Vinted ja tilaukset Puolasta
Onko kukaan saanut onnistuneesti tilattua Vintedistä Puolasta lähetyksiä? Omat kaikki Puolasta lähetetyt paketit on Puolalaisen seurannan mukaan odottamassa noutoa noutopisteestä mutta Postilla ei näitä lähetyksiä näy vaan Posti odottaa näitä lähetyksiä OmaPostin seurannan mukaan. Tilanne ollu tämä jo 10 päivää.
Kommentit (706)
Posti ja lähettäjän oma. Tai no, 17track, mutta ei sen parempaa tietoa anna.
Mulle tänään tullu vintedistä kaikki paketit peruuntuneena ja puolalaiset huutaa. Tosi kiva leikkiä vintedin asiakaspalvelua.
Mun eka paketti on lähetetty 13.5 eikä ole mitään tietoa saapumisesta
En ole tilannut mitään Vintedistä (enkä taida tilatakaan), mutta seuraan ketjua mielenkiinnolla. Ja kiinnostaa, miten Vinted tämän sotkun selvittää. Kaikki ne sadat ja tuhannet paketit 🤪
Hahah, ai miten Vinted selvittää, no näköjään ei mitenkään :DD saa asiakkaat keskenään riidellä ja otetaas tosta välistä palvelumaksu vielä, ai oho ei tuonutkaan kuluttajansuojaa?? Pitää varmaan tilisiirrolla lakimiehen avustuksella laskea puolalaisten kanssa paljonkos nyt ollaan mihinkin velkaa kun paketti käy Tanskan ja Norjan kautta kolme kertaa kadoten matkalla ennenkuin putoaa postiluukusta.
Käsittämätöntä ettei IS/IL tartu tähän kun TV huutaa Vinted mainoksia samalla kun kuluttajia johdetaan harhaan!
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätöntä ettei IS/IL tartu tähän kun TV huutaa Vinted mainoksia samalla kun kuluttajia johdetaan harhaan!
Jep, minäkin laitoin tästä juttuvinkkiä mutta ilmeisesti on tärkeämpää kirjoitella klikkiotsikoilla erilaisista tappavista sairauksista mikä kaikilla varmasti on piilevänä.
Nyt oli 8.5. tilattu paketti ilmestynyt postin seurantaan mutta arvoitu saapumispäivä tänään joka kyllä nyt mennyt jo
Mulla oli näköjään blokattu asiakaspalveluun viestittäminenkin kun olisin sanonut että oon hoitanu niiden hommia koko päivän selitellessäni puolalaisille myyjille etten ole hakemassa paketteja puolasta. Ne inttää koko ajan että Olen paska selittää niille että paketit on jo suomessa ja me ei kuulemma haeta niitä??? Niinku mitä helvettiä. Menee ihan kunnolla hermo. En voi suositella Vintediä enää missään nimessä. Ihan naurettavaa touhua kun kukaan ei edelleenkään ota vastuuta eikä kerro kuluttajalle missä on ongelma. Molemmat valehtelee minkä kerkee.
Yksi myyjä oli nyt saanut vintediltä sellaisen vastauksen, että hän voi laittaa tuotteen uudestaan myyntiin ja ostaja ostaa ja maksaa sen uudestaan (olen jo saanut siis automaattisen hyvityksen tuotteesta). Kiva, mut postikulut on tässä välissä noussut 1,33€ -> 3,07€ eli käytännössä makselisin nyt enemmän kuin sovittiin ihan vaan vintedinin oman sekoilun takia. Ja pakettihan ei ole liikahtanut omapostin seurannassa mihinkään, että ei tässä ole edes mitään takeita että paketti oikeasti tänne tulee. VMP.
On kyllä hankalaa. Itse päädyin poistamaan kaikki Puolalaiset suosikit. Tilaan nyt pääasiassa Suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Yksi myyjä oli nyt saanut vintediltä sellaisen vastauksen, että hän voi laittaa tuotteen uudestaan myyntiin ja ostaja ostaa ja maksaa sen uudestaan (olen jo saanut siis automaattisen hyvityksen tuotteesta). Kiva, mut postikulut on tässä välissä noussut 1,33€ -> 3,07€ eli käytännössä makselisin nyt enemmän kuin sovittiin ihan vaan vintedinin oman sekoilun takia. Ja pakettihan ei ole liikahtanut omapostin seurannassa mihinkään, että ei tässä ole edes mitään takeita että paketti oikeasti tänne tulee. VMP.
Tämä just, en todellakaan aijo maksella yhtään enempää tuotteesta, enkä varsinkaan vintedille. Niiden pitäisi antaa vähintään joku hyvityskoodi. Ihan sairasta touhua. En maksa mitään ennekö olen saanut tuotteen ja näen että se on oikea muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä just, en todellakaan aijo maksella yhtään enempää tuotteesta, enkä varsinkaan vintedille. Niiden pitäisi antaa vähintään joku hyvityskoodi. Ihan sairasta touhua. En maksa mitään ennekö olen saanut tuotteen ja näen että se on oikea muutenkaan.
Kukaan ei semmosta vaadikkaan, vinted käski odottaa että paketti tulee ja jos ei tuu 25 arkipäivän kuluessa nii hyvitys on saatu ja homma on sun osalta ohi ja seuraavaks myyjän täytyy olla vintedii yhteyksissä että se on lähettäny paketin eikä se oo saapunut ja sit vintes hoitaa hänen kanssaan asian. Mitään ei piä mennä makselemaan vintedin mukaan ennenku oot paketin saanu
Vierailija kirjoitti:
Halusin laittaa updatea että yksi paketti on vain mennyt hyvitykseen, vinted on ilmeisesti vihdoinkin tehnyt jotain systeemilleen ettei muut paketit mennyt automaattisesti hyvitykseen. Nyt lukee vain teksti että kysyvät posti firmalta eli olen paskalta onko pakettia oikeasti lähetetty ja jos olen paska vastaa että on niin rahat eivät mene hyvitykseen. Hauska sinänsä et kiva myyjille etteivät menetä rahojaan mutta mites jos paketti ei ikinä saavu? Olen paska on antanut niin ihmeellisiä vastauksia ja selityksiä tässä viikon ajan etten luota kyllä yhtään heidän juttuihin. Joten seuraavaksi voikin oma nilkka joutua kuseen jos paketit ei tule, saako rahojakaan takasin . Saati sitten vielä tuo faktori että onko paketeissa edes oikeat tuotteet. Tähän asti kaikki ostamani on ollut juuri sitä mitä olen ollut ostamassakin, mutta mistäs sen tietää. Nyt oli tosiaan ruotsista postit yli 4 pienelle topille. Et aika karuksi menee suomalaisten postimaksut. Olen välillä
Huutista tolle olen paskalle 🤣 mutta samaistun kyllä tähän paljon! Ja osuva nimi kyseiselle firmalle. Sehän on oikeasti aika paska
Vierailija kirjoitti:
Älä missään nimessä maksa liikaa. Myyjä varmasti ymmärtää myös tilanteen. Vintedille nyt vaan vaikka kymmeniä viestejä että menee jakeluun - tekoäly on yksinkertainen eikä mikään tajua niin vaadi saada ihan oikealta ihmiseltä vastaus joka selvittää tän asian. Vinted maksaa ylimääräisen postin myyjälle, et sinä tai kukaan muukaan!
Miten seuraatte postilla kun siihen ei käy se ulkomaiden seurantakoodi?
Vierailija kirjoitti:
Omapostiin tulee lähetykselle seurantakoodi. Mutta ei sillä mitään tee niin kauan kuin lukee, ettei lähetys ole vielä saapunut postille. Sen jälkeen, kun tulee, näkee, että lajiteltu Vantaalla jne. Itse olen nyt neljä pakettia Puolasta onnistunut saamaan. Pari ensimmäistä vielä seikkailee jossain. Eli olisikohan jotain kuitenkin fiksattu, kun myöhemmin ostetut on löytäneet perille.
Mulla nyt se tilanne et Vinted sanonu myyjille ettei he ota mitään osaa eikä arpaa näihin hommiin eli ne jotka peruuntunu ja maksu tullut niin pitäis meidän selvittää heidän mokan takia. Siis ihan sairas firma tämä. He ensin sotkevat asiat mutta eivät ota mitään osaa eikä vastuuta korjaamisesta. En aijo kyllä maksaa kenellekään mitään ennenkö paketti aidosti tänne ilmestyy ja sillonkin vintedin pitää hoitaa asiaa.
Tänne on nyt rantautunut ensimmäinen paketti josta olen saanut rahat takaisin jo :/ mitä te muut olette tehneet? Pitääkö myyjän kanssa sopia maksusta vintedin ulkopuolella? Vintedhän ei näköjään aio tehdä näille yhtikäs mitään, saan pelkkää automaattiviestiä että sovi maksusta myyjän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omapostiin tulee lähetykselle seurantakoodi. Mutta ei sillä mitään tee niin kauan kuin lukee, ettei lähetys ole vielä saapunut postille. Sen jälkeen, kun tulee, näkee, että lajiteltu Vantaalla jne. Itse olen nyt neljä pakettia Puolasta onnistunut saamaan. Pari ensimmäistä vielä seikkailee jossain. Eli olisikohan jotain kuitenkin fiksattu, kun myöhemmin ostetut on löytäneet perille.
En pysty kirjautumaan omapostiin mutta eikö siitä tule myös sähköpostiin sitten kun on perillä
Minullakin 16 päivä lähtenyt mutta ei oo vielä tullu. Mistä seuraat sun paakettia