Vinted ja tilaukset Puolasta
Onko kukaan saanut onnistuneesti tilattua Vintedistä Puolasta lähetyksiä? Omat kaikki Puolasta lähetetyt paketit on Puolalaisen seurannan mukaan odottamassa noutoa noutopisteestä mutta Postilla ei näitä lähetyksiä näy vaan Posti odottaa näitä lähetyksiä OmaPostin seurannan mukaan. Tilanne ollu tämä jo 10 päivää.
Kommentit (717)
Minulla nyt kaksi pakettia matkalla jossain. Puolasta ovat seurantakoodin perusteella jo poistuneet mutta Suomeen eivät ole saapuneet. Vähän alkaa mietityttämään missä oikeasti ovat ja saapuvatko perille. Aiemmin kesällä Puolasta tilaamani tuotteet tulivat toimitusajan sisällä, ja Postin seurantakoodit olivat aktivoituneet paria-kolmea päivää ennen tätä.
Lisään vielä tähän, että nämä on lähetetty 25.9. ja 26.9.
Vierailija kirjoitti:
Minulla nyt kaksi pakettia matkalla jossain. Puolasta ovat seurantakoodin perusteella jo poistuneet mutta Suomeen eivät ole saapuneet. Vähän alkaa mietityttämään missä oikeasti ovat ja saapuvatko perille. Aiemmin kesällä Puolasta tilaamani tuotteet tulivat toimitusajan sisällä, ja Postin seurantakoodit olivat aktivoituneet paria-kolmea päivää ennen tätä.
Päivitän tietoa. Molemmat pakettini saapuivat tänään, joten toimitusaika ylittyi pari päivää arvioidusta ja kesti yhteensä kaksi viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Mä tilasin myös 16.9. paketin Puolasta ja tänää on vika päivä kun olisi pitänyt tulla mutta eipä näy missään seurannassa yms.. Mutta huomasin siitä vintedin seurannasta että se seurantakoodi oli muuttunut erilaiseksi
Vähän myöhässä laitan, mutta pakettini tuli 1.10. ja ilmeisesti kun Puolan seurannassa näkyy "paketti toisessa maassa" se meinaa, että paketti on Vintedin kuljetuksessa välissä eikä sen takia näy postin seurannassa vielä.
Mitä tehdä kun ei voi estää Puolalaisia ostamasta, mutta en haluaisi ottaa riskiä että 100e edestä tavara katoaa matkalla ja korvaukseksi saa 20e? Onhan tämä nyt ihan älytöntä. Ja jos peruu, tulee negatiivinen arvostelu. Oletteko onnistuneesti lähettäneet Puolaan?
Jos joku lueskelee nyt syksyllä 2025, niin 4.11. ostin puolalaiselta myyjältä tuotteen. Lähetti heti seuraavana päivänä, tuli noudettavaksi postilta tänään 12.11. Eli minulle tuli viikossa perille ilman mitään ongelmia. Postiin tuli nopeasti ilmoitus että odottaa pakettia lähettäjältä Posti Hub. Vintedistä löytyi seurantalinkki Puolan postiin, josta näki että sieltä toimitus eteni nopeasti toiseen maahan. Ilmeisesti nämä paketit kulkevat vielä kolmannen maan kautta, joten odotin pidempää toimitusaikaa. Mutta itsellä oli hyvä kokemus. Paketti oli hieman osumaa ottanut mutta se nyt ei yllätä, sisältö oli kunnossa.
Minäkin nyt lisään lueskelijoille. Tilasin myös Puolasta 4.11., myyjällä kesti pari päivää lähettää tuote. Puolalaisella seurantasivulla päivittyi jo viikko sitten, että "tuote on toisessa maassa" ja nyt seurantakoodi on muuttunut erilaiseksi/sitä ei voi enää käyttää. Vintedin omaan seurantaan vain päivittyy, että matkalla matkalla. OmaPostissa näkyy "odotetaan pakettia PostiHub". Nyt jännityksellä odotetaan. Mekko juhlia varten sieltä olisi tulossa, menee aika viimetippaan tilata uusi jos ei tulekkaan.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin nyt lisään lueskelijoille. Tilasin myös Puolasta 4.11., myyjällä kesti pari päivää lähettää tuote. Puolalaisella seurantasivulla päivittyi jo viikko sitten, että "tuote on toisessa maassa" ja nyt seurantakoodi on muuttunut erilaiseksi/sitä ei voi enää käyttää. Vintedin omaan seurantaan vain päivittyy, että matkalla matkalla. OmaPostissa näkyy "odotetaan pakettia PostiHub". Nyt jännityksellä odotetaan. Mekko juhlia varten sieltä olisi tulossa, menee aika viimetippaan tilata uusi jos ei tulekkaan.
Kiitos näistä kommenteista ja viestiketjusta
nyt on Vinted tuttu. Pahoittelen myös tahatonta riimitystä sanoissani.
Nyt on taas ilmeisesti joku juttu menossa. Olen ostanut Puolasta paketteja tämän kuun alusta eikä edelleenkään näy eikä kuulu. Kohta siis kuukausi ensimmäisestä paketista eikä edelleenkään tullut postin kuljetettavaksi. Yleensä muuten aika nopsaan tulleet mutta todennäköisesti taas joku ongelma.
Voi itku. Tilasin pari viikkoa sitten Puolasta ihania koruja edullisesti. Paketit siirtyivät Olen Paskan mukaan ulkomaille alle viikossa myyjän postituksesta, mutta Suomen postilla ei ole mitään tietoa näistä vielä.
Tämä postisekoilu selittää nyt sen, miksi kaksi polakkia perui kaupat samantien kun kerroin osoitteeni... :D
Liettualaisten ja ruotsalaisten kanssa ei ole ollut mitään ongelmia.
Jep harmiksi itselle tapahtunut myös sitä että puolalaiset peruu kaupat heti kun näkee että on suomesta. Ei vaan voi ymmärtää miten tätä ei ole saatu pelaamaan vieläkään
Pari kertaa tilannut, takin ja huivin. Saapuminen kesti lähes 2vko! Takki oli melko siisti, mutta haisi niin voimakkaasti hielle, ettei haju lähtenyt edes muutamassa pesussa pois, edes pyykin desifiointiaine ei auttanut, joten vein sen roskiin. Huivissa ei ollut moittimista.
Vierailija kirjoitti:
Voi itku. Tilasin pari viikkoa sitten Puolasta ihania koruja edullisesti. Paketit siirtyivät Olen Paskan mukaan ulkomaille alle viikossa myyjän postituksesta, mutta Suomen postilla ei ole mitään tietoa näistä vielä.
Tämä postisekoilu selittää nyt sen, miksi kaksi polakkia perui kaupat samantien kun kerroin osoitteeni... :D
Liettualaisten ja ruotsalaisten kanssa ei ole ollut mitään ongelmia.
Tilannepäivitys:
Osa Puolasta tilatuista paketeista on nyt saapuneet Suomeen ja ovat viereisessä kaupungissa matkalla tänne!
Postin sivujen seurantatoiminnossa ei ollut mitään tietoa näistä paketeista, mutta kun kirjauduin sisään, päivitin yhteystietoni, avasin OmaPostin ja klikkasin jotain, siellä näkyi listalla tiedot kaikista Olen Paskan paketeista, ovat PostiHubin nimen alla.
Joistain paketeista Postilla on saapumistieto, mutta itse paketti matkustaa vielä ulkomailla. Osa paketeista on saapuneet Suomeen ja maakuntaani, mutta kaikissa lukee, että toimitus on viivästynyt alkuperäisestä arviosta.
Näillä näkymin vielä mikään paketti ei ole hukassa.
Toivottavasti tämä auttoi jotakuta. Ilmoittelen vielä miten käy!
Tilannepäivitys osa 2:
Viereiseen kaupunkiin saapuneet paketit tulleet perille ja olen jättänyt myyjille hyvät palautteet.
Ne paketit, joista on Postilla pelkkä saapumistieto, huitelevat edelleen jossain päin maailmaa :D Niiden arvioitu toimitusaika on päivittynyt ensi viikolle.
Tilannepäivitys 3:
Viimeisetkin paketit tulleet. Kyllä nyt on sellaisia koruja, että kehtaa kimaltaa anopin joulupöydässä!
Tarkennus edelliseen: paketeista tuli Suomen puolella tietoa vasta kun ne olivat saapuneet viereiseen kaupunkiin, eikä heti kun astuivat ylipäätään maankamaralle, vaikka OmaPosti niin väitti tiedon päivittyvän.
Ihanaa joulua kaikille av-mammoille!
Ähhh - mulla täällä kans tilanne Puolalaisen paketin kanssa. Samanlaiset tiedot näkyy juuri noissa palveluissa, paitsi, että siellä Orlen Pazckanissa näkyy, että tilaus on toimitettu asiakkaalle, mut posti ei ole vielä saanut mitään päivityksiä ja paketteja. Nyt mennyt jo kuukausi huomenna saa virallisesti kai ottaa yhteyttä Vintediin, että tekisivät asialle jotain. Eli älyttömän hidasta - ei varmaan koskaan tule näkymään pakettia..
Mä tilasin myös 16.9. paketin Puolasta ja tänää on vika päivä kun olisi pitänyt tulla mutta eipä näy missään seurannassa yms.. Mutta huomasin siitä vintedin seurannasta että se seurantakoodi oli muuttunut erilaiseksi