämän aiheen mahdollisen puolisosi tietoon ja voitte sitä yhdessä mietiskellä;)

Vierailija
42/83 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei se lopputulos siitä miksikään muutu vaikka hoitaja heitettäsi linnaan loppuiäkseen.

Vähän järkyttynyt olen tästä empatiakyvyttömyydestä täällä. Miltä tuntuu siitä hoitajasta nyt? Kun tietää että kiersi sääntöjä ja sitten kävi näin?

Kaikille on käynyt aivan varmasti niin että on mokattu ja jotain on sattunut. Tai miettikää itse mitä laiminlyöntejä tulee tehtyä ihan päivittäin omien lastenkin kanssa.. hetkeksi silmä välttää, mitä tahansa voi tapahtua. Onnettomuuksia sattuu, ja voi sattua ihan kenelle vaan. Joskus ei käy juuri kuinkaan, ja joskus käy näin. Sattumien summaa, sanoisin.

Silti kaipaisin vähän sitä eläytymiskykyä :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan voisi olla hetkeäkään pihalla lapsikatraan kanssa jos vieressä virtaa joki. Jo yhden muksun vahtiminen tuollaisessa paikassa olisi vaikeaa saati sitten monen. Kun yhdelle laitat rukkasia paremmin käteen niin jo siitä yksi 2v ehtii katoamaan.

Ihmettelen myös lasten vanhempia, miten kukaan ei ole vaatinut aitaa?

Vierailija
44/83 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja säälin häntä. Ei varmaan koskaan voi enää elää ihan normaalisti. Mutta se ei poista sitä tosiasiaa että hän on toiminut väärin.

Vierailija
45/83 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina pitaisi valtion vastata. Eihan tassa tapauksessa ole mitaan epaselvaa: hoitaja teki virheen, joka kostautui pahimmalla mahdollisella tavalla. Minusta on vaarin, jos hoitaja ei saa asianmukaista rangaistusta. Kylla ihmisen pitaa olla vastuussa omista tekemisistaan. On totta, ettei tehtya saa tekemattomaksi, mutta ei minusta hoitaja voi paasta kuin koira verajasta nain isosta virheesta. Kylla se pitaisi jarki sanoa, ettei lapsia voi paastaa hetkeksikaan ulos yksin, jos lahella on vetta (ei omia eika hoitolapsia).

Vierailija
46/83 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas mammat joukolla tuomitsee hoitajan! Minusta on aivan kamalaa kuinka yhteiskunta on mennyt tämmöiseksi. Virheistä, niinkun tämäkin, mesotaan mielettömästi. Ajatelkaa mitä kaikkea kauheutta tapahtuu, ne painetaan villasella. Eiköhän ole tarpeeksi kova rangaistus sille hoitajalle, että joutuu elämänsä elämään tämän asian kanssa! Onneksi hoitaja saa jatkaa työssään!

Vierailija
47/83 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä TAAS Suomessa haetaan / peräänkuulutetaan kollektiivista vastuuta - ihan selvästi ko. tapaus oli sen hoitajan vika. Miksikö? Koska A) ei noudattanut sääntöjä (lapsi hänen valvonnan alla koko ajan - ei ollut) B) Itse sitoutui tekemään ko. työtä siinä ympäristössä! Jokainen (fiksu aikuinen) osaa arvioida riskit etukäteen, ja tehdä sen mukaiset ratkaisut.

Tämä Suomi on kyllä oikea sosialismin mekka!

Kenelläkään ei ole mitään omaa vastuuta, ei täällä tarvita edes omaa järkeä - yhteiskunta hoitaa! Siihen kyllä luotetaan. Miettikää nyt vähäsen, älkää olko hölmöjä.

Vierailija
48/83 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vessassa ja jättää kassan hoitamisen ekalle jonossa seisojalle. Hoetteko silloinkin että vahinkohan se vaan oli, huonoa tuuria. Emämoka sanoisin mä.

Vierailija
49/83 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatetti kolmatta sisällä ja kaksi meni jokeen... Äiti tuomiolle. En ymmärrä miksi pääsee kuolemantuottamuksesta ilman oikeudenkäyntiä!!!

Vierailija
50/83 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittoivat lapsen hoitoon paikkaan, jossa joki takapihalla eikä aitaa!!!!!!!!!!! En itse laittaisi ikinä!

Vierailija
51/83 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taneet kyseisen paikan lapsille sopivaksi hoitopaikaksi.

Vierailija:

Ja syyllinen on saatava vastuuseen teostaan.

Kukaan muu ei ole syyllinen,kukaan muu ei päästänyt yksin ilman valvontaa ulos.

Vierailija
52/83 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaisia asioita voi verrata, dorka.

Vierailija
53/83 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tosielämässä, ettekö päästäisi omia lapsianne 17-vuotiaan vahdittavaksi puhalle?

Vierailija
54/83 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja on tehnyt väärin päästäessään lapsen ulos ennenkuin on itse ollut siellä. Kyseessä on kuolemantuottamus.

Vierailija
55/83 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhepäivähoitaja on ihan yksin katraastaan vastuussa. Vaikka hänellä olisi opiskelija kaverina, ei hoitaja saa päästää lapsia tämän opiskelijan kanssa ulos.

Vierailija
56/83 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennakolta, että juuri tällä kertaa voisi käydä juuri näin?

Vastatkaa ihmeessä.

Vierailija
57/83 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatti-ihminen, hoitaja, oli sitten perhepäivähoitaja tai hoitaja päiväkodissa ei saa päästää lapsia ulos oman perheensä jäsenen kanssa. Se nyt vaan on niin, eikä siinä ole mitään epäselvää. Hoitaja on tehnyt virkavirheen. Omassa kodissaan ja omien lastensa kanssa saa toimia kuten parhaaksi näkyy, Vaikka tällä pph:lla olisi ollut 50-vuotias sukulaistäti kaverina, ei lapsia olisi saanut hänen kanssaan ulos päästää.

Vierailija
58/83 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka tyhmyydelllään ovat aiheuttaneet lapsensa kuoleman, esim istuttamalla autoon, jotta tapahtunut liikenneonnettomuus, antaneet kivuta jonnekkin jotta tipahtaneet, antaneet hukkua, liukastua,mennä auton alle jne. jne. kaikki linnaan vaan tai paremminkin hirteen

Vierailija
59/83 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö siis itse luottaisi 17-vuotiaan kykyyn vahtia muutamaa lasta muutaman minuutin? Ihan oikeasti?

Tietenkään hoitaja ei olisi virallisesti saanut niin tehdä, mutta kun täällä nhoetaan, että lapset oli pihalla YKSIN. Eivät todellakaan olleet, jos paikalla oli 17-vuotias, joka tiesi tehtäväkseen katsoa lasten perään. Totta kai hoitaja on vastuussa, mutta mielestäni kyseessä on todella inhimillinen tragedia, eikä hoitajan silkasta vittumaisuudesta ja välinpitämättömyydestä johtuva tapahtuma.

Yhä edelleen toivon teiltä lynkkaajilta vastausta tuohon ensimmäiseen kysymykseen.

Vierailija
60/83 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 17- vuotias on jo kyllä melkein aikuinen vaikkei ole hoitolapsissa millään tavalla vastuussa luultavasti hoitaja luotti ja oli pyytänyt että tuo 17- vuotias vahtii lapsia sen muutaman minuutin kunnes itse pääsee ulos!!

TIEDETÄÄN TIEDETÄÄN että edes 17- vuotias ei ole teidän mielestänne kunnollinen lapsenvahti ja ei kouluttu.. mutta jos mietitte että tilanne koostui muutamasta minuutista ja tiejen mukaan hoitjalla ja tyttärellä oli koko ajan puheyhteys siis ulkoovi kai auki..

No joka tapauksessa LAPSI EI OLLUT YKSIN!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi