Vinted ja tilaukset Puolasta
Onko kukaan saanut onnistuneesti tilattua Vintedistä Puolasta lähetyksiä? Omat kaikki Puolasta lähetetyt paketit on Puolalaisen seurannan mukaan odottamassa noutoa noutopisteestä mutta Postilla ei näitä lähetyksiä näy vaan Posti odottaa näitä lähetyksiä OmaPostin seurannan mukaan. Tilanne ollu tämä jo 10 päivää.
Kommentit (706)
Olen myynyt ja lähettänyt Puolaan pari pakettia. Kesti kauan mennä perille. Ajattelin, että ehkä menivat meritse eikä lentäen. En tiedä. Mutta eihän näillä Vintedin kautta lähetetyillä paketeilla voi olla mikää pika expres kuljetus kun ei juuri mitään maksakaan. Eikä kenenkään hengenlähtö ole kyseessä.
Nyt tuli Puolasta pakettia.. siis odottanut viikkotolkulla.. ja väärä tuote.. menee maku tästä just nyt.
Mulle tuli tänään kanssa omapostiin eka Puolan paketti. Nyt jännityksellä odotetaan mikä niistä ja olisko vielä oikea tuotekin sisällä 🍿
No huh huh. Miten voivat pestä vain kätensä sotkusta??? Ei anna hyvää kuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen myynyt ja lähettänyt Puolaan pari pakettia. Kesti kauan mennä perille. Ajattelin, että ehkä menivat meritse eikä lentäen. En tiedä. Mutta eihän näillä Vintedin kautta lähetetyillä paketeilla voi olla mikää pika expres kuljetus kun ei juuri mitään maksakaan. Eikä kenenkään hengenlähtö ole kyseessä.
Olen tilannut Saksan kautta nettikaupasta paljon ja paketit tulevat yleensä jollain rekalla Baltian kautta (ja Tallinnasta meren yli laivalla). Tulevat silti parissa päivässä Suomeen, koskaan ei ole kestänyt yli neljää arkipäivää matka Postin Vantaan logistiikkakeskukseen. Eli viivästyksen täytyy olla Puolan päässä, ei siinä Puolan ja Suomen välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tilannut Saksan kautta nettikaupasta paljon ja paketit tulevat yleensä jollain rekalla Baltian kautta (ja Tallinnasta meren yli laivalla). Tulevat silti parissa päivässä Suomeen, koskaan ei ole kestänyt yli neljää arkipäivää matka Postin Vantaan logistiikkakeskukseen. Eli viivästyksen täytyy olla Puolan päässä, ei siinä Puolan ja Suomen välillä.
Olen samaa mieltä, mutta ketjussa on paketteja joissa ollut maana ruotsi joten jos kaikki kiertää ruotsin kautta niin ei ihme jos kesyää
Onko kukaan muu huomannu samaa.. Eräältä myyjältä Olin ostamassa 2 tuotetta postikulut oli yli 5e. Sitten kun olisin ollut ostamassa 3 tuotetta nii postit oli saman verran kuin olisit ostanut yhden tuotteet 2.99e...
Ettekö voi maksaa myyjälle mopilepaylla tai paypalilla Vintedin ohi? Sovitte asiasta siellä chatissa, mutta ei tarvis maksaa palvelumaksua ja postareita toista kertaa. En siis tiedä, en ole tuolta tilannut ja tän ketjun ansiosta en tule tilaamaankaan. :D
Vierailija kirjoitti:
Ettekö voi maksaa myyjälle mopilepaylla tai paypalilla Vintedin ohi? Sovitte asiasta siellä chatissa, mutta ei tarvis maksaa palvelumaksua ja postareita toista kertaa. En siis tiedä, en ole tuolta tilannut ja tän ketjun ansiosta en tule tilaamaankaan. :D
Näinhän se on varmaan tehtävä, kun ei Vinted aio tätä mitenkään virallisesti hoitaa (paitsi se heidän tarjoama "osta tuote uudelleen" -optio jossa postikulut nousseet parilla eurolla per paketti - en aio tehdä). Tässä myyjälle suoraan maksussa vähän jännittää se, että jos Vinted saa homman jotenkin ruotuun niin tullaanko niitä rahoja nyhtämään ostajalta vielä jotain virallista reittiä pitkin, vaikka hommat olis sovittu ja maksettu jo suoraan myyjän kanssa. Tämmönenkään vaihtoehto ei ihmetyttäis, niin surkeasti tämä on heidän puoleltaan hoidettu...
Hei, koska olet tilannut tuotteen? Itsellä useampi tilaus 19.5 ja nämä eivät ole saapununeet vielä. Myyjät väittävät, että paketit olisivat suomessa jne., mutta omapostin mukaan eivät ole.
Minä olen tehnyt kaikki Puolan tilaukset 14.-16.5. ja niistä kaikista on Puolan postin seurannassa viimeinen merkintä 20.5. että paketit ovat "ulkomailla". Näistä yhden olen saanut tänään, yksi ilmestyi juuri OmaPostiin että on matkalla noutopisteeseen, loput viisi seilaavat jossain. Kaikista tullut hyvitys, että jos kaikki päätyvät mulle niin jokainen tilaus setvittävä myyjän kanssa sitten henk.koht.
Merenkulkija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
, mihin myyjä ei suostunut ja kun kysyin maksanko suoraan hänelle niin hän ei vastannut enää mitään. En nyt tiedä mitä pitäisi tehdä, pallo on oikeastaan myyjällä. Paska fiilis kyllä jäi noiden sekoilujen takia, olisin ihan mielelläni maksanut tuotteen kun kuitenkin sen lopulta sain.
En itse näe tuossa mitään ongelmaa. Olet tarjoutunut maksamaan suoraan ja myyjä ei enää vastaa niin se on siinä. Huonoa omaatuntoa tuosta on turha kokea ja olet oikeastaan tehnyt hyvät kaupat.
Muutama kuukausi sitten muutama Liettualainen myyjä perui tilauksen vedoten että ei lähetä kuin jotain tiettyä kautta koska vinted ei tilitä rahoja. Silloin ihmettelin asiaa mutta en enää.
Oon ollut tähän asti Vintedin puolestapuhuja mut nyt loppui mun huumori. Myyjä syyttää mua kun mulle tuli väärä tuote, että yritän petosta ja hän ilmoittaa poliisille(?!!) mitä hittoa, ei oo mun syy tuon sain mut hän sanoo ettei oke tuota lähettänyt. Nyt mulle ei jää muuta vaihtoehtoa kuin painaa hyväksy tilaus(??!!) ja ottaa väärä tuote vastaan, niinkö??!!
Voi elämä, mitä sekoilua tämä homma 😂 Juu, en aio kokeilla Vintediä. Minkämaalainen pulju muuten kyseessä?
Vierailija kirjoitti:
Oon ollut tähän asti Vintedin puolestapuhuja mut nyt loppui mun huumori. Myyjä syyttää mua kun mulle tuli väärä tuote, että yritän petosta ja hän ilmoittaa poliisille(?!!) mitä hittoa, ei oo mun syy tuon sain mut hän sanoo ettei oke tuota lähettänyt. Nyt mulle ei jää muuta vaihtoehtoa kuin painaa hyväksy tilaus(??!!) ja ottaa väärä tuote vastaan, niinkö??!!
En ole lähettänyt Vintedin kautta ja voi olla, että olen ymmärtänyt väärin. Mutta nuohan lähetetään koodilla, myyjällä itsellään ei siis ilmeisesti ole ostajan osoitetietoja. En ihmettelisi yhtään, jos järjestelmä on sekoittanut paketteja jossain vaiheessa käsittelyä.
Merenkulkija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet samassa asemassa kuin myyjä. Voit myös syyttää häntä petoksesta, jolloin on sana sanaa vastaan. Ensin kuitenkin reklamoisin Vintedille ja katsoisin, mitä sieltä vastataan. Sitä vartenhan ostajan turva siellä on. Se on vakuutus, jos jotain menee pieleen.
Vierailija kirjoitti:
Otat yhteyttä vintediin. He pyytävät kuvaamaan paketin, osoitekortin sekä osoitekortin alla olevan alkuperäisen osoitekortin. Sitten aloitetaan 2 vk tutkinta jonka tuloksena saatte molemmat rahat. Myyjäkin mikäli tuote on edullinen.
Minulle kävi juuri näin ja asiakaspalvelun mielestä myyjän pitää laittaa tuote uudestaan ostettavaksi, mihin myyjä ei suostunut ja kun kysyin maksanko suoraan hänelle niin hän ei vastannut enää mitään. En nyt tiedä mitä pitäisi tehdä, pallo on oikeastaan myyjällä. Paska fiilis kyllä jäi noiden sekoilujen takia, olisin ihan mielelläni maksanut tuotteen kun kuitenkin sen lopulta sain.