Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tykkäsit armeijasta?

Vierailija
13.05.2024 |

Kuinka viihdyit armeijassa? Tai puolisosi tai lapsesi?

Oma poika on nyt armeijassa ja inhoaa sitä joka solullaan. Joka lomalla tuskailee, että ei halua palata. Harva se päivä tulee viestiä, kuinka inhoaa olla armeijassa. 

Inhoaako nuoret tuota yleensä noin syvästi?

Kommentit (153)

Vierailija
1/153 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl mä tykkäsin, itseasias tosi paljo. Meil oli hyvä porukka ja mä oon muutenkin liikunnallinen ollu aina, ei ne ampumiset yms mua kiinnostanu, vaikka mä sainki ampumisest merkin rintaa, mut se meininki oli must ihan kivaa

Mut se ei tarkoita, että mä lähden aseisiin jos Suomi joutuu sotaan, mua ei kiinnosta tää valtio enää yhtää, eikä mikää sen toiminta.

Vierailija
2/153 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se mitään herkkua ollut mutta aika kullittaa muistot, 2/06 vekaranjärvi 2psjk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/153 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella typerä upseeri pilasi armeijassa käynnin ja esti kaiken ylenemisen... Suomessa on niin huonoa armeijan johtamista että vastaavaa ei mistään muualta löydy... todella surkeaa...

Vierailija
4/153 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä oppii toimimaan ryhmässä, paineensietokyky kehittyy ja yleinen särmyys kasvaa. Kunnolla suoritettuna se on myös käypäinen ohituskaista työelämässä johtopositioihin. Kaikin puolin tarpeellinen laitos.

m39

Vierailija
5/153 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. Valtion laitos. Jonka toimintaan osallistuminen ei ole millään muotoa vapaaehtoista miehille. Paljon riippuu tuurista minkälaisia tehtäviä, tupakavereita ja kapiaisia sattuu omalle kohdalle.

Vierailija
6/153 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt niin kummoinen paikka ollut, mutta tulipahan faktat nähtyä, kyllä on monenlaista eläjää tässä maassa,enkä todellakaan haluais monille antaa pyssyä.

Kunto siellä vaan huononi ja laiskistui muutenkin.

96-97

Vierailija
7/153 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus harvoin oli valtavan hauskaa,yleensä pakkopullaa.

Vierailija
8/153 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin intin parikymmentä vuotta sitten. Aukkiin päästäkseen olisi pitänyt antaa p####a yhdelle skapparille, siitä voi itse kukin päätellä minkälainen ilmapiiri ja tunnelma siellä oli.Ja en todellakaan antanut vaan olin  6kuukautta.

Vierailija
9/153 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on nyt intissä ja on tykännyt. Palvelee vuoden.

Vierailija
10/153 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä siellä otti pattiin mutta mukavampi oli sitten metsässä ja palveluksenjälkeen vapaa ajalla. 

Vierailija
11/153 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun olin armeijassa niin minun mielestä koulutus oli todella huonoa. Ei minua oikein koulutettu mihinkään. Kyllä siellä rynkyllä ammuttiin tauluun muutamia kertoja ja sitten katseltiin tykkejä mutta ei niitä opetettu käyttämään. Minä pääsin merivalvontatolpppaan kyltön linnakkeella ja siellä katselin laivoja puoli vuotta. Vapaata oli jotain 20 tuntia päivässä koska meitä oli jotain 12 tykkimiestä jotka vuorotellen kävi tolpassa 2-4 tunnin vuorot oli. Välillä joku tutkalta soitti ja kysyi mikä laiva tulossa ja piti antaa siitä tietoja. Löysää hommaa oli. Viihdyin kyllä armeijassa, vapaa ajalla kävin kalassa ja treenasin kuntosalilla ja oli siellä liikuntasali ja pelattiin salibandyakin aina.

Vierailija
12/153 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tykännyt. raaputin sen erikseen muistiin että en tykännyt, koska aika kultaa paskan.

Vierailija
13/153 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni ankeimmat kahdeksan kuukautta. Näin, vaikka pärjäsin kaiketi ihan hyvin, kun sain p-arvokokeesta kahdeksikon, kultaisen juoksu- ja ampumamerkin ja korpin jämät. Tärkeimpänä kuitenkin pari elinikäistä kaveria.

T. 2/90

Vierailija
14/153 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä sen olla siellä, jos vihaa hommaa noin paljon? Minulle riitti kutsuntatilaisuus.

Vierailija
15/153 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä vanhaa inttiä enää edes ole. Suomen armeija otti ennen paljon vaikutteita vanhasta Saksan armeijasta jossa sotamiehet oli täysin sikakoiran asemassa. Kuulemma toiminta on muuttunut siitä paljon.

Vierailija
16/153 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä sen olla siellä, jos vihaa hommaa noin paljon? Minulle riitti kutsuntatilaisuus.

Oikein teit.  Armeija tarvitsee vain miehiä ja reippaita naisia.  Ei se ole nyhveröiden paikka.

Vierailija
17/153 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistavaa aikaa, yksi parhaista jaksoista elämässäni vuosina 86-87.

Meillä oli varsin hyvä komppania, kukaan ei keskeyttänyt ja henki oli vallan mukava.

Olin autokomppaniassa ja mukava kaveruuden tunne tuli esim. kun oli ollut viikon komennuksella ja

kun tuli takaisin, niin iloisia tervehdyksiä sai pitkin kasarmia.

Vierailija
18/153 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeija sopii tyhmille.  Kai maksat sille armeija olosta palkkaa.  Valtio kun unohti sen homman.  Armeija on nmykyajan orjuus miehille.

Vierailija
19/153 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kantahenkilökunnassa siis miehissä paljon hompsuilijoita? Sadistisia sellaisia? 

Vierailija
20/153 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ihan ok.

Kävin sivarin päihdehuollossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme