Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olo tuntuu turhalta ihmiseltä, surkimukselta..

Vierailija
14.05.2024 |

Tarvitaanko minua täällä maailmassa?

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehottaisin teitä masentuneita hakeutumaan vertaistuen piiriin, ihan vaikka netissä. Tekee hurjan hyvää päästä irti kuvitelmasta että on ainoa masentunut koko maailmassa, jota kukaan ei voi ymmärtää ja joka ei voi toipua. Ette ole, kyllä voi ja kyllä voitte.

Eihän kukaan  ole tuollaista väittänytkään. 

Jos mulla on nyt sysi paska olo joka on verrattavissa vaikka fyysiseen sairauteen, kuten oksennustauti, ei ole väärin levätä sängyssä. Ihan tarpeeksi on tänään töissä pidetty kulissia pystyssä. Tehty hommia ja annettu itsestä enemmän ku oikeesti haluais. 

Vierailija
42/64 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tarvitaan. Siks sä oot täällä. Kun ei tee pahaa muille ja on hyvä aie, on oikeilla jäljillä. Siitä voi tavoittaa vaikka tähdet ja kuun.

Miten musta tuntuu että ne kiltit ja hyväsydämiset kärsii ja talloutuu kun samalla ksipäät porskuttaa.

Ehkä sulla on vähän masennuksen värittämät näkemys maailmasta? Suurin osa ihmisistä on ihan kivoja ja niillä menee ihan hyvin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet hyvä ja kiva ihminen, niin sinua todellakin tarvitaan! Joka päivä voit ilahduttaa jotain toista jollain pienelläkin eleellä. 

Ai vaikka kukaan ei arvostaisi?  Jos kaikki pitävät outona ja idioottin a ? 

Vai onko se sitä ilahduttamista sitten kun nauretaan seläntakana ? 

Muut ei todellisuudessa mieti sua niin paljon kuin luulet. Jos ollenkaan. Vaihda seuraa jos olet väärässä sellaisessa. Sä et ole puu, jos et viihdy siinä missä olet siirry muualle.

Vierailija
44/64 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tarvitaan. Siks sä oot täällä. Kun ei tee pahaa muille ja on hyvä aie, on oikeilla jäljillä. Siitä voi tavoittaa vaikka tähdet ja kuun.

Miten musta tuntuu että ne kiltit ja hyväsydämiset kärsii ja talloutuu kun samalla ksipäät porskuttaa.

Ehkä sulla on vähän masennuksen värittämät näkemys maailmasta? Suurin osa ihmisistä on ihan kivoja ja niillä menee ihan hyvin. 

Ehkä sulla on onnellisuuden värittämä näkemys maailmasta?  Suurin osa ihmistä on aika ikäviä eikä ne edes tiedosta aiheuttamaansa pahaa koska ovat niin onnesta sokeita 

Vierailija
45/64 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet hyvä ja kiva ihminen, niin sinua todellakin tarvitaan! Joka päivä voit ilahduttaa jotain toista jollain pienelläkin eleellä. 

Muut ei todellisuudessa mieti sua niin paljon kuin luulet. Jos ollenkaan. Vaihda seuraa jos olet väärässä sellaisessa. Sä et ole puu, jos et viihdy siinä missä olet siirry muualle.

En voi paeta koko elämääni.  Ja jos aina seura on väärää, ei ole paikkaa jossa asiat onnistuisi. Katson kun se ongelma on itsessä  

Vierailija
46/64 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehottaisin teitä masentuneita hakeutumaan vertaistuen piiriin, ihan vaikka netissä. Tekee hurjan hyvää päästä irti kuvitelmasta että on ainoa masentunut koko maailmassa, jota kukaan ei voi ymmärtää ja joka ei voi toipua. Ette ole, kyllä voi ja kyllä voitte.

En ole toipunut. Terapiaa ja lääkkeitä ajoittain ollut käytössä.

64v.

Mitä odottaa? Ei yhtään mitään.

Vierailija
47/64 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin on harvinaisen totta. Paljon hyviä neuvoja tässä ketjussa. 

Vierailija
48/64 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi paeta koko elämääni.  Ja jos aina seura on väärää, ei ole paikkaa jossa asiat onnistuisi. Katson kun se ongelma on itsessä  

Ongelma on vain siinä miten näet itsesi. Tulkitset kaiken muiden ihmisten kautta ja tartut negatiivisuuteen. Ymmärrän, että kaikki tarvitsee hyväksyntää. Mutta sun pitää sitten tehdä asioita, joiden avulla voit itse hyväksyä itsesi ja nähdä itsesi positiivisessa valossa. Älä odota että muut ihmiset maagisesti muuttuisivat sun ympärillä. Kaikki lähtee sinusta itsestäsi. 

Vierailija
49/64 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vaikka ulos istuttamaan yksi kukka mehiläisille. Päivän hyvä teko. Olet ollut hyödyksi, etkä haitaksi, ja voit olla tyytyväinen siitä. Pieniä juttuja. 

Vierailija
50/64 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sulla on onnellisuuden värittämä näkemys maailmasta?  Suurin osa ihmistä on aika ikäviä eikä ne edes tiedosta aiheuttamaansa pahaa koska ovat niin onnesta sokeita 

Kerro nyt vähän enemmän mitä tarkoitat pahuudella? Mitä pahaa suurin osa ihmisistä on tehnyt ja mistä sinä sen tiedät? Vai onko pahuus nyt sitä että heistä ei tunnu samalta kuin sinusta? Mistä sinä senkin tiedät miltä muista tuntuu? Noin kuudesosa suomalaisista kärsii masennuksesta jossain elämänsä vaiheessa, laskepa matikalla siitä montako ihmistä se tekee. Että et tosiaankaan ole yksin ja ainoa. Toivottavasti sinulla on joku hoitokontakti.

Vierailija
51/64 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko käynyt tänään ulkona? Syönyt hyvin? Juonut vettä? Miten olet nukkunut? Ruutuaika? 

En syö juuri mitään. En nuku kuin pätkissä. En käy edes parvekkeella. Kotona makkarissa koko päivän verhot kiinni. Luin ja puhuin pari puhelua.

Odotan taas, että uni tulee.

Vierailija
52/64 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi persu. 

Vierailija
53/64 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap hyvyys tarttuu. Minä olen alkanut tarkoituksella kiittämään ja kehumaan läheisiäni. Antamaan heille arvostusta, jos olen heille kiitollinen jostain. Olen saanut lopulta samaa takaisin päin. Siitä tulee hyvä mieli, kun ihmiset voivat olla toisiaan varten ja osaavat arvostaa toisiaan. 

Millaisia kehuja annat ? 

Olen alkanut kiittämään vuosienkin takaisista jutuista, joista tajusin etten silloin osannut ehkä kiittää tarpeeksi. Esimerkiksi kun sain nukkua pari yötä kaverin luona, kun olin koditon, tai kun joku ihminen on sellainen että hän aina vastaa puhelimeen ja jaksaa kuunnella murheitani. Kerron heille miten paljon arvostan sitä, että heihin voi luottaa ja he ovat olleet tukenani.

Sitten olen pyrkinyt ihan suoraan kohottamaan sellaisten ihmisten itsetuntoa, jotka eivät mielestäni arvos

Tää on hyvä. sanotaan että on vaikeaa olla ahdistunut jos tuntee kiitollisuutta. Jokaisella on jotain mistä tuntea kiitollisuutta. Vaikka se että on sänky missä maata ja puhelin jota voi ladata seinästä tulevalla sähköllä. Kiitollisuuspäiväkirjan pitäminen kannattaa. Ei tarvii laittaa mitään isoja juttua, pienet jokapäiväiset riittää.

Vierailija
54/64 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on vain siinä miten näet itsesi. Tulkitset kaiken muiden ihmisten kautta ja tartut negatiivisuuteen. Ymmärrän, että kaikki tarvitsee hyväksyntää. Mutta sun pitää sitten tehdä asioita, joiden avulla voit itse hyväksyä itsesi ja nähdä itsesi positiivisessa valossa. Älä odota että muut ihmiset maagisesti muuttuisivat sun ympärillä. Kaikki lähtee sinusta itsestäsi. 

Se on ihan totta, en voi muuttaa muita ihmisiä tai odottaa heidän muuttuvan. En edes toivoa sellaista. 

Ja ongelma on juuri tuossa. Minussa.  Tuntuu että on sen verran kieroon kasvanut ja liian vanhaksi elänyt että asia korjaantuisi. Vaikka sitä toivookin. 

Mun elämäni lause:

"Elämä alkaa sitten kun olen parempi"

Kohta huomaan istuvani vanhainkodissa ja en koskaan ollut parempi 

Vierailija
55/64 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan totta, en voi muuttaa muita ihmisiä tai odottaa heidän muuttuvan. En edes toivoa sellaista. 

Ja ongelma on juuri tuossa. Minussa.  Tuntuu että on sen verran kieroon kasvanut ja liian vanhaksi elänyt että asia korjaantuisi. Vaikka sitä toivookin. 

Mun elämäni lause:

"Elämä alkaa sitten kun olen parempi"

<

No kuinka vanha sä nyt olet? Miten sun pitäisi mielestäsi muuttua ja mitä oot tehnyt sen eteen? 

Vierailija
56/64 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko käynyt tänään ulkona? Syönyt hyvin? Juonut vettä? Miten olet nukkunut? Ruutuaika? 

En syö juuri mitään. En nuku kuin pätkissä. En käy edes parvekkeella. Kotona makkarissa koko päivän verhot kiinni. Luin ja puhuin pari puhelua.

Odotan taas, että uni tulee.

Todellinen hyvän olon resepti 🙄

Vierailija
57/64 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

>Kerro nyt vähän enemmän mitä tarkoitat pahuudella? Mitä pahaa suurin osa ihmisistä on tehnyt ja mistä sinä sen tiedät? Vai onko pahuus nyt sitä että heistä ei tunnu samalta kuin sinusta? Mistä sinä senkin tiedät miltä muista tuntuu? Noin kuudesosa suomalaisista kärsii masennuksesta jossain elämänsä vaiheessa, laskepa matikalla siitä montako ihmistä se tekee. Että et tosiaankaan ole yksin ja ainoa. Toivottavasti sinulla on joku hoitokontakti.<

Vastaus: 

Vaikka sitä että ihmiset ilman että edes yrittävät ymmärtää toista tunkevat tuota omaa ajatusmaailmaansa, niin että se leijailee ihan omissa sfääreissään. 

Pahuudella on monimutkaiset kasvot.  Ja se joka ei tunnista itsessään pahaa, on kaikista suurin uhka aiheuttamaan sitä. 

Milloin esimerkiksi kiusaaminen on mitään muuta kuin toisen kustannuksella vitsailemista tai itsepuolustusta? 

Sekin on pahaa jos vitsaillaan sellaisen ihmisen kustannuksella, joka on murtumispisteessä.  Monesti sosiaalinen paine estää ketään näyttämästä murtumispistettään.  Mutta se on joidenkin mielestä hauskaa.  Normaalien, hyvien ihmisten mielestä se on hauskaa.

Vierailija
58/64 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

>Kerro nyt vähän enemmän mitä tarkoitat pahuudella? Mitä pahaa suurin osa ihmisistä on tehnyt ja mistä sinä sen tiedät? Vai onko pahuus nyt sitä että heistä ei tunnu samalta kuin sinusta? Mistä sinä senkin tiedät miltä muista tuntuu? Noin kuudesosa suomalaisista kärsii masennuksesta jossain elämänsä vaiheessa, laskepa matikalla siitä montako ihmistä se tekee. Että et tosiaankaan ole yksin ja ainoa. Toivottavasti sinulla on joku hoitokontakti.<

Vastaus: 

Vaikka sitä että ihmiset ilman että edes yrittävät ymmärtää toista tunkevat tuota omaa ajatusmaailmaansa, niin että se leijailee ihan omissa sfääreissään. 

Pahuudella on monimutkaiset kasvot.  Ja se joka ei tunnista itsessään pahaa, on kaikista suurin uhka aiheuttamaan sitä. 

Milloin esimerkiksi kiusaaminen on mitään muuta kuin toisen kustannuksella vitsailemista tai itsepuolustusta? 

Toivottavasti saat apua, pikkuinen. Kuulostaa siltä että olet nyt tosi syvissä vesissä. Mitä ne ihmiset sanoivat joiden kanssa puhuit puhelimessa?

Vierailija
59/64 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun elämäni lause:

"Elä

Oon koko elämäni yrittänyt olla jotain muuta kuin mitä oikeasti olen. Kaikki mistä pidän oikeasti on huonoa. Kaikki mitä oikeasti olen on huonoa.  Näin olen uskonut lapsena ja edelleen se tulee alitajunnasta.  Siksi olen yrittänyt olla joku parempi. Joku toinen.  

Tästä syystä persoonallisuuteni on ihan vinksallaan.  Kun täytin 30 tuli pahemman luokan identiteetti kriisi.  Sekosin aika pahasti.

Vierailija
60/64 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaus: 

Tunnistatko sinä pahan itsessäsi? Vai onko pahuus vain jotain mikä on muissa? Yritätkö ymmärtää muita ja suhtaudut ystävällisesti vai leijaileeko ajatusmaailmasi ihan omissa sfääreissään? Ymmärrätkö, että kuulostat psykoottiselta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi