Vinted ja tilaukset Puolasta
Onko kukaan saanut onnistuneesti tilattua Vintedistä Puolasta lähetyksiä? Omat kaikki Puolasta lähetetyt paketit on Puolalaisen seurannan mukaan odottamassa noutoa noutopisteestä mutta Postilla ei näitä lähetyksiä näy vaan Posti odottaa näitä lähetyksiä OmaPostin seurannan mukaan. Tilanne ollu tämä jo 10 päivää.
Kommentit (697)
Ainiin, joutuisin tietysti maksamaan korkeamman hinnan nousseiden postikulujen vuoksi enkä kyllä haluaisi. Vinted on kyllä ihan paska tämmöisessä tilanteessa, aspasta yhtä paljon hyötyä kuin vesipyssystä merihädässä. Nyt minä saan varmaan myyjältä negapalautteen huijaamisesta vaikka haluaisin hänelle maksaa vaikka suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Ainiin, joutuisin tietysti maksamaan korkeamman hinnan nousseiden postikulujen vuoksi enkä kyllä haluaisi. Vinted on kyllä ihan paska tämmöisessä tilanteessa, aspasta yhtä paljon hyötyä kuin vesipyssystä merihädässä. Nyt minä saan varmaan myyjältä negapalautteen huijaamisesta vaikka haluaisin hänelle maksaa vaikka suoraan.
Itse ajattelin ehdottaa suoraa tilisiirtoa myyjille. Vai tuleekohan porttikielto vintediin sen jälkeen.
Ei ole, kysyin tästä kanssa ja sanoivat ettei ole eikä sanoneet että edes moista olisi tulossa. Varmaan just siks että porukka ei ostais maista joissa ongelmia
Onko teille tullut ne paketit missä lukee että lähetetään takaisin koska ei noudettu?
Vierailija kirjoitti:
Onko teille tullut ne paketit missä lukee että lähetetään takaisin koska ei noudettu?
On tullut
Ihan uteliaisuudesta, miten teille ne hyvitykset näin nopeasti on tullut? Minulle lähetettiin paketti 29.4. Puolasta (saapui toissapäivänä), myyjä hermoili kovasti, mutta hyvityksiä kadonneesta paketista olisi voinut lähteä hakemaan vasta muistaakseni kesäkuun puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelin ehdottaa suoraa tilisiirtoa myyjille. Vai tuleekohan porttikielto vintediin sen jälkeen.
no minä ehdotin, mutta myyjä ei vastaa ja nyt pelkään että luulee minua huijariksi. Eikö vinted kannusta sopimaan asiat ensisijaisesti myyjien kanssa, miten muuten voi sopia kuin maksamalla suoraan? 🤔 no, banneja odotellessa.
En oikein tajua, jos paketin on oletettu kadonneen, miksi hemmetissä raha on otettu myyjältä? Minä kun luulin että Vintedin kautta piti olla turvallista sekä myydä että ostaa? Sitä turvamaksuahan maksetaan siksi, että ongelmatapauksissa Vinted korvaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan uteliaisuudesta, miten teille ne hyvitykset näin nopeasti on tullut? Minulle lähetettiin paketti 29.4. Puolasta (saapui toissapäivänä), myyjä hermoili kovasti, mutta hyvityksiä kadonneesta paketista olisi voinut lähteä hakemaan vasta muistaakseni kesäkuun puolella.
minä sain sillä että laitoin kuvakaappauksen orlenin seurannasta, missä luki että paketti lähetetty takaisin myyjälle. No, tämä ei pitänyt paikkaansa ja pitkän odottelun jälkeen 29.4. lähetetty paketti saapui suomeen ja nyt selvitän miten saan palautettua hyvityksen.. kannattaa varmaan suosiolla odottaa sinne pyydettyyn päivään asti niin välttyy tältä hyvityssotkulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minä sain sillä että laitoin kuvakaappauksen orlenin seurannasta, missä luki että paketti lähetetty takaisin myyjälle. No, tämä ei pitänyt paikkaansa ja pitkän odottelun jälkeen 29.4. lähetetty paketti saapui suomeen ja nyt selvitän miten saan palautettua hyvityksen.. kannattaa varmaan suosiolla odottaa sinne pyydettyyn päivään asti niin välttyy tältä hyvityssotkulta.
No jopas on sekasotku. Vintedin on kyllä paras keksiä tuohon jokin ratkaisu.
Sinänsä en ihmettele jos myyjät lakkasivat vastaamasta, koska korvauksia hakemalla tulitte epäsuorasti syyttäneeksi heitä huijareiksi (että ovat saaneet paketit takaisin mutta pitäneet silti rahat).
Vierailija kirjoitti:
Mulle on nyt tulossa hyvitys automaattisesti koska yhdestäkään puolan paketistä ei ole tullut seuranta aktiiviseksi eli ei näytä vintedissä että pakettia olisi koskaan lähetetty joten sitten kun vika pv lähettää tulee vinted automaattisesti sanoo ettei sitä ole lähetetty ja aloittaa hyvityksen.
"Pysy yhteydessä ostajaasi, niin saat ilmoituksen, kun tavarasi saapuu.
Lisää tuote uudelleen (manuaalisesti tai chat-näytöltä), jotta se on jälleen ostettavissa
Pyydä ostajaa ostamaan tuote uudelleen käyttämällä Osta nyt -painiketta
Avaa toimitusohjeet (älä noudata niitä);
Kirjoita meille alla olevalla painikkeella. Merkitsemme tilauksen toimitetuksi, jotta ostaja voi viimeistellä tilauksen ja siirtää maksun sinulle."
Oli sivulla 21 tällaiset ohjeet. En tajua, miksei Vinted ole julkaissut mitään tiedotetta ongelmasta ja antanut toimintaohjeita. Tästäkin olisi ok pistää palautetta ja kysyä selvennystä.
En minä myyjää syyttänyt, vaan kirjoitin vintedille että mitä pitäisi tehdä kun puolan posti sanoo lähettäneensä tuotteen takaisin, enkä edes pyytänyt keskeyttämään ostotapahtumaa mutta vinted keskeytti sen. Ei myyjäkään vaikuttanut siltä, että ajatteli minun syyttävän häntä huijaamisesta kun keskustelin hänen kanssaan. Hän lakkasi vastaamasta siinä vaiheessa kun ehdotin maksua hänen pankkitililleen suoraan :( harmittaa koko sotku, en kyllä tilaa enää puolasta.
Vierailija kirjoitti:
"Pysy yhteydessä ostajaasi, niin saat ilmoituksen, kun tavarasi saapuu.
Lisää tuote uudelleen (manuaalisesti tai chat-näytöltä), jotta se on jälleen ostettavissa
Pyydä ostajaa ostamaan tuote uudelleen käyttämällä Osta nyt -painiketta
Avaa toimitusohjeet (älä noudata niitä);
Kirjoita meille alla olevalla painikkeella. Merkitsemme tilauksen toimitetuksi, jotta ostaja voi viimeistellä tilauksen ja siirtää maksun sinulle."
Oli sivulla 21 tällaiset ohjeet. En tajua, miksei Vinted ole julkaissut mitään tiedotetta ongelmasta ja antanut toimintaohjeita. Tästäkin olisi ok pistää palautetta ja kysyä selvennystä.
Ja miten tämä toimii niiden kohdalla jotka on tarjouksella ostettu kun valuuttakin aivan eri. Kaippa se myyjä sitten pääsee muuttamaan sen hinnan mutta siis ihan järkyttävää säätöä. Tietysti haluan myös että näen ensin että summa on kokonaisuudessaan palautettu ennenkö maksan yhtään enempää tuohon putiikkiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpa ihana ihminen. Se ensimmäinen sopimus on tapahtunut kun ostit tuotteen ja jos myyjä on sen sinulle toimittanut, olet velvoitettu sen maksamaan. Piste.
Ei se ole noin yksinkertaista. Olen maksanut tuotteen ja saanut rahani takaisin. Onko velvoitetta maksaa uudelleen, sen haluan tietää.
No täällä ei kenelläkään ole ainakaan velvoitetta etsiä sinulle tietoa. Selvitä itse lakipykäläsi.
Huomasin että ruotsistakin nyt yli 4€ postikulut. Aloitin vasta vintedin käytön mutta taitaa jäädä lyhyeksi tämä ilo
Sain myös hyvityksen vaikka uskon pakettini olevan vaan matkalla. Omapostissa näkyy toimitus mutta seurantakoodi ei päivittynyt. Voisiko myyjälle maksaa Paypalilla?
uudelleen ostoa en halua käyttää koska sitten sekoilu-Vintedkin saa oman osuutensa ja minä maksan triplapostikulut.
Onpa sekoilua tuo toiminta. Mainostaa kyllä osaavat 🙄
Jos käy niin, ettei löydy mitään muuta keinoa kuin maksaa tuote uudelleen nousseiden postikulujen kanssa Vintedin kautta, ja kieltäydyn tästä, niin mitä siitä voi minulle seurata? Suoraan kenenkään tilille en ala myöskään makselemaan mitään vai voiko sellaista vaatia? En ole siis onneksi saanut vielä mitään rahoja takaisin, enkä toivottavasti saakaan oikeasti vaan ilmoitukset on hölynpölyä.
Kannattaa välillä harjoittaa itsereflektiota. Nähtävästi myös muut pitävät sinua sairaana.