Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näyttää että meidän taloyhtiössä iso osa ei saa enää vastikkeita ja rahoitusosuuksia maksettua

Vierailija
13.05.2024 |

Velkaa on useilla jo valtavia summia. Onko tässä tilanteessa etu että meillä taloyhtiön kautta asuntolaina eikä henkkoht? Näyttää että menee konkurssiin ainakin seuraavan viiden vuoden sisällä. Eli miten meidän (taloyhtiön) rahoituslainalle käy jos/kun taloyhtiö menee konkurssiin? Suurimmalla osalla omassa pankissa koko asuntoon kohdistuva velkaosuus.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jos oisin kansanedustaja, saisin pari tonnia kakkosasuntoon ikää kuin ryöstettyä valtion kassasta virallisesti joka kuukausi. Tehkäähän töitä. 

Vierailija
62/67 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiön laina ei ole osakkaiden lainaa. Jos konkurssi iskee, menetätte hallintaoikeutenne siihen asuntoon, mutta muuten se laina on lainan antajan murhe.

Kenen se laina siis on, jos se ei ole taloyhtiön osakkaiden laina? Jos olen maksanut asunnosta 200 000 e ja lainaa on vielä 100 000 e, niin menetän sekä asunnon hallintaoikeuden että olen edelleen pankille 100 000 e velkaa.

Nyt sinä kirjoitat omista veloistasi. Sinä vastaat omista veloistasi.

Jos taloyhtiön laina ei ole osakkaiden laina, niin miksi minä osakkaana menettäisin asunnon hallintaoikeuden, jos osaltani yhtiölaina on kokonaan maksettu?

Taloyhtiön laina on siis sen taloyhtiön laina, ei osakkaiden. Jos t

Kyllä taloyhtiölaina on osakkeiden laina, jokaiseen huoneistoon kohdistuu tietty määrä lainaa ja sen on sen osakkeenomistajan lainaa, ei näätä jaeta kuiden maksettavaksi. Tietty, jos viimekädessä ei saada velka-asuntoa myytyä tai vuokrattua, niin tilenne on toinen, kun yhtiölaina pitäisi maksaa piis. Mutta ei ne tosta vaan siirry muiden maksettavaksi, kun yhtä ei vaan huvita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla talous guru

Vierailija
64/67 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
65/67 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten te muut maksatte tai taloyhtiö menee nurin. Moni ei tajua sitä riskiä, että kerrostalossa voi olla jollain sijoitusyhtiöllä useampia asunto joita vuokraa. Sijoitusyhtiö voi kylmästi jättää vastikkeet maksamatta tai jos kaatuu niin vetää taloyhtiön mukanaan.

Vierailija
66/67 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiö on osakeyhtiö muotoinen yritys. Se voi ottaa lainaa pankista esim. remonttiin pankista, mikäli taloyhtiön lainanvakuudet ovat kunnossa. Tämä taloyhtiön laina sitten jaetaan osakemäärien suhteessa lainaosuuksiin, jonka voi maksaa kerralla pois, tai erissä. Laina on todellakin yrityksen eli taloyhtiön ottamaa. Minulla on 21 000e yhtiölainaa, mutta en ole sitä itse ottanut ja osakekirjat ovat hallussani, koska niitä ei ole pantattu omiin lainoihin.

Vierailija
67/67 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiö ottaa haltuun sitten ne asunnot joissa rästejä. Nähty on. Laitetaan vuokralle, rahaa tulee taas. No roplem

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi