Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelassa kaaos päällä - monet ovat saaneet huhtikuun vaihteessa käsittämättömiä päätöksiä hakemuksilleen.

Vierailija
14.05.2024 |

Ihmiset ovat tuohtuneet. Todella kovia päätöksiä kelan hakemuksille, monet hylättyjä kehnoin perusteluin. 

Netissä ihmiset keskustelevat miten kohtuuttomaksi meno mennyt ja mistään ei saa tukia ja aikaisemmin hyväksyvät päätökset ovat nyt evättyjä. Ihmisiltä menee kohta katto pään päältä eikä edes ruokajonossa riitä kaikille. 

Mitä täällä tapahtuu!? Suomessa ei kannata sairastua tai köyhtyä kenenkään. 

Kommentit (420)

Vierailija
281/420 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta hei! Pienennetään julkista sektoria kun se on täynnä turhia paperinpyörittäjiä ja byrokraatteja. Ei koroteta veroja vaan otetaan valtion säästöt irtisanomalla kelasta puolet väestä. Eikös niin. 

Sama maanmittauslaitoksessa jossa osakekirjojen sähköistämisen osalta käsittelyjono nyt n. 8 kk 

https://yle.fi/a/74-20088344

Toivottavasti jono venyy 3 vuoteen. Turhat viranomaiset pois vaan.

Tuosta puhuttiin vuosikausia etukäteen ja kerrottiin päivämäärä. Ei voinut tulla kenellekään yllätyksenä. Ei vain laiskuuttaan ihmiset viitsineet toimia ajoissa ja nyt sitten parkuvat suureen ääneen. Hohhoijaa. 

Et taida tietää koko jutusta mitään etkä ole lukenut edes aloituksen linkkiä, jossa sanotaan selvästi:

"Maanmittauslaitos oli varautunut asunto-osakeyhtiöiden osakeluetteloiden sähköistämiseen, mutta ihmisten into sähköistää omia osakekirjojaan yllätti laitoksen. Alkujaan sähköistys oli tarkoitus hoitaa pikkuhiljaa asuntokauppojen yhteydessä."

Ei siis ollut kyse siitä, että "laiskuttaan ihmiset viitsineet toimia ajoissa" vaan siitä, että he nimenomaan TOIMI AJOISSA.

___

Miksi MML ei järjestänyt asiaa niin, että sähköistäminen tulee hoitaa myyntivaiheessa tai viimeistään viimeisen 3 vuoden aikana tuosta 10 vuoden aikaikkunasta. Siinä vaiheessa (ensimmäisen 7v aikana) olisi jo varmasti suurin osa ollut sähköistetty eikä ruuhkaa olisi viimeisille 3 vuodelle.

Vierailija
282/420 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Karu konkurssiennuste: hotelli- ja ravintola-ala, vähittäiskaupat, rakennusalalla ei näy valoa."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010345749.html

Siinä menee monelta työpaikat. Kohta on paljon asumistukea hakevia. Ai, mutta ei sitä enää saakaan omistusasuntoihin! 

Monella on edessä kodin myynti. Asuntojen hinnat ovat laskussa. Elämme mielenkiintoisia aikoja! 

Sinä se jaksat ru.n.kuttaa asialla ketjusta toiseen. Oikea voima fantasia sinulla reppanalla. Oikeastihan kenelläkään muulla ei ole mitään hätää, kuin teillä tukieläteillä. Tekeville on töitä jatkossakin. Ja ihan hyvin noilla ruokapaikoilla ym näkyy menevän, mitä olen seurannut. Kampaamoon koitin aikaa varata, mutta olipa täynnä lähiviikot! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/420 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No, mene itse koko ajan uuteen työpaikkaan opettelemaan ja mieti riittääkö itsellä rahat, kun sijaisuus päättyy.

Eikä kyse ole mistään huolimattomuudesta, sitä opeteltavaa on kuule ja pirusti"

Et ehkä ole niin hyvä työntekijä, kuin luulet olevasi, koska saat vain sijaisuuksia, etkä niitäkään ilmeisesti toista kertaa samaan tehtävään. Johan nuo vastauksesikin kertoo, ettet opi asioita kovinkaan nopeasti ja teet paljon virheitä, ja se on mielestäsi ihan ok. 

Vierailija
284/420 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta evättiin vuonna 2021 aikuiskoulutustuki, vaikka olin lakisääteisesti siihen oikeutettu. Koulutuspaikastanikin otettiin Kelaan yhteys ja toimitettiin sinne kaiken maailman pumaskat. Opinto-ohjaajat tarkistivat asiat vielä erikseen Opetushallituksesta, että tiedetyt säädökset olivat edelleen voimassa.

Kelan perusteet olivat puuta heinää, mutta aikaraja valituksiin tuli vastaan. Ja tällä ei siis ollut mitään tekemistä nykyisen hallituksen kanssa.

No eipä ihme, että evättiin. Kela ei myönnä eikä rahoita aikuiskoulutustukea, olet siis hakenut tukea väärästä paikasta. Eikö muka kukaan osannut noista tahoista, joita tuossa kommentissasi luettelet osannut neuvoa, mistä sitä haetaan. 

"Tukea myönsi ennen Koulutusrahasto, mutta 1.1.2019 Koulutusrahasto ja Työttömyysvakuutusrahasto ja yhdistyvät Työllisyysrahastoksi, joka hoitaa molempien rahastojen tehtävät" Miten ylipäänsä onnistuit täyttämään hakemuksen Kelaan, kun siellä ei edes ole ko. hakemusta, vaan se haetaan työllisyysrahastosta. Aikamoinen toope🤭. 

Vierailija
285/420 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömiä on palkkatuella tarhoissa lapsia hoitamassa, kouluissa koulunkäyntiavustajina, uimahalleissa uimavalvojina, kaupungin puutarhatoimessa leikkaamassa ruohikoita ja haravoimassa jne. 

Miksi spämmäät? Onko sulla Asperger vai mikä, kun samoja litanioita kirjoitat kymmenittäin joka ketjuun. Ei ihme, ettei töitä löydy, olet niin hullu. 

Kyllä me jo tiedetään nämä sinun jankutukseksi. Kymmeniä viestejä peräkkäin, kuin jossain psykoosissa olisit. 

Anna olla jo, jätä meidät rauhaan

Vierailija
286/420 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömänä on köyhää, mutta pystyy itse siivoamaan ja tekemään ruokaa ja käymään kaupassa. 

Eläkkeellä kaikki palvelut maksaa. 

Kauppa ottaa kotiinkuljetusmaksun 10 euroa per kerta. 

En halua ajatella paljonko maksaa omakotitalon siivous. 

Jäikö sulla levy jumiin, vai miksi jankutat samaa, välillä vastaat itsellesi. Ei sinun kannata eläkettä murehtia, etköhän ole lataamossa ennen sitä. Ja mitä muiden omakotitalot sinulle kuuluvat? Tai niiden siivous. Ei mitään. Huolehdi omat asiasi, ja anna ihmisten elää omalla työllään tienaamillaan rahoilla, miten haluavat

Vierailija
287/420 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömänä on köyhää, mutta pystyy itse siivoamaan ja tekemään ruokaa ja käymään kaupassa. 

Alapeukuttaja voi mennä Helsingin kotihoidon nettisivuille katsomaan palvelumaksut. 

Mä alapeukutan, koska olen kyllästynyt Tradenomin spammiin.

Minä myös olen kyllästynyt. Tässäkin ketjussa kymmeniä viestejä samaa spämmiä, mitä laittaa kaikkiin ketjuihin. Vaikka olisi ketju serkun hautajaisista, eikö se sinnekin ilmaannu spämmäämään samoja jankutuksiaan. 

Miten sen annetaan pilata kaikki keskustelut? 

Hullu se on, maanisesti hakkaa näppäimistöään ja spämmää päiväkaudet

Vierailija
288/420 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

800 euron perustulo,ja KELA voidaan lopettaa.No,vuokra 550 €,puhelinliittymä 30€,sähkölasku 30€,vesilasku 20€.Kyllä 170 eurolla ostaa ruokaa,vaatteita ja saippuaa.

😂 no miten se 170e riittäisi,kun nytkään se ei kuulemma riitä. Perustulon pitäisi kela-elättien mielestä olla ainakin 2000e. Tottakai! Ettei tarvitsisi töihin mennä ikinä. 

Perustulo on ihan järjetön ajatus, ja se vain mahdollistaa tuillaelämisen, koska helpottaa sitä oleellisesti, jää se tukien hakeminenkin pois, jolloin raha tulee tilille, jos mahdollista, vieläkin vähemmällä vaivalla. Uskomatonta. Eikö teille mikään riitä? Aina vain vaadittu lisää ja lisää ja helpompaa rahaa.

Vierailija
289/420 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki leikkaukset lähtevät yrityksiltä myynneistä. 

Yrittäjiä menee paljon ulosottoon, kun ihmiset ei kuluta. 

Ihan oikein niille -tana!

Vierailija
290/420 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vammaistukeakin, sitä alinta on saanut melko heppoisin perustein. Ihan aiheesta tukien myöntämisperusteita kiristetään. 

Ja asia koskee myös minua, en saanut lääkkeelleni korvattavuutta. Mutta olen sitä mieltä, että ei yhteiskunnan kuulu kaikkea maksaakaan. Ihmisillä on omakin vastuu elämästään ja toimeentulostaan

Toivottavasti ajattelet myös näin niistä noin miljoonasta muumasta jotka täällä luuhaavat tällä hetkellä ja uusia "pakkolaisia" saapuu koko ajan. Tokihan tuet ja apu kuuluvat ensisijaisesti oman maan kansalaisille, eikö vain? 

Koitappa nyt päättää, onko persu hyvä vai paha. Persu on sitä mieltä, että tuet ja apu kuuluu oman maan kansalle, mutta samalla täällä haukutaan persuja kokoajan. 

Vierailija
291/420 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vammaistukeakin, sitä alinta on saanut melko heppoisin perustein. Ihan aiheesta tukien myöntämisperusteita kiristetään. 

Ja asia koskee myös minua, en saanut lääkkeelleni korvattavuutta. Mutta olen sitä mieltä, että ei yhteiskunnan kuulu kaikkea maksaakaan. Ihmisillä on omakin vastuu elämästään ja toimeentulostaan

Toivottavasti ajattelet myös näin niistä noin miljoonasta muumasta jotka täällä luuhaavat tällä hetkellä ja uusia "pakkolaisia" saapuu koko ajan. Tokihan tuet ja apu kuuluvat ensisijaisesti oman maan kansalaisille, eikö vain? 

Onkohan sinulla ongelmia luetunymmärtämiessä vai muuten vain tapana olettaa asioita? Minähän en ole rajojen ulkopuolelta tulevista puhunut sanallakaan mitään. En heidän tuistaan enkä mistään muustakaan. Sanoin, että ihmisillä on vastuu omasta elämästään ja toimeentulostaan. 

Monelle muualta tulevalle muuten kelpaa ne työt, mitkä ei suomalaisille kelpaa. Minusta se, että he tekevät töitä, eivätkä keksi selityksiä, on hyvä asia, jos he täällä jo -syystä tai toisesta- ovat. Tuilla ei pitäisi kenenkään elää, ei kotimaisen eikä ulkomaisen.

Vierailija
292/420 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koitappa nyt päättää, onko persu hyvä vai paha. Persu on sitä mieltä, että tuet ja apu kuuluu oman maan kansalle, mutta samalla täällä haukutaan persuja kokoajan. 

Se johtuu persijen kaksoisstandardista: tuki om7lle kansalaisille, mutta tuki omilta kansalaisilta on persulta pois. Tunnetaan myös diagnoosilla skitsotypaalinen persoonallisuus cum Riikka Purra.

Vierailija
293/420 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkykyisen on helppo huudella omasta vastuusta. Työkyvyttömältä kun viedään tuet, lopputulos on surullista jälkeä.

tämä. Hyvähän se on, kun pystyy töissä käymään.

Joillekin saattaa olla vielä uutta tietoa se, että osa kilpirauhaspotilaista jätetään hoitamatta. Se, että lääkärit ei osaa, laitetaankin nyt hoitamatta jätettyjen kilpirauhaspotilaiden syyksi, vaikka todellisuudessa he tässä uhreja ovat ja ne lääkärit syyllisiä.

#kilpirauhaski

Tarkoitat varmaan lääke asiaa tässä, eli sitä "parempaa" lääkettä, mikä mukamas parantaa. 

Minulla on vajaatoiminta. Tiedän kokemuksesta, että lääkitys auttaa jonkin verran, muttei se ihan "normaaliksi" tee. Ei kaikesta voi syyttää kilpirauhasta. Monella työnveroksujalla on syy ja selitys juuri kilpirauhanen, tai muu vastaava vaiva. 

Se selitys löytyy aina, ja kaikki on aina muiden vika. 

Ehkä on otettava onni omiin käsiin, ja hyväksyttävä, että jos ei "parempaa" hoitoa saa, ehkä se syy on jo omissa uskomuksissakin. Ja halussa tehdä itse elämälleen jotain

Vierailija
294/420 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

P U N A L I P U T   L I E H U U     M E N K Ä Ä    T Ö I H I N

Vierailija
295/420 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuttaja voi mennä Helsingin kotihoidon nettisivuille katsomaan palvelumaksut. 

Mä alapeukutan, koska olen kyllästynyt Tradenomin spammiin.

Minä myös olen kyllästynyt. Tässäkin ketjussa kymmeniä viestejä samaa spämmiä, mitä laittaa kaikkiin ketjuihin. Vaikka olisi ketju serkun hautajaisista, eikö se sinnekin ilmaannu spämmäämään samoja jankutuksiaan. 

Miten sen annetaan pilata kaik

Sinä olet varmaan kokoomuslainen, kun et tykkää noista linkeistä missä käy ilmi, että kokoomus leikkaa sairaspäivärahoista lähtien ihan kaikkea.

Ja kohta ei ole tessejä.

Tai sitten olet yrittäjä joka haluaa käyttää palkattomia työkokeilijoita ja ahnehtia itselle kiinteistöjä, maksattaa kiinteistöt muilla ja ahnehdit matkoja omalle perheelle käyttämällä verorahoista maksettua työvoimaa.

Vierailija
296/420 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi kelassa oli minulle ilmestynyt puoliso jonka tuloja kysyttiin, mistälie keksitty ja työttömyyskorvaus oli myös yks kaks noussut yli 200e, vaikka tilille ei ole. Oletus rikas puoliso elättää ja tuki noussut tyhjästä. Verotkaan ei pitäisi olla 200e kk. 

Kela näkee tulorekisteristä sun tulot.

Vierailija
297/420 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi kelassa oli minulle ilmestynyt puoliso jonka tuloja kysyttiin, mistälie keksitty ja työttömyyskorvaus oli myös yks kaks noussut yli 200e, vaikka tilille ei ole. Oletus rikas puoliso elättää ja tuki noussut tyhjästä. Verotkaan ei pitäisi olla 200e kk. 

Kela näkee tulorekisteristä sun tulot.

Ja asumistukea hakiessa katsotaan bruttotulot eli verot mukana. Lukee kelan sivuilla.

Vierailija
298/420 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella törkeää vähätellä toisen ihmisen sairautta. Eivät sairaudet oireile kaikilla samalla tavalla, ne voivat olla hyvinkin yksilöllisiä. Ja joillain helpompi hoitaa, joilla hyvinkin hankalaa.

Varsinkin kilpparisairaudet voivat olla hyvinkin kinkkisiä, ja ihan yleisestikin jo tiedetään, että näiden sairauksien hoito ei ole Suomessa mitenkään hyvällä tasolla. Osa potilaista oikeasti aika lailla heitteillä.

Oikein "hienoa" vertaistukea tuossa aiemmassa viestissä. Todennäköisesti ei edes oikeasti kilpairauhasen vajista sairasta, on vain ilkeä trolli.

Vierailija
299/420 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein kela on katsonut. Tilille tulee netto ja jos haet asumistukea niin kela katsoo sun bruttotulot eli verot mukana. Ja kela näkee sun tulot tulorekisteristä, samoin sun puolison tulot, jos sellainen on. Ja jos samassa asunnossa asuu joku toinen niin katsotaan teidän yhteiset tulot, kun haet tukia.

Se, että asumistukea hakiessa katsotaan brutto tulot lukee kelan sivuilla.

Vierailija
300/420 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta hei! Pienennetään julkista sektoria kun se on täynnä turhia paperinpyörittäjiä ja byrokraatteja. Ei koroteta veroja vaan otetaan valtion säästöt irtisanomalla kelasta puolet väestä. Eikös niin. 

Sama maanmittauslaitoksessa jossa osakekirjojen sähköistämisen osalta käsittelyjono nyt n. 8 kk 

https://yle.fi/a/74-20088344

Toivottavasti jono venyy 3 vuoteen. Turhat viranomaiset pois vaan.

Tuosta puhuttiin vuosikausia etukäteen ja kerrottiin päivämäärä. Ei voinut tulla kenellekään yllätyksenä. Ei vain laiskuuttaan ihmiset viitsineet toimia ajoissa ja nyt sitten parkuvat suureen ääneen. Hohhoijaa. 

Siis tuossahan ongelma on nimenomaan se että ihmiset toimivat

Juuri näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä