Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syön pelkästään eineksiä, ruokaan menee 150€/kk, laskin jos tekisin samat ruoat itse kotona lasku olisi 300€/kk.

Vierailija
12.05.2024 |

Syön pelkästään eineksiä, ruokaan menee 150€/kk, laskin jos tekisin samat ruoat itse kotona lasku olisi 300€/kk.

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maksan mielummi sen 300, tai vaikka 600, koska se ruoka mitä mä teen itse on terveellistä ja ravitsee mun sielua

Vierailija
2/81 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidätkö näistä kyseisistä tuotteista vai onko ne valittu hinnan perusteella? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne sun syömät einekset on?

Vierailija
4/81 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen vahvasti laskelmiasi, jos ruokien raaka-aineet ja määrät ovat täysin samat. Mutta toki voit tulla tällaiseen tulokseen, jos vertaat esim. kaupan broilerin ja porsaan lihasta tehtyjä eineslihapullia, joissa on lihaa on 16 %, itse naudanlihasta valmistamiisi lihapulliin, joiden lihapitoisuus on 80-90 %.

Vierailija
5/81 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisitpa laskea väärin. Ota huomioon annoskoot. 

Vierailija
6/81 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim lihapullat kaupasta 80 senttiä iso pussi, jos tekisi kotona niin menee yli 10€ helposti + pari tuntia aikaa tehdä se ruoka + sähkölasku

Ap

Vierailija
7/81 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim lihapullat kaupasta 80 senttiä iso pussi, jos tekisi kotona niin menee yli 10€ helposti + pari tuntia aikaa tehdä se ruoka + sähkölasku

Ap

Pakko sanoa että järkyttävää. 

Vierailija
8/81 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Paria tuntia siinä ei mene mutta muuten tuo on kyllä totta.

2 x 300g paketti vähärasvaista jauhelihaa

2 x sipulikeittopussi

kermaviilipurkki

2 kananmunaa

Ei kymppi edes riitä.

Vierailija
9/81 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

2 x sipulikeittopussi

kermaviilipurkki

2 kananmunaa

Ei kymppi edes riitä.

mutta maku on täysin erilainen, niissä ei ole turhia lisäaineita eikä itsetehdyistä tule ilmalaivoja. Eli kannattaa pyöräytellä itse.

Vierailija
10/81 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

2 x sipulikeittopussi

kermaviilipurkki

2 kananmunaa

Ei kymppi edes riitä.

Ei niitä kaupankan lihapullia (ainakaan halpoja) ole mistään vähärasvaisesta jauhelihasta, sipulikeittoaineksista ja kermaviilistä tehty. Oikeampi vertailu olisi:

400 g sikanautajauhelihaa 2,40 €

1 kananmuna 0,20 €

1 sipuli 0,20€

korppujauhoja 0,10 €

suolaa, pippuria ja sähkö 0,10 €

Tässäkin ainekset ovat vielä selvästi paremmat kuin kaupan halvimmissa lihapullissa, ja lihapullia tulee enemmän kuin pussillinen.

Aktiivista työaikaa tuon määrän valmistamiseen menee alle puoli tuntua.

Vierailija
11/81 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

2 x sipulikeittopussi

kermaviilipurkki

2 kananmunaa

Ei kymppi edes riitä.

Resepti on kyllä hyvä, mutta ei ole sama kuin 80 sentin pullien. Siinä on lihaa vain nimeksi - ehkä 1/4 yhdestä paketista. Ja loput sitten - niin en edes tiedä miten kotikokki voisi tehdä vastaavan heikkolaatuisen tuotteen.

Vierailija
12/81 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

2 x sipulikeittopussi

kermaviilipurkki

2 kananmunaa

Ei kymppi edes riitä.

mutta maku on täysin erilainen, niissä ei ole turhia lisäaineita eikä itsetehdyistä tule ilmalaivoja. Eli kannattaa pyöräytellä itse.

Niin ja itse tehdyissä lihapullissa on myös lihaa.  : )   samalla vaivalla tekee myös burgeripihvit.  👍

Vierailija
13/81 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan aina 400g eineslihapullat 0,99€ .

Yksinkertaisesti siitä syystä, että ei vaan ole enempää rahaa laittaa ruokaan.

400g jauhelihaa maksaa halvimmillaan n. 2,60€, ei ole sellaiseen varaa tai sitten jää ruoasta lisukkeet syömättä.

Jos on vaikka 10 euroa käyttää ruokaan, tottakai ostetaan halvinta. Esim. wc-paperi tai muu kallis pakollinen tuote vie helposti vähintään 2,50€

Meillä köyhillä ei aina ole varaa valita sitä paremman makuista saati terveellisempää. Syömme halvinta.

Vierailija
14/81 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja säästöä tulee heti kun jättää sipulikeittopussit pois ja pilkkoo mukaan ihan oikeaa sipulia. Muita mausteita maun mukaan, suolaa ja mustapippuria ainakin.

Vierailija
15/81 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naudan jauheliha 400 g 3,90, purkki kermaa 0,70, yksi sipuli joka maksaa jonkun sentin, kananmuna. Nuo sotketaan keskenään pyöritellään pellille ja uuniin, aikaa on mennyt 15 minuuttia ja pellillinen lihapullia tulee. En laskenut mausteita mukaan kun jokainen laittaa mitä haluaa. Kun lihapullat paistuu uunissa on aikaa keittää potut, tehdä tuore salaatti ja kastike, sitä sitten syö pari päivää. Eines lihapullissa ei ole lihaa ja haisevat jo niin pahalle että nälkä kaikkoaa samantien, en niitä suuhuni pistäisi

Vierailija
16/81 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta syöminen jos olet noin tumpelo.

Vierailija
17/81 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt siis pelkästään pskaa.

Vierailija
18/81 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Paljonko niissä mahtaa olla lihaa?

Vierailija
19/81 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Ei kannatakaan. Jos se on rahasta kiinni, eikä osaa tehdä edullista ruokaa itse kotona, kannattaa pysyä eineksissä. 

Meillä syötiin tänään lihakeittoa. N. 15 senttiä valtava lautasellinen. Riittää ensi viikollekin eväiksi töihin ja etätöihin. 

Vierailija
20/81 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naudan jauheliha 400 g 3,90, purkki kermaa 0,70, yksi sipuli joka maksaa jonkun sentin, kananmuna. Nuo sotketaan keskenään pyöritellään pellille ja uuniin, aikaa on mennyt 15 minuuttia ja pellillinen lihapullia tulee. En laskenut mausteita mukaan kun jokainen laittaa mitä haluaa. Kun lihapullat paistuu uunissa on aikaa keittää potut, tehdä tuore salaatti ja kastike, sitä sitten syö pari päivää. Eines lihapullissa ei ole lihaa ja haisevat jo niin pahalle että nälkä kaikkoaa samantien, en niitä suuhuni pistäisi

Lihapullia EI paisteta uunissa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi