Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinted ja tilaukset Puolasta

Vierailija
13.05.2024 |

Onko kukaan saanut onnistuneesti tilattua Vintedistä Puolasta lähetyksiä? Omat kaikki Puolasta lähetetyt paketit on Puolalaisen seurannan mukaan odottamassa noutoa noutopisteestä mutta Postilla ei näitä lähetyksiä näy vaan Posti odottaa näitä lähetyksiä OmaPostin seurannan mukaan. Tilanne ollu tämä jo 10 päivää.

Kommentit (697)

Vierailija
601/697 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo todellista.. Mulla meni tilaus hyvitykseen ja nyt sain tuotteen, tosi paljon myöhässä. Kerroin siitä myyjälle ja kysyin onko saanut rahojansa.Ei ollut.. Kiitteli rehellisyydestä ja antoi mulle ilmaiseksi tilaamani mekot, toivotteli vielä hyvää kesää. Sanoi suoraan ettei usko Vintedin asiaa ratkaisevan mitenkään järkevästi.. olisin mielelläni maksanut mekot mut olipa hämmentävän ystävällinen Puolalainen nainen en voi muuta sanoa. Vinted tulee kohta rymisten alas jos tämä jatkuu näin

Vierailija
602/697 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kahdesta paketista vintedistä viestin että maksu hyvitettu myyjälle.

loppu hyvin kaikki hyvin. Satasen eestä tuli ilmaisia tuotteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/697 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös tullut viiteen tilaukseen viesti, että hyvittävät maksun myyjille. Huh.

Vierailija
604/697 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla myös tullut viiteen tilaukseen viesti, että hyvittävät maksun myyjille. Huh.

Kuinka kauan tässä meni? Oon laittanu viestin myyjille että sain paketin ja että ottaa vintediin yhteyttä. Mut en oo kuullu mitään yhdestäkään myyjästä sen jälkeen eikä ole tullut mitään viestejäkään. Otitko itse yhteyttä vintediin?

Vierailija
605/697 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan tässä meni? Oon laittanu viestin myyjille että sain paketin ja että ottaa vintediin yhteyttä. Mut en oo kuullu mitään yhdestäkään myyjästä sen jälkeen eikä ole tullut mitään viestejäkään. Otitko itse yhteyttä vintediin?

Siis vintediltä sain viestin, että hyvittävät. Laitoin siis sinne viestiä että olen saanut tilauksen ja kaikki on kunnossa, maksakaa myyjälle. Samoin kehotin myyjiä olemaan yhteydessä aspaan. Yhtä myyjää lukuun ottamatta en ole saanut vahvistusta onko hyvitys tosiaan tullut, mutta nää muut paketit tulikin vasta eilen.

Vierailija
606/697 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis vintediltä sain viestin, että hyvittävät. Laitoin siis sinne viestiä että olen saanut tilauksen ja kaikki on kunnossa, maksakaa myyjälle. Samoin kehotin myyjiä olemaan yhteydessä aspaan. Yhtä myyjää lukuun ottamatta en ole saanut vahvistusta onko hyvitys tosiaan tullut, mutta nää muut paketit tulikin vasta eilen.

siis hyvittääkö vinted sinun tililtäsi vai omasta pussistaan nuo?

Vierailija
607/697 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

siis hyvittääkö vinted sinun tililtäsi vai omasta pussistaan nuo?

Mulla ei ole Vintedissä mitään saldoa mistä voisi ottaa (en ole myynyt siellä mitään), niin oletan että omasta pussistaan. Sitä en tiedä, pyytävätkö hyvityksen saaneita ostajilta maksua uusiksi jossain vaiheessa. Ainakaan täällä kukaan ei ole raportoinut moista.

Vierailija
608/697 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vielä 2 pakettia hukassa jotka lähetetty 2.5. Taitaapa jäädä sille tielle. Ensi viikolla voi pyytää jo hyvitystä

Vierailija
609/697 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta myyjät saavat myös hyvityksen, täytyy heidänkin olla Vintediin itse aktiivisesti yhteydessä. Hankala neuvoa käännöksen kautta ja en tiedä ymmärtävätkö. Mutta jos eivät itse sitä tee, en minä voi puolestakaan tehdä muuta kuin pyytää ottamaan Vintediin yhteyttä ja selvittämään, hyvitetäänkö vai maksanko minä  uudelleen.

Vierailija
610/697 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljälle paketille kävi niin, että ne hyvitettiin automaattisesti lähettämättöminä Vintedin oman sekoilun takia. Ja nyt nuo kaikki ovat tulleet.

Kolme myyjää ovat saaneet nyt Vintediltä hyvityksen. Neljäs sanoo, että hän listaa tuotteen, jonka minun on ostettava uudelleen eikä vastaa suoraan siihen, onko hän saanut tai hakenut korvausta Vintediltä ja muutenkin viestintä aika lyhytsanaista ja samaa toistavaa. Alkoi mietityttämään onko tässä mahdollista, että hän voi saada sekä hyvityksen että maksun ja miksi Vintedille on erilaisia toimintatapoja tässä tilanteessa.

Vierailija
611/697 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljälle paketille kävi niin, että ne hyvitettiin automaattisesti lähettämättöminä Vintedin oman sekoilun takia. Ja nyt nuo kaikki ovat tulleet.

Kolme myyjää ovat saaneet nyt Vintediltä hyvityksen. Neljäs sanoo, että hän listaa tuotteen, jonka minun on ostettava uudelleen eikä vastaa suoraan siihen, onko hän saanut tai hakenut korvausta Vintediltä ja muutenkin viestintä aika lyhytsanaista ja samaa toistavaa. Alkoi mietityttämään onko tässä mahdollista, että hän voi saada sekä hyvityksen että maksun ja miksi Vintedille on erilaisia toimintatapoja tässä tilanteessa.

Tätä oon kanssa ajatellut. Pitänee ite varmistaa vintediltä että onko he maksaneet sekoilunsa jo myyjälle.

Vierailija
612/697 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä mennyt vintedin käyttö ihan mahdottomaksi, kun eihän siellä näytä olevan edes muita kuin puolalaisia myyjiä... Tämä jos mikä tarvitsisi se että voi suodattaa mistä maasta/maista näyttää tulokset.

Vierailija
613/697 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs on tilanne?

Vierailija
614/697 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdalla näyttäis nyt toinen puolan paketti olevan tulossa. Taitaa tulla että viimesimpänä lähetetty tuli noin viikossa. Myyjän kanssa viestittely sujui ja oli oikein mukava. Toisena lähetetty 16.5. Tulossa huomenna. Laitoin myyjälle viestiä ni ei minkäänlaista vastausta. Saapa vintedin kanssa selvitellä maksusta sillä kerkesivät hyvittää maksun. 14.5. Lähetetty paketti edelleen tiellä tietämättömillä, josta myös hyvitys tullut. Katotaan saapuuko vai ei. 

Vierailija
615/697 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Vintedille ilmoitetaan, että paketti ei saapunut perille? Eilinen oli viimein päivä ja tänään ja huomenna aikaa ilmoittaa ja saada hyvitys. Mutta tähän ei ole mitään automaattista nappia?

Vierailija
616/697 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten Vintedille ilmoitetaan, että paketti ei saapunut perille? Eilinen oli viimein päivä ja tänään ja huomenna aikaa ilmoittaa ja saada hyvitys. Mutta tähän ei ole mitään automaattista nappia?

Itsekin etsin samaa. 

Vierailija
617/697 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Profiili  sieltä ohjekeskus. Tarvitsetko apua näkyy kaikki tilaukset. Oon sieltä painanut sit tilausta ja sieltä löytyy eri vaihtoehtoja ottaa yhteyttä. Löytyykö sieltä kohta että ei ole tullut perille? 

Vierailija
618/697 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole ilmoittanut yhdestäkään, ja sieltä ne on kaikki nyt viikkojen jälkeen tulleet. Joissain ei ollut edes tietoa, että olisi postitettu. Onkohan tuo yhteys saatu kuntoon. Onko joku vielä uskaltanut ostaa Puolasta, tarkoitan, että onko toimitus nyt nopeutunut tms.?

Vierailija
619/697 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain nyt hyvityksen hukkaan menneestä paketista. Vielä pitäisi toisesta saada. Puola-Suomi yhteys on alkanut toiminaan. Sama kesto kuin Liettuasta tällä hetkellä.

Vierailija
620/697 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on vissiin korjaantunut:

- Myyjä lähetti tilaamani tuotteen 27.5.

- Orlen Paczkan ja Posti Hubin seurantakoodit ilmestyivät molemmat näkyviin 27.5. Postin puolella ei näkynyt vielä mitään varsinaista seurantatietoa tässä vaiheessa.

- Orlen Paczkan seuranta päivittyi kun paketti eteni Puolassa, päivitykset loppuivat 30.5. ilmoitukseen "Paczka w innym kraju" (paketti ulkomailla)

- Paketti ilmestyi postin seurantaan Vantaan logistiikkakeskukseen 4.6.

- Paketti tuli pakettipisteeseen 5.6.

Eli 9 päivää kesti tulla Puolasta Suomeen. Ei nyt mikään huippunopea mutta ei myöskään mahdottoman hidas. Myyjä alkoi kysellä perään ja kuumotella jo tuossa 30.5., joten itsekin vähän huolestuin ja rupesin googlettelemaan, jolloin löysin tämän viestiketjun ja Redditistä myös kommentteja, että ongelmia on ollut... Mutta tosiaan nyt ainakin itselläni vaikutti toimivan ihan OK.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän