Syön pelkästään eineksiä, ruokaan menee 150€/kk, laskin jos tekisin samat ruoat itse kotona lasku olisi 300€/kk.
Syön pelkästään eineksiä, ruokaan menee 150€/kk, laskin jos tekisin samat ruoat itse kotona lasku olisi 300€/kk.
Kommentit (81)
Että lihapullia. Valmislihapullia tulee ostettua vain lasten grillivartaisiin ja nekin niitä kalliimpia.
Oikeisiin lihapulliin menee välillä alelaputettua jauhelihaa. Alle 2 euroa.
Lihapullareseptejä on yhtä monta, kuin on mielitekijää. Ja niihin voi laittaa mitä vain. Ja KoKo. Nyrkistä minipulliin. On ne parempia itse tehtynä. Eilen ylijäänyt peruna tai kaks. Vähän jäi porkkanaraastetta. Pakkasesta sieniä. Punajuuri oli halpaa.
Tuntuu, että kommentoijilla ei ole minkäänlaista laskupäätä, eikä kokkaustaitoa. 400g kanannahkapallero korvataan laskuissa 2 kalliimpaan NAUTA jauhelihaan. Kuka hemmetti edes kehtaa verrata lihaa ja kanannahakaa,kamaraa ja luusta raavittua kalvoa. Ens kerralla, kun ostat alelaputetun kanankoipirasian. Pakasta nahkat ja tee niistä ihan omia einespalleroita, kun olet kerännyt 200 grammaa. Jauheliharasiasta otat 50 grammaa ja nakkaat vaikka korppujauhoja munan ja mausteiden kanssa sekaan. Saat yhtä pahoja einespullia.
Eineksistä sen verran. Pinaattikeittoa saa kattilallisen 1,50. Pottulaatikot maksaa 2 euroa jos on alelaput ja osaa kuoria ja suikaloida itse perunat.2,50 jos ei vertaa kalliimpiin tuotteisiin, eikä osta alelappuja.
Kukin tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne sun syömät einekset on?
Ja onko punalaputettuja Pirkka- tai Kotimaista- tuotteita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim lihapullat kaupasta 80 senttiä iso pussi, jos tekisi kotona niin menee yli 10€ helposti + pari tuntia aikaa tehdä se ruoka + sähkölasku
Ap
Paria tuntia siinä ei mene mutta muuten tuo on kyllä totta.
2 x 300g paketti vähärasvaista jauhelihaa
2 x sipulikeittopussi
kermaviilipurkki
2 kananmunaa
Ei kymppi edes riitä.
Osta yksi 700g jaihelihapaketti. On halvempi. Ja et tarvitse kahta sipulikeittopussia. Itseasiassa et tarvitse yhtään: osta yksi sipuli, ja lisäksi ripaus suolaa, pipputia ja valkopippuria. Ja jos laitat kokonaisen kermaviilin, kaksi kanamunaa on liikaa. Mä jättäisin ton kermaviilinkin pois, pelkka kananmuna, jos nyt pakko on jotain laittaa. Senpulla ei sitä tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Ostan vähän eineksiä, koska en pidä niiden mausta. Muutamat eineksiä käytän silloin tällöin: salaatit, pinaattikeitto, tonnikala pizza ja kanaburgeri. Tuunaan burgeria, laitan väliin juustosiivun, salaattia ja paprikaa. Yleensä ostan nämä laputettuina. Yksin elävälle riittää itse tehdystä lihapullataikinasta kahteen ateriaan.
Eikö sinulla ole pakastinta? Minä teen jauhelihapulliani 10 aterian verran kerralla, samalla tiskillä ja uunilla tulee isompikin satsi. Samoin kaalikääryleet, lihapiirakat, laatikkoruuat. Pääsee todella helpolla kun tekee isommat satsit ja vuorottelee eri päivinä. Jos pakastinta ei ole, niin ehdottomasti kannattaa hankkia, pystyy hyödyntämään tarjoukset ja punalaputetut, moninkertaisesti. Arkkupakastin vie sähköä n 1€ edestä kuukaudessa. Yleensä jos yhtenä aamuna käyn Lidl aamualessa saan säästöä ale leivistä ja lihasta 5-10€ pakkasesta otan aleleipiä 2 kpl joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim lihapullat kaupasta 80 senttiä iso pussi, jos tekisi kotona niin menee yli 10€ helposti + pari tuntia aikaa tehdä se ruoka + sähkölasku
Ap
2 x sipulikeittopussi
kermaviilipurkki
2 kananmunaa
Ei kymppi edes riitä.
Sipulikeittopussi? Huhhuh!!!
Sinä olet se sama hernekeitto, lohisoppa trolli, joka ei osaa laskea mitään.
Sinä olet se sama hernekeitto, lohisoppa trolli, joka ei osaa laskea mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naudan jauheliha 400 g 3,90, purkki kermaa 0,70, yksi sipuli joka maksaa jonkun sentin, kananmuna. Nuo sotketaan keskenään pyöritellään pellille ja uuniin, aikaa on mennyt 15 minuuttia ja pellillinen lihapullia tulee. En laskenut mausteita mukaan kun jokainen laittaa mitä haluaa. Kun lihapullat paistuu uunissa on aikaa keittää potut, tehdä tuore salaatti ja kastike, sitä sitten syö pari päivää. Eines lihapullissa ei ole lihaa ja haisevat jo niin pahalle että nälkä kaikkoaa samantien, en niitä suuhuni pistäisi
Lihapullia EI paisteta uunissa!
Kyllähän paistetaan, myös pihvit ;) siinä missä lihamureke!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kutsutko sinä kaupan 80 sentin lihapullia ruoaksi? Ne pussit kun avaa niin viemärin haju rävähtää naamalle. Selvää kai on, että tuolla hinnalla ei kukaan voi valmistaa ja myydä oikeaa ruokaa. Kaikenmaailman jätteistä kehiteltyä sontaa.
ne 80 centin lihapullat on ihan karmean makuisia
annoskoot on eineksissä pienemmät. söin puoli vuotta pelkkiä eineksiä ja laihduin 10 kg
sopivatannos koot
kivikylan palvarin lihapyortkät maksaa 3 e ja on hyviä
Jos syö pelkkiä eineksiä, saa helposti liikaa suolaa. On yksilöllistä, kuinka voimakkaasti suola nostaa verenpainetta, useimmilla kuitenkin nostaa. Jos joutuu syömään verenpainelääkkeitä, pitää niiden hinta lisätä einesten hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
2 x sipulikeittopussi
kermaviilipurkki
2 kananmunaa
Ei kymppi edes riitä.
mutta maku on täysin erilainen, niissä ei ole turhia lisäaineita eikä itsetehdyistä tule ilmalaivoja. Eli kannattaa pyöräytellä itse.
Ja huomattavasti enemmän lihaa.
Mistä te saatte jauhelihaa hintaan 2,40e?? Täällä halvin sika-nauta 3,60e.
Suomalaiset einekset on suomalaisen maun mukaan vähäsuolaisia. Huomaat eron, jos olet syönyt ulkomaisia tuotteita esim. Finduksen kalapihvit.
Mikä tekee siitä jauhelihasta niin terveellistä? Ties minkä stressieläimen lihaa. Ja viikossa ei muutenkaan saisi syödä punaista lihaa kuin 350 grammaa.
Eineslihapullia syömällä tuo 350 g ei niin äkkiä täyty. On pelkästään ekologista, että ihmisetkin syövät muita ruhon osia kuin silkkaa lihaa. Eläimillekin syötetään teurasjätettä, kyllä se kelpaa ihmisravinnoksikin.
Eineslihapullien kanssa kun syö monipuolisesti muutakin ruokaympyrän mukasti on terveellinen ruokavalio täytetty. Eihän kukaan syökään päivän aikana pelkkiä eineslihapullia.
Ja tosiaan lihapullataikinaan ei tarvita kermaviiliä eikä kermaa. Vesi tai maito riittää korppujauhojen turvottamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Mä maksan mielummi sen 300, tai vaikka 600, koska se ruoka mitä mä teen itse on terveellistä ja ravitsee mun sielua
Ihan samat lisäaineet kaikissa on.
Nuorena kun muutin yksin asumaan käytin rahaa juuri ap:n tavalla. 5e kauppaan ja sillä piti keksiä päivän ruoat. Aina kalapuikot, pikanuudelit, lihapullat, tonnikala tai nakit makaronin kanssa. Jossain vaiheessa ymmärsin suunnitella, opetella laittamaan ruokaa ja tekemään kerralla isomman määrän. Lopputuloksena on maukasta, terveellistä, monipuolista ruokaa ja edullisemmalla. Sähkössä ja ajassakin säästää kun suunnittelee ja tekee kerralla enemmän. Ei ole järkevää huudattaa kaikkia laitteita viisi kertaa päivässä joka päivä. Einekset on hyvä vaihtoehto silloin tällöin. Kenelle liikkuvalle työssäkäyvälle aikuiselle edes riittää pieni mikroateria? Sen lisäksi että pitää ostaa kasvikset lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä maksan mielummi sen 300, tai vaikka 600, koska se ruoka mitä mä teen itse on terveellistä ja ravitsee mun sielua
Ihan samat lisäaineet kaikissa on.
Mitä lisäaineita on kasviksissa ja vaikka porsaan ulkofileessä?
Mikä tekee eineslihapullista epäterveellistä, jos sen lisukkeena syö höyrytettyjä kasviksia, salaattia, perunaa. Aamiaiseksi kaurapuuroa raejuustolla ja marjoilla. Välipalaksi pähkinöitä ja omena. Päivällisellä seitikeitto, täysjyväleipä ja vähärasvainen juusto, juurespala. Iltapalalla rahkaa ja marjoja.
Kokonaisuus ratkaisee. Aivan hyvin voi eineslihapullia syödä silloin tällöin tai 1-2 kertaa viikossa, jossei millään keksi muuta edullista proteiininlähdettä aterialle, jos rahasta on pulaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naudan jauheliha 400 g 3,90, purkki kermaa 0,70, yksi sipuli joka maksaa jonkun sentin, kananmuna. Nuo sotketaan keskenään pyöritellään pellille ja uuniin, aikaa on mennyt 15 minuuttia ja pellillinen lihapullia tulee. En laskenut mausteita mukaan kun jokainen laittaa mitä haluaa. Kun lihapullat paistuu uunissa on aikaa keittää potut, tehdä tuore salaatti ja kastike, sitä sitten syö pari päivää. Eines lihapullissa ei ole lihaa ja haisevat jo niin pahalle että nälkä kaikkoaa samantien, en niitä suuhuni pistäisi
Lihapullia EI paisteta uunissa!
Minä paistan aina lihapullat uunissa.
Oikeesti ikävää jos lapsia kasvatat jatkuvasti eineksillä. Eikä toi "saman verran " jauhelihaa pidä paikkansa koska eineslihapullissa ei ole kuin teurasjätettä. Jos suunnittelisit pitemmän aikavälin ruokaostokset, etkä laskisi vain 1-2 päivän mukaan huomaisit, että itetehty tulee halvemmaksi.