Vinted ja tilaukset Puolasta
Onko kukaan saanut onnistuneesti tilattua Vintedistä Puolasta lähetyksiä? Omat kaikki Puolasta lähetetyt paketit on Puolalaisen seurannan mukaan odottamassa noutoa noutopisteestä mutta Postilla ei näitä lähetyksiä näy vaan Posti odottaa näitä lähetyksiä OmaPostin seurannan mukaan. Tilanne ollu tämä jo 10 päivää.
Kommentit (697)
Vierailija kirjoitti:
Jos käy niin, ettei löydy mitään muuta keinoa kuin maksaa tuote uudelleen nousseiden postikulujen kanssa Vintedin kautta, ja kieltäydyn tästä, niin mitä siitä voi minulle seurata? Suoraan kenenkään tilille en ala myöskään makselemaan mitään vai voiko sellaista vaatia? En ole siis onneksi saanut vielä mitään rahoja takaisin, enkä toivottavasti saakaan oikeasti vaan ilmoitukset on hölynpölyä.
No nyt kun omilla aivoillani ajattelin, niin mikään laki ei varmasti voi vaatia maksamaan tuotteesta uudelleen enemmän kuin on alunperin maksanut. No Vinted korjaa sössimisensä, en minä tai myyjät.
Tosi monta tilausta nyt peruttu, myyjät ihan hermona.. voi herranjestas.. olis ehkä hyvä jos sulkisivat tuon Puolan yhteyden kun ei kerran toimi.
Vierailija kirjoitti:
Jos käy niin, ettei löydy mitään muuta keinoa kuin maksaa tuote uudelleen nousseiden postikulujen kanssa Vintedin kautta, ja kieltäydyn tästä, niin mitä siitä voi minulle seurata? Suoraan kenenkään tilille en ala myöskään makselemaan mitään vai voiko sellaista vaatia? En ole siis onneksi saanut vielä mitään rahoja takaisin, enkä toivottavasti saakaan oikeasti vaan ilmoitukset on hölynpölyä.
Poliisi hakee kuulusteluihin Puolaan.
Vierailija kirjoitti:
Tosi monta tilausta nyt peruttu, myyjät ihan hermona.. voi herranjestas.. olis ehkä hyvä jos sulkisivat tuon Puolan yhteyden kun ei kerran toimi.
Ymmärrän hyvin että peruvat, on kyllä kaikille osapuolille ihan paskaa tämä. Toivon myös että vinted sulkee puolan yhteyden kun tämän jälkeen tuskin on luottamustakaan puolin ja toisin eikä tarvitsisi selata satoja puolan tuotteita.
Minulle on tulossa kaksi pakettia Puolasta. Toinen ei ole vielä päässyt Suomeen asti, mutta toinen tuli pari päivää sitten Suomeen ja pääsi jopa omaan kaupunkiini asti kuljetukseen eilen.
Odotin jo innolla, että saan hakea pakettini, mutta yhtäkkiä seurannassa näkyikin, että paketti oli palautunut lähimpään lajittelukeskuskaupunkiin ja seurannan tiedoissa luki:
"Lähetyksen toimitus on keskeytetty
Lähetyksen VAK-tiedoissa oleva virhe on keskeyttänyt toimituksen. Olemme yhteydessä lähettäjään. Lähetyksen toimitus keskeytetään siihen asti, että lainmukaiset tiedot on saatu."
Onko muilla käynyt samoin pakettien kanssa? Kysyin Postin asiakaspalvelusta tästä ja sieltä kerrottiin, että tuota yritetään selvittää, mutta jos noita tietoja ei saada, niin on mahdollista, että en saa pakettia ollenkaan.
Mietin vaan, että keneen lähettäjään tässä nyt yritetään ottaa yhteyttä, puolalainen myyjä ei varmaan tiedä mistään VAK-tiedoista mitään ja Vintedin asiakaspalvelu näyttää olevan yhtä tyhjän kanssa...
Voi jestas, mulla jumittaa useampi vinted-tilaus Puolasta. Puolalaisten seurantakoodien mukaan tilaukset on asianmukaisesti lähetetty ja ovat nyt "ulkomailla", mutta Vintedistä alkoi tulla näiden tiimoilta automaattiviestejä että tilaus on peruutettu koska myyjä ei ole lähettänyt tuotetta, ja hyvitykset ovat pamahtaneet tilille saman tien. Antaa myös automaattisen negatiivisen palautteen myyjälle, kiva. Todellisuudessa paketit jumissa vaan nyt jossain, omaposti-sivuilta näkee ne suomalaisetkin pakettikoodit mutta niiden tila on koko ajan vaan "lähetys ei ole vielä saapunut", Puolan päässä status tosiaan "paketti ulkomailla" :/ onko kellään tulleet tällaiset paketit lopulta perille?
Onko muille tullut tilaukset joissa lukee: Myyjä ei lähettänyt tilausta, joten saat hyvityksen.
Mistä noita paketteja voi seurata muualta kuin omaposti
Nuo automaattiset negat voi muuten muuttaa. Menette sinne myyjän palautteisiin ja siellä voitte muokata sitä omaanne.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on tulossa kaksi pakettia Puolasta. Toinen ei ole vielä päässyt Suomeen asti, mutta toinen tuli pari päivää sitten Suomeen ja pääsi jopa omaan kaupunkiini asti kuljetukseen eilen.
Odotin jo innolla, että saan hakea pakettini, mutta yhtäkkiä seurannassa näkyikin, että paketti oli palautunut lähimpään lajittelukeskuskaupunkiin ja seurannan tiedoissa luki:
"Lähetyksen toimitus on keskeytetty
Lähetyksen VAK-tiedoissa oleva virhe on keskeyttänyt toimituksen. Olemme yhteydessä lähettäjään. Lähetyksen toimitus keskeytetään siihen asti, että lainmukaiset tiedot on saatu."
Onko muilla käynyt samoin pakettien kanssa? Kysyin Postin asiakaspalvelusta tästä ja sieltä kerrottiin, että tuota yritetään selvittää, mutta jos noita tietoja ei saada, niin on mahdollista, että en saa pakettia ollenkaan.
Mietin vaan, että keneen lähettäjään tässä nyt yritetään ottaa yhteyttä, puolalainen myyjä ei va
Soppa senkun kasvaa. En voi ymmärtää kuinka kädetön toi Vinted on toiminnassaan. Tulee kyllä kunnon sos ja sus olot niiden jutuista. Eivät enää edes vastanneet viestiini kun kysyin että eivätkö tosiaan edes yritä korjata tilannetta. Ei vastausta. Muutenkin vastaukset ollut luokkaa "olemme vain alusta käytettyjen tavaroiden myyntiin" eli siellä kovaa vauhtia pesevät käsiään kaikesta.
Oma tilanne; 6.5 tein kaksi ostosta, jotka molemmat sittemmin hävisi orlens pazkan seurannasta, mutta toinen päässyt tänneasti ja tänään pitäs olla haettavissa, toisen tila omapostissa edelleen että odotetaan saapuvaksi.
15.5 tein myös kaksi ostosta jotka pazkan seurannassa jumittivat siihen odottaa noutoa. Toinen myyjä jo laittoikin viestiä miksi en nouda. Selitin tämän vallitsevan tilanteen.
Tänään sitten yllättäen tuli Vintediltä molemmista 15.5 tilauksista viesti että myyjä ei lähettänyt tuotetta, kauppa perutaan ja hyvitys maksetaan. Seurannan perusteella ne on kyllä molemmat lähetetty..
Hitto mikä tilanne.. jään jännityksellä seuraamaan miten homma etenee.
Tämä tässä tympäisee, kun itse en ole mitään maksun palautusta pyytänyt ja palautukset ovat johtuneet ihan Vintediin ja Orlenin systeemien toimimattomuudesta ja tulleet automaattisesti, koska niiden mukaan tilauksia ei ole lähetetty. Lähetettyjen tilausten status ei ollut systeemeissä päivittynyt jostain syystä. Olen tässä kielimuurin yli koittanut kertoa myyjille tilanteesta ja vakuutellut, etten ole itse pyydellyt mitään palautusta ja maksavani tietysti tuotteet uudelleen jos/kun saan ne.
Minä en polakkien kanssa asioi, kaksi kertaa elämässä huomannut, että raha lähtee ja tavaraa ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Minä en polakkien kanssa asioi, kaksi kertaa elämässä huomannut, että raha lähtee ja tavaraa ei tule.
Nyt olet (tahallasi kenties) ymmärtänyt väärin. Näiltä hommansa hoitaneilta puolalaisista ollaan nyt viemässä sekä tuote että rahat.
Minä en suosittele tekemään mitään tilisiirtoja Vintedin ulkopuolella. Kyllä Vintedin pitää itse ratkaista tämä niin, että myyjä saa rahansa, mutta maksu tapahtuu kuitenkin "virallisesti" heidän kauttaan ja ilman mitään ylimääräisiä kuluja.
Jos maksatte jotain muuta kautta, voitte olla heikoilla sitten jos Vinted saakin jotain aikaiseksi ja alkaa järkätä rahansa menettäneille myyjille niitä rahoja takaisin. Siinä sitten yritätte lähettää Vintedille kuitteja todisteeksi, että olette maksanut jo.
Tämä sotku on Vintedin (ja mahdollisesti Orlenin) moka. Vaikka onkin kiva että suomalaiset ovat keskimäärin tosi rehellisiä (paitsi tuo yksi kirjoittelija tuossa aiemmin :D), älkää olko heti "miun syy" ja ottamassa vastuuta muiden aiheuttamista ongelmista. Vinted ei opi mitään, jos asioita ei vaadita korjattavaksi. Ja kyllä ne rahansa menettäneet myyjät osaavat itsekin Vintedille raivostua - tuskinpa puolalaiset tyytyvät siihen, etteivät saa mitään! Mitä suurempi raivo tästä nousee, sitä parempi oikeastaan. Hyssyttelemällä ei mikään muutu. Ja tämä koko katastrofi oli tosi iso moka Vintedin puolelta.
Huom: en siis tässä todellakaan neuvo, että pitäkää rahanne JA tavara. Mutta VINTEDIN pitää järjestää teille helppo ja turvallinen tapa maksaa se raha takaisin ILMAN YLIMÄÄRÄISIÄ KULUJA.
Toivottavasti nyt kaikki ostajat ja myyjät laittavat vihaista palautetta. Ikävintä tietty myyjille, jotka ainakin tällä hetkellä ovat menettäneet sekä tuotteet että rahat. Mulle on ropissut tilille palautuksia, mutta voihan olla että ne paketitkin jossain vaiheessa seilaa perille. Argh mikä soppa. Ostin akuuttiin tarpeeseen kevät/kesäkamppeita lapselle ja nyt arvon pitääkö alkaa naarata kamoja muualta vai tuleeko nää mahdollisesti joskus. Ärsyttää, mut eniten noiden asiallisen myyjien puolesta toki.
Miten te edes olette saaneet jo nyt palautuksia, kun itse tilannut toukokuun alussa ja kesäkuun puolella vasta voisi hakea palautusta.
Vierailija kirjoitti:
Miten te edes olette saaneet jo nyt palautuksia, kun itse tilannut toukokuun alussa ja kesäkuun puolella vasta voisi hakea palautusta.
Kuten monet selittäneet. Vintedin järjestelmä on joidenkin tilausten kohdalla jättänyt rekisteröimättä lähetetyt pakkaukset ja palauttanut automaattisesti tuotteista maksut ostajille. Ostaja ei siis ole pyytänyt palautusta. Kaikki ollut automaattista ja järjestelmän toimimattomuudesta johtuvaa. Tämä siis koskee osaa tilauksia ja tuo uuden mausteen sekavan soppaan.
Mulla oli useita paketteja tilattuna. 30.4. taisi olla ensimmäinen. Sitten tuli Puolan seurantaan, että en noutanut tilausta ja sen jälkeen luki, että paketti toisessa maassa. Ne kaikki olivat menneet Ruotsiin. Nyt lähes kaikki ovat tulleet! :D Olen iloinen. Loputkin ovat matkalla.Aion todellakin ostella jatkossakin Puolasta. Sieltä on parhaat tuotteet tulleet!
Toivottavasti syyte petoksesta.