Vinted ja tilaukset Puolasta
Onko kukaan saanut onnistuneesti tilattua Vintedistä Puolasta lähetyksiä? Omat kaikki Puolasta lähetetyt paketit on Puolalaisen seurannan mukaan odottamassa noutoa noutopisteestä mutta Postilla ei näitä lähetyksiä näy vaan Posti odottaa näitä lähetyksiä OmaPostin seurannan mukaan. Tilanne ollu tämä jo 10 päivää.
Kommentit (697)
Siis mittaat sen vyötärö kaistaleen ja se x2 on se ympärys. Samoin paidasta kainalosta kainaloon x2. Ite tykkään just tästä kun ne laittaa ne mitat ku muuten just ostin S kokoisen paidan johon oli merkattu 5xl kooksi vintedissä🥲
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halusin laittaa updatea että yksi paketti on vain mennyt hyvitykseen, vinted on ilmeisesti vihdoinkin tehnyt jotain systeemilleen ettei muut paketit mennyt automaattisesti hyvitykseen. Nyt lukee vain teksti että kysyvät posti firmalta eli olen paskalta onko pakettia oikeasti lähetetty ja jos olen paska vastaa että on niin rahat eivät mene hyvitykseen. Hauska sinänsä et kiva myyjille etteivät menetä rahojaan mutta mites jos paketti ei ikinä saavu? Olen paska on antanut niin ihmeellisiä vastauksia ja selityksiä tässä viikon ajan etten luota kyllä yhtään heidän juttuihin. Joten seuraavaksi voikin oma nilkka joutua kuseen jos paketit ei tule, saako rahojakaan takasin . Saati sitten vielä tuo faktori että onko paketeissa edes oikeat tuotteet. Tähän asti kaikki ostamani on ollut juuri sitä mitä olen ollut ostamassakin, mutta mistäs sen tietää. Nyt oli tosiaan ruotsista postit yli 4 pienelle topille. Et aika ka
Lantio mitataan leveimmästä kohtaa. Ihan kuten ihmisestäkin. Jos kangas on joustavaa, sitten lantiota ei toki voi mitata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mä olen huomannut että puolalaiset tivaavat tosi tarkkaan mittoja esim. housuista, paljonko vyötärö ja lantio? No miten minä jonkun lantionkin mittaan mistä kohdasta vaan :D Onneksi on netissä kyseisen valmistajan kokotaulukko niin sen olen linkannut mutta kauppoja ei ole syntynyt."
Ohis mutta lantio mitataan yleensä leveimmästä kohdasta :)
Koitapa mitata kun se haaraosa menee ihan rynttyyn eli sinne karkaa jo monta senttiä leveydestä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vintedin kautta tullut feikkiboksereita, huomasin asian vasta kun aloin katsomaan pesulappua missä eri merkki. Eli ehdin klikata että kaikki Ok ja rahat lähti jo myyjälle ja kun palasin asiaan niin tili olikin poistettu! Oli juuri tällainen myyjä millä vain muutama tuote ja joku numerosarja nimen perässä.
Jos tavaran saadessa laittaa että Minulla on ongelma niin myyjä ei saa rahoja ja palautusprosessi käynnistyy. Ja ei ole muuten helppo juttu! Pitää myyjän kanssa yhteistyössä sopia palautus. Joku suomimuija veti raivarit ja kieltäytyi ottamaan tavaraa takaisin vaikka myi selkeästi huijatakseen näitä tavaroita, eli pelkästään jos suomalaisen kanssa on näin hankalaa niin tuskin kannattaa mitää alle kympin ostosta Puolaan asti palauttaa ja postit joutui palautuksesta tosiaan maksamaan itse.
Minulla kävi Depopissa vähän samalla tavalla. Oli yksi etsimäni keräilytuote ha
Miten toi depop noin yleensä toimii? Oon halunnu tilata mutta en tiennyt että yhdysvaltalaisilta myyjiltä voi edes tilata suomeen? Onko millaset kuljetuskustannukset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vintedin kautta tullut feikkiboksereita, huomasin asian vasta kun aloin katsomaan pesulappua missä eri merkki. Eli ehdin klikata että kaikki Ok ja rahat lähti jo myyjälle ja kun palasin asiaan niin tili olikin poistettu! Oli juuri tällainen myyjä millä vain muutama tuote ja joku numerosarja nimen perässä.
Jos tavaran saadessa laittaa että Minulla on ongelma niin myyjä ei saa rahoja ja palautusprosessi käynnistyy. Ja ei ole muuten helppo juttu! Pitää myyjän kanssa yhteistyössä sopia palautus. Joku suomimuija veti raivarit ja kieltäytyi ottamaan tavaraa takaisin vaikka myi selkeästi huijatakseen näitä tavaroita, eli pelkästään jos suomalaisen kanssa on näin hankalaa niin tuskin kannattaa mitää alle kympin ostosta Puolaan asti palauttaa ja postit joutui palautuksesta tosiaan maksamaan itse.
Minulla kävi Depopissa vähän
"Miten toi depop noin yleensä toimii? Oon halunnu tilata mutta en tiennyt että yhdysvaltalaisilta myyjiltä voi edes tilata suomeen? Onko millaset kuljetuskustannukset?"
Kuljetuskustannukset on ihan normaalit postikulut, elikkä paljon. Ja ne pitää kysyä myyjältä erikseen, useimmilla ei ole kansainvälinen postitus automaattisesti päällä.
Mutta tuossa tapauksessa ne suolaiset postikulut eivät minua haitanneet, kun luulin löytäneeni itselleni tärkeän keräilytuotteen.
Mitään tavallista tavaraa en Depopin kautta ostelisi.
Vähän aiheen sivusta mutta onko kukaan täällä ostanut esimerkiksi Saksan Vinted-myyjiltä mitään? Vintedin kauttahan se ei taida varsinaisesti onnistua, mutta joskus joku sanoi, että oli kysynyt kuitenkin suostuisiko saksalainen myyjä postittamaan Suomeen, ja oli suostunut. En vain ymmärrä miten saisin lähetettyä viestiä saksalaiselle myyjälle. vinted.de -sivuston kautta näen toki siellä myytävät tavarat.
Facessa liikkuu idea, että laitetaan ilmoituksiimme tietoihin emoji niin hakuun sen emojin laittaessa löytäisi vain suomituotteita!
Suomen lippu emoji siis ^
(Eikö täällä näy emojit :D)
Vierailija kirjoitti:
Vähän aiheen sivusta mutta onko kukaan täällä ostanut esimerkiksi Saksan Vinted-myyjiltä mitään? Vintedin kauttahan se ei taida varsinaisesti onnistua, mutta joskus joku sanoi, että oli kysynyt kuitenkin suostuisiko saksalainen myyjä postittamaan Suomeen, ja oli suostunut. En vain ymmärrä miten saisin lähetettyä viestiä saksalaiselle myyjälle. vinted.de -sivuston kautta näen toki siellä myytävät tavarat.
Jos tämä avautuisi vaihtoehdoksi niin ai että!!! Ei pitäisi olla vaikeempaa kun Puola juttujenkaan 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä avautuisi vaihtoehdoksi niin ai että!!! Ei pitäisi olla vaikeempaa kun Puola juttujenkaan 🤣
Veikkaan, että lähitulevaisuudessa avautuukin! Sen pitäisi itse asiassa olla helpompaakin kuin Puola, vähän ihmettelen ettei Saksa tullut ensin.
Te jotka ootte nyt ruvenneet saamaan jumiutuneita Puola-paketteja - olivatko ne sellaisia joista saitte automaattisen hyvityksen jo, vai ns oppikirjan mukaan muuten menneitä mutta toimituksessa vaan kesti?
Itsellä kuusi pakettia jumissa, kaikista tullut automaattinen hyvitys tilille. Otaksun etteivät kyllä ainakaan mulle kulkeudu, toivottavasti löytävät tiensä takaisin myyjille.
Laitoin vintedille viestiä, ja he sanoivat että jos myyjä on paketin lähettänyt se tulee mulle vaikka olis automaattinen hyvitys tehty, ne myös sano että tilaukset vievät enintään 25 arkipäivää
Moi sulle joka epäiit Puolalaisen myyjän huijaavan.. mulle käynyt tuo sama kahdesti ja toinen näistä ei lähetetyistä tuotteista saapuikin. Jostain syystä seurantatiedot ei oo päivittyneet eli myyjä ei yrittänyt huijata.. nyt ihmetellään miten tämän tuotteen maksan kun ylimääräistä en halua maksaa ja voihan vee.
Vierailija kirjoitti:
Laitoin vintedille viestiä, ja he sanoivat että jos myyjä on paketin lähettänyt se tulee mulle vaikka olis automaattinen hyvitys tehty, ne myös sano että tilaukset vievät enintään 25 arkipäivää
Siis mitä sanoivat? Että voit pitää sen vai maksat sen uudelleen vai mitä? Jäi tärkein tieto pois
Nyt alko itsellekin tuleen vihasilta myyjiltä viestiä et miksen ole hakenut pakettia. Heidän seurannassa näkyy että olis ollu jossain haettavissa kun taas mun seurannassa ei näy tota hommaa nyt ollenkaan. Hänelle myös Vintedin automaatio sanoo että ei oo lähettänyt ja nyt siis ihan hermona.
Selitin hänelle kyllä ottaneeni vintediin ja olen paskaan jo yhteyttä monesti asian tiimoilta että se paketti ilmeisesti kyllä sieltä tulee. Et en voi nyt mitään tehdä asialle enkä voi puolasta lähteä sitä pakettia noutamaan.
Hienosti kyllä hoidettu tämä homma
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä sanoivat? Että voit pitää sen vai maksat sen uudelleen vai mitä? Jäi tärkein tieto pois
ne vaa sano et pitää odottaa et paketti tulee ja sitku se tulee nii olla uudellee yhteyksissä
Tietääkö muuten kukaan, että jos ostaja ei hae pakettia ja se palautuu minulle, niin veloittaako posti minulta toimituskulut? Yksi ostaja ei ole hakenut pakettiaan ja tänään on viimeinen päivä, ei huvittaisi maksella kuluja että saan tuotteen takaisin 😬 inhoan ostajia jotka hakevat viimeisenä mahdollisena päivänä ja sitten vielä antavat hyväksynnän mennä automaatilla 4 päivän päästä vaikka tuotteessa ei ole mitään vikaa. Miksi myyjää pitää odotuttaa? Itse haen nopeasti ja hyväksyn myös.
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö muuten kukaan, että jos ostaja ei hae pakettia ja se palautuu minulle, niin veloittaako posti minulta toimituskulut? Yksi ostaja ei ole hakenut pakettiaan ja tänään on viimeinen päivä, ei huvittaisi maksella kuluja että saan tuotteen takaisin 😬 inhoan ostajia jotka hakevat viimeisenä mahdollisena päivänä ja sitten vielä antavat hyväksynnän mennä automaatilla 4 päivän päästä vaikka tuotteessa ei ole mitään vikaa. Miksi myyjää pitää odotuttaa? Itse haen nopeasti ja hyväksyn myös.
Minulle palautu takaisin ilman kustannuksia ja lisäksi sain rahat
Yks paketti ois noudettavissa,toinen vielä jossain. Paketit on siis seurannan mukaan Puolasta lähtenyt 16.5
"Mä olen huomannut että puolalaiset tivaavat tosi tarkkaan mittoja esim. housuista, paljonko vyötärö ja lantio? No miten minä jonkun lantionkin mittaan mistä kohdasta vaan :D Onneksi on netissä kyseisen valmistajan kokotaulukko niin sen olen linkannut mutta kauppoja ei ole syntynyt."
Ohis mutta lantio mitataan yleensä leveimmästä kohdasta :)