Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinted ja tilaukset Puolasta

Vierailija
13.05.2024 |

Onko kukaan saanut onnistuneesti tilattua Vintedistä Puolasta lähetyksiä? Omat kaikki Puolasta lähetetyt paketit on Puolalaisen seurannan mukaan odottamassa noutoa noutopisteestä mutta Postilla ei näitä lähetyksiä näy vaan Posti odottaa näitä lähetyksiä OmaPostin seurannan mukaan. Tilanne ollu tämä jo 10 päivää.

Kommentit (696)

Vierailija
681/696 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolaan paketti saapunut n. 2 vkossa

Vierailija
682/696 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen lähettänyt Puolaan. Ja nyt ihmettelen kun Vinted ilmoitti, että lähetys viivästyy. Ja sitten jotain löpinää 20€ korvauksesta, mikäli paketti todetaan kadonneeksi. 26€ edestä tavaraa lähti.

jos tuo nyt menee ketuilleen niin en kyllä Puolaan enää lähetä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/696 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilannut Vintedistä ehkä nyt tusinan kertaa, Suomesta, Puolasta, Ruotsista. Puolan tilauksista yhdelle kävi niin, että seurantapalvelu oli hämärä (orlan paczka) ja yhtäkkiä nyt tuli viesti, että tilaus on peruutettu ja rahat palautuu. Myyjä sanoi, etten ikinä noutanut pakettia mutta kun se ei ikinä saapunutkaa! Kävin läpi omapostin, postnordin, matkahuollon, tekstarit ja sähköpostin, eikä missään ollut ilmoitusta tulosta, siinä orlanissakaan ei lukenut että odottaa noutoa tms, vain kaikenlaisia in another country, in sorting plant, forwarded to carrier jne. Arveluttaa tilata enää Puolasta, vaikka muut pari tullut ok.

Vierailija
684/696 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paketit liikkuvat ongelmitta kumpaankin suuntaan, Puolasta saapuu Suomeen reilussa viikossa. Postimaksut tosin ovat hurjat 5,19€ nykyisin ja mikäli tuote ei vastaakaan kuvausta eikä myyjä vapaaehtoisesti kata palautuskuluja, tulee näistä ostoksista aika kalliita. Vintedinin pitäisi paremmin suojella asiakkaita näiltä epärehellisiltä myyjiltä :/

Vierailija
685/696 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

31.3 tilasin puolasta ja paketti ei ole saapunut edes suomeen. Myyjä pisti paketin samana päivänä tulemaan. Tänään on viiminen arvioitu toimituspäivä. Orlen paczka sivuilla lukee että paketti toisessa maassa mut ei mitään hajua missä. 

Vierailija
686/696 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaisiko joku sanoa kulkeeko tilaukset Puolasta Suomeen nyt hyvin vai ei? Ihan tuoreet kokemukset kiinnostaa.

Ei kulje hyvin. Tilasin 9.4. ja Puolan postin seuranta toimi muutaman päivän, kunnes Suomeen tullessa katkesi. Tänään tuli vintediin tieto että pkt lähtee takaisin Puolaan. Mitään seuranumetoa mulle tullut, kun pkt ei ehtinyt edes postille vielä. Vahingossa keksin käydä oma Posti sivulla, siellä oli tieto odotetaan lähetystä kuljetettavaksi. 

Onkohan se noin, että paketti jää tulematta, vai voiko vielä tulla? Pkt on lajittelukeskuksessa, koodi vaihtunut takaisin lähetystä varten. 

Vierailija
687/696 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

686 jatkaa: laitoin palautetta Vintediin, sen verran ottaa päähän;

Hei, 

Olen uusi täällä, enkä tiennyt tilatessa, että Puolasta Suomeen pakettien kanssa on edelleen suuria ongelmia. Pakettini palautuu lähettäjälle ilman mitään tietoa useaan päivään paketin kulusta. Paketin tila päivittyi vasta siinä vaiheessa kun se oli jo palautumassa Suomesta lähettäjälle. orlenpaczka seuranta sekä kuljettaja Puolan päässä. 

Paketti oli kevyt normaali kokoinen ja omat tietoni ovat oikein sovelluksessa. 

Vaati monen tunnin turhan työn saada selville, missä mättää. Turhaa työtä myös muille osapuolille.

Ehdotan, että vaihdatte kuljetusyhtiötä jos palvelu on noin huonoa. Toimiva vaihtoehto olisi myös sov. valikossa mahdollisuus valita maat, joista tuotteita ostaa. 

terveisin pettynyt asiakas, nimi.

Vierailija
688/696 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että löysin tämän ketjun. Olen uusi Vintedissä ja minun tulisi lähettää kengät 70€ Puolaan. Mutta en taida uskaltaa lähettää jos jäävät jonnekin jumiin ja en saa sitten rahoja ja kengätkin menevät hukkaan.

Vierailija
689/696 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mulla ihan sama! onko paketti tullut?

Vierailija
690/696 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan kestää tilaukset Puolasta nykypäivänä?

Vierailija
691/696 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sieltä nyt pystyy tilaamaan. Myyjä lähetti paketin matkaan jo samana päivänä kun ostin. Se Orlen Paczka näytti jo viiden päivän päästä, että paketti on toisessa maassa. Suomen postilta en saanut mitään seurantakoodia ennen kuin arvioiduntoimituspäivän seuraavana päivänä. Arvioiduntoimituspäivän jälkeen paketti lähti liikkumaan normaalisti. Eli pystyy Puolasta nykyään tilaamaan. Se kestää vaan kauemmin. Mulla siinä kesti noin kaksi viikkoa. 

Vierailija
692/696 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun paketin lähettäjä lähetti tuotteen 19.6 ja nyt siel orlenz packa sivul näkyisi että on ollu erimaassa  23.6 asti, toimitispäiväks näkyy että tulis 1 heinäkuuta. Oliko sulla kuinka kauan erimaassa paketti?

Vierailija
693/696 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla olen tilannut äskettäin pari pakettia Puolasta. 

Ensimmäinen postitettiin 18.6. ja näkyi Orlen Pazckassa toisessa maassa 20.6. Nyt 30.6. suomen posti on ottanut sen kuljetukseen ja se saapuu todennäköisesti huomenna. 

Toinen paketti saapui hieman nopeammin: postitettu 19.6., Orlenin mukaan toisessa maassa 21.6. ja suomen postilla 26.6., eli minulla noudettavissa 27.6.

Eli minä ainakin saan pakettini, vaikka usko meinasi horjua, kun toisesta ei  10 päivään kuulunut mitään. 

Vierailija
694/696 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useita paketteja olen Puolasta tilannut ja kerran lähettänyt sinne. Kaikki on mennyt tosi hyvin, eli kyllä uskallan jatkossakin tilata. Toimitusaika ollut vähän reilu viikko yleensä.

Mutta nyt on ekan kerran ongelmia Puolasta tilatun paketin kanssa. Tilasin kesäkuun puolessavälissä, ja myyjä postitti sen 17.6. Orlen Pazkan seuranta näytti että 23.6. olisi paketti toisessa maassa. Yli kolme viikkoa näytti tätä samaa... Vihdoin seuranta päivittyi, 14.7. "ostaja noutaa". Täh? 😀 Suomen posti näyttää edelleen sitä samaa että odottavat pakettia.

Vielä 6 päivää Vintedin arvioidun saapumisajan takarajaan, että kais tässä vielä toivoa on. 

Vierailija
695/696 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla täysin sama ongelma kuin edellisillä. Keskustelin Orlen Paskan, Vintedin ja Postin asiakaspalvelun kanssa ja Posti on ainoa jolta sain kunnollisen vastauksen: Ilmeisesti Vintedin paketit Puolasta Suomeen kulkevat jonkun kolmannen maan kautta, Posti ei osannut sanoa että mikä maa mutta veikkaan Saksaa. Kysyin Postilta että mikä kuljetusyhtiö vastaa toimituksesta tuolla ns. välietapilla ja Postin mukaan tämän etapin hoitaa Vinted itse.

Summa summarum. vika ei varsinaisesti ole Puolan päässä vaan välietapilla jonka seurantaa ei käytännössä ole (tai Vintedin oma epäluotettava Paska seuranta). Vintedin aspabotti on vittumainen ja ruuhkainen. Posti ei luonnollisesti voi toimittaa pakettia jota niillä ei ole. 

Vierailija
696/696 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä olen lähettänyt Puolaan. Ja nyt ihmettelen kun Vinted ilmoitti, että lähetys viivästyy. Ja sitten jotain löpinää 20€ korvauksesta, mikäli paketti todetaan kadonneeksi. 26€ edestä tavaraa lähti.

jos tuo nyt menee ketuilleen niin en kyllä Puolaan enää lähetä.

Pelästyin tuota samaa, kun Puolaan menevä paketti viivästyi. Lopulta se löysi perille eilen, mutta myin 40 euron tavaran (senkin alennuksella), ja minulle olisi siis korvattu vain 20 euroa, mutta ostajalle oletettavasti koko summa?? Millä tavalla tuo on reilua?

En kyllä tiedä, uskaltaako enää Puolaan tai esim. Liettuaan myydä mitään kalliimpaa. En aiemmin tiennyt tuosta, että vain 20 euroon asti korvataan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä