Vinted ja tilaukset Puolasta
Onko kukaan saanut onnistuneesti tilattua Vintedistä Puolasta lähetyksiä? Omat kaikki Puolasta lähetetyt paketit on Puolalaisen seurannan mukaan odottamassa noutoa noutopisteestä mutta Postilla ei näitä lähetyksiä näy vaan Posti odottaa näitä lähetyksiä OmaPostin seurannan mukaan. Tilanne ollu tämä jo 10 päivää.
Kommentit (697)
Vierailija kirjoitti:
Minulle on tulossa kaksi pakettia Puolasta. Toinen ei ole vielä päässyt Suomeen asti, mutta toinen tuli pari päivää sitten Suomeen ja pääsi jopa omaan kaupunkiini asti kuljetukseen eilen.
Odotin jo innolla, että saan hakea pakettini, mutta yhtäkkiä seurannassa näkyikin, että paketti oli palautunut lähimpään lajittelukeskuskaupunkiin ja seurannan tiedoissa luki:
"Lähetyksen toimitus on keskeytetty
Lähetyksen VAK-tiedoissa oleva virhe on keskeyttänyt toimituksen. Olemme yhteydessä lähettäjään. Lähetyksen toimitus keskeytetään siihen asti, että lainmukaiset tiedot on saatu."
Onko muilla käynyt samoin pakettien kanssa? Kysyin Postin asiakaspalvelusta tästä ja sieltä kerrottiin, että tuota yritetään selvittää, mutta jos noita tietoja ei saada, niin on mahdollista, että en saa pakettia ollenkaan.
Mietin vaan, että keneen lähettäjään tässä nyt yritetään ottaa yhteyttä, puolalainen myyjä ei va
ostitko jotain kosmetiikkaa?
Tilasin tuotteen Puolasta. Paketissa oli eri tuote kuin mitä olin tilannut. Tein siitä ilmoituksen ja nyt mun pitäisikin lähettää paketti takaisin ja maksaa itse sen postitus. Aika paska systeemi.
Vierailija kirjoitti:
Tilasin tuotteen Puolasta. Paketissa oli eri tuote kuin mitä olin tilannut. Tein siitä ilmoituksen ja nyt mun pitäisikin lähettää paketti takaisin ja maksaa itse sen postitus. Aika paska systeemi.
minulle kävi kerran näin. Oliko myyjä lähettänyt väärän tuotteen vaiko paketit menny sekaisin lajittelussa? Itselläni oli lajitteluvika, ei tarvinnu lähettää takaisin ja molemmat saatiin rahat.
Itsekin sain hyvityksen vaikka näin seurannalla paczkan kautta että lähetetty ja tulossa toisessa maassa. Saa nyt selvitellä myyjälle että mitä ihmettä tapahtuu. Muista maista sujunut ihan hyvin ja Puolaan postitus muutamassa päivässä. Taisi jäädä Puolasta ostosten tekeminen hetkeksi enne kuin tän soppa selviää.
Mulle on nyt tosi monta pakettia Puolasta tulossa maanantaina, jokohan alkaisi homma toimimaan.. vai onko mulla vaan hyvää tuuria.. :)
2.5 lähetetty puolasta ja juuri tuli omapostiin ilmoitus että paketti suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on nyt tosi monta pakettia Puolasta tulossa maanantaina, jokohan alkaisi homma toimimaan.. vai onko mulla vaan hyvää tuuria.. :)
Minulle on nyt kaikki kolme pakettia jotka olen tilannut puolasta tulleet, pitkän odottelun jälkeen mutta kuitenkin 😄
Kolme pakettia tilattu 12.5 Puolasta ja nyt yhteen päivittynyt seuranta omapostiin ja noudettavissa tulevana maanantaina! Saa nähdä kauanko kahden muun kestää tulla, mutta toivoa siis todellakin näköjään vielä on tilausten saamiseen perille asti :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minulle kävi kerran näin. Oliko myyjä lähettänyt väärän tuotteen vaiko paketit menny sekaisin lajittelussa? Itselläni oli lajitteluvika, ei tarvinnu lähettää takaisin ja molemmat saatiin rahat.
Mä luulen, että oli myyjältä tahallinen. Lähetti hyvin samannäköisen mutta paljon huonompilaatuisen tuotteen.
Tossa aikaisemmin huutelinkin omasta tilanteesta, vähän päivitystä: 7 pakettia tilattu toukokuun alussa, nyt 3 tullut perille ja ainakin yhdessä oli toimitusosoitteena Ruotsi eli tuli lenkin kautta perille. Yhdeltä myyjältä tuli yhtäkkiä rahat takaisin koska ei ollut lähetetty ja kaveri tuohtui että mitä duunaan, no en jaksanut alkaa vintedin puolesta asiakaspalvelemaan niin sanoin että en tiedä, pakettia ei ole vielä Suomessa näkynyt ja ohjasin olemaan yhteydessä aspaan. Ketutti myyjän puolesta mutta en kyllä kielimuurin ja skidisti uhkaavan äänensävyn takia kertomaan tarinoita mitä temppuja Vinted on Puolan ostosten kanssa tehnyt.
Katsotaan nyt miten käy. 4 pakettia odottaa vielä postiHubille asti pääsyä ja yksi näistä paketeista melkein satasen kiipeilykypärä, kyllä varmasti molempia meitä kiinnostaa mihin tuokin paketti päätyy
Vintedin kautta tullut feikkiboksereita, huomasin asian vasta kun aloin katsomaan pesulappua missä eri merkki. Eli ehdin klikata että kaikki Ok ja rahat lähti jo myyjälle ja kun palasin asiaan niin tili olikin poistettu! Oli juuri tällainen myyjä millä vain muutama tuote ja joku numerosarja nimen perässä.
Jos tavaran saadessa laittaa että Minulla on ongelma niin myyjä ei saa rahoja ja palautusprosessi käynnistyy. Ja ei ole muuten helppo juttu! Pitää myyjän kanssa yhteistyössä sopia palautus. Joku suomimuija veti raivarit ja kieltäytyi ottamaan tavaraa takaisin vaikka myi selkeästi huijatakseen näitä tavaroita, eli pelkästään jos suomalaisen kanssa on näin hankalaa niin tuskin kannattaa mitää alle kympin ostosta Puolaan asti palauttaa ja postit joutui palautuksesta tosiaan maksamaan itse.
Joo selkeästi moni hyväksikäyttää tota systeemiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minulle kävi kerran näin. Oliko myyjä lähettänyt väärän tuotteen vaiko paketit menny sekaisin lajittelussa? Itselläni oli lajitteluvika, ei tarvinnu lähettää takaisin ja molemmat saatiin rahat.Mä luulen, että oli myyjältä tahallinen. Lähetti hyvin samannäköisen mutta paljon huonompilaatuisen tuotteen.
Nyt joku toinen puolalainen yrittää huijata mua että lähetti tuotteen, jonka kaupat peruuntuivat jo. Enpä taida enää tehdä puolalaisten kaa kauppaa. Harmi. Mulla on ennen ollut ihan hyvä mielikuva puolalaisista. Mutta nyt pari mätäpaisetta tekee musta vähän epäileväisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos käy niin, ettei löydy mitään muuta keinoa kuin maksaa tuote uudelleen nousseiden postikulujen kanssa Vintedin kautta, ja kieltäydyn tästä, niin mitä siitä voi minulle seurata? Suoraan kenenkään tilille en ala myöskään makselemaan mitään vai voiko sellaista vaatia? En ole siis onneksi saanut vielä mitään rahoja takaisin, enkä toivottavasti saakaan oikeasti vaan ilmoitukset on hölynpölyä.
No nyt kun omilla aivoillani ajattelin, niin mikään laki ei varmasti voi vaatia maksamaan tuotteesta uudelleen enemmän kuin on alunperin maksanut. No Vinted korjaa sössimisensä, en minä tai myyjät.
Joo kyllä se näin on, että todellakaan ei ole sun tehtäväsi maksaa triplasti posteja. Se mitä alunperin maksoit on se summa mikä kuuluu maksaa. Voisi kyllä vinted hyvittää sinulle ja myyjälle koko sotkun tämän odottamisen rinnalla. Mutta älä missään nimessä maksa liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä en suosittele tekemään mitään tilisiirtoja Vintedin ulkopuolella. Kyllä Vintedin pitää itse ratkaista tämä niin, että myyjä saa rahansa, mutta maksu tapahtuu kuitenkin "virallisesti" heidän kauttaan ja ilman mitään ylimääräisiä kuluja.
Jos maksatte jotain muuta kautta, voitte olla heikoilla sitten jos Vinted saakin jotain aikaiseksi ja alkaa järkätä rahansa menettäneille myyjille niitä rahoja takaisin. Siinä sitten yritätte lähettää Vintedille kuitteja todisteeksi, että olette maksanut jo.
Tämä sotku on Vintedin (ja mahdollisesti Orlenin) moka. Vaikka onkin kiva että suomalaiset ovat keskimäärin tosi rehellisiä (paitsi tuo yksi kirjoittelija tuossa aiemmin :D), älkää olko heti "miun syy" ja ottamassa vastuuta muiden aiheuttamista ongelmista. Vinted ei opi mitään, jos asioita ei vaadita korjattavaksi. Ja kyllä ne rahansa menettäneet myyjät osaavat itsekin Vintedille raivostua - tuskinpa puolalaiset tyytyvät si
Just näin. Yleensä me suomalaiset ollaan aika hiljaa kaikesta, mutta tässä kohtaa oikeesti pakko meidän kaikkien nousta vastaan että asia muuttuu. Ei tää vaan voi mennä näin
Vierailija kirjoitti:
No et kyllä todellakaan maksa.
Halusin laittaa updatea että yksi paketti on vain mennyt hyvitykseen, vinted on ilmeisesti vihdoinkin tehnyt jotain systeemilleen ettei muut paketit mennyt automaattisesti hyvitykseen. Nyt lukee vain teksti että kysyvät posti firmalta eli olen paskalta onko pakettia oikeasti lähetetty ja jos olen paska vastaa että on niin rahat eivät mene hyvitykseen. Hauska sinänsä et kiva myyjille etteivät menetä rahojaan mutta mites jos paketti ei ikinä saavu? Olen paska on antanut niin ihmeellisiä vastauksia ja selityksiä tässä viikon ajan etten luota kyllä yhtään heidän juttuihin. Joten seuraavaksi voikin oma nilkka joutua kuseen jos paketit ei tule, saako rahojakaan takasin . Saati sitten vielä tuo faktori että onko paketeissa edes oikeat tuotteet. Tähän asti kaikki ostamani on ollut juuri sitä mitä olen ollut ostamassakin, mutta mistäs sen tietää. Nyt oli tosiaan ruotsista postit yli 4 pienelle topille. Et aika karuksi menee suomalaisten postimaksut. Olen välillä myyjille laittanut tarjoukseen että maksan tähän päälle vielä x summan vintedin ja postikuluja jolloin ovat mielummin tarttuneet tarjoukseeni. Jos tuote on arvoltaan 20 e ja siihen tulee päälle 10€ kuluja niin voipi jäädä aika monen kaupat tekemättä. Ja siis kyllä normi kaupasta tilatessa maksan mieluusti postikulut koska ostan paikoista mihin palautukset onnistuu helposti, tässä ei palautuksia juuri tule joten hinnan pitäisi olla sen mukainen. Olen kylläkin huomannut vintedin myyjien laittavat ties mitä omia koko merkintöjä, aina saa olla kysymässä oikeaa kokoa tuotteen kokolapusta sekä aina tuote mainitaan mega hyvä kuntoiseksi ja nyt olen huomannut ettei puolalaiset myyjät vastaa kyselyihin tai tarjouksiin, liittyykö kenties vintedin sekoiluun? Ärsyttää edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Halusin laittaa updatea että yksi paketti on vain mennyt hyvitykseen, vinted on ilmeisesti vihdoinkin tehnyt jotain systeemilleen ettei muut paketit mennyt automaattisesti hyvitykseen. Nyt lukee vain teksti että kysyvät posti firmalta eli olen paskalta onko pakettia oikeasti lähetetty ja jos olen paska vastaa että on niin rahat eivät mene hyvitykseen. Hauska sinänsä et kiva myyjille etteivät menetä rahojaan mutta mites jos paketti ei ikinä saavu? Olen paska on antanut niin ihmeellisiä vastauksia ja selityksiä tässä viikon ajan etten luota kyllä yhtään heidän juttuihin. Joten seuraavaksi voikin oma nilkka joutua kuseen jos paketit ei tule, saako rahojakaan takasin . Saati sitten vielä tuo faktori että onko paketeissa edes oikeat tuotteet. Tähän asti kaikki ostamani on ollut juuri sitä mitä olen ollut ostamassakin, mutta mistäs sen tietää. Nyt oli tosiaan ruotsista postit yli 4 pienelle topille. Et aika karuksi menee suomalaisten postimaksut. Olen välillä
Mä olen huomannut että puolalaiset tivaavat tosi tarkkaan mittoja esim. housuista, paljonko vyötärö ja lantio? No miten minä jonkun lantionkin mittaan mistä kohdasta vaan :D Onneksi on netissä kyseisen valmistajan kokotaulukko niin sen olen linkannut mutta kauppoja ei ole syntynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vintedin kautta tullut feikkiboksereita, huomasin asian vasta kun aloin katsomaan pesulappua missä eri merkki. Eli ehdin klikata että kaikki Ok ja rahat lähti jo myyjälle ja kun palasin asiaan niin tili olikin poistettu! Oli juuri tällainen myyjä millä vain muutama tuote ja joku numerosarja nimen perässä.
Jos tavaran saadessa laittaa että Minulla on ongelma niin myyjä ei saa rahoja ja palautusprosessi käynnistyy. Ja ei ole muuten helppo juttu! Pitää myyjän kanssa yhteistyössä sopia palautus. Joku suomimuija veti raivarit ja kieltäytyi ottamaan tavaraa takaisin vaikka myi selkeästi huijatakseen näitä tavaroita, eli pelkästään jos suomalaisen kanssa on näin hankalaa niin tuskin kannattaa mitää alle kympin ostosta Puolaan asti palauttaa ja postit joutui palautuksesta tosiaan maksamaan itse.
Minulla kävi Depopissa vähän samalla tavalla. Oli yksi etsimäni keräilytuote halvalla - en osannut epäillä halpaa hintaa, koska tuote oli viallinen. Kuvissa näkyi viat selkeästi, eikä minulla ollut mitään syytä epäillä, koska mikäpä huijari nyt viallista tavaraa yrittäisi myydä? Minulle kelpaisi vikoineen päivineen joten ostin. Myyjä lähetti tuotteen, seurantakoodi tuli.
Sitten rupesin ihmettelemään, miksi paketti kestää epätavallisen kauan. Rupesin tutkimaan seurantakoodia ja se oli jotenkin tehty niin, että vaikka seurantakoodi oli USPS:n (oli siis amerikkalainen myyjä), siinä luki, että USPS vasta odottaa pakettia toiselta kuljetusfirmalta - joka paljastui sellaiseksi kuljetusfirmaksi, jonka kautta tuodaan Yhdysvaltoihin Kiinasta tavaraa. Toisin sanoen myyjä oli ottanut rahat ja tilannut Kiinasta varmaan jonkin euron Temu-paketin saadakseen seurantakoodin. Yritin tehdä valitusta ja paljastui, että myyjä oli poistanut tilinsä! Ilmeisesti Depopissa myyjä saa rahat heti, koska eihän muuten huijauksessa ollut mitään järkeä.
Sain kyllä rahani asiakaspalvelun kautta kovan väännön jälkeen, mutta enpä olisi osannut arvata, että tuollainenkin seurantakoodihuijaus on mahdollinen.
Kaikilla näillä myyntialustoilla on valitettavasti huijareita. Ja vaikka kuulostaisi kuinka ennakkoluuloiselta tahansa, niin suomalaiset tavikset Torissa, Huutiksessa jne. ovat keskimäärin paljon luotettavampia kuin useimmissa muissa maissa. Olen käynyt Huutiksessa ja myöhemmin Torissa kauppaa likipitäen 20 vuotta, ja siinä ajassa tuli vain kaksi huijaria vastaan.
Minäkin sain tänään vihdoin Tommy Hilfigerin laukun Puolasta, oli kyllä odotuksen arvoinen.
Olen etsinyt myös yhtiä tiettyjä Hilfigerin aurinkolaseja ja huomasin että sinne on nyt pamahtanut hirveästi Ray Banin laseja joita myydään Tommy Hilfigerinä. Muutenkin ne kaikki tilit oli epäilyttäviä, outo nimi ja vain ne yhdet lasit myynnissä, ei yhtään arvosteluja. Kahdessa oli käytetty samaa kuvaa, veikkaan että kaikki samalta ihmiseltä. Vintedin aspan mielestä nämä ok joten ei kai siinä. Itse en niiltä ostaisi.