Vinted ja tilaukset Puolasta
Onko kukaan saanut onnistuneesti tilattua Vintedistä Puolasta lähetyksiä? Omat kaikki Puolasta lähetetyt paketit on Puolalaisen seurannan mukaan odottamassa noutoa noutopisteestä mutta Postilla ei näitä lähetyksiä näy vaan Posti odottaa näitä lähetyksiä OmaPostin seurannan mukaan. Tilanne ollu tämä jo 10 päivää.
Kommentit (697)
Tänään tuli ainoa tilaamani paketti ja osoitteena tosiaan Swuede eli miksi pazka on ohjannut paketit sinne? Myyjä oli todella helpottuneen oloinen kun viimein pystyin kuittaamaan saaneeni tuotteen vaikkei summa ollut edes suuri. Montakohan pakettia hänellä on vielä hukkateillä
Olen tilannut Puolasta ja tuote on ollut mitä pitikin, mutta paketin matkaan meni melkein kuukausi.
Mulle tuli nyt uusi "tilaus keskeytetty". Yleensä siis tullut vaan että peruutettu ja maksetaan rahat. Nyt vaan tämä. Mitähän ihmettä nyt
Mulla nyt kaksi hyvitettyä pakettia tullut perille. Toinen näistä myyjistä oli aspaan yhteydessä ja ilmeisesti sai rahansa :o vähän meinaa kielimuuria olla kun nää kirjoittaa puolaksi, mutta automaattinen käännös myyjän viestistä kuului: "Sain rahat, vaati raportointia, mutta mielestäni se toimi". Saas nähdä pyytääkö Vinted mua maksamaan tuotteen uudestaan. Tällä hetkellä olen sen ilmaiseksi saanut, kun menivät hyvittämään niin sukkelaan.
Tuntuu, ettei noissa Puolan toimituksissa ole mitään logiikkaa. Parille tuotteelle on annettu uusi perilläoloarvio ja pahoittelut viivästyneestä toimituksesta. Näitä olen odottanut kohta kuukauden. Parin tuotteen kohdalla lukee, että myyjä valmistelee tilausta. Kuitenkin paketti on lähetetty ja Pazkan seurannassa lukee, että paketti toisessa maassa. Yhdestä tuotteesta olen saanut ilmoituksen, että paketti toimitettu. Ja kaksi on löytänyt perillekin jo. Sitten täältä on vielä saanut lukea erilaisia versioita :( Olen melkeinpä pelkästään Puolasta ostanut, ei tästä sählingistä hyvä maku jää. Miten voi Vinted olla kuin ei kuuluisi heille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö voi maksaa myyjälle mopilepaylla tai paypalilla Vintedin ohi? Sovitte asiasta siellä chatissa, mutta ei tarvis maksaa palvelumaksua ja postareita toista kertaa. En siis tiedä, en ole tuolta tilannut ja tän ketjun ansiosta en tule tilaamaankaan. :D
Näinhän se on varmaan tehtävä, kun ei Vinted aio tätä mitenkään virallisesti hoitaa (paitsi se heidän tarjoama "osta tuote uudelleen" -optio jossa postikulut nousseet parilla eurolla per paketti - en aio tehdä). Tässä myyjälle suoraan maksussa vähän jännittää se, että jos Vinted saa homman jotenkin ruotuun niin tullaanko niitä rahoja nyhtämään ostajalta vielä jotain virallista reittiä pitkin, vaikka hommat olis sovittu ja maksettu jo suoraan myyjän kanssa. Tämmönenkään vaihtoehto ei ihmetyttäis, niin surkeasti tämä on heidän puoleltaan hoidettu...
No eihän siihen tarvita kuin epärehellinen myyjä, joka valittaa Vintedille, että emmää mitään rahoja oo saanu.
Mistä sille Vintedille oikein maksetaan?
Vähän aiheen sivusta, mutta onko muilla Vintedin äpissä viestilaatikon alareunassa ärsyttävä mainos, jossa on vilkkuva viestikuvake? Mutta siinä lukee pienellä "mainos". En ole klikannut enkä tiedä yhtään mitä siinä mainostetaan, mutta todella harhaanjohtava mainos, varmasti moni tulee klikanneeksi sitä ihan vahingossa.
Todella outoa, että tuollaisen äpin sisällä edes on mainoksia.
Nyt tosi monia tuotteita Puolasta ei pysty edes ostamaan, puuttuu se vihreä osta nyt. Ei siinä mitään, ei hirveästi huvittaisikaan sieltä tehdä ostoksia, mutta turhauttavaa selata tuotteita, joita ei voi ostaa.
Mitä ihmettä postikulut Ruotsista 4€ jo jää ostokset tekemättä, eihän ne ennen noin paljon ole olleet?
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä postikulut Ruotsista 4€ jo jää ostokset tekemättä, eihän ne ennen noin paljon ole olleet?
Kannattaa vielä ostaa kun ovat noin halvat.
Vierailija kirjoitti:
Juu, eipä tartte Puolan lisäksi sitten enää Ruotsistakaan ostaa seuraavaksi pompsahtaa Suomenkin postikulut?
Minun puolaan lähettämä tuote palautetaan, koska olen pazka ei lähettänyt sitä eteenpäin. Olen hämmentynyt mutta sovin ostajan kanssa (joka kovasti halusi tuotteen) että varaan sen hänelle ja lähetän sitten uudestaan kun tämä sekoilu on ohi. Itse odotan vielä yhtä puolasta tilattua tuotetta. Huoh.
Mikähän siinä on että ne vaatteet pestään aivan järkyttävässä määrässä pesuainetta?
Mulla tulossa paketti puolasta ja paikallisen postin seurantakoodin mukaan paketti on toisessa maassa. Mitään uutta koodia en ole saanut postilta,joten missähän paketti on?
Vierailija kirjoitti:
Mulla tulossa paketti puolasta ja paikallisen postin seurantakoodin mukaan paketti on toisessa maassa. Mitään uutta koodia en ole saanut postilta,joten missähän paketti on?
Kirjaudu OmaPostiin, siellä näet paketin suomalaisen koodin ja seurannan. Ei kuitenkaan kannata pidätellä hengitystä odotellessa milloin sinne alkaa kirjautua kuljetustietoja... :D Minulla useat paketit ovat ollleet "Lähetys ei ole vielä saapunut Postille" -tilassa pari viikkoa nyt.
On kyllä aivan pikkeuksellisen voimakkaan tuoksuisia nämä Puola-vaatteet, vissiin siellä tosiaan käytetään vähän runsaammalla kädellä pesuaineita ja nimenomaan hajusteellisia sellaisia.
Nyt tosiaan sain tiedon myyjältä että vinted on vihdoin tehnyt jotain ettei rahoja automaattisesti palauteta. Näin ainakin kalliimmassa tuotteessa. Ilmeisesti sitten kun kerron että sain paketin niin myyjä ottaa uudelleen yhteyttä vintediin tms jotta asian saa loppuun asti vietyä. En edelleenkään tiedä mitä jo palautettujen rahojen kanssa käy ja miten käy omien arvioiden kun nää vihaset myyjät edelleen luulee että me tehtäis täällä jotain outoa.
Mitä muuten kannattaa tehdä kun tiedän yhden myyjän myyvän mekkoa aitona mutta tiedän 99.9% varmuudella sen olevan feikki? Kannattaako jotenkin raportoida tämä myyjä vai antaa olla? En itse ole ostamassa mekkoa
Miten jotkut jaksaa tilata jotain käytettyjä vaatteita Puolasta saakka... Ei voi kuin ihmetellä . Sanokaa nyt et ne on vielä jotain halpis laatua.... Mieluummin tilaan Ale myynnistä ja uutena jos tarviaa. Ja luulin ett tämä Vinted tilaukset tulee Suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Miten jotkut jaksaa tilata jotain käytettyjä vaatteita Puolasta saakka... Ei voi kuin ihmetellä . Sanokaa nyt et ne on vielä jotain halpis laatua.... Mieluummin tilaan Ale myynnistä ja uutena jos tarviaa. Ja luulin ett tämä Vinted tilaukset tulee Suomesta.
Mitä väliä sillä on mistä euroopan maasta ne tulee jos hinta posteineen on paljon halvempi kuin mitä suomesta ikinä saa.
Tänään tuli ensimmäinen neljästä Puolan paketista, jotka Vinted oli automaattisesti hyvittänyt. Pistin myyjälle viestiä, että miten nyt toimitaan. Saa nähdä onko hänellä parempi käsitys tai onko Vinted ohjeistanut häntä mitenkään, sillä hän on jo aiemmin ollut aspaan yhteydessä.