Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ev.lut kirkko maallistuu

Vierailija
14.05.2024 |

On kyllä melkosta.

Eihän sana muutu.

Kommentit (1634)

Vierailija
661/1634 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan mahtava kohta Raamatussa se, missä Jeesus kaataa synagogassa kaupustelijoiden pöydät ja ajaa heidät ulos.

Jeesus ei ollut sovinnainen hymistelijä, vaan sanoi suorat sanat tekopyhille.

Sanokaa tekin.

Melkoista vääristelyä. Jeesus ajoi kaupustelijat pois Isänsä pyhästä temppelistä, jossa ei tuollaista toimintaa saa harrastaa. Tekopyhyys ei sitten mitenkään liity tuohon vaan temppelin käyttötarkoitukseen. 

Vierailija
662/1634 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miksi "uskovainen" valehtelee yhteisövero menee yrityksiltä. en todella sateenkaari sampaa halua rahoittaa.

Sinä se tässä valehtelet. Kirkko ei saa yhteisöveron tuotosta senttiäkään.

Tuloverosta sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/1634 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan mahtava kohta Raamatussa se, missä Jeesus kaataa synagogassa kaupustelijoiden pöydät ja ajaa heidät ulos.

Sanokaa tekin.

Melkoista vääristelyä. Jeesus ajoi kaupustelijat pois Isänsä pyhästä temppelistä, jossa ei tuollaista toimintaa saa harrastaa. Tekopyhyys ei sitten mitenkään liity tuohon vaan temppelin käyttötarkoitukseen. 

//////

Minusta tuntuu, että Jeesus voisi ajaa nykyisin kaikki leipäpapit ulos. Kaupustelu on pienempi synti, kuin muut kauhistukset joita kirkossa nykyään puuhataan ja käytetään väärin Jumalan nimeä.

Vierailija
664/1634 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

659 / 663

Kerro Lutherin opetuksen ydin pähkinänkuoressa.

Jokainen ihminen joka on käynyt rippikoulun, tietää sen.

Vierailija
665/1634 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanokaa tekin.

//////

Minusta tuntuu, että Jeesus voisi ajaa nykyisin kaikki leipäpapit ulos. Kaupustelu on pienempi synti, kuin muut kauhistukset joita kirkossa nykyään puuhataan ja käytetään väärin Jumalan nimeä.

Kaikki nuo ovat syntejä. En minä ainakaan osaa arvottaa kumpi on suurempi. Mielikuva tuli kirkkosalista, missä saisi kukin kaupustella, mitä haluaa esim. Mäkkäri, kirpputori, kahvila jne Saattaisivat pikkasen viedä seurakunnan huomiota itse asiasta, miksi kirkkoon kokoonnutaan.

Vierailija
666/1634 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus täytti vanhantestamentin profetiaa, kiivaus huoneesi puolesta kuluttaa minut.

Vierailija
667/1634 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

654 / 656

Evankelisluterilaisen kirkon  nimen arvostelu ei ollut asiatonta, sitä en peru.

Kysyn sinulta: miksi Lutherin nimi on vedetty mukaan?

Mitä sinä ajattelet uskonpuhdistajamme Martti Lutherin opetuksesta?

Mikä on pielessä, että Suomen kirkkoa ei saa sanoa Suomen Liberaaliksi Ekumeeniseksi Kirkoksi, koska se on rehellinen nimi kyseiselle laitokselle?

Se on seurakuntakohtaista, minkälaisia pappeja siellä on. Meidän kirkossa on koko henkilökunta uskossa niinkuin olivat sieltä eläkkeelle lähteneet. Sunnuntaisin on melko paljon porukkaa ja kaiken ikäisiä. Kaikki ovat tervetulleita sinne, mutta siellä ei puhuta eikä korosteta mitään ryhmää ylitse muiden eli turha kenenkään on yrittää hillua ylimielisinä siellä, eivät he viihdy, kun kaikki ovat tasa-arvoisia uskonsa harjoittajia. Olen hyvin onnekas ja tiedän sen.

Vierailija
668/1634 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanokaa tekin.

Pidätkö itseäsi erehtymättömänä niin kuin Jeesuskin oli erehtymätön?

Vierailija
669/1634 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanokaa tekin.

/////

Juurihan minä tänään totesin, etten ole tervetullut kirkkoon. En sisäisesti enkä ulkoisesti. Ja niinhän minulle tässä ketjussa myös vakuutettiin, ettei yksikään KUNNOLLINEN LUTERILAINEN kirkko ota minua jäsenekseen.

.

Sitten täällä on ilmeisesti niin ylimielistä, korkeakirkollista jengiä, ettei pahalle syntiselle edes vastata kysymyksiin.

Ei vastata edes siihen, mikä on Lutherin oppi.

Ja haukutaan,  että minä luulen itseäni erehtymättömäksi.

Olen vielä kirkkonne jäsen. Minulla on oletus, että siitä hyvästä saan jotain palvelusta liittyen Raamattuun. 

Jotain järkevää vastausta edes, en syyttämistä ja haukkumista.

Sälytetään raskaita taakkoja ihmisille. Eikä sormeakaan liikuteta, että kurjat syntiset vapautuisivat taakoistaan 

Vierailija
670/1634 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn evankelisluterilaisilta, mihin perustuu tämä ev.lut.

Evankelis?

Luterilainen?

Kai nyt haluan saada selville millaisen laitoksen jäsen  edes olen?

Vierailija
671/1634 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä jotenkin loukkaava nimi:

Suomen Liberaali Ekumeeninen Kirkko ja jos se loukkaa, miksi?

Sehän on totta. 

Ensinnäkin Suomen kirkko on liberaali, ääriliberaali.

Toisekseen Suomen kirkko on oikeasti ekumeeninen ja kuuluu jopa kansainvälisesti ekumeenisen kirkkojen joukkoon, liberaaliin yhteisöön. Tarkkaa nimeä en muista 

Kirkolliskokouksessakin muuan hehkutti jotain ekumenian nimissä.

Naispiispa korosti Piispan kyselytunnilla, että hän on nimenomaan ekumeenikko jne.

Olen ymmärtänyt, että ekumenian nimissä kaikki käy ja jokainen tulee uskollaan autuaaksi, oli oppi ja usko mikä tahansa 

Vierailija
672/1634 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

P. S. Ketjun nimessä on miksi ev. lut. kirkko maallistuu 

Vierailija
673/1634 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Siistit hiukset.

Mielellään suorat.

Hyvä leikkaus.

2. Mielellään silmälasit

3. EI farkkuja!!!

4. Tumma puku, juhlakengät

Naisilla tummat housut tai hame

5. Hurskas ilme

6. Hyviä korkeakirkollisia suhteita

7. Puolueen jäsenkirja ( Kepu, kokoomus, rkp, demarit, Persut, vasemmisto. Vihreät?)

8. Kotitausta ei saa olla julkijumalaton

9. Hymistely.

10. Kaikesta pitää olla samaa mieltä

11. Ei saa arvostella tekopyhyyttä

.

Vierailija
674/1634 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanokaa tekin.

/////

Juurihan minä tänään totesin, etten ole tervetullut kirkkoon. En sisäisesti enkä ulkoisesti. Ja niinhän minulle tässä ketjussa myös vakuutettiin, ettei yksikään KUNNOLLINEN LUTERILAINEN kirkko ota minua jäsenekseen.

.

Sitten täällä on ilmeisesti niin ylimielistä, korkeakirkollista jengiä, ettei pahalle syntiselle edes vastata kysymyksiin.

Ei vastata edes siihen, mikä on Lutherin oppi.

Ja h

Mitä ihmettä horiset? En todellakaan väittänyt, että pitäisit itseäsi erehtymättömänä. Kysyin pidätkö itseäni sellaisena, koska viestisi perusteella katsot olevasi oikeutettu sanomaan "suorat sanat tekopyhille" (suora lainaus) ym.

Jeesuksella oli tosiaan oikeus puhua suoraan ja käyttää loukkavia ilmaisuja niistäkin ihmisistä joiden kanssa hän ei ollut koskaan edes jutellut, koska hän oli synnitön ja hän näki ihmisten sydämeen. Pystyykö erehtyväinen ihminen samaan? Jos ei, ei välttämättä kannata ottaa mallia kaikesta mitä Jeesus teki. Kannattaa ennemmin keskittyä siihen, miten Jeesus käski meitä tavallisia kuolevaisia kohtelemaan muita ihmisiä.

Miksi kenenkään pitäisi kertoa sinulle, mikä on Lutherin oppi? Et edes kysynyt sitä nätisti vaan käskit töykeään sävyyn tekemään niin kuin sinä vaadit.

Syytät meitä korkeakirkollisiksi, mutta tiedätkö edes mitä korkeakirkollisuus tarkoittaa? Kyse on kirkkokäsityksestä, joka korostaa kirkon varsinkin liturgista traditiota, pappisvirkaa ja sakramentteja. Voisitko kertoa, miten korkeakirkollisuus on tullut tässä keskustelussa ilmi?

Ja kehtaatkin uhriutua vielä.

Vierailija
675/1634 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

🌈 sateenkaaripappi ilmoitti paikallislehdessä, että ehtoolliselle ei saa tulla, jos ei ole kirkon jäsen 

Liityin takaisin kirkkoon sen takia. Sanoin kirkkoherranvirasto työntekijälle, että haluan liittyä uudelleen, koska muuten ei saa käydä ehtoollisella.

Virkailija meni hämilleen ja sanoi, ettei se pidä paikkaansa.

Onko jokaiselle omat säännöt?

Onko kirkossa virallisia sääntöjä joita kaikki noudattavat?

Vierailija
676/1634 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanokaa tekin.

/////

.

Ei vastata

/////

Lue uudelleen. Minähän pyysin TEITÄ sanomaan suorat sanat tekopyhille.

Miksi vääristelet minun sanomisiani?

Vierailija
677/1634 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kirkon jäsenet maallistuvat, niin kirkko maallistuu. Ei rakennuksena, vaan seurakuntana.

Vierailija
678/1634 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeakirkollinen on kirkollinen ihminen joka on korkealla. Korkeammalla kuin tavallinen syntinen.

Puhu loogisesti. Jos kirkko väittää olevansa luterilainen, mitä se tarkoittaa?

Liittyykö se Martti Lutherin ja siihen mitä Luther opetti? Haluan tietää edes sen firman periaatteet minkä jäsen olen

Vierailija
679/1634 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vapaata tahtoa. Älyllisesti turhauttavan yksinkertaista porukkaa ovat vapaasta tahdosta jankkaajat.

Jos minä sanon sinulle, että hypit loppuelämäsi yhdellä jalalla paikallaan tai päädyt Helvettiin, et sinä valitse Helvettiä jos et tee kuten sanon. Kyse on siitä, että et usko sanomaani, jolloin valitset vain olla noudattamatta typerää neuvoa. Sama asia on uskominen Jumalaan, en minä valitse mitään Helvettiä. En usko puheisiinne, joten en näe mitään syytä elää opetuksenne mukaan. Jos päädyn Helvettiin, en mene sinne omasta valinnastani. Minulla ei ole mitään tietoa, jonka perusteella voisin valita Taivaan ja Helvetin väliltä. En usko niihin, eikä sekään ole mikään valinta. Täydellistä idiotismia kuvitella, että uskomukset olisivat oma valinta ja sen perusteella pitää "vapaasta tahdosta" kiinni kuin juoppo pullosta.

Tiedän hyvin, kuinka epämukavan olon argumenttienne alas ampuminen teille tuo, ja siksi kieltäydytte perusteluittenne heikkoutta itsellenne myöntämään. Parempi ratkaisu on pysyä pois jos tahdotte uskonne säilyttää, sillä jokin päivä kenties uskallatte avoimesti pohtia väittämiänne ilman väkisin ripustautumista väitteisiinne ja sitten huomaatte, kuinka naurettavia ne ovat.

Jos joku sanoo että ei kannata mennä heikoille jäille, mutta toinen menee varoituksesta huolimatta, niin päättikö heikoille jäille menevä henkilö mennä heikoille jäille vai oliko vain "noudattamatta typerää neuvoa". Ja mitä merkitystä sillä on lopputuloksen kannalta?

Tuo vuodatus tuo kyllä epämukavan olon mutta ihan muista syistä. 

Vierailija
680/1634 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kas näin se valinta tapahtuu.  Jos siis joku ihmetteli että mitä se tarkoittaa että jokainen saa itse vapaasti päättää ottaako tarjotun syntien sovituksen vastaan vai ei."

Olette melko varmoja pelastuksesta, vaikka sen teille lupaa olento, jolla on vahvasti psykopaatin luonne ja taustalla useita hirmutöitä. Olette valmiita palvelemaan häntä saadaksenne itsellenne jotain hyvää, vaikka hän kiusaa ja kiduttaa teillekin läheisiä ihmisiä. Olette samaa kastia Putinin sisäpiirin kanssa. Valmiita seuraamaan hullua narsistia oman etunne vuoksi, vaikka hän sortaa muita. Mielenkiintoinen moraali teillä. Te ette kaiketi vastusta Venäjän toimia, kun niin hyvin sulaudutte vastaavaan toimintaan omassa elämässänne.

Mafiakin kiristää pelottelemalla, kuten Jumala. Te maksatte suojelurahaa ja moititte heitä, jotka eivät halua sitä maksaa.

Halusit tai et, mutta tällaiset on säännöt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi