Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitkään kotiäiteinä olleet

Vierailija
25.01.2007 |

Mä jäin töistä pois maaliskuussa 2004, nyt lapsia kaksi, kolmas syntyy kesällä. Olisin mennyt nyt keväällä töihin, jos en ois tullut raskaaksi. Mietin vaan että jos olen vielä kolme vuotta kotona, eli vuoteen 2010, niin kuinka vaikeeta on töihin paluu sen jälkeen? Yhteensä sillon siis 6 vuotta kotona oloa ja ikääkin sillon jo 35.

Miten muilla, kauanko ootte olleet kotona? Miten työhön paluu sujunut?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt työttömänä.. tosin täällä maalla ei ole niitä töitäkään paljoa tarjolla.

Vierailija
2/7 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt reilut puolivuotta taas töissä.

Kovasti mietin ensimmäiset kuukaudet, että onko enää mun työ. Myös yksi työkaverini, joka oli myös pitkään hoitovapaalla, kertoi pohtineensa samaa asiaa. Eli taitaa kuulua kuvioon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka haluaisin tehdä jotain järkevää. ahdistus iskee,kun vain mietinkin töihinmenoa.....

Vierailija
4/7 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

neljä vuotta, tosin olen tehnyt kotoa käsin töitä koko ajan. Kaksi lasta. Aion jatkaa tällä mallilla siihen, että saan kuopuksenkin toiselle luokalle, mutta tiedän, että haluan jonkin toisen työn vielä. On mennyt totaalisesti maku koko työstä! Haluaisin tehdä jotain ihmisläheisempää ja sosiaalisempaa työtä.

Vierailija
5/7 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

vaikka haluaisin tehdä jotain järkevää. ahdistus iskee,kun vain mietinkin töihinmenoa.....

Vierailija
6/7 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vatsassa olevan nelosenkin soisimme olevan kotihoidossa 2-3-vuotiaaksi.

Tässä ohessa kyllä tein toisen tutkinnon loppuun (gradu plus muutama kurssi) ja lisäksi päivitän tietoja alalta jatkuvasti. Olen myös muuten aktiivinen ja tehnyt pari sijaisuutta, joten kontakteja on. Työaikajärjestelyin lapset eivät ole joutuneet hoitoon noiden sijaisuuksien ja opiskelun takia.

Olen varma, että löydän ainakin sijaisuuksia heti kun haluan päivätöihin, ja myöhemmin vakipaikan. Jos en, niin sitten siivoamaan tai myyjäksi tai jotain, jos vaan rahallisesti jää edes vähän plussalle.

Vierailija
7/7 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin juuri että minulle tulee 10 vuotta kotiäitiyttä! Tässä välissä olen kyllä käynyt koulua (suoritin perustutkinon, kun ei ollut kun peruskoulu pohjalla). Ei mulla kuitenkaan ole kauheeta pelkoa ettenkö jotain töitä saisi, en ole kuitenkaan mitenkään kunnianhimoinen vaan mikä tahansa toimistotyö käy. Toisaalta, jos en saa töitä niin ei sekään pelota. Kyllä elämä kantaa.