Olo tuntuu turhalta ihmiseltä, surkimukselta..
Kommentit (64)
"Kerro nyt vähän enemmän mitä tarkoitat pahuudella?"
Sellainenkin tuli mieleen mitä ihmettelen päivittäin tiettyjen työkavereiden kohdalla on se, miten he jatkuvasti jaksavat juoruta ja puhua siitä miten kukakin entinen työkaveri tai joku joka ei ole paikalla teki sitä ja tätä ja tota ja kuinka se ärsytti tai oli väärin. Mitä pienimmistä asioista jaksetaan valittaa ja tuomita. Ja tämä tuomitseminen ei koskaan ulotu kuitenkaan heihin itseensä tai heidän poppooseen.
Viisaita ihmisiä ovat mutta tätä en heissä käsitä. Tulee välillä niin paha ja ahdistunut olo kun se toisten mollaaminen tai toisille nauraminen alkaa.
Ja tätä tekee ihan kaikki. Ihan kaikki. Minäkin tässä puran, mutta en mä silti töissä ketään ala mustamaalaamaan. Sitä en tajua.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Hommaa jostain esim. Ben Malisen häpeää ja häpeän hoitoa koskevia teoksia. Tsemppiä!
Höpö höpö höpö höpö höpö höpö höpö höpö häpeä!
"Tunnistatko sinä pahan itsessäsi?"
Kyllä
"Vai onko pahuus vain jotain mikä on muissa?"
Ei tietenkään.
"Yritätkö ymmärtää muita ja suhtaudut ystävällisesti vai leijaileeko ajatusmaailmasi ihan omissa sfääreissään?"
Yritän, ainakin jos liityn keskusteluun jossa haluan tietää mikä saa ihmisen ajattelemaan tietyllä tavalla. Mutta jos toinen osapuoli jatkuvasti vastaa sarkastisesti, vie keskustelua sivuraiteille, ei näytä osoittavan kiinnostusta asiaa kohtaan, en erityisesti yritä.
Tällä hetkellä on omissa sfääreissäni varmasti. Mutta aihe oli myös nämä sfäärit, ei se mitä näkyy vaaleanpunaisten lasien läpi .
Ymmärrätkö, että kuulostat psykoottiselta?"
Joo.
Nyt, voitko itse vastata myös noihin kysymyksiin?
Mä oon objektiivisesti ruma, pitkäaikaistyötön, keski-ikäinen, mielisairas, perheetön, ystävätön, köyhä. En todellakaan tiedä miksi olen elossa, lähinnä kai siksi että pelkään halvaantuvani jos yritän itsemrhaa.